Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Morris på CC på Gjøvik unngår jeg dersom jeg ser at en bestemt av de ansatte er på jobb. Hun har en svært klengete/pågående stil og blir litt sur dersom du velger å ikke kjøpe noe.

På samme kjøpesenter er et et Kicks-parfymeri der jeg også unngår en av de ansatte, da hun er særdeles belærende og ovenfra og ned overfor kundene. Hun kan være smørblid mot enkelte og skikkelig meggete mot andre.

På Norwegian Outlet setter jeg aldri mine ben innenfor Timberlandbutikken mer etter å ha stått i et kvarter og ventet på at de ansatte skulle slutte å skravle med hverandre. Da jeg til slutt avbrøt dem og ba om hjelp til å finne en bestemt ting som de hadde, var det den sureste og mest nebbete "servicen" jeg noensinne har mottatt.

Anonymous poster hash: 80df4...7f6

Har aldri opplevd å få dårlig behandling på Morris, men Kicks derimot. Tror vi tenker på samme person. Skulle kjøpe en leppestift der en gang, og skulle visst ikke spurt henne om hjelp nei. Makan til sur kjærring.

Anonymous poster hash: 6bec5...e15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eplehuset på City Nord i Bodø. Gudbedre for en møkkaservice. Har fulgt med i lokalavisa og sett de har fått mye skryt for nettopp servicen sin så da har jeg gitt dem noen ekstrasjangser selv etter de første dårlige opplevelsene. Men neida.. Like dårlig behandling uansett hvilken årsak jeg har vært i butikken.

Jeg jobber i butikk selv, er av erfaring slltid hyggelig mot ansatte siden jeg vet hvor møkk det er med surpomper til kunder. Men når til og med sjefen for butikken står og lyver deg rett opp i fjeset, krever betaling for ting som ikke er utført, nekter å levere tilbake varer etter reperasjon, og har ansatte som ikke klarer å servere et smil og ber deg om å forlate butikken pga de kan ikke ordne opp med deg da... Nei, elendig service. Dette var den første hendelsen jeg opplevde. Jeg hadde rett, men de nektet å lytte til meg og holdt varen min som "gissel" i flere dager før de endelig oppdaget sin egen feil og lot meg få den tilbake. Og attpåtil ber meg forlate butikken mens jeg prøver å forklare hvilken feil som var gjort(fra deres side!) fordi "de ikke har tid til dette nå". Ikke var jeg uhøflig, sur, vanskelig eller høylytt og ikke var det en eneste annen sjel i butikken. At det går ann!

Den gang var det forresten snakk om en mac som verkstedet mente var totalødelagt (bl.a Så mente de at det gikk ikke ann å skru den på) og jeg måtte betale over 12000 for å få den reparert. Det takket jeg pent nei til og når jeg fikk den tilbake hadde de ikke fikset det som var grunnen til at den ble levert inn i utgangspunktet, og resten av maskinen funket som vanlig. Jaja, det var nå ikke den nevnte butikk sin feil da.

Har etter den første hendelsen prøv å besøke butikken gang på gang pga min kjærlighet til appleprodukter, nå sist da nyeste iphone kom. Har kun hatt negative opplevelser! Når de ansatte ikke gidder å svare på et enkelt spørsmål en gang.. Nei, har lært nå og drar aldri dit igjen!

Anonymous poster hash: 831a9...3e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplehuset på City Nord i Bodø. Gudbedre for en møkkaservice. Har fulgt med i lokalavisa og sett de har fått mye skryt for nettopp servicen sin så da har jeg gitt dem noen ekstrasjangser selv etter de første dårlige opplevelsene. Men neida.. Like dårlig behandling uansett hvilken årsak jeg har vært i butikken.

Jeg jobber i butikk selv, er av erfaring slltid hyggelig mot ansatte siden jeg vet hvor møkk det er med surpomper til kunder. Men når til og med sjefen for butikken står og lyver deg rett opp i fjeset, krever betaling for ting som ikke er utført, nekter å levere tilbake varer etter reperasjon, og har ansatte som ikke klarer å servere et smil og ber deg om å forlate butikken pga de kan ikke ordne opp med deg da... Nei, elendig service. Dette var den første hendelsen jeg opplevde. Jeg hadde rett, men de nektet å lytte til meg og holdt varen min som "gissel" i flere dager før de endelig oppdaget sin egen feil og lot meg få den tilbake. Og attpåtil ber meg forlate butikken mens jeg prøver å forklare hvilken feil som var gjort(fra deres side!) fordi "de ikke har tid til dette nå". Ikke var jeg uhøflig, sur, vanskelig eller høylytt og ikke var det en eneste annen sjel i butikken. At det går ann!

Den gang var det forresten snakk om en mac som verkstedet mente var totalødelagt (bl.a Så mente de at det gikk ikke ann å skru den på) og jeg måtte betale over 12000 for å få den reparert. Det takket jeg pent nei til og når jeg fikk den tilbake hadde de ikke fikset det som var grunnen til at den ble levert inn i utgangspunktet, og resten av maskinen funket som vanlig. Jaja, det var nå ikke den nevnte butikk sin feil da.

Har etter den første hendelsen prøv å besøke butikken gang på gang pga min kjærlighet til appleprodukter, nå sist da nyeste iphone kom. Har kun hatt negative opplevelser! Når de ansatte ikke gidder å svare på et enkelt spørsmål en gang.. Nei, har lært nå og drar aldri dit igjen!

Anonymous poster hash: 831a9...3e3

Er det rart at man heller velger å handle på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elkjøp. De tar overhode ikke ansvar om noen av håntverkerne de har leid inn til monteringsarbeid fucker opp å lager masse skader.

Mest talentløse kundeservice ever!

Anonymous poster hash: 47908...1e5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.10.2014 den 10.37):

Jeg skjønner ikke hva som er galt med det, fyren forsøkte vel bare å være morsom? Vi nordmenn er jo ganske glad i brød; vi spiser mest brød i Europa.

Anonymous poster hash: 37506...189

Å kommentere hva kunder bestiller av mat er en risikosport man godt kan gi faen i. Man har ofte egne meninger om mat og kosthold, og de får man holde for seg selv, eller finne en annen jobb.

AnonymBruker skrev (På 25.10.2014 den 19.14):

vel, jeg blir sett ned på uansett hvor jeg går. da jeg jobbet i butikk ble jeg sett ned på der av kundene og sjefene, samme når jeg prøvde å jobbe som servitør, xvennene mine ser ned på meg, xen voldtok meg etc etc etc. er helt sikker på at de hadde holdt kjeften bedre shuttet igjen hvis de synes jeg var stunning eller noe. dette vet jeg med sikkerhet. fordi folk har ofte respekt for det å være pen men ikke andre ting. sånn er det bare. et sted ble jeg behandlet litt annerledes og det var i usa og en liten stund jeg følte jeg hadde ordentlige venner for lenge siden. har gått litt opp og ned men veldig mange mennsker ser ned på andre mennesker.

Anonymous poster hash: 0b534...66c

Feil tråd!

Anonymous poster hash: 7611e...ebc

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elkjøp. De tar overhode ikke ansvar om noen av håntverkerne de har leid inn til monteringsarbeid fucker opp å lager masse skader.

Mest talentløse kundeservice ever!

Anonymous poster hash: 47908...1e5

Det er noe som heter kontrollansvar innenfor kontraktsretten ved forbrukerkjøp. Anbefaler å lese deg opp på det! :) (som utgangspunkt har de altså ansvar for underleverandører, med noen unntak selvsagt)

Anonymous poster hash: 3c83c...598

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besøker ikke GRATiAE-butikkene, spesielt ikke den på Strømmen Storsenter. Nesten hver gang jeg går forbi, står det en selger/ansatt i åpningen inn til butikken og deler ut produktprøver til forbipasserende. Jeg synes det er ubehagelig og påtrengende. Skal jeg forbi butikken, går jeg i en bue for å unngå å bli dyttet på prøver og lurt inn i butikken.

Det kan godt være produktene er bra, men jeg liker ikke metoden deres for å kapre potensielle kunder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har jobbet i butikker selv, vet godt at service, renhet, orden ol varierer fra butikk til butikk, og ansatt til ansatt. Jeg har noen butikker jeg unngår, men aldri kjeder. Feks at man aldri handler på akkuratt DEN Narvesen, fordi sjefen akkuratt der er sånn og sånn..

Var hos frisør en gang, jeg hadde gått til denne frisøren mange ganger, og så på henne som "min faste frisør". Jeg snakket med henne om å kjøpe ghd rettetang (som koster over 3000,-), men at jeg måtte komme igjen dagen etter, siden det var lønningsdag.

Da jeg kom dagen etter spurte jeg etter henne, en dame oppi åra som satt i kassen sa "hun har gått hjem". Så sa jeg "jeg snakket med henne igår om å kjøpe rettetang her, men husker ikke helt hvilken jeg ble anbefalt". "Åja, det var synd" smalt det fra kjærringa. "Kan dere ringe henne og spørre?" Spurte jeg. Så bryter en annen frisør inn som står og klipper ved siden av "vi driver ikke med sånn!! Ring sjæl!". Jeg hadde med meg en venninne, som spurte "er det virkelig sånn dere behandler kundene deres!?". Dama i kassen sa "åja.. Trodde dere var venninner av ----frisørens navn----". Ikke noe unnskyld eller noe. Håret mitt har jeg på hodet, så hun kunne sikkert sett på det, og anbefalt en rettetang. Syns det var rart at ingen der var interessert i at jeg skulle legge igjen over 3000,- der..

Gikk derfra tomhendt. Kjempeglad for det!! Veldig glad de ikke fikk pengene mine. Har ikke gått tilbake dit, og kommer ikke til å gjøre det. Dro på Adam og Eva på arkaden, og snakket med en kjempesøt svensk frisør som hjalp meg med riktig rettetang. :) Sendte forresten en klagemail, men fikk aldri svar. Tror kjærringa i kassa var sjefen...

Anonymous poster hash: 9da15...be5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter kontrollansvar innenfor kontraktsretten ved forbrukerkjøp. Anbefaler å lese deg opp på det! :) (som utgangspunkt har de altså ansvar for underleverandører, med noen unntak selvsagt)

Anonymous poster hash: 3c83c...598

Altså, fullt klar over at Elkjøp var ansvarlige, og Elkjøp sa aldri noe annet enn at dette skulle de fikse. Problemet var at det sa de alle de ca 40 gangene jeg tok kontakt med de fordelt over ca 14. måneder, og nesten 20 forskjellige personer som tydeligvis ikke snakket så mye med hverandre. Nevnte jeg at jeg var hjemme fra jobb 8. ganger (ikke hele dagen altså) fordi de sa de skulle komme å fikse skadene? Da sa jeg nok er nok å krevde penger istedet.(burde selvfølgelig gjort det mye tidligere)

Anonymous poster hash: 47908...1e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gang var det forresten snakk om en mac som verkstedet mente var totalødelagt (bl.a Så mente de at det gikk ikke ann å skru den på) og jeg måtte betale over 12000 for å få den reparert. Det takket jeg pent nei til og når jeg fikk den tilbake hadde de ikke fikset det som var grunnen til at den ble levert inn i utgangspunktet, og resten av maskinen funket som vanlig. Jaja, det var nå ikke den nevnte butikk sin feil da.

Anonymous poster hash: 831a9...3e3

Dette har faktisk jeg opplevd også. Sendte inn iphonen min til reparasjon pga vannskader. Fikk en tlf om at det kom til å koste 4000 for å reparere den, de spurte om de skulle kaste den eller reparere. Jeg sa de skulle sende den tilbake uten rep. Og da jeg fikk den tilbake var den god som ny. De hadde reparert den før de hadde ringt og spurt meg, antagelig for å selge den på ny, for de regnet vel med at jeg ikke ville betale 4000 kr. Makan til frekkhet.

Anonymous poster hash: bb800...189

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl Johan hudpleie

Har vært kunde der i x antall år nå, men det er umulig å avbestille, daglig leder er frekk, og jeg har opplevd å betale for mye ved to anledninger.

Anonymous poster hash: 03750...e1f

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg besøker ikke GRATiAE-butikkene, spesielt ikke den på Strømmen Storsenter. Nesten hver gang jeg går forbi, står det en selger/ansatt i åpningen inn til butikken og deler ut produktprøver til forbipasserende. Jeg synes det er ubehagelig og påtrengende. Skal jeg forbi butikken, går jeg i en bue for å unngå å bli dyttet på prøver og lurt inn i butikken.

Det kan godt være produktene er bra, men jeg liker ikke metoden deres for å kapre potensielle kunder.

Å herregud, ja! Innpåslitne selgere er ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, ja! Innpåslitne selgere er ille.

Jeg kan ikke skjønne at salgsteknikken deres fungerer, i alle fall ikke i Norge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Karl Johan hudpleie

Har vært kunde der i x antall år nå, men det er umulig å avbestille, daglig leder er frekk, og jeg har opplevd å betale for mye ved to anledninger.

Anonymous poster hash: 03750...e1f

Men hvorfor gidder du å gå dit da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nikita. Frisørkjeden, altså.

Var der for et år siden for å klippe tuppene. Kom inn i salongen og sa at jeg hadde time. Ble hentet av frisøren som bare sa "Kom". Sa ikke hei eller velkommen. Så jeg fulgte etter ham bort til stolen og satte meg ned. Det ENESTE han sa var "Hva vil du" (han var åpenbart fra Øst-Europa et sted). Så forklarte jeg at jeg bare ville klippe en cm ettersom jeg sparer til langt hår. Ellers sa han omtrent bare fem ord i løpet av oppholdet mitt der. Da jeg skulle betale endte det på 770 kroner eller noe sånt. Og jeg var der i kun et kvarter og klipte en cm! Fikk bare ekstremt dårlig service og dyr hårklipp på et low end sted. Har ikke gått tilbake dit siden, heller ikke for å kjøpe sjampo eller annet.

Hvor var dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kommentere hva kunder bestiller av mat er en risikosport man godt kan gi faen i. Man har ofte egne meninger om mat og kosthold, og de får man holde for seg selv, eller finne en annen jobb.

Anonymous poster hash: 7611e...ebc

Minner meg om en gang jeg handlet på matbutikken på et kjøpesenter rett ved værnes flyplass; handlet inn til barnebursdag; pølser, godterier, brus og masse annet usunt. Så sa hun som satt i kassa til en kollega som sto der klar for å overta i kassa; Folk kjøper så mye usunt for tida!

Makan til frekkhet...

Anonymous poster hash: 9ce15...a2f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expert har mistet meg som kunde i hvert fall. Butikken deres her i byen har to svært lite hyggelige ansatte (middelaldrende surgubber) som ikke akkurat har fagbrev i god kundebehandling. Jeg gikk inn på butikken i sommer da jeg skulle kjøpe meg ny mobil og hadde sett den utvalgte modellen på tilbud på nettsiden deres. Jeg var forberedt på at kanskje prisen var noe høyere i en lokal butikk enn i nettbutikk men fikk sjokk da jeg fikk høre prisen; de skulle ha 3000 kr mer for mobilen enn det den kostet i nettbutikk. Jeg ble helt paff og spurte om det virkelig var tilfelle da dette var en pris som var høyere enn samtlige butikker og nettbutikker jeg hadde sjekket prisen hos. Den unge (og forsåvidt hyggelige) mannen ble litt usikker og skulle sjekke opp, og da kom den ene av de to gammelgutta og blandet seg inn. Han overtok datamaskinen fra den unge mannen, sjekket raskt utsalgspris i butikken og slo fast at prisen var riktig. Da jeg prøvde å forklare at prisen var hele 3000 kr billigere i nettbutikken deres og at butikken dermed faktisk hadde den aller høyeste prisen på markedet, ble jeg avføyd med at sånn var det. Innkjøpsprisen var som den var og jeg måtte ha misforstått og forvekslet det gode tilbudet på nett med en telefon inkludert abonnement. Han begynte til og med å forklare dette med mobiler med og uten abonnement, som om jeg var helt idiot og ikke visste forskjellen. Jeg prøvde å forklare at det ikke var inkludert abo og jeg hadde sjekket dette nøye, og i tillegg hadde konkurrenten rett over gata nettopp solgt samme mobilen uten abo til den samme lave prisen som Expert hadde i nettbutikken (dessverre var de tom på lager). Til og med en annen konkurrent som ikke akkurat er kjent for å være blant de rimeligste på mobiltelefoner, solgte mobilen 2400 kr billigere i butikken enn det Expert gjorde i sin butikk. Da mente han at de andre butikkene i såfall solgte til tapspris. Hele tiden hadde han en nedlatende måte å snakke til meg på og var null interessert i å få solgt mobil til meg.

Greit at det ikke er bare bare å selge varer billigere men hva med å være litt mer hyggelig og imøtekommende mot kundene? Jeg kunne lett ha bestilt på nett i stedet for å støtte opp om lokalbutikken og tenkte jeg skulle gi dem en sjanse. Etter denne opplevelsen endte jeg opp med å kjøpe hos konkurrenten og har siden ikke vært i nærheten av Expertbutikken. Det er flere som ikke handler der fordi de synes servicen er ræva dårlig fra disse to gamle nedlatende surgubbene.

Det hører også med til historien at jeg skrev klage på facebooksiden til Expert og fikk til svar at så stort sprik i priser ikke skulle forekomme og at de skulle undersøke dette nærmere. Jeg ble bedt om å oppgi hvilken butikk det gjaldt og kontaktinfo, så skulle de kontakte meg. Jeg hørte aldri noe og tok kontakt igjen. Ble atter en gang lovet at de skulle sjekke saken men jeg hørte aldri noe fra dem da heller.

Jeg unner lokale butikker flest mulig kunder og ser verdien i at man støtter opp om dem istedet for å handle alt på nett, men akkurat denne Expertbutikken kan gjerne gå konkurs og legges ned for min del. Jeg kommer aldri til å sette min fot der inne mer.



Anonymous poster hash: 145d8...32a
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...