Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•


ara

Anbefalte innlegg

Woho.. Gratulerer med ny jobb :strix: hvor ofte må du jobbe natt?

Takk :hoppe:

Må jobbe ca 2-3 netter i uka og hver 3.helg. Så det kan funke ass :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Da var 4 ukers ferie over for denne gang, og jeg må si vi har fått veldig mye godt ut av den!

Startet med 4 dager hos gubbens søster med familie. Det er de som har 2 jenter på samme alder som våre unger. Bare noen måneders forskjell på begge. Vi koste oss med båttur, fiske, bading og bare lek og tull i hagen.

Ellers har vi kost oss på Hunderfossen familiepark som ligger 20 minutters kjøring unna oss. Mange år siden jeg var der sist og barndomsminner strømmet på. Var veldig koselig og ungene elsket det :hjerte:

Gubben og jeg har hatt en alenehelg i Oslo med ACDC konsert og fest og fanteri. Godt for sjela!

Også har vi benyttet oss av nærmiljøet.. Vært en del på Sjusjøen (fjellet) og en mini-familiepark som heter Snilsberg.

××××××××××××××

I morgen venter barnehage for barna og helt ny start for A som endelig begynner i L sin barnehage. Håper oppstarten går smertefritt.

Gudd Nait!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fint i dag. L på stor avdeling nå. Rart. Men han koste seg masse der.

Jeg var med A mens vi var i barnehagen i dag. Hun koste seg, lekte og spiste, så dro vi hjem for å sove. I morgen skal hun være der en stund alene. Regner med at jeg stikker før maten slik at hun kan spise alene der og sove der, så ringer de når hun er våken 😊

Tenk at dere er gravide begge to da, Kakaoen og Favole!!! Jeg er så glad på deres vegne at jeg nesten blir litt rørt :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig da :rodmer:

Jeg er desverre ikke rørt her jeg sitter og tvinger ned frokosten mellom kvalmefølelsen og ekstremsulten :fnise:

Gi meg noe idyll snart da :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så god du er! :klemmer:

 

Fint å lese at A koste seg i barnehagen da :Nikke: Håper det går like greit i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En liten oppdatering herfra.

Ungene stortrives i barnehagen. Tok bare 3 dager så var A tilvendt og nå vinker hun KANSKJE til meg hvis hun har tid, men stort sett er det rett inn og leke. Kjekt når ting går såpass knirkefritt altså 😀

L har tilpasset seg fint på stor avdeling men i dag var han kjempelei seg da jeg skulle gå. Tror det var en blanding av at han var sliten og at pappa ' n hans skulle bort i mange dager. Han hadde roet seg etterhvert og var happy når jeg henta.

I går var jeg på møte med nye jobben! Det var så utrolig spennende og jeg gleder meg skikkelig til å begynne. Det kommer til å bli tøft men satser på at jeg greier å stå i det 😁

Jeg kjørte gubbis og en kompis til Gardermoen i dag. De har flydd til Bergen for å delta på en metal-festival der. Så nå er jeg alene i 4 dager. Men ungene får fri i morgen også stikker vi til mine foreldre og blir der 😊

God kveld og helg folkens. Jeg har allerede lagt meg. Er trøtt (oppe 6 med A), premenstruell og dermed iskald og sliten. Regnet høljer ned her ute. Deilig å høre på 😊

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

 

Håper du får en super helg hos foreldrene dine :) Spennende med ny jobb. Gleder meg til å høre hvordan det går.

 

Så bra de koser seg i bhgen. Det er sååå viktig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Håper jobben innfridde forventningene :) 

Gøy og spennende med litt forandring. Og så bra barna trives i barnehagen! Det gjør det litt enklere å forlate de der hver dag når man ser at de koser seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Å herre.....

Nå er jeg livredd og angstfull!! Aldri før har jeg hatt SÅ lyst til at TR skal komme på besøk :hakeslepp::ler:

En uke forsinka nå så mulig det bare har hengt seg opp. Aller helst er det sånn.

Nye jobben går helt strålende. Ordentlig fornøyd. Så det er godt altså 😊 Fine kolleger og fin bruker. Spennende og nytt, og det er godt etter mange år med samme jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Tatt en test?

Hender jo mensen blir forstyrret uten at det er noe galt.

Så bra du trives på jobben :klemmer: går det greit å jobbe natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke turt eller følt behovet for test enda. Håper det snart kommer...Har ikke vært forsinka på lang tid. Men har akkurat vært forkjøla og sånn så kanskje det har noe å si 😊

Går veldig greit å jobbe natt 😊 Får jo sove for det er hvilende nattevakt så er veldig kjekt å få betalt for å sove 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Pjuuhh..ENDELIG kom tanta! Jeg var på tur til å grave min egen grav nå :hoho:

Nei altså, jeg hadde jo takla en unge til. Jeg vil jo egentlig ha en til men ikke mannen. Så da blir det nok med to 😊 Har faktisk endelig fått henta meg prevensjon også, så nå trenger jeg ikke å være redd hver gang tanta skal på besøk.

Ellers skjer det svært lite her om dagen. Vi koser oss stort sett. Noen dager er litt mer slitsomme enn andre men sånn er det jo. A og L kommer bedre og bedre over ens. Det er NESTEN mer lek enn krangling :fnise: L blir jo så utrolig stor nå. 3,5 år og full av humor og godt ordforråd. Og etter han begynte på stor avdeling så er det bæsj, promp og bæsjepromp som gjelder. Jeg blir smågal av det. Uansett hva jeg spør om så er svaret en av de overnevnte. Hva vil du ha på brødskiva? Bæsj. Hvilke bok vil du lese? Bæsj.

I går spurte jeg om han kan si noe annet enn bæsj. Da svarte han:"Annen bæsj!" :hoho: Frekkas!

A har vært litt treg (?) med språket..hvertfall i forhold til broren sin, men nå er det i full blomstring og hun prøver seg fram og setter sammen ord til setninger 😀 så nå er det enda lettere å forstå henne. Vi har hatt litt kommunikasjonsproblemer til stor frustrasjon for oss alle.

Jeg driver å pusser opp hjemme. Eller, bare maler da..Men det blir så fint! Er så møkklei den kaffelatte fargen som er i hele huset!! Så nå blir det grått 😀 Kjekt å jobbe netter for da har jeg fri til å male hele dagen.

Nå er det kaffe også får jeg vel sette i gang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når man ikke er helt enige om hvor mange unger man vil ha, men to kan jo være evig nok :) godt at dere slapp unna den overraskelsen i hvert fall :Nikke:

Åh, kjenner jeg gleder meg til bæsj og promp humor :riste: Men det er vel en periode vi alle må gjennom, en del av sjarmen ;) Får håpe det ikke smitter over til A med det første da :fnise:

Kos deg med oppussing, blir sikkert veldig fint når du er ferdig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, jeg skjønner at bæsj-promp-fasen kan være litt... krevende  :fnise:  Her går mini rundt å slenger på "i rompa" etter et hvert ord eller setning (om man kan kalle to-ords kombinasjoner som setninger..hehe). Så det er mye "ferdig!...i rompa" osv.. Herlig  :laugh:

 

Så du har lyst på et barn til, mens mannen synes det holder med to? Huff, det dilemma kan ikke være lett. Det profesjonelle rådet er vel å stoppe når den ene ikke vil mer, men jeg kan forstå til en viss grad at noen damer da slurver med p-piller og prøver å få til et "uhell". Jeg synes ikke det er riktig, men en liten del av meg kan faktisk forstå at det blir slik. For man blir jo alltid glad i barna sine? Men herregud, det var ikke et seriøst råd fra meg altså  :fnise:

 

Forandring fryder! Ikke for å tråkke noen på tærne nå, men kaffelatte er kanskje litt utdatert som motefarge? Blir sikkert en fryd med grått! Kan jeg spørre hvilken nyanse dere har valgt? Er det en farge fra Jotun?

Jeg har veldig lyst å male. Har faktisk lyst å male et rom rosa! Og da tenker jeg ikke på barnerommet. Lurer på hva mannen vil si  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! " I rompa " 😂 Sjarmerende ass! 😉

Ja, kaffelatte er VELDIG ute. Ble jo malt her for 8 år siden så greit å få litt ny frisk. Fargen er fra Jotun og heter Singel. Den er lys grå.. LITT skeptisk på om den skulle vært enda litt lysere..men tror jeg er fornøyd 😊

Haha, tørr absolutt ikke å slurve med pilla (og skjønte at det ikke var et seriøst råd) men det frister 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når man ikke er helt enige om hvor mange unger man vil ha, men to kan jo være evig nok :) godt at dere slapp unna den overraskelsen i hvert fall :Nikke:

Åh, kjenner jeg gleder meg til bæsj og promp humor :riste: Men det er vel en periode vi alle må gjennom, en del av sjarmen ;) Får håpe det ikke smitter over til A med det første da :fnise:

Kos deg med oppussing, blir sikkert veldig fint når du er ferdig :jepp:

En del av sjarmen, ja.. Men det er svært irriterende til tider 😅

Ja, skulle ønske mannen var like begeistret for babyer og barn som meg... Hehehe..

Hvor mange vil dere ha? Er dere enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av sjarmen, ja.. Men det er svært irriterende til tider 😅

Ja, skulle ønske mannen var like begeistret for babyer og barn som meg... Hehehe..

Hvor mange vil dere ha? Er dere enige?

Jeg vet ikke hvor jeg vil stoppe, men vil nok ihvertfall ha tre. Mannen vil ha maks tre, tror han. :P vi får se etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...