Pringle Skrevet 7. juni 2015 #1201 Del Skrevet 7. juni 2015 Jeg har faktisk opplevd dette! Bare én gang, så kanskje var det bartenderen fra denne tråden jeg møtte på? Jeg var smilende og hyggelig da bartenderen kom bort, og han spurte hva jeg skulle da. Jeg tror jeg bare svarte "to glass hvitvin", men kan vel også ha sagt "jeg skal ha to glass hvitvin". Da så han oppgitt på meg og sa "TAKK!" Jeg skjønte ikke noe, og ble bare stående sånn "hæ...?" før han sa "To glass hvitvin, TAKK!". Unnskyld meg, jeg var blid, hyggelig og tilnærmet edru. Gikk i baren for å bestille det vi skulle ha. Og det jeg fikk tilbake var en lekse sagt i et tonefall man bruker når man kjefter på en vilter 3-åring?! Jeg ble så satt ut at jeg betalte for vinen, men vi var raske med å forlate stedet etterpå. Man kan gjerne si nordmenn er "frekke" i sin talemåte, men det er nå den gang slik vi snakker, og det har ingenting med å være uhøflig å gjøre. Engelskmenn kan for eksempel ikke kreve at vi nordmenn skal si "vær vennligst" alle steder de sier "please".Anonymous poster hash: 75770...5a9 Det hørtes rart ut! Det er da ikke vanlig å si "jeg skal ha ..., takk"?? Jeg pleier nok å si noe sånt som "Hei, kan jeg få..." og opplever ingen problemer med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 7. juni 2015 #1202 Del Skrevet 7. juni 2015 -Folk som sier "Skal ha, Vil ha" hele tiden, f.eks "Også VIL jeg ha" "Også SKAL jeg ha" Jeg sa faktisk en gang i butikk da en 20åring kom innom "Ja også SKAL(trykken på SKAL) jeg ha 20pk med *merke*" hvor jeg svarte "Det heter ikke SKAL ha...det heter kan jeg få" han ble litt forbanna og enda mer irritert over da jeg sa "Men beklager, det merke er vi desverre utsolgt for..så da kan du ikke få den" Hvor jeg ble slengt etter med denne kommentaren :"Forbanna høflige drittkjerring!" *men vi var utsolgt* Haha, så slemt, men også så genialt, måtte bare le Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #1203 Del Skrevet 7. juni 2015 Ansatte på butikker som prater i mobilen og ikke sier en dritt til meg når jeg skal betale.... Fy ass Anonymous poster hash: a18a1...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 7. juni 2015 #1204 Del Skrevet 7. juni 2015 Ansatte på butikker som prater i mobilen og ikke sier en dritt til meg når jeg skal betale.... Fy assAnonymous poster hash: a18a1...a09 Hvor har du opplevd dette? Ikke bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 7. juni 2015 #1205 Del Skrevet 7. juni 2015 Haha, så slemt, men også så genialt, måtte bare le Oi, så en skriveleif der -Uhøflig.... Møtte faktisk samme fyren ute på byen en gang, fast bestemt på å dele taxi med meg...Vi skulle jo samme veien, så noe motvillig sa jeg jo ok til dette.... Så venninnen min satt i passasjersetet foran og vi to bak, han klarte jo ikke å holde fingra av fatet.... Gjett hvem som ikke klarte å se kassadama i øyet flere måneder etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1206 Del Skrevet 8. juni 2015 Enkelte mennesker som sliter en del med flass i håret, og som veldig ofte må klø seg i hodebunnen på grunn av dette. Dermed kommer det fort en del flass under neglene på fingrene deres. Så dem sitter og renser fingrene sine ved bordet, selv når dem sitter på cafe eller restaurant. Så litt av hvert som ligger under neglene deres, havner da på bordet hvor all maten deres står. Uheldigvis for dem som sitter rett ved siden av disse folka med flass. For dem risikerer at litt av hvert av flass og så videre, også havner på tallerkenen og oppi middagen deres.. Anonymous poster hash: 625e4...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovedrug Skrevet 8. juni 2015 #1207 Del Skrevet 8. juni 2015 Enkelte mennesker som sliter en del med flass i håret, og som veldig ofte må klø seg i hodebunnen på grunn av dette. Dermed kommer det fort en del flass under neglene på fingrene deres. Så dem sitter og renser fingrene sine ved bordet, selv når dem sitter på cafe eller restaurant. Så litt av hvert som ligger under neglene deres, havner da på bordet hvor all maten deres står. Uheldigvis for dem som sitter rett ved siden av disse folka med flass. For dem risikerer at litt av hvert av flass og så videre, også havner på tallerkenen og oppi middagen deres.. Anonymous poster hash: 625e4...0c5 Er det noen som flasser så mye?:| æsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 8. juni 2015 #1208 Del Skrevet 8. juni 2015 En viss person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 8. juni 2015 #1209 Del Skrevet 8. juni 2015 Folk som ypper i trafikken uten å kunne trafikkreglene. Nei - det nytter ikke å tute på meg når det er du som har vikeplikten. Dust. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Storekommode Skrevet 8. juni 2015 #1210 Del Skrevet 8. juni 2015 Folk som ikke svinger til side når køen bare blir lengre og lengre bak dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1211 Del Skrevet 8. juni 2015 Folk som klager, sutrer og er generelt sure og grinete, bare fordi dem ikke liker det jeg ser på TV. Det er jo faktisk ingen som tvinger dem til å se på akkurat de samme TV-programmene som meg. Men neida, dem vil heller sitte rett ved siden av meg, og komme med en konstant klagesang over alt det tullet som dem mener at jeg ser på TV..... Anonymous poster hash: 625e4...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skygge Skrevet 13. juni 2015 #1212 Del Skrevet 13. juni 2015 Det er irriterende med folk som prater gjennom hele filmen på kino. Men det som gjør meg virkelig gal er når voksne mennesker ikke eier et spor av folkeskikk og slenger bena opp på seteryggen foran. Hva faen får noen til å tro at den foran deg vil ha den møkkete skoen din i nakken?? Vedkommende skal være glad for at jeg ikke klatret over setet og filleristet han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 13. juni 2015 #1213 Del Skrevet 13. juni 2015 Det er irriterende med folk som prater gjennom hele filmen på kino. Men det som gjør meg virkelig gal er når voksne mennesker ikke eier et spor av folkeskikk og slenger bena opp på seteryggen foran. Hva faen får noen til å tro at den foran deg vil ha den møkkete skoen din i nakken?? Vedkommende skal være glad for at jeg ikke klatret over setet og filleristet han Enig i dette Det irriterer meg også med folk som ikke ser ut til å forsto forskjellen mellom fantasi og virkelighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrittgåendeBurugle Skrevet 14. juni 2015 #1214 Del Skrevet 14. juni 2015 (endret) Artikler på diverse nettsider som ikke har dato, når innholdet i artikkelen handler om noe som endrer seg fra år til år (som prisnivåer, folketall, økonomi etc). Om jeg for eksempel planlegger en reise til langtvekkistan, og er interessert i å vite hvor mye man må regne med å betale for en middag, er det en stor forskjell på om artikkelen er skrevet i forrige uke eller.i år 2001. Endret 14. juni 2015 av takk 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leini Skrevet 15. juni 2015 #1215 Del Skrevet 15. juni 2015 Høy kortavgift når man skal betale Sydentur, og det IKKE er informert om det på noen som helst måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #1216 Del Skrevet 18. juni 2015 Jeg har faktisk opplevd dette! Bare én gang, så kanskje var det bartenderen fra denne tråden jeg møtte på? Jeg var smilende og hyggelig da bartenderen kom bort, og han spurte hva jeg skulle da. Jeg tror jeg bare svarte "to glass hvitvin", men kan vel også ha sagt "jeg skal ha to glass hvitvin". Da så han oppgitt på meg og sa "TAKK!" Jeg skjønte ikke noe, og ble bare stående sånn "hæ...?" før han sa "To glass hvitvin, TAKK!". Unnskyld meg, jeg var blid, hyggelig og tilnærmet edru. Gikk i baren for å bestille det vi skulle ha. Og det jeg fikk tilbake var en lekse sagt i et tonefall man bruker når man kjefter på en vilter 3-åring?! Jeg ble så satt ut at jeg betalte for vinen, men vi var raske med å forlate stedet etterpå. Man kan gjerne si nordmenn er "frekke" i sin talemåte, men det er nå den gang slik vi snakker, og det har ingenting med å være uhøflig å gjøre. Engelskmenn kan for eksempel ikke kreve at vi nordmenn skal si "vær vennligst" alle steder de sier "please".Anonymous poster hash: 75770...5a9 Jobber som bartender, og det hele kommer an på tonen. Det er ofte de eldre mennene som kommer inn uten å se på deg eller si hei og bare: Få en øl av deg. Eller "Jeg skal ha en øl!" med trykk på skal. Er så fristet til å si "Vel, jeg skal ha 74 kroner!" Reagerer selvsagt ikke når folk er hyggelige ellers, men det er bare den "Få!" som jeg tolker som uhøflig. Kanskje jeg bare er rar. Passer alltid på å si "Jeg tar gjerne", "kan jeg få" eller "kjøper gjerne..." konsenkvent. Synes det andre høres så brutalt og lite hyggelig ut. Anonymous poster hash: 512db...793 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1217 Del Skrevet 19. juni 2015 Reality-serier. og folk som innbitt påstår at slike TV-serier viser sannheten. Anonymous poster hash: 625e4...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1218 Del Skrevet 19. juni 2015 Folk som ikke svinger til side når køen bare blir lengre og lengre bak dem.. Ofte mopeder har jeg sett. Hat objekt nr 1 om jeg ser dem på veien. Anonymous poster hash: 9a969...097 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1219 Del Skrevet 19. juni 2015 Jobber som bartender, og det hele kommer an på tonen. Det er ofte de eldre mennene som kommer inn uten å se på deg eller si hei og bare: Få en øl av deg. Eller "Jeg skal ha en øl!" med trykk på skal. Er så fristet til å si "Vel, jeg skal ha 74 kroner!" Reagerer selvsagt ikke når folk er hyggelige ellers, men det er bare den "Få!" som jeg tolker som uhøflig. Kanskje jeg bare er rar. Passer alltid på å si "Jeg tar gjerne", "kan jeg få" eller "kjøper gjerne..." konsenkvent. Synes det andre høres så brutalt og lite hyggelig ut. Anonymous poster hash: 512db...793 må man sende inn søknad og spørre hva den bak disken ønsker å høre? før man går i butikk eller på bar? hører ofte "hva skal du ha?" når jeg er på byen. Anonymous poster hash: 47743...095 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 19. juni 2015 #1220 Del Skrevet 19. juni 2015 Akkurat nå irriterer jeg meg over et eller annet elektrisk hageredskap som skaper en jevn during i hodet!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå