Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TV2 kaller fortsatt vinneren for hun. De har virkelig vanskelig med å skille snørr og barter :)

Om jeg kler meg ut som dame, er jeg da en dame? Nei.

Anonymous poster hash: fb654...93e

Dust. Menneske velger sine egne pronomen. Vinneren har gitt beskjed om at hun vil at andre skal bruke kvinnelige pronomen, ergo er det bare å respektere det. TV2 gjør det riktige.

Anonymous poster hash: e714b...001

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TV2 kaller fortsatt vinneren for hun. De har virkelig vanskelig med å skille snørr og barter :)

Altså, hun er jo en transvestitt. Hun er født som mann utenpå, men er kvinne inni. Og hun føler seg som en kvinne. Så ja, det er en HUN.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og bue ut to 17 år gammle jenter fordi man ikke liker landet de er fra er idiot. Disse 2 har ingenting med hva Russland driver på med. Og dette er jo bare også igjen et bevis på vestlig hykleri og dobbel moral

Nå har det seg slik at de jentene ikke deltar som privatpersoner. De er der som representanter for Russland. Når et land nettopp har invadert et annet og så deltar i et internasjonalt arrangement, så må det forventes reaksjoner.

Anonymous poster hash: 6a2f2...b47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dust. Menneske velger sine egne pronomen. Vinneren har gitt beskjed om at hun vil at andre skal bruke kvinnelige pronomen, ergo er det bare å respektere det. TV2 gjør det riktige.

Anonymous poster hash: e714b...001

Så om jeg gir beskjed til pressen at de må kalle meg for "presidenten", så må de bare respektere dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, hun er jo en transvestitt. Hun er født som mann utenpå, men er kvinne inni. Og hun føler seg som en kvinne. Så ja, det er en HUN.

Om jeg føler meg som konge av Norge, så er jeg plutselig konge av Norge også?

Skrevet

Jeg forstår at du har dine fordommer. Skal ikke ramse opp grunner for hvorfor denne påstanden din er udugelig. Jeg bare håper at du skaffer deg såpass forståelse og blir såpass åpensinnet at du forstår at ikke alt er så svart og hvitt :) Lykke til!

• Liker 4
Gjest New_Girl
Skrevet

:roll: Koster det deg så mye å si "hun" da? Hvilken betydning skulle det ha for deg?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjønnspronomen og offisielle titler er to forskjellige ting. Du blir ikke en konge, en president, en lege osv bare fordi du påstår det.

Men kjønn henger sammen med en persons identitet. Dette er en legning. Det er ikke snakk om biologisk kjønn (engelsk: sex), men kjønnet man identifiserer seg med (engelsk: gender).

At du ikke ser forskjellig på legninger og kjønnsidentitet og mennesker som bare vil irritere med å kreve å bli kalt "konge" eller diverse annet tull, er ditt problem.

• Liker 3
Skrevet

Kler man seg ut som en dame, får man jammen tåle å bli kalt en dame også.. :sarkasme:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men kjønn henger sammen med en persons identitet.

Nei, det henger sammen med hvilke kjønnskromosomer man har. Har man Y-kromosomer er man en mann (dermed skal 'han' brukes), har man det ikke er man en kvinne (dermed skal 'hun' brukes).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det henger sammen med hvilke kjønnskromosomer man har. Har man Y-kromosomer er man en mann (dermed skal 'han' brukes), har man det ikke er man en kvinne (dermed skal 'hun' brukes).

Y-kromosomet.

Skrevet

Jeeeeezes, kall nå personen ved navn da, så slipper du problemet med han,hun eller det.

AnonymBruker
Skrevet

Må være kjipt for de som har lagt ned mye tid og arbeid i å skrive en sang ++++, for så å ende opp med å tape 'sangkonkurransen' fordi sangen ikke ble sunget av en mann med skjegg i dameklær...

Anonymous poster hash: 0d553...316
  • Liker 4
Skrevet

Alt vesten oppførsel når det kommer til Russland beviser er den ekstremme dobbel moral og hykleri som finnes i vesten.

Og om folk stemte på Østerrike fordi de ikke liker politiken Russland har mot homofile noe jeg heller ikke gjør så er det den mest idiotiske grunn jeg har hørt

Men en sang som dette er ganske dagsaktuell, og det kan vel kanskje tenkes at det, i kombinasjon med at Russland nå fremstår som et mer og mer bakstreversk og antihumant land, gir det hele et ekstra løft. Om det var noe tidspkt da man skal mene noe om rettighetene for homofile, lesbiske og transpersoner i vår del av verden, så var det vel nå? Når flere av de øst-europeiske landene, med Russland i spissen, nærmest kappes om hvem som kan være mest intolerant og fordømmende overfor dem som er litt anderledes?

Jeg syns ikke det er hverken dobbeltmoralsk eller hyklersk. Russernes politikk stiller Conchitas sang i relieff og gir den relevans. Og det syns jeg ikke er noe negativt. En sang er mer enn bare lyd. En gang i blant har den et budskap, også. Og hun var definitivt ikke den verste artisten.

• Liker 4
Skrevet

Nå har det seg slik at de jentene ikke deltar som privatpersoner. De er der som representanter for Russland. Når et land nettopp har invadert et annet og så deltar i et internasjonalt arrangement, så må det forventes reaksjoner.

Jeg syns buingen var upassende. Det passer seg ikke, ganske enkelt.

AnonymBruker
Skrevet

Østerikes bidrag var et stort propagandashow uten like og hadde ingenting med musikk og gjøre.

"Vinnermelodien" er en stor møkkalåt synes jeg.

Neste år: Send Mulla Krekar iført parykk, sminke og ikledd en av kjolene til Erna Solberg. Fyren kan sikkert ikke synge, men vil nok stikke av med seieren likevel. Europas befolkning har ikke baller nok til å mene hva de vil om homser og transer, og iallefall ikke om muslimer. I dagens samfunn skal man på liv og død være så politisk korrekt for at ingen skal bli fornærmet.

AnonymBruker
Skrevet

Østerikes bidrag var et stort propagandashow uten like og hadde ingenting med musikk og gjøre.

"Vinnermelodien" er en stor møkkalåt synes jeg.

Neste år: Send Mulla Krekar iført parykk, sminke og ikledd en av kjolene til Erna Solberg. Fyren kan sikkert ikke synge, men vil nok stikke av med seieren likevel. Europas befolkning har ikke baller nok til å mene hva de vil om homser og transer, og iallefall ikke om muslimer. I dagens samfunn skal man på liv og død være så politisk korrekt for at ingen skal bli fornærmet.

Hva er så innmari propaganda med en syngedame med en James Bond-lignende låt som handler om å reise seg fra asken? Er det skjegget?

Anonymous poster hash: f6a0e...6ff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er så innmari propaganda med en syngedame med en James Bond-lignende låt som handler om å reise seg fra asken? Er det skjegget?

Anonymous poster hash: f6a0e...6ff

Ja, det er korrekt. Skjegget og alt som har med homo og trans å gjøre.

Det er litt som da Obama ble president. Folk måtte jo stemme på ham, ellers var de jo rasister. Det eneste spennende var hvem som skulle bli demokratenes presidentkandidat, skulle man være rasist og stemme på Hillary eller antifeminist og stemme på Obama? Folk ønsket i størst grad å unngå førstnevnte, så dermed ble Obama president.

Skrevet

Herregud, folk skriver så mye dumt at jeg bare må le.

De som stemte på Østerrike gjorde det selvsagt baaaare fordi dama har skjegg, og kan umulig like sangen eller budskapet, ikke sant? Mens alle dere som ikke liker vinneren er så opprørte fordi dere synes musikken er så dårlig! Har ingenting med at hun/han er transvestitt å gjøre, neida. :sarkasme:

Skal skjegget holdes utenfor diskusjonen så får dere diskutere låta da, ikke skjegget. ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, folk skriver så mye dumt at jeg bare må le.

De som stemte på Østerrike gjorde det selvsagt baaaare fordi dama har skjegg, og kan umulig like sangen eller budskapet, ikke sant? Mens alle dere som ikke liker vinneren er så opprørte fordi dere synes musikken er så dårlig! Har ingenting med at hun/han er transvestitt å gjøre, neida. :sarkasme:

Skal skjegget holdes utenfor diskusjonen så får dere diskutere låta da, ikke skjegget. ;)

Selvsagt stemte de fleste som gjorde det på Østerrike pga. skjegget. Tror du de hadde fått like mange stemmer om en vanlig person med tilsvarende sangstemme men ikke noe transe-/homoggreier hadde sunget? Nei, da hadde de havnet et godt stykke ned på lista.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...