NumberSix Skrevet 18. juli 2015 #461 Del Skrevet 18. juli 2015 Uff, for en forferdelig dårlig opplevelse! Elendig kundeservice. Var dette på Brilleland i Trondheim? Gleder meg til å se hva hun dama sier når jeg drar dit for å hente brilleseddelen (eller hva det nå heter), når jeg skal skifte optiker! Eneste grunnen til at jeg valgte Brilleland var at de hadde en kampanje på briller, og var billigst den gangen jeg trengte det. Men aldri mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 18. juli 2015 #462 Del Skrevet 18. juli 2015 Uff, for en forferdelig dårlig opplevelse! Elendig kundeservice. Var dette på Brilleland i Trondheim? Gleder meg til å se hva hun dama sier når jeg drar dit for å hente brilleseddelen (eller hva det nå heter), når jeg skal skifte optiker! Eneste grunnen til at jeg valgte Brilleland var at de hadde en kampanje på briller, og var billigst den gangen jeg trengte det. Men aldri mer. Nei det var i Telemark, så serviceopplæringen hos Brilleland er tydelig litt så som så Specsavers derimot er helt fantastiske. Når jeg brukte linser sist, så kjøpte jeg de på Lensway. Men jeg hadde problemer med hendene pga sykdom, og greide ikke skifte linsene mine selv (månedslinser som man sover med). Jeg gikk ned på Specsavers og lurte på om jeg kunne betale de litt for å hjelpe med å skifte linser. De skulle ikke ha en eneste krone, selv om jeg ikke hadde kjøpt linsene fra de, og ønsket meg hjertlig velkommen hver måned for å hjelpe med å skifte linsene! Sånne ting gjør at jeg blir stamkunde altså. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 18. juli 2015 #463 Del Skrevet 18. juli 2015 Brilleland er jeg muligens på vei vekk fra også. Jeg har brukt dem i mange år og vært fornøyd, det har aldri vært noe mas. Men nå handler det kun om å klemme mest mulig penger ut av kundene. Helt greit at de driver butikk, men det får være måte på. De har noen ganger pakketilbud på briller. Innfatning og enstyrke basisglass for en rimelig penge. Jeg får e-post og brev i postkassen om det, og plakatene henger i butikken. Men derfra og ut er det som om det tilbudet opphører å eksistere. De nevner det ikke med ett ord, men babler ustanselig om "sølv, gull og diamant" eller hva de gradene heter. Helt fra synskontrollen og ut i butikken gikk slarva. Jeg fikk til slutt klemt imellom et ord, og sa at jeg ville se hvor mye det ville komme på. Vel ute ved disken var "det forduftede tilbudet" på seks hundre kroner blitt til tusenvis! Jeg hadde ikke råd til dette, men det var så ubehagelig fordi det stod kunder i kø bak meg, Jeg skjemtes litt, men sa litt forsiktig at jeg ikke hadde tenkt å betale fullt så mye for et par briller jeg bare brukte innendørs. Til slutt fikk jeg aller nådigst gå ned et nivå, til "sølv" eller noe slikt. De har også begynt å mase på meg dyre linser når jeg er der på kontroll. Det er ikke måte på hva jeg bare må ha. liksom. Jeg bruker enkle linser og de fungerer supert på meg. Hver eneste gang jeg er der må jeg holde den rene forsvarstale om at jeg ikke ønsker å bytte. Huff, jeg kjenner jeg blir opprørt bare av å skrive om det. Det blir nok farvel til Brilleland, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 18. juli 2015 #464 Del Skrevet 18. juli 2015 brilleland her også.Jeg har en kronisk sykdom og sliter med å bevege meg. Stod i kø hos Brilleland,fordi mine solbriller hadde mistet skruene sine og jeg trengte hjelp til å få satt inn nye. Solbriller må jeg ha pga migrene. Stod og ventet i 40 min og endelig ble det min tur.Sier hva jeg trenger og damen skriker da ut : Ser du ikke at jeg har nok å gjøre? Har ikke tid til å sette inn noen skruer nå,det er kunder i butikken!!!!! øh.. kunde jeg også.. men jeg sa Tusen takk for sørvisen og gikk..Aldri mer brilleland.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 19. juli 2015 #465 Del Skrevet 19. juli 2015 Herregud for en kjerringa altså. Du burde rapportere henne til sjefen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 19. juli 2015 #466 Del Skrevet 19. juli 2015 Jeg har blitt nektet å kjøpe linser hos Specsavers flere ganger fordi det var over et år siden forrige kontroll. Den ene gangen forklarte jeg at jeg nylig hadde hatt synskontroll hos dem, men det hjalp visst ikke. For å kjøpe linser måtte jeg ha ny LINSEkontroll... Jeez. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 19. juli 2015 #467 Del Skrevet 19. juli 2015 Jøss, det har jeg aldri opplevd. Kontroll er vel uansett gratis så lenge du kjøper linser tror jeg? Var det før hvertfall, lenge siden jeg har kjøpt linser nå. Men tror ikke jeg betalte for synstesten hos Specsavers i fjor sommer når jeg kjøpte briller hvertfall (men hukommelsen min er dårlig, så ikke ta det for 100% fakta) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 19. juli 2015 #468 Del Skrevet 19. juli 2015 Var på en fancy butikk i Carmel, California. Husker dessverre ikke hvilken. Ingen av klærne var priset så jeg spurte damen hva en genser kostet. Fikk til svar:"If you have to ask, you can't afford it".. makan!!!😡😡 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 19. juli 2015 #469 Del Skrevet 19. juli 2015 Var på en fancy butikk i Carmel, California. Husker dessverre ikke hvilken. Ingen av klærne var priset så jeg spurte damen hva en genser kostet. Fikk til svar:"If you have to ask, you can't afford it".. makan!!!Haha for ei megge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #470 Del Skrevet 19. juli 2015 Rema 1000 Sagene. Ingenting negativt mot butikken i seg selv, men hun konstant sure damen i kassen sprer ikke akkurat glede... Anonymous poster hash: eebab...58b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #471 Del Skrevet 19. juli 2015 Det minte meg på, Rema 1000 på Arkaden i Skien. Alt av frukt og grønt der er alltid utrolig dårlig kvalitet. Jeg handler egentlig aldri der lenger, for jeg er vegetarianer og spiser mye frukt og grønt, og gidder ikke betale for halvråtne varer... Men det var en dag jeg skulle lage kake til en venninnes bursdag, og stakk innom for å kjøpe blåbær fordi det var eneste butikken jeg rakk. De hadde bare store beger med blåbær så jeg fikk ikke sett ordentlig på de. Jeg åpner lokket på de og begynner å riste litt rundt på den, for å se hvordan tilstanden er lenger nede i boksen (HVER gang jeg har kjøpt bær der tidligere, viser de seg å være mugne når jeg kommer hjem). Ei av de som jobber der kommer løpende og kjefter og sier at det kan jeg ikke gjøre!!!!!!! Jeg forklarer at jeg har ikke tid til å komme hjem og oppdage at blåbærene jeg har kjøpt er mugne og måtte ut å kjøpe nye. Hun påstår at hun hadde kikket gjennom alle tidligere på dagen og fjernet alle med tilløp til mugg. Jeg var dum nok til å stole på henne. Kjøper to beger. Kommer hjem, heller bærene i en bolle, og finner svære muggklumper midt i boksen på begge to. Venninna mi måtte nøye seg med naturell ostekake... Anonymous poster hash: 4d39e...784 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pelikanen Skrevet 19. juli 2015 #472 Del Skrevet 19. juli 2015 Frisørsalonger som setter frem div midler og skal selge. Jeg besøkte salongen ofte før,og hver gang var et nytt middel i håret. Og frisøren sier:jeg bruker bare denne nå på alle kunder. Neste gang...samme ordene. Så setter de frem på bordet foran deg masse produkter.på meg,virker det mot sin hensikt. Orket ikke gå der mere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #473 Del Skrevet 19. juli 2015 Coop mega valentinlyst. Jeg finner alltid varer som har gått ut på dato der. I går skulle jeg ha coleslaw og søtpotetsalat, coleslawen gikk ut 1 juli, søtpotetsalaten 8 juli... Gir dem en sjangse innimellom, men jeg må bare innse at jeg må til Coop obs for å få coop-varene. I går ble jeg skikkelig sur, var jo ikke en eneste ansatt i nærheten så jeg fikk varslet heller. Anonymous poster hash: c5d61...485 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #474 Del Skrevet 19. juli 2015 Finner ofte utgåtte varer hos Coop selv, men er fremdeles kunde pga servicen... Syns det er kjipt å ikke engang få et hei hos andre butikker... På bunnpris sitter de jo med telefonen i kassa, eller se og hør.,, Men sånn er det vel med nærbutikker, at man oftere får et hei hvis man blir kjent igjen?Anonymous poster hash: 4e3f9...2a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 19. juli 2015 #475 Del Skrevet 19. juli 2015 (endret) Jeg har blitt nektet å kjøpe linser hos Specsavers flere ganger fordi det var over et år siden forrige kontroll. Den ene gangen forklarte jeg at jeg nylig hadde hatt synskontroll hos dem, men det hjalp visst ikke. For å kjøpe linser måtte jeg ha ny LINSEkontroll... Jeez. Akkurat det der er vanlig. Linsebruk og øyehelse er naturlig nok nært knyttet sammen, og man er nødt til å ha linsekrontroll minst en gang i året for at optikerne kan levere ut linser. Det er også stor forskjell på brille- og linsekontroll fordi linser påvirker øyet på en helt annen måte enn briller. De må rett og slett få bekreftet at øynene er friske og ikke har tatt skade av linsene eller feil bruk. Endret 19. juli 2015 av Emera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #476 Del Skrevet 19. juli 2015 Brilleland i Nordre gate i Trondheim. Ble forsøkt presset til å betale over 700 kroner for en linsekontroll før jeg fikk kjøpe nye linser, siden det var ett år og to uker siden jeg begynte med linser, og man visstnok MÅTTE ha linsekontroll en gang i året. Forsøkte å si at jeg ikke hadde tid til å ta en kontroll, og om jeg ikke kunne få kjøpe linser nå og komme på kontroll om to uker når det passet. Svaret var nei. Og da jeg sa at jeg ikke har fått noe beskjed om at de krever linsekontroll en gang i året, så fikk jeg ikke noe godt svar. Sa deretter at jeg ønsket å gå til en annen optiker for å kjøpe linser, men nei, det måtte jeg ABSOLUTT IKKE gjøre, og hun dama kastet seg inn i en tullete forklaring om at det er medisinske regler i Norge som dikterer linsekjøp og linsekontroller, og at ingen andre optikere ville selge meg linser uten kontroll heller. Takket for meg, og gikk til Specsavers hvor jeg fikk kjøpt linser uten spørsmål. Spurte en venninne av meg som er optiker, og det finnes ikke noen medisinske regler rundt dette, og optikerne kan kun anbefale linsekontroller. At Brilleland har en policy om å kreve kontroller er nok for å tjene mest mulig penger. Liker ikke å bli løyet slik opp i ansiktet, og skifter nok optikerkjede etter dette. Disse nektet å gi meg spesifikasjoner på hvordan synet mitt var. Selv etter to kontroller og brillekjøp til flerfoldige tusen kroner. De var ikke interessert i at jeg skulle bruke informasjonen jeg "fikk" der skulle brukes til å kjøpe billigere briller eller linser på nettet. Fikk til slutt vite styrken min (fikk en håndskrevet post it lapp) , men det hjelper lite når man ha skjeive hornhinner på begge øya. Og man trenger jo også kurven og hele pakka der. Samboern min gikk på specsavers og fikk med seg en lapp hvor alt han trengte å vite sto, UTEN Å SPØRRE EN GANG! Anonymous poster hash: 6dade...4f4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #477 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg jobber selv i butikk og har jobbet i butikk i 4 år ca. Hver gang jeg går inn i en butikk legger jeg merke til om personalet sier hei, om de har en god service hvis jeg skal returnere noe og når jeg skal betale eller hvis jeg spør om noe. Jeg hadde en ubehagelig opplevelse forrige uke hvor jeg følte at jeg ble mistenkeliggjort av personen som stod i kassen. Jeg skulle returnere noe og hun virket grinete. Jeg har i etterkant tenkt at jeg vil sende en mail til kjeden og si hva jeg mener, da jeg rett og slett syns det var ubehagelig. Jeg dro bare til butikken fordi jeg ikke trengte varen jeg hadde med meg allikevel. Jeg har selv hatt ubehagelige episoder når jeg selv har vært på jobb og har blitt kjeftet på, ikke for noe jeg har gjort men fordi kunden måtte betale for noe hun mente var noe tull. Men nå til poenget, det er utrolig viktig at man som kunde gir en tilbakemelding til butikken/kjeden om man opplever dårlig kundeservice, folk som står bak kassen å skravler osv. Det er overhode ikke sikkert sjefen veit om dette og de får heller ikke gjort noe med det om man ikke sier ifra. For det om det er unge bak disken betyr ikke det automatisk at man får dårlig service. Og om man opplever å måtte stå å vente på å betale fordi de ansatte står å skravler hadde jeg rett og slett sagt sagt noe på det der og da. Jeg har selv klagd inn service da jeg mente jeg fikk dårlig service etter å ha kjøpt meg en sykkel som ikke fungerte. Etter at jeg klagde, fikk jeg mail fra daglige leder som ga meg et gavekort som plaster på såret og dermed beholdt meg som kunde. Det nytter. Om man ikke får svar tilbake fra butikken, er det enkelt og greit. Slutte å handle der. Anonymous poster hash: 4cabc...035 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen of the world Skrevet 20. juli 2015 #478 Del Skrevet 20. juli 2015 Jobber i butikk selv møter jeg mange ganger kunder som for å si det sånn er helt JÆVLIGE med å gjør. Det med at butikkansette snakker sammen må man få lovt til (så lenge det ikke er kunder som trenger hjelp eller skal betale) , kan tenke meg at de som ikke har butikk yrker og skravler sammen. Hvis det er noen butikker jeg aldri besøker igjen er det kanskje butikker der de ansatte følger etter meg når jeg ser på klær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkles Skrevet 20. juli 2015 #479 Del Skrevet 20. juli 2015 Kicks i byen der jeg bor nå... Skulle ha ny foundation, sliter med å finne en som passer hudtonen min og ville gjerne ha litt mer hjelp enn jeg føler at jeg får på f.eks vita. Den sure dama som jobba der var tydelig oppgitt over at jeg ikke visste hvordan de forskjellige produktene var eller hvilken tone jeg måtte ha. Hadde jeg visst alt det hadde jeg da vitterlig ikke spurt om hjelp til akkurat det!!! Og, en frisør i hjembyen min. Skulle klippe tuppene og ta en kur, og frisøren la ut om at håret mitt var så forferdelig, verste hun hadde sett på lenge, kan ikke gå sånn osv... Sånn holdt hun på under hele timen. Håret mitt var litt slitt, men ikke noe utover det vanlige. Hun hadde uansett ikke behøvd å ordlegge seg på den måten hun gjorde, for det var bare uprofesjonelt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #480 Del Skrevet 20. juli 2015 Røskaftbutikken i Trondheim sentrum. Skulle kjøpe benkeplate og når jeg endelig fikk hjelp så var de som jobbet der skikkelig spydige og frekke. Totalt uinteresserte i å faktisk hjelpe og mente tydeligvis jeg var en idiot som spurte etter det jeg spurte om ("noe sånt finnes da ikke!" i en nedlatende tone). Fant det på neste kjøkkenbutikk i stedet. Anonymous poster hash: 4e66a...db3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå