Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Okay, da er vi uenige her. Jeg likte en låt best og du likte en annen låt best. Greit det vel?? :)

Og jeg har kjole og helskjegg selv. Jeg har aldri sagt noe stygt om den østerrikeren.

Jupp, det er det. Synes bare, som nevnt tidligere nevnt i tråden, det er så teit at alle skal hate på den Østerriske sangen og furtent si "H*n vant bare fordi han hadde kjole, dette er så teit, jeg skal aldri se MGP igjen", mens mange har stemt på Polen kun fordi de er en annen type sjokkerende - og det er heeelt greit.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må ha blitt påvirket av resultatet siden jeg i natt drømte at sambo kjøpte seg ei fin dameveske til 25k :laugh:

Anonymous poster hash: 901ef...b77
  • Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Det er da klart at det er andre ting enn bare sangen som gjør at folk stemmer på et land. Hvis ikke artistens utseende og personlighet og sceneshowet utgjorde noen rolle så kunne man jo like greit ha konkurransen på radio. Og hvor gøy hadde det vært?

• Liker 2
Skrevet

Jupp, det er det. Synes bare, som nevnt tidligere nevnt i tråden, det er så teit at alle skal hate på den Østerriske sangen og furtent si "H*n vant bare fordi han hadde kjole, dette er så teit, jeg skal aldri se MGP igjen", mens mange har stemt på Polen kun fordi de er en annen type sjokkerende - og det er heeelt greit.

Det er sikkert noen som har stemt på Polen bare på grunn av pupp også ja, så om de ikke likte låta så blir det litt feil også på en måte.

Men vinneren er kåret og ESC er ferdig for i år!

Du kan da godt få se et bilde av meg i kjole også... ha ha :laugh:

Skrevet

Må ha blitt påvirket av resultatet siden jeg i natt drømte at sambo kjøpte seg ei fin dameveske til 25k :laugh:

Anonymous poster hash: 901ef...b77

Ha ha!! Sjekk garasjen, "gutterommet" eller hvor det nå er at mannen din tilbringer tid for seg selv. Skal se det begynner å dukke opp dameklær snart... :laugh:

Skrevet

Langt fra den beste låta som vant. Conchita var helt midt på treet. Kan iallefall nevne 10-15 sanger som var bedre.

Jeg føler at skjeggedamen vant på bakgrunn av et politisk budskap. *Vise at jeg støtter transvestitter/homofile* opplegg. Kanskje var stemmegivinga en reaksjon på Russlands anti-homolover. I tillegg ble jo Russland buet ut, pga Krim-krigen. Stakkars de uskyldige 17-årige jentene fra Russland.. Tragisk publikum.

At ikke folk kan gi blanke f*** i å blande inn politikk i en sangkonkurranse, og heller stemme på den beste sangen. Det skjønner jeg ikke.

• Liker 2
Gjest crazycatlady
Skrevet

Grand prix har jo alltid vært politisk. Riktig er det ikke på noen måte, men sånn er det bare. Buingen av Russland var bare tragisk og smakløst. Stakkars jenter.

• Liker 1
Skrevet

Ja ja ja..... de fleste som henger med i og rundt ESC er vel litt homo, eller transer... :laugh:

Skrevet

Ja ja ja..... de fleste som henger med i og rundt ESC er vel litt homo, eller transer... :laugh:

Ingen i mot enda??

Jøss...... :)

Skrevet

Jeg er litt homo :P

Men jeg stemte ikke på Conchita.

Skrevet

Jeg er litt homo :P

Men jeg stemte ikke på Conchita.

Jeg stemte heller ikke på Conchita.

Er litt homo jeg også.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Langt fra den beste låta som vant. Conchita var helt midt på treet. Kan iallefall nevne 10-15 sanger som var bedre.

Jeg føler at skjeggedamen vant på bakgrunn av et politisk budskap. *Vise at jeg støtter transvestitter/homofile* opplegg. Kanskje var stemmegivinga en reaksjon på Russlands anti-homolover. I tillegg ble jo Russland buet ut, pga Krim-krigen. Stakkars de uskyldige 17-årige jentene fra Russland.. Tragisk publikum.

At ikke folk kan gi blanke f*** i å blande inn politikk i en sangkonkurranse, og heller stemme på den beste sangen. Det skjønner jeg ikke.

Fornuftige ord fra en Manchester United supporter ja nå har jeg sett det også.

Skrevet

Og bue ut to 17 år gammle jenter fordi man ikke liker landet de er fra er idiot. Disse 2 har ingenting med hva Russland driver på med. Og dette er jo bare også igjen et bevis på vestlig hykleri og dobbel moral

De to jentene representerer landet sitt som er mildt sagt upopulært nå for tiden. Så de burde regne med buingen. Hun i Moskva som skulle si resultatene ble også buet. Jeg skjønner det. Mange er rimelig forbanna med Russland så det er en måte å uttrykke sin mening på.

Jeg ga bare en stemme i går, og den gikk til Polen. :) Og jeg er norsk.

Og sikkert en mann som lar seg imponere over dype utringinger, nei? ;) Eller stemte du for sangen og syngingen kanskje? ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her i UK var både Polen og Østerrike kjempepopulære. Folk sang med Conchita.

Anonymous poster hash: fc380...34e
  • Liker 1
Skrevet

De to jentene representerer landet sitt som er mildt sagt upopulært nå for tiden. Så de burde regne med buingen. Hun i Moskva som skulle si resultatene ble også buet. Jeg skjønner det. Mange er rimelig forbanna med Russland så det er en måte å uttrykke sin mening på.

Og sikkert en mann som lar seg imponere over dype utringinger, nei? ;) Eller stemte du for sangen og syngingen kanskje? ;)

Jeg stemte pga melodien, den er fengende. Men også litt pga...... tja.... skal vi kalle det sceneshowet :laugh:

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Alt vesten oppførsel når det kommer til Russland beviser er den ekstremme dobbel moral og hykleri som finnes i vesten.

Og om folk stemte på Østerrike fordi de ikke liker politiken Russland har mot homofile noe jeg heller ikke gjør så er det den mest idiotiske grunn jeg har hørt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som disse langt-vekke-landene driver med litt tvilsom taktisk stemming:

Den Aserbajdsjanske juryen har altså erkefienden enstemmig på 25 plass. Deretter de to store favorittene før showet, Østerrike og Sverige, på 24 og 23.

Samme med juryen til Armenia. Erkefienden enstemmig på siste. Deretter Østerrike, Ungarn (en annen forhåndsfavoritt) og Sverige på de tre neste bunnplassene.

Telejuryene i både Aserb og Armenia har derimot Sverige og Østerrike høyt.

Er jo enorm prestisje for disse landene å gjøre det godt i esc, så ikke overraskende at juryene stemmer ned sine hardeste konkurrenter. Får sikkert diktatorpisk om de ikke gjør det.

Anonymous poster hash: fb654...93e
AnonymBruker
Skrevet

Dette må muligens være tidenes mest FORTJENTE Jumboplass for et Frankrike som regelrett må ha gitt blaffen i ESC dette året!

Kronen på verket hadde vært 0 poeng- så SKAM DERE! Sverige og Finland som sprakk nullen med hver sin 1.poenger!

Det som er mest skremmende her er å se at folket i disse 2 landene gav Frankrike en 14.plass- mens det var fagjuryene som drog Frankrike opp til 1.poeng- med 11.plass i Finland og 7.plass i Sverige. Det svenske jurymedlemmet Robert Sehlberg var verst i så henseende og ville plassert Frankrike på 5.plass (!)

En liten fun fact: etter at kvinnelige artister gikk til topps i ESC 2010,2012 og 2013 + en mannlig/kvinnlig duo i 2011 gikk for første gang siden 2009 en mannlig artist til topps i ESC ;)

*For tredje året på rad fikk vi et vinnerland som også har vunnet tidligere i historien. En slik rekke har vi ikke hatt etter at Estland vant sin første seier i 2001 og startet en 8 år lang rekke med førstegangs-vinnere.

**Første gang siden 1999 at vi kun har Vest-Europa på topp 3 (muligens nevnt tidligere)

***Norge med 2 år på rad på topp 10 (4 og 8). Siste gangen var i 08/09 (5-Seier) I tillegg har vi superårene 93-96 (5-6-Seier-2), 87/88 (9-5) + de 2 første deltagelsene 60/61 (4-7) Så skal man selvsagt ta med i betraktningen at deltagerantallet har økt og økt gjennom hele historien.

****Vår tredje 8.plass. Forrige kom i 1998, den første kom i København 1964.

*****Før gårsdagens seier var Østerrike det landet som måtte lengst tilbake i historien for å finne sin forrige (og eneste) seier- nemlig 1966. Nå er det Spania som er i denne situasjonen (1969)

Hele rekka:
56-88: Sveits (1956)
89-00: Danmark (1963)
01-14: Østerrike (1966)
15-?: Spania (1969)

******Danmark har det lengste tidsspennet mellom første og siste seier (50 år), mens Østerrike nå har det lengste tidsspennet fra en seier til den neste (48 år).

*******Østerrikes seier fra startnummer 11 var den første seieren fra dette startnummeret siden 1973.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TV2 kaller fortsatt vinneren for hun. De har virkelig vanskelig med å skille snørr og barter :)

Om jeg kler meg ut som dame, er jeg da en dame? Nei.

• Liker 3
Skrevet

Min oppsummering:

-Eneste sangen jeg i dag kan nynne på: Norge. Hørte den første gang i går. (Noen her hjemme mente jeg hadde levd uner en stein de siste månedene. :fnise:)

-Dårligste sang: Polen

-Blideste deltageren: Danmark.

-En sang som jeg syntes var bra: Tyskland

-Beste og Eneste Countrysang: Nederland

-Mest fasinerende deltager: Østerrike

-De andre deltagerne som jeg husker at jeg så, men ikke vet hvilket land de sang for:

* Han med krøllete hår, plysting og fele.

* De med fargerike dresser.

* Han med høy lugg, som fikk matservert etterpå.

- De andre deltagerlandene jeg husker at jeg så, men ikke kan sangen til:

* Sverige

* Ukraina

* Spania

* United kingdom

Jeg huske også Belarus,fordi den sangen var fengende. Men var det som hadde cheesecake? Hvem sang den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...