Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke butikk, men restaurant. Jeg og kjæresten tittet på menyen utenfor restauranten, så noe der vi fikk lyst på og gikk derfor inn. Vi fikk tildelt et bord, meny og spurt om vi ville ha noe å drikke. Bestilte en cola og et glass vann, men før jeg rakk å slå opp i menyen og fortelle hva vi ville spise var servitøren borte.

Tiden gikk og gikk. Ingen drikke dukket opp. Et annet par fikk tildelt bord ved siden av oss, hvor servitøren ble stående for å prate i maaaange minutter. Hørtes ut som hele menyen ble fortklart i detalj. Det var ellers ganske rolig der, og de var tre servitører på jobb. Jeg hadde øyenkontakt med dem flere ganger og forsøkte å vinke dem bort. Den ene gangen vinket jeg til en servitør som bare så rart på meg, dultet borti servitøren som hadde ansvar for vårt bord, hvorpå vår servitør bare ble stående og se mot oss uten å komme bort.

Etter 45 minutter hadde vi fått nok og reiste oss for å gå. På veien ut ble vi stoppet av vår servitør. "Hvorfor går dere!?" sa hun forskrekket. "Nå har vi sittet her i 45 minutter og ventet på å få bestille middag, og dere har ikke engang gitt oss drikken vi bestilte". Hun sukket fortvilet til svar, litt sånn "stakkars meg, det er så vanskelig å gjøre gjestene fornøyde". Ja, stakkars, hun hadde sikkert hatt noen slitsomme 45 minutter der hun stod og pratet med en kollega. Vi gikk og spiste på naborestauranten i stedet.

Jeg skrev slakteanmeldelse på Tripadvisor. Fikk svar fra restauranteieren som beklaget så mye og sa at vi skulle få et gratis måltid der neste gang. Ellers takk.



Anonymous poster hash: 09411...3a7
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det åpner en ny butikk her om ikke så lenge, og den kommer jeg aldri til å støtte fordi hun som skal drive den prøvde å ødelegge forholdet mellom meg og samboeren min.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke butikk, men restaurant. Jeg og kjæresten tittet på menyen utenfor restauranten, så noe der vi fikk lyst på og gikk derfor inn. Vi fikk tildelt et bord, meny og spurt om vi ville ha noe å drikke. Bestilte en cola og et glass vann, men før jeg rakk å slå opp i menyen og fortelle hva vi ville spise var servitøren borte.

Tiden gikk og gikk. Ingen drikke dukket opp. Et annet par fikk tildelt bord ved siden av oss, hvor servitøren ble stående for å prate i maaaange minutter. Hørtes ut som hele menyen ble fortklart i detalj. Det var ellers ganske rolig der, og de var tre servitører på jobb. Jeg hadde øyenkontakt med dem flere ganger og forsøkte å vinke dem bort. Den ene gangen vinket jeg til en servitør som bare så rart på meg, dultet borti servitøren som hadde ansvar for vårt bord, hvorpå vår servitør bare ble stående og se mot oss uten å komme bort.

Etter 45 minutter hadde vi fått nok og reiste oss for å gå. På veien ut ble vi stoppet av vår servitør. "Hvorfor går dere!?" sa hun forskrekket. "Nå har vi sittet her i 45 minutter og ventet på å få bestille middag, og dere har ikke engang gitt oss drikken vi bestilte". Hun sukket fortvilet til svar, litt sånn "stakkars meg, det er så vanskelig å gjøre gjestene fornøyde". Ja, stakkars, hun hadde sikkert hatt noen slitsomme 45 minutter der hun stod og pratet med en kollega. Vi gikk og spiste på naborestauranten i stedet.

Jeg skrev slakteanmeldelse på Tripadvisor. Fikk svar fra restauranteieren som beklaget så mye og sa at vi skulle få et gratis måltid der neste gang. Ellers takk.

Anonymous poster hash: 09411...3a7

Høres ut som et sted jeg har vært :P Skrev anmeldelse på yelp, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk selv (dagligvare) og har flere ganger opplevd at kunder sier de skal slutte å handle der. Grunnene deres er ikke alltid like gode. Døm selv:

Kunde følte seg forbigått og oversett, når det egentlig var en kunde foran i køen:

Vi var to ansatte på jobb, og den ene satt i kassa. Jeg hadde alt det andre. Jeg ekspederte tippingen (som har en egen kasse) da en kunde kom og ga beskjed om at Vensafe-automaten hadde hengt seg opp slik at han ikke fikk varen han hadde betalt for (da må vi låse ut varen manuelt, noe som tar ca 20 sekunder å fikse). Jeg ba Vensafe-kunden om å vente et øyeblikk til jeg var ferdig med kunden som skulle tippe, noe som selvsagt var greit for ham. I mellomtiden kom det en dame og stilte seg i kø bak tippekunden. Da jeg var ferdig med den første tippekunden ba jeg damen i tippekø om å vente et øyeblikk fordi Vensafe-kunden hadde ventet lengst. Hun gikk fullstendig av skaftet og ropte til meg at nå hadde jeg mistet en kunde for godt.

Kunde sparte penger på å finne gamle prislapper, men følte at butikken prøvde å lure henne:

En dame kom bort til meg og spurte meg om sjefen var på jobb. Dessverre hadde sjefen gått hjem for dagen, sa jeg. Var det noen andre med lederansvar på jobb da? spurte hun. Nei, dessverre var det nok bare meg og noen andre uten lederansvar der. Siden hun ikke fikk noen sjef å kjefte på, bestemte hun seg for å la det gå utover meg i stedet. Hun hadde nemlig sett seg drittlei på at prislappene våre til stadighet var feil. Hun pleide å sjekke kvitteringen og oppdaget ofte at hun hadde betalt mer enn hva prislappene tilsa. Jeg fortalte at hun hadde krav på å få en vare til prisen på hylleetiketten, og at hun ville få penger tilbake hvis hun sa fra i kassa. Det visste hun, men hun var bare drittlei av å måtte sjekke kvitteringen. Jeg forklarte at prisene oppdateres av kjeden sentralt hver mandag og at vi må bytte ut prislappene manuelt. Noen priser settes opp og andre settes ned. Det er hundrevis av prislapper hver mandag, og vi rekker ikke alltid (selv om vi prøver så godt vi kan) å oppdatere lappene før en kunde kommer til kassa med varen, og at det derfor blir noen kroner billigere eller dyrere for en vare i kassa enn på prislappen. Vi prøver ikke å lure noen, og hvis vi har vært for trege med å oppdatere prisen på hylla skal kunden få varen til gammel pris slik at kunden slipper å ta straffen for at ikke vi har gjort jobben vår. Dette hjalp det ikke å forklare henne. Hun var forbanna. "Når dere setter ned prisen på hylla må dere huske å sette ned prisen i kassa også! Det skal ikke være min oppgave å passe på at kassa deres er oppdatert!". Jeg forklarte igjen at kassa oppdateres automatisk og alltid har rett, og at det i såfall er prislappen som er gammel og feil, og at hun faktisk sparer penger når hun finner en vare med gammel prislapp og får rabatt som egentlig har gått ut. Jeg var veldig høflig samtidig som jeg forklarte dette inn med teskje, men til ingen nytte. Hun skulle aldri handle hos oss igjen, sa hun.

Kunde fikk kanskje kjøpt brus til tilbudpris uten at det var tilbud:

Vi hadde tilbud på brus. Det var et visst antall brus til en samlet pris, og man kunne velge mellom flere forskjellige brus (flere av samme sort eller kombinert). En kunde kom til kassa med en brustype som ikke var en del av tilbudet, og ble sint da han oppdaget at han ikke fikk rabatten. Jeg forklarte hvilke brus som var en del av tilbudet, men han var ikke enig. Han hadde vært der dagen før og fått tilbudspris på den samme brusen, sa han. Jeg svarte at det kunne nok ikke stemme, med mindre den i kassa hadde slått inn rabatten manuelt av en eller annen grunn (kanskje vedkommende trodde den var en del av tilbudet og at kassa tok feil, eller slo inn rabatten fordi kunden truet til seg rabatt, hva vet vel jeg?). Den brusen var ikke en del av tilbudet, sa jeg. "Dere må da følge like regler! Det kan da ikke være sånn at jeg får tilbud når den ene sitter i kassa og ikke den andre! Dette går da ikke an!". Jeg forklarte at ingen av oss bestemmer hvilke varer som er på tilbud, men at kassen alltid vet og at vi ansatte må forholde oss til det, og at jeg ikke kunne vite om han hadde vært utsatt for en ansatt som slo inn rabatt hun ikke skulle eller om kunden rett og slett husket feil. "Sier du at jeg lyver? Hæ, hæ?" ropte kunden slik at halve butikken hørte det. "Nei, jeg sier bare at den brusen er ikke på tilbud denne uken, og hvis du fikk den til tilbudspris i går så skjedde det en feil i går". "Du kaller meg en løgner, du! Faens møkkabutikk!" skrek kunden idet han gikk.

Kunne skrevet flere eksempler. Poenget mitt er at kunder tar på vei over mye rart, men ofte er det fordi de selv tar feil.



Anonymous poster hash: 09411...3a7
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg får en dårlig kundeopplevelse i en butikk, prøver jeg å gi den en sjanse til på en senere tidspunkt. Vil ikke at en opplevelse skal ødelegge alt. Likevel er det noen selskaper jeg konsekvent ikke bruker.

Mitt inntrykk av Elkjøp er at det er en gjeng inkompetente idioter som kun skal selge det de får beskjed om fra ledelsen. En gang skulle jeg handle masse utstyr til ca 30 000 kroner. På det tidspunktet fikk jeg full momsrefusjon og spurte selgeren om han kunne fylle ut et skjema for meg. Det var uaktuelt for vedkommende og da var det uaktuelt for meg å handle der. En annen gang skulle jeg handle noe annet, gjort undersøkelser på nettet og fant et produkt som passet meg. Gjorde også undersøkelser om at butikken skulle ha denne på lager. Medarbeideren klarte ikke å finne det produktet jeg skulle ha og jeg endte som med et annet produkt. Det viste seg at dette produktet hadde blitt solgt før og solgt på nytt til nypris.

Elkjøp overrasker aldri, elendig kundeservice HVER gang.

Ellers har jeg boikottet Airfrance (Airdrit). Skal jeg ut å reise og airfrance kommer opp som et reisealternativ, betaler jeg enten mer for å reise med noen andre eller bruker lengre tid på reisen for å reise med noen andre.

Jeg skulle reise hjem fra Philadelphia. Jeg satt ved vinduet og hun ved siden av meg tok en sovetablett, sovnet mens hun lente seg over bordet hennes. Altså, ingen mulighet for meg å komme ut. Jeg ringte på flyvertinnen og spurte om jeg kunne få noe å drikke. Det fikk jeg beskjed om at jeg kunne hente selv bak i flyet, men da jeg påpekte hinderet mitt fikk jeg beskjed om å vente.



Anonymous poster hash: ff210...6e9
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møller bil :sinnatagg:

Var en forsikringssak hvor de rettett opp masse etter at jeg ble kjørt baki. 3 mnd senere knuste bakruten uten forvarsel. Ringte møller og fikk time, og da var de sure og anklagende og da min snille far leverte inn bilen sa de til han "håper for din skyld at vi ikke må ta regninga for dette". Når bilen ble hentet hadde Møller blitt enig med forsikringsselskapet at forsikringen ville dekke kostander for en ny rute (dyr en med glødetråder) - da var de såå hyggelige mot faren min.

Aldri dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi har innført burka i arbeidsklessortimentet.

Interoptik... Skulle ha briller, følte meg dritings når jeg fikk brillene på, mistet dybdesyn og balanse. Klagde på brillene 5 ganger, alle fem gangene ble det ny synsundersøkelse og nye justeringer. De påsto at jeg hadde skjeve hornhinner, skjelte osv, noe min tidligere optiker aldri hadde nevnt noe om. Gikk til en annen optiker og de lagde behagelige briller på første forsøk.

Sulland utfører dårlig arbeid til skremmende høye priser.

Ser at det nevnes at man ikke skal dømme folk etter utseende, da kan jeg nevne en opplevelse fra en Møller. Var innom der med en arbeidsbil, jeg og lærlingen møtte opp i de vanlige møkkete klærne vi, vi gikk rundt i butikken og kikket på forskjellige biler. Jeg spurte en selger som satt i en krok hvor mye *peke på* denna bilen kostet. Tror det var en Touareg til rundt 800 000,-

Selgeren bare fnyste og sa at den kostet nok mer enn jeg har råd til... Da lo lærlingen høyt og sa "da er`n jaggu dyr, for han der tjener langt borti en million!" hvorpå selgerens kroppsbevegelser kunne tyde på at noen hadde fyrt av en nyttårsrakett mellom beina hans. Han beklaget og smisket og sto på, ba han bare dra til helvete jeg, nå kjører det firmaet jeg jobbet for Toyota og Møller vet hvorfor...

Anonymous poster hash: 3af00...475

Jeg tror du mener hijab. Det er ganske så stor forskjell på hijab og burka.

Anonymous poster hash: 7982d...d65

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyer i Arendal. De har en snakkende amalgamfylling der som stort sett trives på bakrommet og som babler i ett sett. Jeg går ikke dit igjen før den levende komatose radiosenderen har fått sparken. hoh hoh.



Anonymous poster hash: 0b534...66c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89

Chanel i Roma. var inne å kikket, de ansatte gikk etter meg og små lo. Var veldig tydelig at de var overlegne og viste at jeg ikke passet inn i "chanel standard"

(Jeg hadde på meg en lett sommer kjole, og håret i en dult, det var 40 grader ute..)

De mistet en kunde der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Cathrin

Er jo ingen butikk, men kommer aldri til å spise på Opus i hjembyen min lenger. Bestilte salat, og spurte om jeg kunne få brød til. Ble møtt med et sleskt smil, og; "Ja, vi nordmenn er jo glade i disse karbohydratene;);)".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyer i Trondheim.

Jeg var innom der i sommer for å prøve en klokke fra Daniel Wellington. På det tidspunktet hadde jeg på en helt enkel og sølvfarget klokke fra Glitter. Bak på den klokken står det gravert inn "Glitter", så alle kan se at det ikke er en fancy klokke. Jeg tok den av meg, og prøvde DW-klokken. Da jeg dro derfra, så glemte jeg å ta med min egen klokke. Jeg gikk tilbake med en gang jeg kom på det, og spurte en annen ansatt i butikken om de hadde fått inn en klokke. Ja, det hadde de. Han viste meg min klokke, og spurte om det var den. Så sa han: "Jeg la fort merke til denne, og det er tydelig at den ikke tilhører oss", med et ekkelt smil/glis etterpå.

Jeg er i utgangspunktet ikke noe fan av servicen til de som jobber på Høyer, fordi blikket deres sier mer enn tusen ord når jeg går inn der i ført "vanlige klær." Etter den episoden har jeg aldri gått innom der igjen. Kjøpte DW-klokken hos en gullsmed i steden for :)



Anonymous poster hash: 0eac2...926
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma faen det! Muslim er muslim!

Anonymous poster hash: 3af00...475

Så da er det egentlig ikke det at en ansatt på Kiwi bruker hijab som er problemet ditt, men at en ansatt på Kiwi er muslim? Hadde vært bedre at personen var hjemmeværende med inntekt fra NAV da skjønner jeg, sånn at du fikk handle maten din i fred uten å måtte irritere deg over dette?

Endret av Infinite
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cirka alle H&M-butikker. Rotete, uoversiktlig, sure ungejenter som jobber der, rot i prøverommene, klær på gulvet... Bare for å nevne noe.

Lene V har jeg også dårlig erfaring med.

Anonymous poster hash: 211f3...5b4

Prøv å jobb med kundene på H&M du.. Det har nemlig jeg gjort. Kunder klarer faen ikke å oppføre seg!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å jobb med kundene på H&M du.. Det har nemlig jeg gjort. Kunder klarer faen ikke å oppføre seg!

Det kan jeg tenke meg. Jobber selv i en av de største klesbutikk-kjedene og vet alt om kunder som ikke klarer å oppføre seg, men jeg kan godt tenke meg at det er hakket verre på H&M. Tror kanskje det skyldes at H&M er en ganske rotete butikk, og derfor slenger bare kundene fra seg varene hvor som helst og tror det er greit, i steden for å ta med ting ut av prøverommene og legge ting pent tilbake. Det er i hvertfall det som slår meg hver gang jeg er innom en H&M, syns bestandig det er mye mer kaos og rot der enn på andre butikker.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en urmaker jeg ikke bruker lenger, skulle reklamere på en klokke og ble skjelt ut. Det var så klart min egen feil at det ikke gikk an å stille klokken uten at vrideren falt ut. Mens jeg mente at med både sommertid og vintertid så skal det være mulig å stille et armbåndsur. Etter at jeg klaget skriftlig så endte det med at jeg slapp å betale for reparasjonen. Men de får meg aldri tilbake som kunde.

Det er også en skobutikk jeg ikke kommer til å bruke mer, dårlig service.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høyer i Trondheim. Jeg var innom der i sommer for å prøve en klokke fra Daniel Wellington. På det tidspunktet hadde jeg på en helt enkel og sølvfarget klokke fra Glitter. Bak på den klokken står det gravert inn "Glitter", så alle kan se at det ikke er en fancy klokke. Jeg tok den av meg, og prøvde DW-klokken. Da jeg dro derfra, så glemte jeg å ta med min egen klokke. Jeg gikk tilbake med en gang jeg kom på det, og spurte en annen ansatt i butikken om de hadde fått inn en klokke. Ja, det hadde de. Han viste meg min klokke, og spurte om det var den. Så sa han: "Jeg la fort merke til denne, og det er tydelig at den ikke tilhører oss", med et ekkelt smil/glis etterpå. Jeg er i utgangspunktet ikke noe fan av servicen til de som jobber på Høyer, fordi blikket deres sier mer enn tusen ord når jeg går inn der i ført "vanlige klær." Etter den episoden har jeg aldri gått innom der igjen. Kjøpte DW-klokken hos en gullsmed i steden for :)Anonymous poster hash: 0eac2...926

Men det jeg ikke skjønner med folk som jobber i en fancy butikk er hvorfor de er sånn? De er jo "bare"en butikkansatt? De kan jo umulig være rikmannsfolk for da hadde de vel jobbet for noe innen finans or whatever? Kanskje de ser litt "glede"i å oppføre seg sånn men jeg ser ikke greia?

En ting kan være å feks svare med noe a la"ikke glem du jobber i butikk og er her for å yte service. Denner services fant jeg meeeeeeget ubehagelig og jeg kommer til å sende inn en klage til deres overordnede. Dere hører fra min advokat( og si det med SKIKKELIG frognerfrue stemme) putt in ord som "aldeles" "horribelt" og husk alltid -en endelser og de/dem. Hehehehehe...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg ikke skjønner med folk som jobber i en fancy butikk er hvorfor de er sånn? De er jo "bare"en butikkansatt? De kan jo umulig være rikmannsfolk for da hadde de vel jobbet for noe innen finans or whatever? Kanskje de ser litt "glede"i å oppføre seg sånn men jeg ser ikke greia?

En ting kan være å feks svare med noe a la"ikke glem du jobber i butikk og er her for å yte service. Denner services fant jeg meeeeeeget ubehagelig og jeg kommer til å sende inn en klage til deres overordnede. Dere hører fra min advokat( og si det med SKIKKELIG frognerfrue stemme) putt in ord som "aldeles" "horribelt" og husk alltid -en endelser og de/dem. Hehehehehe...

Jeg hadde ledd. "Du hører fra min advokat", haha. En ting er å sende mail til butikksjefen, men å true med advokat er bare hysterisk.

Anonymous poster hash: 12b94...22d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille lokale lampebutikken på Stjørdal. De lyver om, og finner på prisene på lampene, snakker dritt om kunder og tidligere ansatte, er ufyselig i oppførselen mot kunder, og rasistiske. Legger ikke igjen penger til sånne...

Anonymous poster hash: 9ce15...a2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ledd. "Du hører fra min advokat", haha. En ting er å sende mail til butikksjefen, men å true med advokat er bare hysterisk. Anonymous poster hash: 12b94...22d

Snakk om å overdrive litt da. Men disse folkene glemmer at de er butikkansatte. Jada,kanskje de får en litt høyere lønn og flere frynsegoder enn en som jobber på h&m men de er fortsatt en butikkansatt som er der for å selge klær og yte service. Om de tror noe annet så har de failet grundig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...