AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Jeg mener det er konfirmantens dag, og ikke de voksnes dag. Har vært i mange før, men det hr ikke vært servert alkohol.Vært i en konfirmasjon nå, og der var det både vin og øl. kke snakk om et glas vin til maten,men servitøren fylte opp under hele måltidet. Så jo de som drakk mer enn strengt tatt nødvendig på en slik dag. Dere foreldre som velger alkohol på en slik dag,hvorfor valgte dere det? Anonymous poster hash: 96729...ab9
Frisørdama Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Nulltoleranse for alkohol under tilstelninger som dåp og konfirmasjon! 34
Severus Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 (endret) Jeg hadde alkohol i min konfirmasjon, ingen som ble drita å bare de som ikke kjørte som drakk. De fleste kjørte jo, så det gikk ikke mye. Å har man en fast meny, så er det vel mange som setter pris på vin til maten. Hadde cognac til kaffen å. Endret 6. mai 2014 av Vex 4
Ræll Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Hadde litt vin til maten i min konfirmasjon. Den siste komfirmasjonen jeg var i var det kun et glass champagne til de som ønsket det i starten og vin under måltidet.
SiMa Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 For meg er en aperitif, vin til maten og konjakk/likør til kaffen en del av et selskap, det har aldri falt meg inn at det burde vært "forbudt" i sammenhenger der barn er til stede. Det ble servert alkohol i min konfirmasjon. I de barnedåpene og bryllupene jeg har vært i har det også blitt servert alkohol, selv om det har vært en del barn til stede. Når vi gifter oss vil det også bli servert alkohol, til og med drinker ut over kvelden. Selv om det er barn til stede. Og på 17. mai, "barnas dag", blir det familiefeiring med alkohol. Har aldri sett noe problem med det. Men så kommer jeg fra en fornuftig familie, hvor folk er måteholdne når det er barn til stede. Hadde jeg visst at "onkel Per" kom til å bli overstadig beruset ville jeg selvfølgelig droppet alkohol. 14
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Absolutt ikke alkohol i barnedåp og konfirmasjon. Bryllupp, da er det greit. Har jo ikke noe med at det er barn tilstedet eller ikke. Er jo gjerne barn i bryllupp og. Men det er et barn som feires, og da hører ikke alkohol med.Anonymous poster hash: 3f6bb...67d 16
Tanuki Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Det ble servert både vin og øl i min konfirmasjon, og kan ikke huske annet enn at det ble servert alkohol i alle de konfirmasjonene jeg har vært i. Har i grunn ikke en gang tenkt over at det ble servert alkohol der, og så ingen som ble fulle. Skjønner ikke hvorfor det er så farlig at de voksne drikker til maten, barna drakk selvfølgelig bare brus og vann, null problem. 6
brightness Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 Det var fri bar i min når jeg konfirmerte meg. Kjempestemning! 9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 Jeg har aldri opplevd alkoholservering i konfirmasjon. Har aldri slått meg at man skal ha det en gang. Anonymous poster hash: 6d752...957 20
Antlers Skrevet 6. mai 2014 #10 Skrevet 6. mai 2014 Konfirmasjon er ingen barnefest, det er en markering av at man trer inn i de voksnes rekker (nei, man er ikke dermed voksen, men stor nok til at det kan forventes mer moden oppførsel), og da er selskapet deretter. Synes alkoholservering er helt naturlig i en slik sammenheng, men man kan gjerne begrense mengden, siden feiringen foregår midt på dagen. Jeg har ikke barn selv, men det ble servert alkohol i min konfirmasjon (og de fleste andre jeg har vært i), noe som har vært helt problemfritt. I min egen konfirmasjon fikk jeg smake et lite glass selv. Ikke smakte det spesielt godt, og ikke ble jeg full, men jeg syntes det var en veldig fin gest, og jeg var stolt over å bli ansett som "voksen" på konfirmasjonsdagen. 8
Puny Skrevet 6. mai 2014 #11 Skrevet 6. mai 2014 For meg er en aperitif, vin til maten og konjakk/likør til kaffen en del av et selskap, det har aldri falt meg inn at det burde vært "forbudt" i sammenhenger der barn er til stede. Det ble servert alkohol i min konfirmasjon. I de barnedåpene og bryllupene jeg har vært i har det også blitt servert alkohol, selv om det har vært en del barn til stede. Når vi gifter oss vil det også bli servert alkohol, til og med drinker ut over kvelden. Selv om det er barn til stede. Og på 17. mai, "barnas dag", blir det familiefeiring med alkohol. Har aldri sett noe problem med det. Men så kommer jeg fra en fornuftig familie, hvor folk er måteholdne når det er barn til stede. Hadde jeg visst at "onkel Per" kom til å bli overstadig beruset ville jeg selvfølgelig droppet alkohol. Det her hørtes ut som min familie! Alltid alkohol ved sammenkomster, alltid god stemning. Ingen fyllefest 8
Harlekin Skrevet 6. mai 2014 #12 Skrevet 6. mai 2014 For meg hadde det vært helt utelukket, all den tid konfirmanten selv er for ung til å drikke. Nei, det er ikke barnefest, men det er et familieselskap, og for meg er alkohol helt upassende i slike sammenhenger. Men jeg ser jo at andre har andre meninger, og det respekterer jeg. Men å bli beruset, det bør man holde seg for god til. 13
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #13 Skrevet 6. mai 2014 I wish! Det burde bli ALLTID bli servert alkohol under sånne nitriste tilstelninger. Anonymous poster hash: bab80...418 7
Gjest KrissyHart Skrevet 6. mai 2014 #14 Skrevet 6. mai 2014 jeg fikk et glass vin til konfirmasjonen, men var ingen som drakk seg full jeg syntes vin smakte skit uansett, så bestilte brus. jeg synes ikke voksne skal drikke seg dritings i en konfirmasjon. men glass vin til maten er helt greit
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #15 Skrevet 6. mai 2014 Vi har konfirmant nå, og det blir ikke servert alkohol denne gangen. Vi vurderte en øl eller et glass vin til maten, men valgte å droppe det da det ikke er avgjørende for at vi har det koselig i selskap innad i familien Har vært borte i begge deler, men aldri med fri flyt. Om man som forelder godtar at det er fri flyt av alkohol i en konfirmasjon så mener jeg man ikke tar hensyn til barnet som faktisk feires. Anonymous poster hash: ef1d8...a5b 1
makkapakka Skrevet 6. mai 2014 #16 Skrevet 6. mai 2014 Nei jeg liker ikke alkohol i barnedåp og konfirmasjon enten jeg arrangerer selv eller er gjest. 6
Brunhilde Skrevet 6. mai 2014 #17 Skrevet 6. mai 2014 Da det var aktuelt hos oss lot jeg konfirmanten bestemme, og h*n ønsket at vi serverte vin og øl, men ikke sprit. H*n verken smakte eller drakk, men i vår familie har vi tradisjon for å ta et glass vin eller en øl i festlig lag, uten at det utvikler seg til fyll på noen måte. Dette ønsket altså konfirmanten skulle være tilfelle i selskapet også. Riktig for oss, men om det er feil for andre så har jeg ingen problem med å være gjest om et arrangement er alkoholfritt. 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #18 Skrevet 6. mai 2014 Jeg mener det er konfirmantens dag, og ikke de voksnes dag. Har vært i mange før, men det hr ikke vært servert alkohol.Vært i en konfirmasjon nå, og der var det både vin og øl. kke snakk om et glas vin til maten,men servitøren fylte opp under hele måltidet. Så jo de som drakk mer enn strengt tatt nødvendig på en slik dag. Dere foreldre som velger alkohol på en slik dag,hvorfor valgte dere det? Klart man må ha alkohol i konfirmasjon. Konfirmanten går jo trossalt inn i de voksnes rekker og dermed drekker det de drekker. Anonymous poster hash: 8ef64...620 4
LatersBaby Skrevet 6. mai 2014 #19 Skrevet 6. mai 2014 Ingen alkohol når det er feiring av barn. Blir litt sjokkert når det er så mange som synes det er ok, da kan man vel liksågodt starte med alkohol til bursdagsselskapene også? Man trenger ikke alkohol for å få god stemning, hvis det er slik så syns jeg virkelig det er noe som er galt.. 16
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #20 Skrevet 6. mai 2014 Ser noen nevner både bryllup og dåp, og barn tilstede,men det er konfirmasjon det dreier seg om. Tror ikke min familie, eller de jeg har vært i konfirmasjon til er noe spesiell som ikke serverer alkohol. For meg, min familie,eller de jeg har vært hos,så er det ikke aktuellt med alkohol på en slik dag. Inn i de voksnes rekkernevner en. Det var vel før i tiden at man anså at de gikk i de voksnes rekker ved konfirmasjon. Da begynte man også i jobb etter konfirmasjon. De er fortsatt barn. Ja, vin hører ofte til et godt måltid. Må de dermed ha det på en konfirmasjon? Vet ikke hvorfor jeg reagerer på at folk serverer alkohol på en sånn dag. Anonymous poster hash: 96729...ab9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå