Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Kult. Fint med betalt trim, det var nesten det beste med den jobben. Digg med heis. Jeg har også gått i blokker, men uten heis. Eller, den ene hadde, men den stoppet opp så ofte at jeg tok trappene i stedet. Turte ikke noe annet. Hadde flere forskjellige ruter. Den ene søndagsruten var hele 3 mil lang. De hadde misforstått og trodde jeg skulle kjøre bil, men jeg syklet. Ville ha ruten likevel siden den var så godt betalt. Tok veldig lang tid siden jeg ikke fikk med meg alle avisene på en gang og måtte tilbake til hentestedet underveis for å hente flere. Måtte begynne kl 0515 for å bli ferdig til kl 09. Den gang var jeg frisk, i motsetning til nå. Sukk... Jeg gikk med Aftenposten. 

Her så bor jeg i sjette etasje og når jeg bestilte ny sofa så måtte leverings folka bære den opp all 12 trappene :P 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SVK skrev (7 minutter siden):

Jobbet også i matbutikk. Likte den jobben for jeg var blant de som satte ut varer i butikken. Syntes det var mye mer stas enn å stå i kassa.  

Ja, sette ut varer er mye bedre enn å sitte i kassa. Begynte på Rimi etter jeg sluttet på obs og det var nesten kamp om å få "gå på gulvet" som vi kalte det. På obs jobbet jeg i ferskvaren, men på Rimi satt jeg mest i kassa. Rimi, begynner å bli en stund siden de forsvant nå. Jobbet der frem til ca 2001, så leeenge siden. Årene går så fort. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jukkapalme said:

Kult. Fint med betalt trim, det var nesten det beste med den jobben. Digg med heis. Jeg har også gått i blokker, men uten heis. Eller, den ene hadde, men den stoppet opp så ofte at jeg tok trappene i stedet. Turte ikke noe annet. Hadde flere forskjellige ruter. Den ene søndagsruten var hele 3 mil lang. De hadde misforstått og trodde jeg skulle kjøre bil, men jeg syklet. Ville ha ruten likevel siden den var så godt betalt. Tok veldig lang tid siden jeg ikke fikk med meg alle avisene på en gang og måtte tilbake til hentestedet underveis for å hente flere. Måtte begynne kl 0515 for å bli ferdig til kl 09. Den gang var jeg frisk, i motsetning til nå. Sukk... Jeg gikk med Aftenposten. 

Jeg fikk litt trim jeg også. Og det hadde jeg godt av! Jeg var aldri en som var glad i idrett, så avisbud og butikkjobben var den mosjonen jeg fikk som barn. I tillegg til at jeg syklet til skolen. 

Men fikk ikke i nærheten av like mye trim som deg. Siden jeg både brukte heis og hadde mye kortere rute enn deg. 

Veldig leit du er syk. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (5 minutter siden):

Her så bor jeg i sjette etasje og når jeg bestilte ny sofa så måtte leverings folka bære den opp all 12 trappene :P 

Haha, stakkars folk, litt lettere med aviser da, ja 😂 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cid said:

Her så bor jeg i sjette etasje og når jeg bestilte ny sofa så måtte leverings folka bære den opp all 12 trappene :P 

Har en venn som jobbet en stund med å flytte møbler for folk som flyttet til ny bolig. Tror nærmest ingen norske ønsket å ta disse jobbene siden de kan være så tunge. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jukkapalme said:

Ja, sette ut varer er mye bedre enn å sitte i kassa. Begynte på Rimi etter jeg sluttet på obs og det var nesten kamp om å få "gå på gulvet" som vi kalte det. På obs jobbet jeg i ferskvaren, men på Rimi satt jeg mest i kassa. Rimi, begynner å bli en stund siden de forsvant nå. Jobbet der frem til ca 2001, så leeenge siden. Årene går så fort. 

Ja, var kamp om å jobbe på gulvet i butikken jeg jobbet også. Startet faktisk i kassa, men da jeg fikk tilbud om å jobbe fast med å sette ut varer så ble jobben langt gøyere.  Jeg hadde ansvaret for tørrvarer. Det er enda lettere enn frukt. På frukt så er det jo mye mer svinn og viktigere at man legger du nye varene bakerst/nederst.  

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, jukkapalme said:

Ja, sette ut varer er mye bedre enn å sitte i kassa. Begynte på Rimi etter jeg sluttet på obs og det var nesten kamp om å få "gå på gulvet" som vi kalte det. På obs jobbet jeg i ferskvaren, men på Rimi satt jeg mest i kassa. Rimi, begynner å bli en stund siden de forsvant nå. Jobbet der frem til ca 2001, så leeenge siden. Årene går så fort. 

Enig, Ser tilbake nå og ser jo at det er evigheter siden jeg gikk med avisa og jobbet i butikk. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (2 minutter siden):

Har en venn som jobbet en stund med å flytte møbler for folk som flyttet til ny bolig. Tror nærmest ingen norske ønsket å ta disse jobbene siden de kan være så tunge. 

Jeg kan bekrefte. Jobbet i bransjen. Det er hardt! 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (3 minutter siden):

Haha, stakkars folk, litt lettere med aviser da, ja 😂 

De så ut som at de hadde prøvd å bestige mount everest 😝 jeg prøvde å hjelpe først men klarte ikke første trappetrinn en gang 🙊 føltes som at jeg skulle få slag uff. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk litt trim jeg også. Og det hadde jeg godt av! Jeg var aldri en som var glad i idrett, så avisbud og butikkjobben var den mosjonen jeg fikk som barn. I tillegg til at jeg syklet til skolen. 

Men fikk ikke i nærheten av like mye trim som deg. Siden jeg både brukte heis og hadde mye kortere rute enn deg. 

Veldig leit du er syk. 

Litt trim er bedre enn ingenting. Og å sykle til skolen og som avisbud i tillegg til å gå rundt i butikken er bra det da. Mye mer enn mange andre unge gjorde både da og nå. Skulle gitt alt for å få tilbake den energien jeg hadde den gangen.

Takk, ja det er skikkelig kjipt og jeg kan ikke bli frisk heller. Har mistet så mye pga den dritten der.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (3 minutter siden):

Ja, var kamp om å jobbe på gulvet i butikken jeg jobbet også. Startet faktisk i kassa, men da jeg fikk tilbud om å jobbe fast med å sette ut varer så ble jobben langt gøyere.  Jeg hadde ansvaret for tørrvarer. Det er enda lettere enn frukt. På frukt så er det jo mye mer svinn og viktigere at man legger du nye varene bakerst/nederst.  

Det skjønner jeg godt. Hadde jublet om jeg fikk det tilbudet på Rimi, for det var ganske kjedelig å sitte i kassa. Ikke var det den beste stolen for ryggen heller. Men der var det sjefene/mellomlederne som tok seg mest av varene, så fikk vi drive med det hvis det var lite folk. Ja, tørrvarer var enkelt og greit. Frukt kunne være litt ekkelt til tider om man fant dårlig/muggen frukt. Enkelte kunder gravde så fælt også og skulle ha tak i det aller nyeste. Litt enklere med tørrvarer med lang dato da, selv om vi satte det nyeste bakerst der også. 

SVK skrev (2 minutter siden):

Enig, Ser tilbake nå og ser jo at det er evigheter siden jeg gikk med avisa og jobbet i butikk. 

Ja, var faktisk i forrige årtusen at jeg gikk med avisen og jobbet i dagligvare. Rimi jobbet jeg fra ca 99-2001 da. 

Cid skrev (1 minutt siden):

De så ut som at de hadde prøvd å bestige mount everest 😝 jeg prøvde å hjelpe først men klarte ikke første trappetrinn en gang 🙊 føltes som at jeg skulle få slag uff. 

Hehe 😂 Ikke så lett når man ikke er vant med sånn bæring da.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jukkapalme said:

Det skjønner jeg godt. Hadde jublet om jeg fikk det tilbudet på Rimi, for det var ganske kjedelig å sitte i kassa. Ikke var det den beste stolen for ryggen heller. Men der var det sjefene/mellomlederne som tok seg mest av varene, så fikk vi drive med det hvis det var lite folk. Ja, tørrvarer var enkelt og greit. Frukt kunne være litt ekkelt til tider om man fant dårlig/muggen frukt. Enkelte kunder gravde så fælt også og skulle ha tak i det aller nyeste. Litt enklere med tørrvarer med lang dato da, selv om vi satte det nyeste bakerst der også. 

Ja, kan være mugg og slikt på frukt.  I tillegg kan det være mye arbeid og tungt å legge frukten bakerst. Jeg måtte enkelte ganger hjelpe de i frukten og husker f.eks når jeg skulle rullere vannmelonene slik at de nyeste ble lagt underst. Svært tungt. I tillegg så husker jeg det var fluer og slikt på de dårlige melonene og at det var ekkelt å måtte flytte på dem. 

Enklere med tørrvarer. I tillegg til lenger holdbarhet så ligger de ofte i esker man bare kan legge bakerst. 

Men husker det kunne være tungt med tørrvarer også. I jula husker jeg det ble solgt mye mel og sukker som var på tilbud. Dødstungt å måtte flytte på paller med slikt.  Men det var som regel kun i jula og når det var tilbud at det var tungt å jobbe i tørrvareavdelingen.  De fleste dagene så var det en svært behagelig jobb. Likte den jobben. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet litt som avisbud, mest som vikar for min bror. Ruten vår var et lite stykke unna der vi bor og bare oppoverbakker med den tyngste børen. Vi syklet, men det var ikke lett. Men det var kjekt å tjene penger!

Jobbet også på Rema 1000 i en periode. Jeg kunne ikke fordra å gå fra kassen. I (ung) voksen alder har jeg fått en motvilje mot å gå for mye, så jeg likte meg bak kassen. Jeg skulle egentlig gå fra kassen og rydde området rundt når det ikke var noen der, men klarte å dra det ut, for "det kan jo hende den ene personen kommer til kassen akkurat når jeg har gått rundt". Måtte gå retning ut av butikken for å komme ut av kassen også, så det var laaaaaaaangt til nærmeste varer.

Skal ikke snakke høyt om "luksusjobben" - å vaske konferanserommene på et hotell. Luksus fordi det sto mat igjen som jeg fritt kunne spise. Fra drops til bløtekaker via vafler og rundstykker: NAM!!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KnekkeBørre skrev (14 timer siden):

Gratulerer med aldringen, @Frøkenfryden! 🥳

 

Takker! Feiret med å kjøpe mine første lesebriller på coop obs i dag😆

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som lager sine egne regler de forventer alle skal vite og følge.

Sto og pantet, hadde ikke veldig mye, men to poser. Så prikket en dame meg på ryggen.
Hun skulle pante en. Så i hennes verden, SKULLE alle som hadde mindre få gå foran, uansett. Det var ikke spørsmål om hun kunne få ta den ene. «Jeg skal pante denne, NÅ». Har sett henne i matbutikken før også - samme der, SKAL foran de som har flere varer enn henne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkeoppskrift som er så vanskelig å montere pent at jeg blir nødt til å gjemme feilene under brosje eller lignende. 😞 lei. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

No1*No1 skrev (3 timer siden):

Strikkeoppskrift som er så vanskelig å montere pent at jeg blir nødt til å gjemme feilene under brosje eller lignende. 😞 lei. 

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som skriver "Aprilsnarr!" Eller "Haha, 1. april" på diverse spøker som mediene legger ut på Facebook i dag. Why

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (3 timer siden):

Folk som skriver "Aprilsnarr!" Eller "Haha, 1. april" på diverse spøker som mediene legger ut på Facebook i dag. Why

Ja, det er så teit,  og som regel er det skikkelig dårlige spøker også

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (4 timer siden):

Folk som skriver "Aprilsnarr!" Eller "Haha, 1. april" på diverse spøker som mediene legger ut på Facebook i dag. Why

Er jo naturlig å anta at det er aprilsnarrer.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...