Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En lokal eurosko butikk, går jeg aldri tilbake til. Det startet med at jeg kjøpte sko, angret kjøpet og gikk tilbake med kvitering. Det står 14 dagers åpent kjøp mot kvitering. Skoen var kun bruk inne for å se om den passet, men ble for stor. Kom til butikken, damen i kassen mente at hun hadde tatt imot betaling når jeg var der sist, noe som ikke stemte. Men greit nok, gadd ikke å være vanskelig. Så kom det til betaling, nei dette gikk ikke på reklamasjon, men jeg skulle bruke bytterett. Men det fikk jeg ikk lov til, dette måtte taes på reklamasjon (i hennes mening, at det var noe feil på skoen). Begynte å bli irritert. Ikke nok med det, denne skoen betalte jeg full pris på, men hun mente at jeg betalte skoen på tilbud, dvs 200 kr mindre. Kviteringen viste at jeg betalte full pris. Så nå var jeg så irriteret. Beskjeden jeg fikk var at jeg kunne finne nye sko i butikken der og da, kunne ikke få tilgodelapp eller penger tilbake. Fant et par på trass til 50kr mindre, tenkte kanskje da fikk jeg i allefall 50 kr tilbake. Ikke det heller. Så alt i alt beholdt butikken 250 kr. Denne ansatte har jeg klaget på til høyere styre. Man får bare nok!!



Anonymous poster hash: 2eb0f...996
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick

Det heter da ikke Aker brygge der?

Anonymous poster hash: 75f57...5a3

:rodme: Godt mulig at du har rett på det,og at jeg tar feil. :rodme: Husket hovedsaklig at jeg var på Aker Brygge den dagen. Jeg er egentlig relativt godt kjent i Oslo, men akkurat det med retningssansen er det nok heller dårlig med.. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motehuset Rolfsen Vanessa i Stavanger.

Jeg var på sommerferie i Norge og brukte noe gammelt regntøy ( ca fjorårets modell) jeg og mine barn hadde gått 4 km for å komme til sentrum i godt friskt sommerregn.

Inn der for å se på kjoler, en fantastisk flott DKNY kjole i min størrelse hang der og jeg skulle til å prøve den.

På vei til prøverommet kom en av de ansatte og tok kjolen ifra meg og informerte om at denne kjolen ikke var på salg. :hakeslepp:

Jeg kunne ha kjøpt 5 av dem på på strak arm, men ikke f*** om jeg la igjen penger der.



Anonymous poster hash: b076d...1a2
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

De må miste utrolig mange kunder alle de der butikkene som tror at de er altfor gode for folk som ikke ser ut akkurat sånn som de forventer.

Kanskje de burde ta seg et kurs i "kunder-kan-ha-ræva-full-av-penger-selv-om-de-ikke-ser-sånn-ut".

Helt latterlig at man skal måtte kle seg opp for å være bra nok for å få handle i visse butikker.

Edit: Men kanskje de som jobber der faktisk er så dumme at de tror at de gjør kunden en tjeneste ved å holde på sånn.

Endret av Crazycatlady
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som en del burde se en viss scene i Pretty Woman et par tre ganger...

Ellers fikk jeg en lignende som over på biblioteket. Jeg har alltid vært en lesehest og på en ferie i Norge var vi innom Eidsvollsbygningen (dette er 25-30 år siden). Det var en stille dag, så familien fikk omviseren for oss selv. Hun snakket mye om Carsten Anker som eide bygningen da den ble brukt til grunnlovssamtalene og refererte til en bok jeg burde lese og min mor noterte den.

Siden det var en litt spesiell bok, dro min mor og jeg til Hovedbiblioteket i Bergen etter ferien for å låne boken, men da vi spurte bibliotekaren, fikk jeg beskjed om at den var så tykk at den kunne jeg ikke få låne i det hele tatt, ikke min mor engang. (Hun skulle sett de tykke bøkene jeg har leste senere...) Ble veldig skuffet og har til i dag ikke lest denne boken.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var en litt spesiell bok, dro min mor og jeg til Hovedbiblioteket i Bergen etter ferien for å låne boken, men da vi spurte bibliotekaren, fikk jeg beskjed om at den var så tykk at den kunne jeg ikke få låne i det hele tatt, ikke min mor engang. (Hun skulle sett de tykke bøkene jeg har leste senere...) Ble veldig skuffet og har til i dag ikke lest denne boken.

Kanskje hun mente at de ikke låner ut visse tykke bøker, og at boka di var en av dem? Nå vet jeg ikke hvor tykk denne boka er, men jeg husker det var sånn på biblioteket for noen år siden at de tykkeste(og gamleste) bøkene ikke var til utlån.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere kjeder som er nevnt her som jeg er veldig fornøyd med, så er nok forskjell etter hvor man bor.

Jeg er misfornøy med Gina Tricot her jeg bor, ikke bare har de de rareste klærne (vært i andre GT som hadde normale klær), men de ansatte ser stygt på deg, sier ikke noe annet enn summen man må betale, smiler aldri, og spiller veldig høy musikk.

Anonymous poster hash: 4a80b...8c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri skjønt at ansatte i dyre designer butikker er så gretne på ola dunk som kommer inn.

vet de at de jobber i butikk?

Ja, det er bare en butikk, og de er bare butikkmedarbeidere, som jobber med noe så ubetydelig som det klær er. Ja, jeg liker å kle meg pent og investere i klær som jeg liker, men jeg kommer aldri til å forstå hvorfor de har en nedlatende. Aldri opplevd det selv, men har hørt og lest en del.

Anonymous poster hash: 05a15...fc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør de akkurat jobben sin :) Du må forvente det når du går på en slik nisjebutikk. De er utrolig flinke. Handler alltid Bhene mine der. Anonymous poster hash: 7982d...d65

Hadde blitt forbanna om noen gjorde det på meg uten å spørre, man drar da ikke bare opp forhenget! Frekt uansett hvor mye nisje det er

Anonymous poster hash: 4a80b...8c7

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun mente at de ikke låner ut visse tykke bøker, og at boka di var en av dem? Nå vet jeg ikke hvor tykk denne boka er, men jeg husker det var sånn på biblioteket for noen år siden at de tykkeste(og gamleste) bøkene ikke var til utlån.

Såvidt jeg forsto, var det kun størrelsen på boken som var problemet. Boken var relativt ny.

(Eldste (gamleste)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brilleland i Nordre gate i Trondheim har en ansatt som kjefter på kundene samme hva de skal.

Jeg kjøpte briller der for noen år siden og da fikk jeg masse kjeft hver eneste gang jeg henvendte meg til denne ansatte - som tydeligvis har en del hun skal ha sagt der. Jeg trodde kanskje det var noe med meg, men like etter kommer den inn ei dame og sier at hun skal hente noen linser som er bestilt og oppgir navn og referanse.

Butikkdama svarer da med å rope(!) "Ja, VET du at du skal ha linser da, eller er det bare noe du ANTAR?" og dama svarte at hun hadde brukt linser i alle år, og at hun til og med hadde tatt ny test for å forsikre seg om at hun skulle ha samme linser forsatt. Svaret hun fikk var "JA OKEY men DET visste jo ikke JEG! Jeg får se om jeg kan finne dem da. Er du SIKKER på at de er her til henting da??!!".... :P

Jeg sa aldri noe. Jeg tror hun tror at hun snakker, mens hun egentlig kjefter. Vil uansett ikke anbefale stedet, for de er skikkelig dårlig til å anbefale briller. Hvis de tror du liker den er du enig, hvis du gir antydning til at du ikke like innfatningen er de akkurat like hjertens enig. Ingen veiledening med andre ord.



Anonymous poster hash: f27c0...415
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat flyttet til Trondheim, og synes servicen i butikkene her har vært veldig bra hittil :)

Anonymous poster hash: 5d80e...937

Da har du ikke vært innom parfymeriet på Torget, for noen sure ansatte.

Parfymeriet på Solsiden derimot, fantastisk service!

Anonymous poster hash: 05a15...fc1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken der en butikkmedarbeider svarte surt: "Jeg går ikke rundt med alle prisene i hodet!", når jeg spurte om før-prisen på en nedsatt vare.

Rart at de ikke får klager på seg...



Anonymous poster hash: 42dbf...2d3
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Zara i Karl Johan

Hvor skal jeg begynne? Dårlig service hver eneste gang jeg har handlet der. Aldri mer.

Life på Linderud Senter

Ignorert av den ansatte. Ventet ved kassen i ca 8 - 10 min (jeg så etter hvert på klokka!) uten at hun kom bort for å la meg betale. Hun stod og skravlet med en hun tydeligvis kjente, kastet et par blikk på meg og skravlet videre. Jeg spurte til slutt om jeg ikke kunne få betale. "Jaaaaada" svarte hun, og skravlet videre. Endte med at jeg gikk. Klage ble sendt til senterledelsen. Aldri opplevd noe lignende..

(OT: Jeg vet ikke om det finnes en egen tråd for dette, men den butikken jeg har fått desidert best service er faktisk på Accessorize på Sandvika Storsenter av alle steder.. Hun som var jobb der den dagen var selve definisjonen på hva god kundeservice er i mine øyne.)

EDIT: så nå at det faktisk finnes en egen tråd om butikker med god service :) )

Endret av ashanti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig uhøflig og nesten irritabelt kroppspråk på hu ene som jobber i en matbutikk Trondheim i dag.

Spurte man spørsmål, svarte hun omtrent ikke, føk avgårde uten å svare med en sur mine. Jeg holdt på å kommentere det i og med at det var bursdagen min, og jeg syntes ikke hun skulle få ødelegge den.

Hadde det ikke tatt seg opp igjen på slutten hadde jeg nok sagt fra..



Anonymous poster hash: 5d80e...937
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna kosmetikkavdelingen på Cubus på Torget. Sure megger og dårlig service all the way.

Så skal de alltid prakke på deg mersalgsprodukter i kassa. Veldig irriterende at folk ikke kan ta et nei for et nei.

En lokal eurosko butikk, går jeg aldri tilbake til. Det startet med at jeg kjøpte sko, angret kjøpet og gikk tilbake med kvitering. Det står 14 dagers åpent kjøp mot kvitering. Skoen var kun bruk inne for å se om den passet, men ble for stor. Kom til butikken, damen i kassen mente at hun hadde tatt imot betaling når jeg var der sist, noe som ikke stemte. Men greit nok, gadd ikke å være vanskelig. Så kom det til betaling, nei dette gikk ikke på reklamasjon, men jeg skulle bruke bytterett. Men det fikk jeg ikk lov til, dette måtte taes på reklamasjon (i hennes mening, at det var noe feil på skoen). Begynte å bli irritert. Ikke nok med det, denne skoen betalte jeg full pris på, men hun mente at jeg betalte skoen på tilbud, dvs 200 kr mindre. Kviteringen viste at jeg betalte full pris. Så nå var jeg så irriteret. Beskjeden jeg fikk var at jeg kunne finne nye sko i butikken der og da, kunne ikke få tilgodelapp eller penger tilbake. Fant et par på trass til 50kr mindre, tenkte kanskje da fikk jeg i allefall 50 kr tilbake. Ikke det heller. Så alt i alt beholdt butikken 250 kr. Denne ansatte har jeg klaget på til høyere styre. Man får bare nok!!

Anonymous poster hash: 2eb0f...996

Jeg hadde kontaktet forbrukerrådet om jeg var deg. Det hun gjorde der var ulovlig.

Anonymous poster hash: 211f3...5b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keljo

Name It. Hadde fått noen skikkelig skikkelig sukkersøte klesplagg til jenta mi, og ville bytte det til noe annet. NameIt har mye som er altfor jentejente i mine øyne, men ville bytte til noe som var mer min stil. Føltes ut som hun tok seg personlig nær av at jeg ikke likte klærne. "Hvorfor skal du bytte disse søøøøøte klærne??" "For søtt?! Finnes ikke for søtt når det er jenteklær det er snakk om!"' "Hva mener du med at ikke alle jenter kan være prinsesser??"

La meg bytte til noe hvitt i fred, takk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går aldri tilbake til glassmagasinet her i byen.

Da vi giftet oss ønsket vi oss servise. Fikk omtrent alle deler i bryllupsgave. Vi hentet flere kartonger, men ble helt sjokkert når vi åpnet. Halvparten hadde skrap og/eller svarte prikker brent inn i porselen. Da vi klagde fikk vi opplyst at det ikke var første sortering men samsortering. Ikke faen jeg godtar annet enn første sortering når en middagstallerken koster 600 kroner!!!

Etter mye krangling, vi truet også med forbrukerrådet, fikk vi til slutt pengene og kjøpte vedovn istedet.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...