ara Skrevet 16. september 2014 Forfatter #241 Del Skrevet 16. september 2014 Puhh.... Dagene går virkelig i ett! Skjer egentlig ikke så mye spennende. Skal vi se... A har begynt å reise seg opp i knestående nå, slik at hun når oppi lekekassa, opp til tv-benken og den slags. Hun knekker nok snart krabbe-koden tror jeg for hun tar et tak eller to men så legger hun seg ned på magen og drar seg bortover gulvet i steden Kanskje hun bare er lat og at det er slitsomt å krabbe Ellers ligger L på sitt eget rom i sin egen seng i kveld. Lenge siden vi har hatt soverommet for oss selv nå! Skal bli digg I morgen kveld skal jeg treffe ei venninne i byen. Gleder meg til en date igjen. Godt å komme seg ut av huset i ny og ned! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 16. september 2014 #242 Del Skrevet 16. september 2014 Word! Dagene er skikkelig slitsomme her Hun krabber ikke, men kommer seg opp i knestående. Kryper som en helt bortover gulvet (det ser ut som liggende løping, liksom ) og reiser seg opp etter alt hun klarer å få tak i. Om 9 dager er hun 10 mnd! :O Kos dere med soverommet for dere selv Det skjer ikke her på en god stund ennå merker jeg. Vi har heldigvis gjesterommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 16. september 2014 #243 Del Skrevet 16. september 2014 Mini foretrekker å krype men krabber mer og mer Flink hun er Håper natta til L blir bra, og blir godt for dere alene da! Om du blir oppringt i morgen for å jobbe hadde du avlyst daten da om det kræsjet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 16. september 2014 Forfatter #244 Del Skrevet 16. september 2014 Word! Dagene er skikkelig slitsomme her Hun krabber ikke, men kommer seg opp i knestående. Kryper som en helt bortover gulvet (det ser ut som liggende løping, liksom ) og reiser seg opp etter alt hun klarer å få tak i. Om 9 dager er hun 10 mnd! :O Kos dere med soverommet for dere selv Det skjer ikke her på en god stund ennå merker jeg. Vi har heldigvis gjesterommet Godt å høre at det er flere som ikke får sitte i ro når de er hjemme med småtrolla! Ja, tenk det, snart 10 måneder!! Fatter ikke hvor tiden blir av. Livet har aldri gått så fort som etter jeg fikk barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 16. september 2014 Forfatter #245 Del Skrevet 16. september 2014 Mini foretrekker å krype men krabber mer og mer Flink hun er Håper natta til L blir bra, og blir godt for dere alene da! Om du blir oppringt i morgen for å jobbe hadde du avlyst daten da om det kræsjet? Håper virkelig jeg også! *krysse fingrene* Vi skal ikke treffes før på kvelden. Jobber fra 13-16 i morra. Men om det hadde vært på dagtid og jeg hadde blitt oppringt så hadde jeg avlyst. Trenger all jobbing jeg kan få så da måtte desverre venninnetid vike for jobbingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 16. september 2014 #246 Del Skrevet 16. september 2014 Ja samme her, penger må man ha Jeg er dårlig på å være sosial i ukedagene, for sliten på kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 16. september 2014 Forfatter #247 Del Skrevet 16. september 2014 Ja samme her, penger må man ha Jeg er dårlig på å være sosial i ukedagene, for sliten på kvelden Samme her. Gruer meg faktisk til å ut på noe i morgen, men samtidig er det veldig hyggelig også, bare man får kommet seg på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 16. september 2014 #248 Del Skrevet 16. september 2014 klart man må prioritere jobb før venner... iallfall sånn normal arbeidsmengde. det er vel vanlig det. Litt kjedelig når man "gruer seg" til aktiviteter da.. men skjønner hva du mener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 17. september 2014 Forfatter #249 Del Skrevet 17. september 2014 klart man må prioritere jobb før venner... iallfall sånn normal arbeidsmengde. det er vel vanlig det. Litt kjedelig når man "gruer seg" til aktiviteter da.. men skjønner hva du mener! Absolutt! Ja, det er liksom noe med å bryte seg opp av sofaen og vanlige kveldsrutiner og bare komme seg ut og treffe venner. Ikke alltid se det samme på tv, gjøre de samme tingene med kjæresten, osv Men nå som høsten er i anmars frister det jo mer å sitte inne og kose seg i varmen, enn ut å kjøre i mørket og kulden ******** I går kveld leste jeg ut en bok som heter "Veien". Fader for en dyster bok men utrolig bra også! Knall forfatter! L sov til 23 i sin seng. Da begynte han å tulle! Skulle ikke sove, skulle ha vann, skulle ha på lampa, skulle ha på stjerna (en sånn prosjektor-dings som lager musikk og film i taket. Vuggesanger), osv osv! Fikk roet han igjen men 10 minutter senere kom han løpende inn til oss og krabba opp i senga, og der ble han liggende, gitt...... Lurer på hva som forstyrrer søvnen hans så fælt på sitt eget rom???! Han har ikke sovet godt der på et år nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 17. september 2014 #250 Del Skrevet 17. september 2014 Puhh.... Dagene går virkelig i ett! Skjer egentlig ikke så mye spennende. Skal vi se... A har begynt å reise seg opp i knestående nå, slik at hun når oppi lekekassa, opp til tv-benken og den slags. Hun knekker nok snart krabbe-koden tror jeg for hun tar et tak eller to men så legger hun seg ned på magen og drar seg bortover gulvet i steden Kanskje hun bare er lat og at det er slitsomt å krabbe Ellers ligger L på sitt eget rom i sin egen seng i kveld. Lenge siden vi har hatt soverommet for oss selv nå! Skal bli digg I morgen kveld skal jeg treffe ei venninne i byen. Gleder meg til en date igjen. Godt å komme seg ut av huset i ny og ned! Samme som Mini her det altså Hun er akkurat på samme sted som din Tror det er mer bedagelig å ligge på magen enn å være i krabbeposisjon for lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 17. september 2014 #251 Del Skrevet 17. september 2014 Så dumt at L ikke sover godt på rommet sitt lenger, har dessverre ingen råd å komme med da vi ikke har kommet dit ennå. Mini sover fremdeles hos oss, selv om hun egentlig skulle ut da hun ble ca 6 mnd. Snart så.. blir vel noen utfordringer med det også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 17. september 2014 #252 Del Skrevet 17. september 2014 Vet om noen som faktisk prioriterer det sosiale i blant foran jobben. Så dumt ja, er L ennå like redd på soverommet? Eller er det glemt? Får håpe uansett hva det er at det går over, kanskje det er lurt å fortsette å legge han på hans rom hver eneste kveld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 17. september 2014 Forfatter #253 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) Vet om noen som faktisk prioriterer det sosiale i blant foran jobben. Så dumt ja, er L ennå like redd på soverommet? Eller er det glemt? Får håpe uansett hva det er at det går over, kanskje det er lurt å fortsette å legge han på hans rom hver eneste kveld? Veit... Jeg hadde kanskje faktisk prioritert venner om jeg hadde hatt masse masse penger og egentlig ikke trengte å jobbe......... Jeg spurte L i dag hvorfor han ikke ville sove på rommet sitt. "Det er skummelt", sier han.. Men hva som et skummelt vet han ikke helt tror jeg. Han har nok bare dårlige assosiasjoner til rommet sitt pga marerittet han hadde for noen måneder siden. Etter at han sluttet å sove i barnehagen så sover han jo egentlig kjempegodt på kveldene/nettene. Må nok bare venne seg til rommet igjen. Og blir det krise så får vi bytte hans og A sitt rom og se om det hjelper. Foreløpig sover han godt i senga si men vet ikke hvor lenge det vil vare... Vi skal uansett fortsette å legge han der... ************ L ville absolutt ikke i barnehagen i dag så jeg lovet han fri i morgen Han er en skikkelig hjemmegris, akkurat som mamma'n sin Det er åpen barnehage 20 minutters kjøring herfra så mulig vi tar en tur dit i morgen og koser oss Jeg bakte rundstykker i stad. Ble veldig gode. Spiste to stykker og nå ligger jeg stappmett i senga og skal sove. Pleier sjeldent å spise så sent. Spiser egentlig ikke kveldsmat heller... Jaja, godt natt folkens Endret 17. september 2014 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 17. september 2014 #254 Del Skrevet 17. september 2014 Mine rundstykker og brød blir aldri bra. Har du en god oppskrift som jeg kanskje ikke har prøvd? Foretrekker grove men de blir så harde og tørre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. september 2014 Forfatter #255 Del Skrevet 18. september 2014 Du kan få oppskriften min! Den er enkel og du styrer selv hva du har i av korn og sånn. Jeg pleier også å lage grovt men ikke veldig grove. Bruker litt havregryn, grovt mel, kruskakli, og litt vanlig hvetemel. Da blir de akkurat passe grove og ikke tørre Men de er aller best nystekt og ikke dagen etter ************* Jeg hadde virkelig glemt hvor slitsomt det er å ha begge barna hjemme! Jeg er helt utslitt! Skal seriøst legge meg snart. Var oppe 5.30 med A da..... Har sendt F på foreldremøte Det er da ikke en selvfølge at damene/mammaene skal dra hver gang! Jeg ville egentlig men samtidig vil jeg at F skal få engasjere seg litt mer også. Så det så! Gooooooooooood nattaaaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 19. september 2014 #256 Del Skrevet 19. september 2014 Ja takk til oppskrift! Oj ja er sikkert slitsomt! Syntes at det var litt slitsomt å være alene med mini i så mange timer i dag, er lenge siden sist jeg og han var alene en hel arbeidsdag. Men to er jo verre. Gjorde dere noe spesielt? Jeg skal på foreldremøte på mandag, men samboer får dra neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 20. september 2014 Forfatter #257 Del Skrevet 20. september 2014 (endret) Skal få skrevet inn oppskrifta her. Kanskje flere vil teste den Jeg lurer så fælt på om det er "noe" på rommet til L. Ja, spøkelse®. Jeg føler meg litt dum som sier det, men han er så sinnsykt utrygg inne der.. Vi har tatt han inn på vårt rom igjen etter i natt. Han bare gråter,kommer løpende redd ut av rommet sitt, snubler ut av senga fordi han forter seg, skjelver. Jeg får så vondt av han, og antageligvis er det vel ikke spøkelser... Men jeg stusser over et par ting og det første er jo at den kvelden hele denne soveproblematikken startet var da han fikk arve en gammel sprinkelseng av et vennepar av oss. Han begynte å hyle og etter det har vi slitt med å få han til å sove. Det andre som også er rart er at han til og med på lyse dagen kan gå inn på rommet sitt for å hente noe for så å komme løpende livredd ut igjen. Og noen ganger når vi spiser middag så kan han plutselig se ut til at han blir oppmerksom på noe, som om han hører eller ser ekstra godt etter ut i gangen og mot rommet sitt også forter han seg ned fra stolen sin og kommer for å sitte hos meg, også gråter/surver han og sier "farlig"..... Skulle bare ønske jeg kunne ha funnet ut av det..... det er jo rart at han sover hele natten igjennom inne hos oss, mens når han må sove på sitt eget rom så blir han helt krakilsk........ ****************** Uansett! Vi har hatt en over snittet koselig dag. A holdt det gående hele natten og ville opp 5.15 men bortsett fra det så klager jeg ikke Vi sto opp og spiste nystekte baguetter til frokost. Jeg pleier alltid å ha på kryddersmør, ost, skinke, majones, rødløk, agurk og tomat. Dét er nam dét! Så sov A et par timer ute i vogna og da bakte L og jeg sjokoladekake. Han elsker å være med på sånt Stå og leke med vann i vasken er også noe av det kuleste han kan gjøre om dagen. Da det led mot aften stakk vi til skogs med engangsgrill, saft, pølser, lompe, kake og kaffe og spiste middag ute. Er en gapahuk rett i nærheten her som vi fant ut at vi skulle benytte oss av. Akkurat passe lang tur og barna trivdes. Frister absolutt til gjentakelse Kjære er og kjører gokart med naboen og jeg, trøttetrynet sjøl, har funnet senga So long, ladies! Endret 20. september 2014 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 21. september 2014 #258 Del Skrevet 21. september 2014 Fikk litt frysninger.. Kan jo hende at det er noe der. Kan dere prøve å få han til å sove på A sitt rom? Det hadde jeg absolutt prøvd for å se om det er forskjell. Eller bytte ut senga, sies jo at ånder kan sitte igjen i igjenstander de var glad i. Men spørs vel om sprinkelsenga er så gammel at noen som har eid/ligget i den er død? Tør du å sove der? Om ikke det er spøkelse så er han kanskje bare redd for å sove alene og liker heller ikke å gå inn dit på dagen fordi han da tenker på natta. Har dere prøvd å være der inne sammen med han på dagtid og leke? For en herlig dag dere hadde Hvordan har denne natta gått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 22. september 2014 Forfatter #259 Del Skrevet 22. september 2014 Fikk litt frysninger.. Kan jo hende at det er noe der. Kan dere prøve å få han til å sove på A sitt rom? Det hadde jeg absolutt prøvd for å se om det er forskjell. Eller bytte ut senga, sies jo at ånder kan sitte igjen i igjenstander de var glad i. Men spørs vel om sprinkelsenga er så gammel at noen som har eid/ligget i den er død? Tør du å sove der? Om ikke det er spøkelse så er han kanskje bare redd for å sove alene og liker heller ikke å gå inn dit på dagen fordi han da tenker på natta. Har dere prøvd å være der inne sammen med han på dagtid og leke? For en herlig dag dere hadde Hvordan har denne natta gått? Ja jeg vet sannelig ikke. Den sprinkelsenga var ganske gammel så det er slettes ikke umulig at noe "hang ved" den.. Den er sånn gammel i utseende og liten. Madrassen fra IKEA passa ikke oppi den. Skal spørre hvor gammel den var. Jeg kasta den til slutt så den finnes i alle fall ikke lenger Jeg vet ikke helt om jeg bare har hengt meg opp i at det kan være et spøkelse fordi jeg ikke finner noen annen forklaring på det og fordi han snakket om "manne" veldig lenge og det har jeg jo aldri fått oppklart hva var. Men nå har jeg opplevd spøkelser før og jeg kan ikke påstå at jeg har merket noe her noen gang. Jeg er jo en liten pyse så noen ganger hvis jeg er alene hjemme og har vært i kjelleren og satt på vaskmaskin så blir jeg brått sånn livredd og spurter opp trappa Så om jeg fornemmer noe eller bare er en reddhare er vanskelig å si Uansett, nå sover han inne hos oss og der våkner han ikke i det hele tatt. Sover søtt sånn som små søte barn skal Når uka er omme tenker jeg vi tester Åssen han sover på A sitt rom også får vi sjekke hvordan hun sover på L sitt rom. Forske forske.... Sovetrøbbel er skikkelig teit altså!!! ******************* Mer som er teit er den gubben jeg deler hus og liksom kjærligheten med. Fader nå skranter det altså. Her må tiltak til hvis dette skal funke. Han er jo overhodet ikke interessert i barna! Bare akkurat når det passer han. Jeg blir helt matt. Denne helga her f.eks.... Vi hadde det kjempefint på tur, han også virket det som... Men før turen var han oppe hos naboene. Han var der kvelden før og drakk. Så sluknet han på sofaen der. Og han kom ikke ned igjen til oss. Bare satt oppå der og drakk kaffe i flere timer. Klokka 12 stakk jeg opp di. Da var vi klare for tur og han hadde selvsagt bedt med naboene . For vi kan jo ikke finne på noe alene tydeligvis. Da kvelden kom dro han for å kjøre gokart. Ble borte lenge. Jeg sendte melding og sa at jeg la meg og hvis han ville væ sosial med naboene så var det greit ettersom jeg var så kjedelig å la meg. Skrev i tilegg at det var hyggelig hvis han sov hjemme og ble med å stå opp neste dag så vi kunne kose oss med kakao og god frokost..... For det førte svarte han ikke. Og for det andre kom han ikke hjem før langt på natt og var full(igjen). Han ble ikke med å stå opp. Jeg stekte baguetter og lagde kakao og koste meg med barna, men jeg synes det er så utrolig trist at han ikke bryr seg mer enn han gjør :( Jeg prøver å ta opp ting men han går i forsvar og blir sint. Vi har også avtale om at han skal stå opp likt med oss andre når han har permisjon, men gjør han det? NEI. I dag så måtte jeg mase han opp 8.30 fordi jeg skulle kjøre L i barnehagen og ha A her. Bare styr og stress. Han ble sur også. "Trodde vi hadde en avtale om at du står opp når du har permisjon" sa jeg. "Javel:..." Sa han bare. Idiot alså!!! Sorry for et lite positivt innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 22. september 2014 #260 Del Skrevet 22. september 2014 Uff.. Jeg får helt vondt av å lese dette jeg stakkars L. Jeg tror lett på at det kan være noe på det rommet jeg altså. Ringe åndenes makt?? blir spennende å se hvordan det blir om dere bytter rom Og han mannen din!! Det må jo være noe som plager han. Siden han unngår dere på det viset. Hvis ikke han vil fortelle deg hva som skjer kunne det jo vært en ide å foreslå parterapi? Jeg vet at jeg hadde slitt veldig med å få med min mann på noe sånt, men det høres jo ut som at dette kan gå dårlig for dere. Han risikerer jo å miste dere. Det er jo greit at man ikke har rosenrøde perioder her i livet, alle opplever det. Men man må jo kunne ta det opp. Har du spurt han hva som plager han? Si at du er redd for at han ikke er glad i dere og bryr seg om dere. Si at du er redd forholdet skal ta slutt. Han må jo ta deg på alvor da Sender deg en klem jeg jeg vil gjerne komme på frokost med kakao og nystekte baguetter *akutt sulten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå