Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nærbutikken... Du finner ALDRI noe som er ferskt der. Alltid så er det mye som er utgått på dato, råvarene er rotten og fæl. Kassadama er sur som fy og smiler ALDRI, hun er et kapittel for seg selv. De 20 årene jeg bodde der, så har jeg aldri sett hun smile. Hun er "kjent" for å være sur og gretten, vi (hele nabolaget) bruker å si at hun er kronisk premenstruell :fnise: Om du spør etter en vare så får du et surt "du kan da gå å sjekke selv".

Hun har jobbet der i 25 år, så ikke noe håp om at hun skal forsvinne. Overlevd 6-7 sjefer har hun også, mens hun blir aldri "oppgradert", hun har alltid vært kassadame, sikkert derfor hun er så sur og gretten.

Da jeg gikk på barneskolen så brukte vi å ha en liten konkurranse. "Hvem kan få *** til å rope og kjefte mest". Ved å spørre om mye hjelp, for da ble hun alltid dritt sur :skratte:

Vi brukte også å pante flaskene en om gangen, for da ble hun dritt sur for det var et styr å "pip inn" alle lappene :fnise:

Husker en gang så var det en annen kassadame i kassen, jeg kjøpte en sjokolade, tok i mot kvittering.

Så kom hun sure i kassen, og jeg latet som at jeg stjal den sjokoladen. Hun løp etter meg bortover veien og etter en lang jakt, så snudde jeg meg og spurte "Hvorfor følger du etter meg?" også viste jeg hun kvitteringen, det sure trynet hennes kommer jeg aldri til å glemme :skratte:

Trenger vell ikke å nevne at jeg vant den dagen? :fnise:

Begynte å plage hun, fordi hun sladret til skolen at jeg og noen andre stakk av fra barneskolen for å kjøpe godteri i friminuttet, ofte. Var ikke lov å dra på butikken, selv om at den var 5 minutt unna.



Anonymous poster hash: 32aea...268
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Steele skrev (På 1.6.2015 den 13.25):

Tja, å bruke 10 sek på å svare på en telefon, kan vel ikke betegnes som å stå på pinne akkurat. Det var dette med arbeidsmoral/yrkesstolthet, og at det er et kundeserviceyrke.

Ikke rart at slike tråder blir lange med mange historier, når det er så mange med så dårlige holdninger i dette yrket.

Jeg kjenner jeg har problemer med å ta deg seriøst. 10 sekunder er ikke bare 10 sekunder om dette skal bli normen. Du er faktisk ikke den eneste kunden i denne butikken, hva om 10-20 kunder gjør det samme? Mener du seriøst at du er så spesiell at DU skal få denne stakkars ansatte (som faktisk har et liv utenom jobb) til å ta telefonen og svare på jobbrelaterte spørsmål i en servicebransje???

Jeg forstår det om man har en jobb som går på liv, type lege, advokat og lærer, men når det gjelder en materiell ting så fatter jeg ikke hvorfor kunder skal insistere på at en ansatt skal være tilgjengelig for spørsmål utenom arbeidstid.

AnonymBruker skrev (På 1.6.2015 den 13.26):

Hvis kunden får god hjelp vil h*n komme tilbake senere og sikre at du fremdeles har en jobb å gå til i det lange løp. God eller dårlig kundebehanling er vinn eller forsvinn for bedriften. Får dere ikke opplæring i dette?

Anonymous poster hash: 0c690...7af

"Får dere ikke opplæring i dette?". Makan til nedlatende tone du tar. 1) Jeg jobber ikke i servicebransjen og 2) jeg har jobbet i servicebransjen, med utmerkede referanser og tilbakemeldinger. Det betyr dog ikke at kunden alltid har rett, og at man kan snakke nedlatende til noen kun fordi de tilbyr en tjeneste.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på grunn av personalet, men på grunn av etikken-CUBUS!



Anonymous poster hash: f11b9...57a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Får dere ikke opplæring i dette?". Makan til nedlatende tone du tar. 1) Jeg jobber ikke i servicebransjen og 2) jeg har jobbet i servicebransjen, med utmerkede referanser og tilbakemeldinger. Det betyr dog ikke at kunden alltid har rett, og at man kan snakke nedlatende til noen kun fordi de tilbyr en tjeneste.

Jeg synes det er veldig rart om ansatte ikke vet hvor viktig det er, mener ikke å være nedlatende i det hele tatt. Ingen har sagt at kunden alltid har rett og kunden var heller ikke nedlatende, så jeg forstår ikke hvorfor du nevner det i denne sammenhengen.

Anonymous poster hash: 0c690...7af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg har problemer med å ta deg seriøst. 10 sekunder er ikke bare 10 sekunder om dette skal bli normen. Du er faktisk ikke den eneste kunden i denne butikken, hva om 10-20 kunder gjør det samme? Mener du seriøst at du er så spesiell at DU skal få denne stakkars ansatte (som faktisk har et liv utenom jobb) til å ta telefonen og svare på jobbrelaterte spørsmål i en servicebransje???

Jeg forstår det om man har en jobb som går på liv, type lege, advokat og lærer, men når det gjelder en materiell ting så fatter jeg ikke hvorfor kunder skal insistere på at en ansatt skal være tilgjengelig for spørsmål utenom arbeidstid.

Trodde første-innlegget mitt viste at jeg ikke er kunde, men ansatt. Så dermed blir rantingen din ganske malplassert.

Hvis så mange kunder ikke vet hva de snakket om/skulle kjøpe neste dag har du som ansatt feilet stort.

Legg av varen de skal ha med navn og nummer, skriv ut et tilbud hvor varenavn/nummer står så kunden og din kollega vet akkurat hva hun skal ha, ha en liste over varer og kundenavn som kommer til å bli solgt neste dag. Det er mange muligheter å unngå slike situasjoner, men når det likevel glipper så forventer jeg at mine kolleger bryr seg nok om jobben til å svare raskt, slik som de skal kunne forvente av meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig rart om ansatte ikke vet hvor viktig det er, mener ikke å være nedlatende i det hele tatt. Ingen har sagt at kunden alltid har rett og kunden var heller ikke nedlatende, så jeg forstår ikke hvorfor du nevner det i denne sammenhengen.

Anonymous poster hash: 0c690...7af

"Kunden har alltid rett" hehe morsomt for de som tror på sånt :P neida, det er sant som du sier at kundebehandling er alfa og omega for at en bedrift skal kunne overleve! Men: de sa jo bare at de ikke drev med oppringning av ansatte som har fri. Vil ikke akkurat kalle det der dårlig service...

Forslag til denne kunden som absolutt skulle ha denne rettetangen:

Hun kunne for det første selv huske hvilket produkt hun skulle ha, ikke bare "en eller annen rettetang som hun anbefalte til meg"

De andre ansatte aner nemlig ikke hva de to prata om! Dermed komme tilbake en annen dag hvor favorittfrisøren faktisk var der, siden hun fikk sååååå elendig hjelp å giiiid av de to andre.

Anonymous poster hash: 3c75b...a19

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant at Carlings virker så overentusiastiske til å hjelpe i denne tråden. Var på Sørlandssenteret og gikk innom butikken der, hvor en kar i midten av 20-årene satt bak kassen og hadde hodet godt bøyd med mobilen sin. Jeg var den eneste kunden der, og sjekket hvor lang tid det tok før han kikket opp. 12 minutter vandret jeg rundt (og flere ganger forbi han, kikket og rotet litt i kurvene ved kassa),men han reagerte INGENTING! Flere kunder kom og gikk i løpet av tiden, og jeg endte opp med å gå selv...

JOBBER DU I BUTIKK, SÅ SITTER DU IKKE MED MOBILEN PÅ JOBB! DET ER FAEN MEG IKKE DET DU BLIR BETALT FOR!!!

Anonymous poster hash: 97753...e50

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, å bruke 10 sek på å svare på en telefon, kan vel ikke betegnes som å stå på pinne akkurat. Det var dette med arbeidsmoral/yrkesstolthet, og at det er et kundeserviceyrke.

Ikke rart at slike tråder blir lange med mange historier, når det er så mange med så dårlige holdninger i dette yrket.

Vi bedriver kundeservice i arbeidstiden vår. Ikke på fritiden.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To REMA 1000 i Grimstad. De er omtrent alltid tomme for varer, og særlig den ene flyter av tomme pappesker som ingen av de ansatte setter på sin oppgave å rydde unna. Har selv frontet i butikkene av og til for at jeg skal klare å handle der, for det ser virkelig ikke ut!

En av dagene var det fem ansatte nede ved kassene og fullt (!) av kurver. Jeg hadde ikke plass til å komme til disken. INGEN av dem ryddet, men stod og snakket med hverandre.

Til nå har jeg opplevd Én ansatt som har vært hyggelig og i det hele tatt klart å presse frem et hei...

Sendte mail til kjeden om gjeldende butikker, fikk svar om at detre skulle forbedres. Det er et halvt år siden, og ingenting er annerledes. Nei, det blir coop obs på meg!

Anonymous poster hash: 97753...e50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av Vita-butikkene i byen går jeg aldri i. Utrolig utrivelig dame som driver den, alltid sur og henger over deg og pirker på alt om man ser på ting eller bruker noen av testene.

Heldigvis er det to andre i nærheten med trivelig personale, så jeg handler heller i en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbærpikene !

Har vært på 2 forskjellige flere ganger og prøvd forskjellig mat. To ganger har jeg fått knallhard bakt potet som ikke var varm engang, og to ganger tok jeg sjansen på ostesmørbrødet deres. Det ser jo godt ut, men den var alt for godt stekt, osten var sprø og skorpa smakte brent.

Anonymous poster hash: 37499...d19

Det har jeg opplevd også! Flere ganger..

Anonymous poster hash: a988a...1ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kjenner jeg har problemer med å ta deg seriøst. 10 sekunder er ikke bare 10 sekunder om dette skal bli normen. Du er faktisk ikke den eneste kunden i denne butikken, hva om 10-20 kunder gjør det samme? Mener du seriøst at du er så spesiell at DU skal få denne stakkars ansatte (som faktisk har et liv utenom jobb) til å ta telefonen og svare på jobbrelaterte spørsmål i en servicebransje???

 

Jeg forstår det om man har en jobb som går på liv, type lege, advokat og lærer, men når det gjelder en materiell ting så fatter jeg ikke hvorfor kunder skal insistere på at en ansatt skal være tilgjengelig for spørsmål utenom arbeidstid.

Er det mulig?

 

Jeg jobber ikke med kundeservice, men på et kontor i det offentlige (har svært selvstendige oppgaver, et område som i utgangspunktet bare jeg kan svare på). Jeg svarer ofte på telefoner eller epost på fritiden. Det tar svært kort tid, og gir masse goodwill både overfor de som får raskt svar (både ansatte, bedrifter  og andre instanser). Det koster så lite.

 

Det måtte da være mulig å sende frisøren en sms om det passet å ta et spørsmål?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig?

 

Jeg jobber ikke med kundeservice, men på et kontor i det offentlige (har svært selvstendige oppgaver, et område som i utgangspunktet bare jeg kan svare på). Jeg svarer ofte på telefoner eller epost på fritiden. Det tar svært kort tid, og gir masse goodwill både overfor de som får raskt svar (både ansatte, bedrifter  og andre instanser). Det koster så lite.

 

Det måtte da være mulig å sende frisøren en sms om det passet å ta et spørsmål?

 

Kjære vene. Dette handler om en rettetang. Det KAN vente.

Anonymous poster hash: 4e3f9...2a0

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?

 

Jeg jobber ikke med kundeservice, men på et kontor i det offentlige (har svært selvstendige oppgaver, et område som i utgangspunktet bare jeg kan svare på). Jeg svarer ofte på telefoner eller epost på fritiden. Det tar svært kort tid, og gir masse goodwill både overfor de som får raskt svar (både ansatte, bedrifter  og andre instanser). Det koster så lite.

 

Det måtte da være mulig å sende frisøren en sms om det passet å ta et spørsmål?

 

Hvordan du velger å utføre jobben din er opp til deg, men for meg så hadde ikke et slikt liv fungert. Jobben min er ikke livet mitt.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjære vene. Dette handler om en rettetang. Det KAN vente.

Anonymous poster hash: 4e3f9...2a0

 

Det er en menneskerett å være fin på håret!

Anonymous poster hash: b6baa...c92

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Morris på Strandtorget ved Lillehammer.

 

Har hytte i området, og ved et par anledninger har jeg vært innom butikken. Begge ganger har den samme damen stått i butikken, som for øvrig har vært tom for kunder. Hun har en nedlatende og sur tone, og det verste er at jeg tror hun er innehaveren.

 

Den første gangen jeg var innom tenkte jeg hun sikkert hadde en dårlig dag, det kan jo skje alle, selv om det ikke skal gå ut over kunden. Men når hun var like muggen og sur når jeg nå var innom for andre gang, tenkte jeg aldri mer. Legger heller igjen penger der jeg får god og hyggelig service.

 



Anonymous poster hash: 098ab...ce0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at Carlings virker så overentusiastiske til å hjelpe i denne tråden. Var på Sørlandssenteret og gikk innom butikken der, hvor en kar i midten av 20-årene satt bak kassen og hadde hodet godt bøyd med mobilen sin. Jeg var den eneste kunden der, og sjekket hvor lang tid det tok før han kikket opp. 12 minutter vandret jeg rundt (og flere ganger forbi han, kikket og rotet litt i kurvene ved kassa),men han reagerte INGENTING! Flere kunder kom og gikk i løpet av tiden, og jeg endte opp med å gå selv...

JOBBER DU I BUTIKK, SÅ SITTER DU IKKE MED MOBILEN PÅ JOBB! DET ER FAEN MEG IKKE DET DU BLIR BETALT FOR!!!Anonymous poster hash: 97753...e50

MANGE sånne rundt omkring i butikker i Oslo. Sånne berter som jobber på butikker typ h&m o.l...skjønner ikke hvordan de får jobb i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnmark Alta bilforhandlere..

Jeg går i relativt snuskete klær som vi flest finnmarkinger. Kort sagt, dro innom alle bilforhandlerne som 20 åringer og skulle ha bil under 200. Ja ble oversett, så jeg dro til Tromsø å fikk verdens beste service! 

Aldri kjøp bil fra Alta



Anonymous poster hash: badf9...795
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
AnonymBruker skrev (På 16.7.2015 den 9.59):

 

Finnmark Alta bilforhandlere..

Jeg går i relativt snuskete klær som vi flest finnmarkinger. Kort sagt, dro innom alle bilforhandlerne som 20 åringer og skulle ha bil under 200. Ja ble oversett, så jeg dro til Tromsø å fikk verdens beste service! 

Aldri kjøp bil fra Alta

Anonymous poster hash: badf9...795

 

Hva mener du her? Dro du til alle bilforhandlerne i byen din når du var 20 år og så ble du oversett? Hvordan oversett?

AnonymBruker skrev (På 11.2.2015 den 19.31):

 

 

Greit nok det, men du kommer jo ikke med en grunn en gang... Når du poster noe på et forum må du jo forvente at noen kanskje stiller spørsmål til kommentaren din...?

Anonymous poster hash: b3f42...e8f

 

Hehehe, jeg kan forklare dette nå, jeg var så sint når jeg skrev dette og så glemte jeg av hele greia :fnise: Det som skjedde var. Jeg dro innom 7 eleven og skulle ha noe, husker ikke i hvilken rekkefølge jeg spurte om ting. Uansett så visste jeg at det var 3 for den prisen eller flere for den prisen men så sa han det ikke var den prisen men enda dyrere pris og da prøvde jeg å forklare han at det er en billigere pris, og så ble det slik med de andre hvete varene jeg skulle kjøpe og så til slutt så koster plutselig de 3 belgiske vafflene mer og det var ikke 3 for den prisen som det skulle være. Da var jeg bare forbannet og dro derfra. Kom ditt dagen etterpå eller noe og beklagde at jeg ble så sint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...