Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

- 4G reklamen(e) fra Telenor. Det er så ille at jeg har boikottet hele Telenor for alltid.

- Folk som skriver på dialekt på FB/Forum/Meldinger, og hvis du påpeker det så mener de at det er like mye "lov og riktig" som bokmål.

- De som skal nevne igjennom hele filmen at de har sett den før. "Ja, heheh, dette husker jeg, følg med nå"..

- Folk som bruker nedlatende hersketeknikker i diskusjoner som å svare med "kjære deg,""Lille venn,", etc.

- Ung mammablogg som rosamaler tilværelser og ser ut som en reklame for å få barn før du fyller 18 år.

- Foreldre som lar unger herje på upassende steder (legevakten, ved middagsbordet - spesielt når de er på besøk, etc).

- Folk som skaffer seg katt, men har ekstremt lav terskel for å avlive dem. Godt eksempel er ei jeg kjenner som flyttet med typen (i en stor enebolig, rett ved skogen så et veldig flott sted for kattene å være) men katten han hadde fra før var ikke "snill" med hennes katt så etter at hans katt hadde frest til hennes katt i en hel uke (!) så skjøt de den. Kvalmt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Folk som ringer for å få tak i noen som bor i samme  husstand som meg. Men selv om jeg sier at de ikke er hjemme (og ikke kommer tilbake igjen før fleire timer seinere) så fortsetter de uansett å ringe med ett par minutters mellomrom. Bare for å sjekke om den personen de ønsker å snakke med, har kommet seg hjem enda...  :murvegg:  :murvegg:

Anonymkode: 625e4...0c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige ordspill hvor man bruker uttrykk og later som om uttrykket har dobbel betydning, men hvor bare den ene betydningen faktisk gir mening.

Eks. Tines «It's hip to be square» som postes på ostepakningene til brunosten selv om formen på ostepakningen ikke er kvadratisk/square.

http://www.dagbladet.no/2016/02/22/kultur/gudbrandsdalsost/brunost/tine/moodsofnorway/43244852/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som starter fleire splitter nye tråder for å diskutere ting, som noen andre allerede har startet tråder om.

For å ta ett eksempel: Akkurat nå (i skrivende stund) så ligger det intet mindre enn åtte eller ni forskjellige  tråder under Aktuelt-delen av forumet her. Alle sammen handler om Sons of Odin / Soldiers of Odin. De forskjellige trådene tar riktignok opp litt forskjellige aspekter ved disse grupperingene, men alle disse trådene kunne likevel ha blitt samlet til en enkelt tråd.

For meg spiller det fint liten rolle hva trådene handler om. Men når tema for alle disse trådene  handler om nøyaktig den samme gruppen, så burde det overhodet ikke vært nødvendig med så mange forskjellige tråder om dette...

Anonymkode: 625e4...0c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blue Ivy.

Folk som skal skravle under filmen. Ja, det er greit å snakke litt om hva som skjer i filmen og sånn, men hater de som ikke klarer å holde kjeft og skal snakke om alt annet. Jeg klarer ikke å konsentrere meg da. Derfor liker jeg å se på film alene. 

At mamma blir sur når jeg ikke tar tlf fordi jeg er opptatt eller ikke hører den ringer. Tar jeg den neste gang hun ringer, så kan hun si "jaha, nå vil du visst snakke med meg, men det ville du jammen meg ikke for 1 time siden" :roll: 

Nabo som driver med fult renoverings og oppussings prosjekt. Bråker fra kl 8 på morgenen til til 8 på kvelden. Holder på i helgene å , men ikke søndag da. For det var flere som klaget. Merker jeg er dritt lei nå. Skal bli deilig når han endelig blir ferdig altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Folk som synes det er morsomt med andre folk som blir lei seg, sinte eller frustrerte...

Anonymkode: 625e4...0c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som snakker dritt om Nynorsk, kaller det ubrukelig, klager når en artikkel er på Nynorsk og at de ikke "klarer å forstå det". Kødder du? Fint at du synes det er et kjedelig fag og har dine synspunkter om det, men vis litt respekt, og få det inn i hodet at det fremdeles er folk her i landet som har det som et levende skriftspråk og bruker det som hovedmål.

Folk som synes det er helt greit å skrive på sin egenlagde dialekt i offentlige foraer, og forventer at andre skal forstå det.

Folk som sitter og håner og hetser folk med andre synspunkter, men syter høyest, og nærmest er blitt majestetfornærmet når andre kritisere dem eller deres leir. 

Endret av Cordelia
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
8 timer siden, Cordelia skrev:

.Folk som sitter og håner og hetser folk med andre synspunkter, men syter høyest, og nærmest er blitt majestetfornærmet når andre kritisere dem eller deres leir. 

 

Enig her og dessverre er det alt for mange av dem. Spesielt på Stortinget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk, oftest kvinner som nynner hele tiden. I butikken, på toget, når de spiser, når de leser, når de tenker... Merker de det ikke selv?? Jeg kaller de "nynnere":fnise:

Anonymkode: f282e...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎23‎.‎02‎.‎2016 at 20.17, Blue Ivy. skrev:

 

At mamma blir sur når jeg ikke tar tlf fordi jeg er opptatt eller ikke hører den ringer. Tar jeg den neste gang hun ringer, så kan hun si "jaha, nå vil du visst snakke med meg, men det ville du jammen meg ikke for 1 time siden" :roll: 

 

Dette! Foreldregenerasjonens forhold til mobiltelefoner! WHAT? Det fantes jo ikke da de var unge, og i gamle dager aksepterte man at man ikke fikk svar hvis ingen tok hustelefonen! Nå er det full baluba om man ikke svarer! Skjønner de ikke at vi har den på lydløs/i et annet rom/i en veske etc og rett og slett ikke forventer at noen RINGER med telefonen? ARGH!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unge folk på min alder som ikke kan norsk(18/20 årsalderen.)Vet det høres veldig pirkete ut, men har noen i klassen som skriver feil av typen EN folkeslag. (<--- et konkret eksempel altså!). Skjønner det ikke. Det heter hverken EN folk, eller EN slag... hvordan får man til å skrive feil av typen "en" folkeslag!?

Anonymkode: d4af4...b5a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tygger med åpen munn/smatter.. Ørene mine takler det ikke!

Baksnakking, kjenner hele meg begynner å koke av sinne når jeg overhører jentene i klassen snakke stygt om andre..!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som legger mer i trådene enn det som faktisk blir skrevet og som ikke klarer å holde seg til problemstillingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi arver enkelte gener vi ikke vil ha. Gener som ikke engang er der for en grunn. Det bare ble sånn.

Anonymkode: 21aac...9e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 At filmer og TV-serier fra USA (eller fra andre  engelsk-talende land) blir oversatt med en norsk tittel.
 For eksempel den James Bond-filmen med Sean Connery, "you only live twice"

 Av en eller annen merkelig årsak, så har denne filmen altså blitt oversatt til "James Bond i Japan"

 Hva er egentlig poenget med å oversette til en slike tullete og idiotisk tittel?
 Dette høres jo helt infernalsk  latterlig ut!   :murvegg:    :murvegg:
 Den originale film-tittelen (fra engelsk) høres jo selvfølgelig veldig mye bedre ut!

Anonymkode: 625e4...0c5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...