Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•


ara

Anbefalte innlegg

Sneik forresten på instaen din i sta og kom til å tenke på om du har klipt L noen gang? Han har jo så fint hår :) Mini begynner å bli langhåret men jeg vil ikke klippe bort de fine krøllene i nakken hans ennå. Men det er vel heller ikke fysisk mulig å klippe håret på en så liten unge uten å dope de ned? :fnise:

Klipper han selv. Tuppene. Og panneluggen i ny og ned. Har ganske langt hår nå så må ta saksa fatt snart. Jeg gidder nemlig ikke å betale 250 kr når jeg klipper greit selv. Et par cm kortere så kommer krøllene tilbake :) Klippet han for første gang hos frisøren da han var 8mnd ;) Men da jeg som sagt måtte betale for herreklipp (250,-) så gjorde jeg ikke det mer. Blodpris på små barn synes jeg..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kom en drittdag igjen....

Det er det problemet med pappapermisjonen her i huset.Han har jo den forp****(!) mora si her HVER mandag og onsdag når HAN egentlig skal være sammen med A. Men nei..kinoen (som heldigvis snart et ferdig) er MYE viktigere enn å tilbringe hele 3,5 time med datteren sin :ironi:

Jeg tok det opp med han i sta og da tente han jo på alle plugger igjen. Og prøver å forsvare seg med at han gjør ting her. Lager middag osv. Jah, GRATULERE!! JEG lager også middag hver dag, ETTER jeg har stått opp med unga før fuglene fiser, ETTER jeg har fora unger og laget matpakke,ETTER jeg har ordna meg selv, ETTER jeg har levert 2 barn i 2 forskjellige barnehager, ETTER jeg har vært på jobb hele dagen selv OG hentet igjen begge barna!! Så... WAY TO TO altså!! Argghhh :kjefte:

Jeg mener ikke å fremstille meg selv som en superkvinne altså. Vet at dette er vanlig praksis i mange familier. Det er bare at han skulle forsvare seg med at han gjør ting som faktisk MÅ gjøres! ( Sorry mye caps lock her :fnise: )

Uansett.. Han ble så teit og himla med øya og fortalte hvor utrolig kjedelig og dum jeg er som henger meg opp i dette. Og hvor store problemer jeg visstnok hadde... :hakeslepp:

Seriøst damer, har spurt før men vær så snill og Vær 100% ærlige med meg; er jeg så ille som synes det er trist at han ikke er sammen med A de få timene hver onsdag og mandag?! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syns ikke det er for mye forlangt av deg! Det er jo pga A han er hjemme ikke pga kinoen!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syns ikke det er for mye forlangt av deg! Det er jo pga A han er hjemme ikke pga kinoen!!! :klemmer:

Godt å høre. Jeg føler meg jo som en idiot når han svarer meg sånn..Også begynner tankene og gnage og jeg begynner å lure på hvem som egentlig er dust her...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er virkelig ikke ille av deg! Det er ikke mange timene det er snakk om akkurat, og jeg kan bare ikke begripe hvordan han får seg til å prioritere som han gjør. Kjedelig, dum og store problemer? Hvem sier sånt til kjæresten sin? :hakeslepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..det er så utrolig barnslig å svare sånn. Jeg fikk så lyst til å be han dra til hælvette. Men da hadde jeg jo ikke vært noe bedre, så svarte bare "Takk skal du ha!"

Han er så egoistisk!! Prioriterer alltid seg selv. Det beviser han jo bare gang på gang.

Jeg sa også at det ikke er noe rart de ikke har så sterkt bånd fordi han aldri er med henne. Da svarte han bare at hun er 1 år og at hun ikke husker han uansett.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke husker ham? Så hun vet liksom ikke hvem faren sin er, mener han det helt seriøst? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke husker ham? Så hun vet liksom ikke hvem faren sin er, mener han det helt seriøst? :P

Han svarte så, og han var seriøs ja.

Haha, han mener vel at hun sikkert ikke vet det. Jeg blir helt paff jeg altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det der er en sønn og mor greie. Jeg har flere venninner som har opplevd det samme, gubben hadde permisjon og svigermødrene tok over deler av permisjonen for å si det sånn. Hadde mine svigers bodd i nærheten og jeg jobbet fult under samboers permisjon så VET jeg at svigermor hadde dukket opp her mens jeg var på jobb for å "hjelpe til". Menn er mer underkuet av sine mødre enn vi kvinner er av våre mødre, og når mora kommer og kan passe babyen så tenker de "yes da kan jeg gjøre hva jeg vil en stund", fordi de har ikke det typiske morsinnstinktet som vi har. Mens deres mødre visst nok aldri mister sitt morsinnstinkt og skal dulle med sønnen resten av livet! Derfor utnytter de sjansen når sønnen har permisjon til å leke mamma igjen, eneste sjansen de har til det. For de tør jo ikke overkjøres oss svigerdøtre i vår permisjon, selv om noen sikkert prøver på det og, min svigermor foreslo jo at hun skulle ta seg av vår nyfødte de første ukene som om at det var den største selvfølgen. Det er min teori iallefall, har som sagt flere venninner som har irritert seg grønn og blå og gul på svigermødre som "overtar" permisjonen til sønnen. Selvfølgelig er ikke alle svigermødre sånn, men en del er faktisk sånn dessverre :( Og menn. Jeg skjønner meg ikke på disse mødrene, jeg skal ikke bli sånn når mini blir voksen, jeg skal være en grei bestemor og ikke ei som skal prøve å være mammaen til barnebarnet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han svarte så, og han var seriøs ja.

Haha, han mener vel at hun sikkert ikke vet det. Jeg blir helt paff jeg altså..

For en ting å si :laugh: Mannen her har nå vært bortreist over ei uke, men J vet da veldig godt hvem han ser bilder av og hvem vi snakker med via videosamtale :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ting å si :laugh: Mannen her har nå vært bortreist over ei uke, men J vet da veldig godt hvem han ser bilder av og hvem vi snakker med via videosamtale :P

Det er helt latterlig. A roper jo "bappa!" når hun ser han :ler:

Jeg blir bare så oppgitt. Han bryr seg så lite. Han gidder jo ikke å vise noe interesse for barna..bare litt sånne "pliktspørsmål" til L;"har du hatt det fint i barnehagen?" "Hvem lekte du med?" Også ferdig. Heller sette seg med telefonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det der er en sønn og mor greie. Jeg har flere venninner som har opplevd det samme, gubben hadde permisjon og svigermødrene tok over deler av permisjonen for å si det sånn. Hadde mine svigers bodd i nærheten og jeg jobbet fult under samboers permisjon så VET jeg at svigermor hadde dukket opp her mens jeg var på jobb for å "hjelpe til". Menn er mer underkuet av sine mødre enn vi kvinner er av våre mødre, og når mora kommer og kan passe babyen så tenker de "yes da kan jeg gjøre hva jeg vil en stund", fordi de har ikke det typiske morsinnstinktet som vi har. Mens deres mødre visst nok aldri mister sitt morsinnstinkt og skal dulle med sønnen resten av livet! Derfor utnytter de sjansen når sønnen har permisjon til å leke mamma igjen, eneste sjansen de har til det. For de tør jo ikke overkjøres oss svigerdøtre i vår permisjon, selv om noen sikkert prøver på det og, min svigermor foreslo jo at hun skulle ta seg av vår nyfødte de første ukene som om at det var den største selvfølgen. Det er min teori iallefall, har som sagt flere venninner som har irritert seg grønn og blå og gul på svigermødre som "overtar" permisjonen til sønnen. Selvfølgelig er ikke alle svigermødre sånn, men en del er faktisk sånn dessverre :( Og menn. Jeg skjønner meg ikke på disse mødrene, jeg skal ikke bli sånn når mini blir voksen, jeg skal være en grei bestemor og ikke ei som skal prøve å være mammaen til barnebarnet mitt.

Latterlig. Rett og slett. Slike gubber, inkludert min egen, skulle tatt seg sammen! Hvorfor vil de ikke være med barna sine? Er det hos mange en medfødt egoisme? Jeg kjenner jeg blir så oppgitt!! Og ikke minst oppgitt over disse mødrene/svigermødre som tar over styringa :klaske::kjefte: Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt latterlig. A roper jo "bappa!" når hun ser han :ler:

Jeg blir bare så oppgitt. Han bryr seg så lite. Han gidder jo ikke å vise noe interesse for barna..bare litt sånne "pliktspørsmål" til L;"har du hatt det fint i barnehagen?" "Hvem lekte du med?" Også ferdig. Heller sette seg med telefonen..

Jeg blir så satt ut :sukk: Det er jo barna det går ut over. Ser han ikke hva han går glipp av? Han kommer til å angre SÅ den dagen det går opp for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Latterlig. Rett og slett. Slike gubber, inkludert min egen, skulle tatt seg sammen! Hvorfor vil de ikke være med barna sine? Er det hos mange en medfødt egoisme? Jeg kjenner jeg blir så oppgitt!! Og ikke minst oppgitt over disse mødrene/svigermødre som tar over styringa :skalle: :kjefte:

Jeg tror det er en kombinasjon av av egoisme hos mennene men mest hos disse svigermødrene. Og at disse mennene har blitt så vant med å bli overkjørt av sin mor at de ikke ser det lenger. Jeg har klart å åpne min samboers øyne og han sa at han egentlig alltid har mislikt å bli så overkjørt men det har vært enklere å la seg bli det enn å stå i mot. For mora blir så lett sint. Men siden det har gått veldig negativt ut over meg og så har han sluttet å la mora bestemme det hun vil.

Jeg syns at det er så merkelig at din mann lar seg overkjøre så, må være noe psykisk. Husker at du skrev om hans fæle oppvekst tidligere, og han burde jo egentlig ha brutt all kontakt med mora (syns jeg, og er kanskje lett å si siden jeg ikke har opplevd noe sånt). Kanskje han er litt hjernevaska av mora? :klo:

Men å ikke ville være med barna er umulig å skjønne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah.. jeg blir blir litt sprø av han gubben din! Han er egoistisk!! Hvordan er forholdet hans med sin egen far? 3.5 time med dattera si er IKKE mye å forlange!! Sopp.. Tenk så SINNSYKT heldig han er som faktisk har den muligheten! Å få være hjemme med barnet sitt og FÅ BETALT for det!! Ble capslock inspirert ;)

Blir sur på dine vegne! I hvilken alder liker han unger egentlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah.. jeg blir blir litt sprø av han gubben din! Han er egoistisk!! Hvordan er forholdet hans med sin egen far? 3.5 time med dattera si er IKKE mye å forlange!! Sopp.. Tenk så SINNSYKT heldig han er som faktisk har den muligheten! Å få være hjemme med barnet sitt og FÅ BETALT for det!! Ble capslock inspirert ;)

Blir sur på dine vegne! I hvilken alder liker han unger egentlig??

Jeg blir like sprø av han!! Han har jo ikke et godt forhold(sånn egentlig) til hverken moren eller faren sin. Faren hans var jo aldri der da han var liten... Han tok jo ikke tak i den dritten som foregikk hjemme der. Og moren var jo slem mot han. Han sier han ikke gidder å bære nag og være sur på dem resten av livet. Men jeg vet med meg selv at hadde min mor mishandlet meg som liten så hadde jeg aldri villet snakke med henne igjen.

Jeg tror faktisk ikke det er moren her som overkjører. Det er gubben her som spør om hun vil komme ned.(Ja, for vi er jo selvsagt naboer :klaske: )

Huff...Jeg blir virkelig ikke klok på dette forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff! Høres ut som han har en del veldig negativ bagasje med seg. Og man kan vel ofte se at barn viderefører det de har vokst opp med, som i hans tilfelle en far som ikke var tilstede. Han kjenner jo ikke til noe annet. Sånn sett synes jeg litt synd i fyren da, det kan ikke ha vært enkelt. Men samtidig bør han jo klare å reflektere over hvordan oppveksten hans var, og hvordan han ønsker at egne barn skal ha det. Det skal jammen ikke være enkelt! Har dere snakket med en tredjepart om ting? Det kan kanskje være lurt, å løse alt selv fungerer ikke alltid. Uenighet fører til krangling, som kan føre til at man går løs på person (ikke fysisk, men som f.eks navnekalling o.l.) og man kommer ingen vei.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han hadde hatt godt av terapi men spørs om han vil det. Hvordan går det? :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer å skrive her. Går i ett med jobb og unger og trening osv :)

Jo, han ville absolutt hatt godt av noen å snakke med men det tror jeg ikke jeg får han til å gjøre. Og jeg greier liksom ikke å ta skrittet til parterapi heller. Jeg vet ikke. Jeg bare føler ikke at det er NOK. At jeg kanskje hauser opp ting. Eller jeg er redd for at han skal bli sjokka fordi han ikke har skjønt hvor ille ting er. Huff. Forferdelig vanskelig dette. Når har det gått greit igjen. Var hos mine foreldre i helgen. Veldig koselig :) Var ute i knallvær på dagen og drakk vin og spilte Yatzy på kvelden ;)

Til helgen reiser vi til Skarnes for å besøke søstera til gubben. Hu har 2 barn. Ei på 3 år og ei på 8 mnd :) Blir koselig håper jeg. Tror det et veldig sunt for oss å komme oss bort litt. Og 1-3 april skal vi på Inferno festival i Oslo. Så nå er det mye gøy framover! ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger her i senga og passer på en spysjuk L.. Huff, stakkars liten :( Dette var jo fryktelig kjedelig men hvorfor skulle vi slippe unna liksom? :klaske:

Men i dag skjedde det noe hyggelig men samtidig litt trist. Den ene katten vår pleier å ha et forsvinningsnummer hver vår og blir da borte noen uker. Han forsvant for en måneds tid siden og ettersom han alltid dukker opp i god behold så har vi aldri leita etter han. ( Gjorde det de 2 første årene..)

Men i dag hørte vi masse mjauing fra høyloftet hos svigers da vi sto utenfor fjøset og skravlet. (Vi hadde nemlig hilst på kopplammet som vi tok til oss i fjor sommer). Jeg trodde ikke det var vår katt for han ville jo vært død hvis han hadde vært innesperret så lenge. Men jo, det var han!! Og han var blitt sååå tynn!! :( Men han spiser og drikker og koooser :hjerte: Tenker jeg må ringe dyrlegen i morgen og få en helsesjekk. Han må da være dehydrert!? Veldig koselig å ha han tilbake. Håper bare det ikke er noen fare med han. Ringte ærlig talt ikke dyrlegen i kveld for det koster en formue på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...