AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #941 Del Skrevet 13. juni 2017 På 08/06/2017 den 16.18, AnonymBruker skrev: Veikroa på Berkåk. Vi har en generell policy om å ikke kjøpe mat der, men to ganger har vi måttet ty til fastfood. En gang kjøpte vi pizza der, den var vassen og ikke ferdigstekt. En annen gang kjøpte vi to hamburgere, og får typisk beskjed om at de blir ferdige om 10-15 min. Men denne gangen ventet vi en over en halvtime på disse burgerne. Og når man er sulten føles en halvtime som en time ihvertfall. Jeg la merke til at de hadde et elendig ordre-system, når de bare skriver ting ned og ikke gir ordren til kjøkkenet med en gang. Jeg har selv jobbet på veikro og er normalt en høflig og tålmodig kunde, men dette var ikke akseptabelt for meg når jeg selv vet at på en skikkelig hektisk dag kan burgerne bli ferdig på 20 min maks. Det fristet å bare gå derifra uten maten. Neste gang det blir fastfood drar vi til Circle K eller nabobygda. Anonymkode: ebb99...dce Tips Hellstrøm om at Veikroa trenger en opprydning Anonymkode: 7f534...6ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marisana Skrevet 13. juni 2017 #942 Del Skrevet 13. juni 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke vanlig å slippe ferskinger løs uten opplæring/erfaren ansatt? Dette vil jo sverte ryktet til cafeen, og cafeer er vel generelt opptatt av faste kunder? Anonymkode: 0e86e...4af Ikke vanlig nei, men det skjer. Husker det skjedde hos oss da jeg var nyansatt. Sjefen måtte et ærend, ble borte en times tid og der stod jeg, visste knapt nok hvordan jeg slo inn forskjellige ting på kassa. Måtte bortvise kunder fordi jeg rett og slett ikke hadde peiling. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #943 Del Skrevet 13. juni 2017 På 9.6.2017 den 9.57, AnonymBruker skrev: Kicks på Oslo City! Føler man forstyrrer. Forrige gang jeg dro dit stod alle de ansatte i en gjeng midt i lokalet, klemte og skravet mens butikken var full av kunder. Gangen før hadde ikke butikkdamen noe kjennskap til produktet jeg ville kjøpe, og leste bare rett fra pakken. Jeg husket ikke helt hvilken type jeg skulle ha, og det endte med at hun anbefalte meg feil. Surt når det er 500 kr det er snakk om. Anonymkode: 9caa2...c0b Det me dat de står å skravler trer imot Kicks sine regler! Så her kan du sende inn klage på mail så butikksjefen får ta raskt tak i dette. Alle ansatte skal si Hei og spørre om de trenger hjelp innen 4 sekunder, være imøtekommende og ikke stå å skravle om private ting foran kunder. Den gangen du fikk feil anbefaling kan du også faktisk klage på, kan hende vedkommende var ny og det er ikke sånn at alle som jobber på Kicks får opplæring i alle produktene og får prøve de, så man må lese seg opp på embalasjen for å vite om de forskjellige produktene. Det blir ikke gitt kurs eller noe, og de ansatte får ikke produkter for de som tror det. Anonymkode: 0f003...af1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #944 Del Skrevet 13. juni 2017 17 timer siden, Kim skrev: Hjelpes! Noen gode historier her der den ansatte eller butikken har driti på draget, men for det meste så er det urealistiske forventninger til hva en butikk opplevelse bør være. Jeg er så enig! Jeg blir helt provosert! Dette må jo være folk som aldri har jobbet i butikk eller kundeservice! Blir mer irritert av å lese denne tråden Skulle tro at butikkansatte skal bevege himmel og jord for kunder liksom.. Anonymkode: 72269...3ae 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #945 Del Skrevet 13. juni 2017 3 timer siden, Marisana skrev: Hun høres veldig ny ut. Hadde hun ikke vært det, ville hun nok visst hvordan man lager islatte, og hun ville nok også vært litt mer løsningsorientert med smoothien. Det kan nok være, tror også cafeen var relativt ny..men hun var ganske voksen, så regnet og håpet på at hun fikset det som stod på menyen sjæl og ikke overlate ansvaret/problemet til kunden..det føltes ihvert fall slik for meg, selvom det ikke med full sikkerhet var tilfellet. Anonymkode: 542a5...fa2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #946 Del Skrevet 13. juni 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke vanlig å slippe ferskinger løs uten opplæring/erfaren ansatt? Dette vil jo sverte ryktet til cafeen, og cafeer er vel generelt opptatt av faste kunder? Anonymkode: 0e86e...4af Jeg har jobbet på cafe, og tenker med gru på de sikkert 200 første kaffedrikkene jeg lagde, som jeg nå innser burde blitt kastet rett i søpla. Fikk opplæring av noen som selv hadde begynt å jobbe der for to uker siden, fikk en kort demonstrasjon på hva slags knapper jeg skulle trykke på, hvor melka lå også var det egentlig bare å kjøre på uten ide hva jeg dreiv med. Sjefer som driver kaffebarer er ofte ikke trente baristaer, men personer som er mest interessert i omsetning og å drive selskap. Særlig store kommersielle kjeder, som Waynes Coffee, Starbucks, Espresso House osv. Jeg ble heldigvis en relativt talentfull barista av egen øving og mye youtube, og har ved to anledninger måtte ha opplæring på sjefene mine fordi de ikke kan en døyt om kaffe. Har jobbet med rundt 30 kollegaer som har blitt "lært opp" på akkurat samme måte selv, aka. finne ut av det sjøl. Anonymkode: d70be...d73 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silje92 Skrevet 13. juni 2017 #947 Del Skrevet 13. juni 2017 Kommer ikke på en spesifikk butikk, men jeg synes prøverommene til H&M og Bikbok kan være rimelig ekle. Mye hår på gulvet, sminke og fettmerker på speilet og generelt mye brunkrem på lyse klær😂 det er jo ikke sånn alle steder selvfølgelig, men en gjenganger mange steder 🙊 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #948 Del Skrevet 13. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så enig! Jeg blir helt provosert! Dette må jo være folk som aldri har jobbet i butikk eller kundeservice! Blir mer irritert av å lese denne tråden Skulle tro at butikkansatte skal bevege himmel og jord for kunder liksom.. Anonymkode: 72269...3ae Jeg har selv jobbet i klesbutikk i mange år og vet veldig godt at det ikke er så lett for oss som står bak kassa også, men alt i alt føler jeg selv at når man som kunde kommer inn i en butikk og den ansatte ikke aner hva hun/han skal gjøre eller kan noe som helst om varen, så skjønner jeg at kunden blir irritert. Jeg har jobbet i klesbutikk, som servitør og som barista og jeg fikk ikke opplæring i noen av disse tingene! Husker første dagen i servitørjobben hvor jeg forventet full opplæring- neida, det var rett ut i jobb! Jeg ante ikke hva restauranten hadde på menyen engang 😂Og der skulle jeg gå rundt å fortelle kundene hva maten inneholdt, hvilken vin som passet best osv. Jeg hadde gjort det klinkende klart på jobbintervjuet (som ble avholdt dagen før) at jeg ikke hadde noen form for erfaring eller yrkesopplæring som servitør. Jeg syntes synd på de stakkars menneskene jeg skulle "hjelpe". Bedrifter i dag er generelt ræva på å gi opplæring og det forventes vel egentlig at man skal lære seg ca alt, på egenhånd, i løpet av ca 3 minutter. Vet om bartendere som står å mikser drinker ved hjelp av youtube video på mobilen sin😂 Anonymkode: 9f837...7cb 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #949 Del Skrevet 14. juni 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke vanlig å slippe ferskinger løs uten opplæring/erfaren ansatt? Dette vil jo sverte ryktet til cafeen, og cafeer er vel generelt opptatt av faste kunder? Anonymkode: 0e86e...4af Jo, dette er dessverre veldig vanlig. Anonymkode: 812e8...edb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #950 Del Skrevet 14. juni 2017 Velkommen til arbeidslivet! vurderer og satse på en karierre som blogger i stedet, hva vil dere høre om, kan det meste Anonymkode: a7f64...ca3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #951 Del Skrevet 14. juni 2017 Boots apotek i Fetsund! Styrer helt unna Boots-kjeden etter å ha sendt en klagemail til hovedkontoret angående den dårlige kundeservicen der uten i det hele tatt å få svar. Skulle kjøpe en vare. Ingen hilste da jeg kom inn, ingen tilbød seg å hjelpe. Stod en dame og tok imot reseptkunder, hun var så klart opptatt. Mens hun som ekspederte hovedkassen stod hengt over en ganske fancy dame i treningsklær som skulle ha såler. Utover det var jeg eneste kunde. Jeg plukket umiddelbart varen jeg skulle ha og stilte meg ved kassen. Hadde blikkontakt med den butikkansatte flere ganger, så hun så at jeg stod klar til å betale, men ingen reaksjon. I stedet stod hun hengt over treningsdama som prøvde såler og fulgte med mens hun knøyt skoene opp og igjen. Var ikke sånn at hun kom med tips eller råd, hun bare stod der uten å si noe som helst til treningsdamen. Er man litt serviceinnstilt unnskylder man kunden man står ved for å ta betalingen. Til slutt spurte jeg om jeg kunne få betale, og fikk et surt svar tilbake at jeg måtte da se at hun var opptatt med en kunde. La merke til at reseptkøen ble mindre og trakk en kølapp i stedet. Da reseptkunden foran meg var ferdig (var ingen andre bak meg i reseptkøen) og jeg stilte meg klar til å betale der, skyndte hun seg til hovedkassen og sa med en sur tone at hun kunne hjelpe meg. Svarte at jeg heller ville betale der jeg stod siden det tydeligvis var enklere å få betalt med kølapp, men ble beordret over i hennes kasse. Sur og muggen uten et ord slo hun inn varen og jeg trakk kortet. Sa ikke hadet og ønsket meg ikke en fin dag eller noe. 25 minutter tok det meg å handle varen. Jeg var blid da jeg kom inn i butikken, men trassbarnet våknet i meg og jeg slang med døra da jeg gikk ut. Makan til butikk! Dette er to år siden, men merker jeg fortsatt er oppgitt over servicen, både i butikken og manglende tilbakemelding på Mail. Håper dama har fått sparken pga oppførselen sin. Anonymkode: 8893d...cda 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #952 Del Skrevet 14. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Boots apotek i Fetsund! Styrer helt unna Boots-kjeden etter å ha sendt en klagemail til hovedkontoret angående den dårlige kundeservicen der uten i det hele tatt å få svar. Skulle kjøpe en vare. Ingen hilste da jeg kom inn, ingen tilbød seg å hjelpe. Stod en dame og tok imot reseptkunder, hun var så klart opptatt. Mens hun som ekspederte hovedkassen stod hengt over en ganske fancy dame i treningsklær som skulle ha såler. Utover det var jeg eneste kunde. Jeg plukket umiddelbart varen jeg skulle ha og stilte meg ved kassen. Hadde blikkontakt med den butikkansatte flere ganger, så hun så at jeg stod klar til å betale, men ingen reaksjon. I stedet stod hun hengt over treningsdama som prøvde såler og fulgte med mens hun knøyt skoene opp og igjen. Var ikke sånn at hun kom med tips eller råd, hun bare stod der uten å si noe som helst til treningsdamen. Er man litt serviceinnstilt unnskylder man kunden man står ved for å ta betalingen. Til slutt spurte jeg om jeg kunne få betale, og fikk et surt svar tilbake at jeg måtte da se at hun var opptatt med en kunde. La merke til at reseptkøen ble mindre og trakk en kølapp i stedet. Da reseptkunden foran meg var ferdig (var ingen andre bak meg i reseptkøen) og jeg stilte meg klar til å betale der, skyndte hun seg til hovedkassen og sa med en sur tone at hun kunne hjelpe meg. Svarte at jeg heller ville betale der jeg stod siden det tydeligvis var enklere å få betalt med kølapp, men ble beordret over i hennes kasse. Sur og muggen uten et ord slo hun inn varen og jeg trakk kortet. Sa ikke hadet og ønsket meg ikke en fin dag eller noe. 25 minutter tok det meg å handle varen. Jeg var blid da jeg kom inn i butikken, men trassbarnet våknet i meg og jeg slang med døra da jeg gikk ut. Makan til butikk! Dette er to år siden, men merker jeg fortsatt er oppgitt over servicen, både i butikken og manglende tilbakemelding på Mail. Håper dama har fått sparken pga oppførselen sin. Anonymkode: 8893d...cda Wow, stakkars den ansatte. Skal virkelig ikke vær lett for oss som jobber i butikk å tilfredstille alle kunder. Går jeg fra den kunden jeg hjelper til en annen får jeg kjeft og gjør jeg ikke det så får jeg kjeft. Ingen vil ha kunder som deg heller så det er nok kanskje like greit Anonymkode: ae456...8c0 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blabla- Skrevet 14. juni 2017 #953 Del Skrevet 14. juni 2017 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.6.2017 den 6.19): Wow, stakkars den ansatte. Skal virkelig ikke vær lett for oss som jobber i butikk å tilfredstille alle kunder. Går jeg fra den kunden jeg hjelper til en annen får jeg kjeft og gjør jeg ikke det så får jeg kjeft. Ingen vil ha kunder som deg heller så det er nok kanskje like greit Anonymkode: ae456...8c0 Er man dårlig bemannet på jobb og det står folk å venter på å få betale er det vel bare å unnskylde seg, si at du må ta kassen men at du er tilbake på et blunk? Det gjør alltid jeg, og de aller fleste har full forståelse for det. I min forrige jobb arbeidet vi kun én person på lørdager, altså 9 timer mutters alene med masse kunder. Da må man rett og slett bare beklage seg høflig og ile bort til kassa for å ekspedere de som står å venter. I det tilfellet du siterer hadde det tatt den ansatte 20 sekunder å ekspedere hun som stod klar og ville betale for seg. I alle de årene jeg har jobbet i klesbutikk har jeg lært meg at man har rett og slett ikke råd til å la kunder stå å vente ved kassa. Det er DE som legger igjen penger i kassa, og det er de som kommer igjen og igjen:) De som skal ha hjelp til alt mulig og bruker lang tid på å bestemme seg er ofte sånne "kanskje"-kunder som skal hjem å tenke over saken, og som går tomhendte ut av butikken. Jeg hjelper de jo, er jeg alene i butikken med en slik kunde flyr jeg frem og tilbake og henter klær til de mens de er i prøverommet og gir de all den hjelpen de ønsker. Trenger de hjelp med å få av og på seg klær, målebånd, bakspeil - jeg fikser det:) Men står det plutselig en kunde ved disken, er det rett bort til han/henne for å ta kassa. Jeg vet ikke hvordan policyen er der du jobber, men hos meg er det i alle fall sånn at når jeg stenger butikken for dagen er omsetning og tall det eneste sjefen min ser på. Så har du jo de, spesielt den eldre garde, som jamrer seg over dette og kaller det dårlig service. Ikke så rart egentlig, da det før i tiden var vanlig å få full ekspertise fra én og samme person fra man gikk inn døra, inne i prøverommet og hele veien til man var ute av butikken. Sånn er det ikke lenger, butikkene er underbemannet og tiden strekker ikke til. Hvorfor vil du ikke ha kunder som henne? Hun gjorde da ingenting galt! Endret 14. juni 2017 av blabla- 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. juni 2017 #954 Del Skrevet 14. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Wow, stakkars den ansatte. Skal virkelig ikke vær lett for oss som jobber i butikk å tilfredstille alle kunder. Går jeg fra den kunden jeg hjelper til en annen får jeg kjeft og gjør jeg ikke det så får jeg kjeft. Ingen vil ha kunder som deg heller så det er nok kanskje like greit Anonymkode: ae456...8c0 Så enig med deg. Holder man på å hjelpe en kunde, løper en ikke bort til en annen kunde. Det er også helt vanlig at ansatte på apotek ikke hilse når du kommer inn og de venter litt for å spørre deg om du trenger hjelp til å finne det du leter etter. Jeg regner med at dette er fordi de ønsker å gi kunden litt tid før de spør. Trenger en hjelp og det ikke er noen ansatte ledig, går en til kassen og venter til den ansatte har gjort seg ferdig med kunden(e) som er foran en. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #955 Del Skrevet 14. juni 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det me dat de står å skravler trer imot Kicks sine regler! Så her kan du sende inn klage på mail så butikksjefen får ta raskt tak i dette. Alle ansatte skal si Hei og spørre om de trenger hjelp innen 4 sekunder, være imøtekommende og ikke stå å skravle om private ting foran kunder. Den gangen du fikk feil anbefaling kan du også faktisk klage på, kan hende vedkommende var ny og det er ikke sånn at alle som jobber på Kicks får opplæring i alle produktene og får prøve de, så man må lese seg opp på embalasjen for å vite om de forskjellige produktene. Det blir ikke gitt kurs eller noe, og de ansatte får ikke produkter for de som tror det. Anonymkode: 0f003...af1 Jeg har alltid blitt hilst på innen 4 sekunder når jeg er på Kicks, så det stemmer sikkert. En annen ting jeg har opplevd i flere Kicks-butikker, av flere forskjellige ansatte er følgende; *Jeg sier neitakk til hjelp, men den ansatte fotfølger meg rundt i butikken. Utrolig ubehagelig oppførsel. Hvis det er sånn de garderer seg mot butikktyver eller tror de kan smette inn noen velvalgte kommentarer som skal få meg til å kjøpe et produkt, så burde de være klar over at de samtidig skremmer bort de fleste kunder. I tillegg har jeg aldri fått hjelp til noe som helst hos Kicks, annet enn å finne frem det produktet jeg til slutt bestemmer meg for. Det eneste de kan bidra med er stort sett å følge etter meg. Fyller de på varer når jeg kommer, så setter de fra seg varene for å følge etter. Er det en grunn til dette, er det noe kjeden har bestemt? Jeg har forresten aldri veske eller jakke når jeg går i sånne butikker, men går med lommeboken i hånden. Det er altså ikke overveiende sannsynlig at jeg får stjålet noe som helst. Forresten ga jeg opp å handle på Kicks for noen måneder siden, og bruker Vita Exclusive hvis jeg trenger å dra i en fysisk butikk. Der er de både hjelpsomme og tilsynelatende kunnskapsrike, og jeg får alltid gå i fred hvis jeg ønsker det (derfor virker det enda merkeligere det de Kicks-ansatte driver med). Anonymkode: 448a3...a74 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 14. juni 2017 #956 Del Skrevet 14. juni 2017 AnonymBruker skrev (På 14.6.2017 den 0.47): Jeg har jobbet på cafe, og tenker med gru på de sikkert 200 første kaffedrikkene jeg lagde, som jeg nå innser burde blitt kastet rett i søpla. Fikk opplæring av noen som selv hadde begynt å jobbe der for to uker siden, fikk en kort demonstrasjon på hva slags knapper jeg skulle trykke på, hvor melka lå også var det egentlig bare å kjøre på uten ide hva jeg dreiv med. Sjefer som driver kaffebarer er ofte ikke trente baristaer, men personer som er mest interessert i omsetning og å drive selskap. Særlig store kommersielle kjeder, som Waynes Coffee, Starbucks, Espresso House osv. Jeg ble heldigvis en relativt talentfull barista av egen øving og mye youtube, og har ved to anledninger måtte ha opplæring på sjefene mine fordi de ikke kan en døyt om kaffe. Har jobbet med rundt 30 kollegaer som har blitt "lært opp" på akkurat samme måte selv, aka. finne ut av det sjøl. Anonymkode: d70be...d73 Hvor mange timer tror du at du hadde brukt, hvis du skulle vært en god barista den dagen du startet å jobbe i kaffebaren? Det er urealistisk å bruke 30 timer på hver ansatt. Et par timer på å vise det grunnleggende,for så å sakte få deg inn i systemene er slik det gjøres. Folk kan være flinke på opplæring,men håpløse når det kommer til virkeligheten av å stå bak disken. Det handler ikke bare om å betjene kaffemaskinen... AnonymBruker skrev (På 14.6.2017 den 0.57): Jeg har selv jobbet i klesbutikk i mange år og vet veldig godt at det ikke er så lett for oss som står bak kassa også, men alt i alt føler jeg selv at når man som kunde kommer inn i en butikk og den ansatte ikke aner hva hun/han skal gjøre eller kan noe som helst om varen, så skjønner jeg at kunden blir irritert. Jeg har jobbet i klesbutikk, som servitør og som barista og jeg fikk ikke opplæring i noen av disse tingene! Husker første dagen i servitørjobben hvor jeg forventet full opplæring- neida, det var rett ut i jobb! Jeg ante ikke hva restauranten hadde på menyen engang 😂Og der skulle jeg gå rundt å fortelle kundene hva maten inneholdt, hvilken vin som passet best osv. Jeg hadde gjort det klinkende klart på jobbintervjuet (som ble avholdt dagen før) at jeg ikke hadde noen form for erfaring eller yrkesopplæring som servitør. Jeg syntes synd på de stakkars menneskene jeg skulle "hjelpe". Bedrifter i dag er generelt ræva på å gi opplæring og det forventes vel egentlig at man skal lære seg ca alt, på egenhånd, i løpet av ca 3 minutter. Vet om bartendere som står å mikser drinker ved hjelp av youtube video på mobilen sin😂 Anonymkode: 9f837...7cb Learning by doing heter det... Hvorfor mener du det er greit å søke på en jobb uten noe kunnskap da? Jeg tror du skjønner hva jeg sier her. Dette er en bransje hvor det er enormt med utskifting og hvis du skal bli flink, så tar det faktisk flere år. Men det er et lavstatus yrke, så ingen bryr seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blabla- Skrevet 14. juni 2017 #957 Del Skrevet 14. juni 2017 10 timer siden, Honey Dew skrev: Så enig med deg. Holder man på å hjelpe en kunde, løper en ikke bort til en annen kunde. Det er også helt vanlig at ansatte på apotek ikke hilse når du kommer inn og de venter litt for å spørre deg om du trenger hjelp til å finne det du leter etter. Jeg regner med at dette er fordi de ønsker å gi kunden litt tid før de spør. Trenger en hjelp og det ikke er noen ansatte ledig, går en til kassen og venter til den ansatte har gjort seg ferdig med kunden(e) som er foran en. Så det var bare rett og rimelig at hun som stod og skulle betale måtte vente i 25 minutter? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. juni 2017 #958 Del Skrevet 14. juni 2017 1 minutt siden, blabla- skrev: Så det var bare rett og rimelig at hun som stod og skulle betale måtte vente i 25 minutter? Tror neppe at hun brukte en halvtime på en kunde. Det går også fint å henvende seg i disken for resepter, hvis det er noen der som ikke er opptatt med kunder 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #959 Del Skrevet 14. juni 2017 10 timer siden, Honey Dew skrev: Så enig med deg. Holder man på å hjelpe en kunde, løper en ikke bort til en annen kunde. Det er også helt vanlig at ansatte på apotek ikke hilse når du kommer inn og de venter litt for å spørre deg om du trenger hjelp til å finne det du leter etter. Jeg regner med at dette er fordi de ønsker å gi kunden litt tid før de spør. Trenger en hjelp og det ikke er noen ansatte ledig, går en til kassen og venter til den ansatte har gjort seg ferdig med kunden(e) som er foran en. Jo! Har man hatt noe som helst salgskurs, så er det akkurat det man gjør. Det går fint an å hjelpe flere samtidig. Noen ganger holder det med et nikk og et smil til kunde som står å venter, slik at de vet at de er sett. Da kan de gjerne vente noen minutter. Om det drøyer med kunden som man er opptatt med så sier en bare: "jeg skal bare ta betalt jeg" eller lignende. Alle kunder skjønner det og hadde satt pris på det selv. Anonymkode: 35c8d...deb 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haugenjenta Skrevet 14. juni 2017 #960 Del Skrevet 14. juni 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo! Har man hatt noe som helst salgskurs, så er det akkurat det man gjør. Det går fint an å hjelpe flere samtidig. Noen ganger holder det med et nikk og et smil til kunde som står å venter, slik at de vet at de er sett. Da kan de gjerne vente noen minutter. Om det drøyer med kunden som man er opptatt med så sier en bare: "jeg skal bare ta betalt jeg" eller lignende. Alle kunder skjønner det og hadde satt pris på det selv. Anonymkode: 35c8d...deb Enig med denne. I butikken jeg jobber har vi overlapp på en time - tidligvakta jobber fra 10 til 16, seinvakta 15 til 21. D.v.s. fem timer hvor vi står alene. Om jeg er opptatt med en kunde og jeg ser det er en kunde som har funnet det h*n skal ha og står klar i kassen, spør jeg kunden jeg står med pent om jeg bare kan få lov til å gå og ta betalt. Inni mellom så er det kunder som skal spørre om noe, men da finner jeg en naturlig åpning i forhold til den kunden jeg står med. Veldig kjedelig for den som eventuelt lurer på noe hvor jeg ikke kan hjelpe. Om det der i mot er kunder som kommer brasende inn og avbryter med kunden jeg står med, så ber jeg mennesket pent om å vente på tur ettersom jeg er opptatt med noen andre. Kommer selvfølgelig veldig an på situasjonen, og jeg passer alltid på at kunden føler seg sett og hilst på. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå