Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•

ara

Anbefalte innlegg

Godt nyttår alle sammen!! :)

Nytt år med nye muligheter og denne uka venter jobb og barnehagestart for A!! Blir spennende. L gleder seg til barnehagen igjen etter 2 uker med fri. Han har snakket om det de siste dagene.

Julen har vært strålende. Vi har bare kost oss og vært late. Ikke stressa med noen ting :) De siste dagene nå har gubben hatt halsbetennelse og A hatt ørebetennelse. Men de er heldigvis friskmeldt nå ;) Jeg og L har sluppet unna den verste dritten men begge er blitt litt snørrete. Men er det ikke verre så skal vi ikke klage ;)

Kort oppdatering herfra. Håper alle dere KG -frøkner har det flott :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nytt år!

Her er det også barnehagestart i vente, er så spent, nervøs og alt på samme tid :fnise: Håper dere får en grei start og at sykdom holder seg høvelig greit unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!

Her er det også barnehagestart i vente, er så spent, nervøs og alt på samme tid :fnise: Håper dere får en grei start og at sykdom holder seg høvelig greit unna ;)

Skjønner nøyaktig hvordan du føler det. Jeg har jo gjort dette før så tenkte at det ikke kom til å bli så ille denne gangen. Men er ikke særlig høy i hatten nå :fnise: Men vi må jo bare. Kan jo ikke la være å jobbe. Dessuten gleder jeg meg til å ha litt tid til andre ting enn barn og husarbeid. Bare jobb, omgås andre og bruke hodet litt mer enn bare å tenke på hva man skal ha til middag, vurdere hva barnet skal sove i ute, osv ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner nøyaktig hvordan du føler det. Jeg har jo gjort dette før så tenkte at det ikke kom til å bli så ille denne gangen. Men er ikke særlig høy i hatten nå :fnise: Men vi må jo bare. Kan jo ikke la være å jobbe. Dessuten gleder jeg meg til å ha litt tid til andre ting enn barn og husarbeid. Bare jobb, omgås andre og bruke hodet litt mer enn bare å tenke på hva man skal ha til middag, vurdere hva barnet skal sove i ute, osv ;)

Gleder meg også til det der, skal bli godt å kunne vært litt mer av den gamle meg igjen ;) Heldigvis gikk første dagen her smertefritt, får håpe det fortsetter slik, phew!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første innkjøringsdag i barnehagen overstått. Den gikk veldig fint og over all forventning :nigo: Vi møtte opp kl 9 og A lekte og koste seg men var litt skeptisk nå og da.. Jeg prøvde å holde meg mye i bakgrunn og det funket greit. Klokka 10 ble hun veldig sliten så da la jeg henne og kontaktpersonen trillet henne ut og ordnet resten. Vi bestemte oss for at jeg skulle reise hjem også skulle de ringe når hun var våken. Klokka 12.15 ringte de. Da hadde vesla vært våken en god stund og satt og spiste mat og koste seg :) Jeg hentet henne klokka 13.00 og da var hun fornøyd med dagen. Litt lei seg når jeg kom. Sikkert fordi hun skjønte at jeg hadde vært borte fra henne ;)

Ny dag med nye muligheter i morgen. Innbiller meg at det kanskje blir litt verre når jeg går fra henne i våken tilstand,men det vil tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra første dag det der :jepp. Her ble han også lei seg når vi kom tilbake og han skjønte at vi hadde vært borte en stund, men det gikk fort over. Men jeg vil egentlig heller at han reagerer litt når vi kommer tilbake, enn at han hyler og gråter når vi går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en bra første dag det der :jepp. Her ble han også lei seg når vi kom tilbake og han skjønte at vi hadde vært borte en stund, men det gikk fort over. Men jeg vil egentlig heller at han reagerer litt når vi kommer tilbake, enn at han hyler og gråter når vi går.

Enig! Hvordan gikk det med dere i dag? Har gikk det fortsatt bra. Hun hadde vært litt sint når hun våknet men etter det gikk det veldig fint. Hun ble lei seg når jeg hentet henne i dag også. Kunne ikke vente med å komme seg ut av barnehagen :fnise: I morgen går jeg kanskje ifra henne før hun legger seg,slik at de får prøve seg på legging. Hun er veldig enkel der egentlig. Bare pakke henne ned i vogna og gi smokk så sovner hun av seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Hvordan gikk det med dere i dag? Har gikk det fortsatt bra. Hun hadde vært litt sint når hun våknet men etter det gikk det veldig fint. Hun ble lei seg når jeg hentet henne i dag også. Kunne ikke vente med å komme seg ut av barnehagen :fnise: I morgen går jeg kanskje ifra henne før hun legger seg,slik at de får prøve seg på legging. Hun er veldig enkel der egentlig. Bare pakke henne ned i vogna og gi smokk så sovner hun av seg selv :)

I dag har det gått helt supert :) Jeg var ikke så lenge siden det har gått såpass bra disse to dagene, og det var visst problemfritt for ham at jeg dro. Det hadde vært litt antydning til at han skulle begynne å gråte av og til når han hadde sett seg rundt og jeg ikke var der, men det gikk fort over når noen viste ham oppmerksomhet. Han slo til med å sove lenge i vogna, og uten mye trilling for å sovne. Magiske barnehageevner altså :P Begynte å gråte når jeg kom tilbake da, men det er helt innafor synes jeg. Greit å kunne trøste ham selv og vise at selv om jeg drar så kommer jeg jo tilbake. Han var ikke intr i å bli med hjem, men ble med etter litt overtalelse :ler: Håper det går greit for dere at du drar litt tidligere i morgen da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha,herlig at han ikke ville bli med hjem:fnise: Det må jo bety at han koser seg ;) Er du fornøyd med barnehage og ansatte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han koser seg veldig virker det som :) har et supert inntrykk av barnehagen og de ansatte jeg har møtt til nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! :hjertesmil:

Min mini skynder seg å gjemmer seg mens han ler når vi kommer, om han er på gulvet, men ikke i dag. I dag kunne han ikke komme fort nok bort til meg og "løp ned" (gikk på knærne) ei jente :fnise: Han gråt litt når han ble levert i dag, er kanskje tredje gangen det har skjedd siden han begynte der.

Pcen min er ødelagt så jeg er enda sjeldnere her nå, er så tidkrevende å bruke kg med mobil eller tabben.

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt oppførsel av Minien din i barnehagen, Yesterday :fnise:

Hyggelig at du stakk nesa innom her igjen ;)

Enda en helg over og straks en ny uke i vente. A har vært hos mine foreldre fra torsdag til lørdag. Savnet henne veldig men samtidig var det veldig godt å ha L helt for oss selv og bare kunne kose oss og vie han full oppmerksomhet. Det fortjener han :hjerte: Jeg tok han med meg på Badeland på lørdagen. Det var såå stas. Vi hadde det så gøy :hoppe:

I går fikk jeg besøk av ei venninne. Vi satt og drakk litt øl og vin også tok vi en tur på byen. Veldig artig og komme seg litt ut av huset :)

Ungene klinka til og sov til 9(!)i dag :hakeslepp: Digg :nigo:

Nå har vi sett 2.episode av "Kampen om tungtvannet" og nå er det sengetid ☺☺☺:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert veldig godt for han å få litt alenetid med dere, koselig med badeland da :jepp:

Jeg har periodisk veldig sterkt behov for å dra ut med venninner, drikke vin, være pynta og sånn, men blir aldri noe med gjennomføringen :ler: Vil tro det var gøy! :hoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,det er veldig gøy å kunne pynte seg litt og kose seg med venner ;) Må definitivt få til det litt oftere. Det er 1 år siden jeg var på byen sist :fnise: Men sånn er det jo når man har små barn. Og jeg har ikke behov for festing hver helg. Vil heller våkne opplagt og kunne være 100% tilstede for barna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var A levert i barnehagen igjen. Etter mange dager med fri. Hun hadde ikke noe imot det og bare smilte når jeg vinket og sa hadet;) Kan det ikke bare fortsette sånn?! :nigo: Nå skal jeg være effektiv her hjemme fram til jeg skal på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kan hun ikke smitte J med den der, og bare glise når jeg går fremfor å rope "neineinei" :sukk: Godt når ungene tar det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag gråt A når jeg gikk men det hørtes ut til at hun roet seg fort da de begynte å synge der inne. Vi kom akkurat til samlingsstund ;)Nå sitter L og jeg og ser på Min bror bjørnen mens vi venter på pappa og bror. De skal hente L og ta han med til seg. Og hente mormoren på jobb :) L skal være der til lørdag. Blir godt å dele litt på oppmerksomheten til disse små :) Bare konsentrere oss litt om en og en.

I dag skal jeg på personalmøte på jobb så må bare hente A, levere henne hos svigers også reise igjen Føler meg som en dritt!! Men heldigvis ikke ofte det blir sånn da. Håper mannen er fort hjemme slik at A slipper å være så lenge der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini gråt litt flere ganger i forrige uke når vi leverte men siden han ikke hyyyylte og at han har gått der i noen mnd så jeg vet at han føler seg trygg på personalet så føltes det ikke så ille. Hadde vært noe annet om han var ganske så ny som A. Men nå har han diare så jeg var hjemme meg han i dag og sikkert flere dager, så blir kanskje litt gråt når han leveres igjen som frisk. Håper han er frisk i morgen!

Gikk det bra med A hos svigers? Ennå ikke hatt barnevakt vi, har jo ingen å bruke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...