Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en voldtektsmann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan bare være en riktig sammenligning hvis det ikke er en ordentlig voldtekt at en kvinne påtvinger seg kjønnsorganet til en mann. Det kan bare være en riktig sammenligning hvis det ikke er en ordentlig voldtekt at en kvinne påtvinger seg kjønnsorganet til en mann fordi han vil nyte det. Og ettersom jeg regner med at vi alle er enig om at slike holdninger er kvinnesjåvinisme, så ser vi jo her hvorfor det er så viktig å presisere at en mer sammenlignbar situasjon vil være at en kvinne påtvinger seg kjønnslig samvær med en mann.

For øvrig har jeg aldri sagt at det ikke er noe å tenke på. Jeg sier jeg ikke liker lynsjemobbmentalitet, og finner det uintelligent, uverdig og menneskefiendtlig. Man kan ikke bare krysse ut noen som har gjort noe galt, uten en gang å forsøke å forstå, som Mango1 så fortreffelig beskriver det. Det er hjernedødt barbari, og de menneskene som utgjør lynsjemobben er i mine øyne ikke det spor bedre enn den lynsjede, hva enn galt hun har gjort.

DET GÅR FAKTISK IKKE AN Å FORSTÅ EN VOLDTEKTSMANN.

Anonymous poster hash: 77127...fe6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mocchhaa

Det kan jeg si fordi jeg har opplevd begge deler, og selvfølgelig er det to forskjellige ting.

Uansett hvordan offrene har det med seg selv i ettertid så er det svært lite relevant. Poenget er at den som voldtar velger å voldta, det er han det er noe veldig galt med. Handlingen blir ikke bedre eller mere rettferdigjort av at den som blir utsatt for akkurat hans voldtekt er psykisk sterk nok til å leve videre uten varige men. En som velger å utføre en slik ydmykende handling mot noen andre mangler noen veldig viktige skruer i hodet sitt og jeg sliter med å tro at du er så naiv at du rettferdigjøre slike fryktelige ting.

Anonymous poster hash: 11fd9...e40

Men herregud, jeg har aldri rettferdiggjort voldtekter! Nå må dere som diskuterer imot meg slutte å missforstå alt jeg skriver her!!

Jeg sier at jeg hadde sett ann situasjonen før jeg hadde tatt ett valg. Jeg har ALDRI påstått at det finnes unnskyldninger, eller gode forklaringer på nettopp voldtekt, jeg ville heller ALDRI stått mot ett offer og forsvart voldtektsmannen, men for MIN egen del, så hadde jeg valgt å høre hva personen hadde å si. Hva er det osm er så vanskelig å forstå?!

Jeg respekterer fult og helt at andre mener voldtektsmenn burde kastreres og det som er, det er dems meninger, men JEG mener noe annet, fordi JEG velger å høre hva folk har å si til sitt forsvar. Men jeg har fortsatt IKKE påstått at det er greit. Nå får dere jaggu faen gi dere, har forklart hva jeg mener tohundre ganger nå, er det virkelig så jævla vanskelig å forstå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Gjøre feil????? Å voldta noen er ikke å gjøre feil, det er å ødelegge noens liv. Skjerpings!!!

Anonymous poster hash: 72139...76c

Å si at det er en feil kan vel kansje diskuterees litt att og fram, om det kan kalles en feil. Det er vel mer ett valg, men det man kan også ta feile valg. Det er ikke dermed sakt det er greit, og ikke be meg skjerpe meg bare fordi jeg ytrer MINE meninger. Det virker som dere sliter noe voldsomt med å forstå at det finnes forskjellige situasjoner i forskjellige voldtekter. Noen gjør det med rå makt og vold, bare for å gjøre det, hate kvinner, hva enn det er, andre kan gjøre det på ett mer følelsesmessig nivå. Om det så skulle være pga følelser man ikke kan styre, kansje er litt psykisk syk, så ville jeg sett ann situasjonen, men er ikke dermed sakt at jeg sier til voldtektsmannen at "du, det er greit, du mente det ikke så det går bra". Jeg ville derrimot prøvd å hjelpe, fordi jeg er en slik person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

kaller su det en feil dersom det er snakk om å ha banket opp noen eller drept noen/forsøkt å drepe noen? I mitt hode er det i samme gata som voldtekt.

Man må se hele bildet, ikke bare hva som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ikke heller se for meg at jeg blir overfalt av kvinner som holder meg nede og tvinger seg på meg? Det ville jo vært mer sammenlignbart.

For øvrig har jeg aldri sagt at det ikke er noe å tenke på. Jeg sier jeg ikke liker lynsjemobbmentalitet, og finner det uintelligent, uverdig og menneskefiendtlig. Man kan ikke bare krysse ut noen som har gjort noe galt, uten en gang å forsøke å forstå, som Mango1 så fortreffelig beskriver det. Det er hjernedødt barbari, og de menneskene som utgjør lynsjemobben er i mine øyne ikke det spor bedre enn den lynsjede, hva enn galt hun har gjort.

Det er ikke sammenlignbart, for det gjør ikke vondt for deg å bli tredd ned på. Å derimot få en penis inn i en tørr skjede som ikke har blitt oppvarmet og gjort seg klar til å bli penetrert gjør imidlertid veldig veldig vondt og kan sammenlignes med analsex.

Anonymous poster hash: 8c617...db4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Men herregud, jeg har aldri rettferdiggjort voldtekter! Nå må dere som diskuterer imot meg slutte å missforstå alt jeg skriver her!!

Jeg sier at jeg hadde sett ann situasjonen før jeg hadde tatt ett valg. Jeg har ALDRI påstått at det finnes unnskyldninger, eller gode forklaringer på nettopp voldtekt, jeg ville heller ALDRI stått mot ett offer og forsvart voldtektsmannen, men for MIN egen del, så hadde jeg valgt å høre hva personen hadde å si. Hva er det osm er så vanskelig å forstå?!

Jeg respekterer fult og helt at andre mener voldtektsmenn burde kastreres og det som er, det er dems meninger, men JEG mener noe annet, fordi JEG velger å høre hva folk har å si til sitt forsvar. Men jeg har fortsatt IKKE påstått at det er greit. Nå får dere jaggu faen gi dere, har forklart hva jeg mener tohundre ganger nå, er det virkelig så jævla vanskelig å forstå ?

Hva er det en voldtektsmannen kan si da, som gjør at du kan velge å overse det faktum at han voldtar og bli sammen med han likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det en voldtektsmannen kan si da, som gjør at du kan velge å overse det faktum at han voldtar og bli sammen med han likevel?

"Åh nei, hun bare falt ned på pikken min i søvne. Vakke med meninga. Jeg lover. Så en annen vei faktisk."

Anonymous poster hash: 8c617...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Hva er det en voldtektsmannen kan si da, som gjør at du kan velge å overse det faktum at han voldtar og bli sammen med han likevel?

Det er ganske vanskelig å svare på. Jeg har aldri vært i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må se hele bildet, ikke bare hva som har skjedd.

:scorpis:

Anonymous poster hash: 1ed53...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

"Åh nei, hun bare falt ned på pikken min i søvne. Vakke med meninga. Jeg lover. Så en annen vei faktisk."

Anonymous poster hash: 8c617...db4

Haha? Så morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha? Så morsomt.

Like morsomt som at du sier at en voldtekt kan bortforklares som en feil. En feil er å ta kyllingkjøttdeig istedenfor karbonadedeig på butikken. Det er ikke en feil å voldta noen. Det er en forkastelig straffbar handling som ødelegger liv.

Anonymous poster hash: 8c617...db4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Like morsomt som at du sier at en voldtekt kan bortforklares som en feil. En feil er å ta kyllingkjøttdeig istedenfor karbonadedeig på butikken. Det er ikke en feil å voldta noen. Det er en forkastelig straffbar handling som ødelegger liv.

Anonymous poster hash: 8c617...db4

Javel, slutt å legg ord i munnen min og les igjennom kommentarene mine engang til, hvis du vil diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel, slutt å legg ord i munnen min og les igjennom kommentarene mine engang til, hvis du vil diskutere.

Blir bare sur av å lese dem.

"men for MIN egen del, så hadde jeg valgt å høre hva personen hadde å si."

Hva kunne voldtektsmannen sagt til deg som ville fått deg til å se bort ifra det faktum at han hadde ødelagt noens liv, og som dermed ville fått deg til å ville bli sammen med han?

Anonymous poster hash: 8c617...db4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Det er ganske vanskelig å svare på. Jeg har aldri vært i en slik situasjon.

Du var jo veldig raskt ute med å svare "det kommer an på situasjonen", så jeg syns det er rart at du ikke har gjort deg opp noen tanker om hvilke situasjoner som gjør at du kunne vært sammen med en voldtektsmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Du var jo veldig raskt ute med å svare "det kommer an på situasjonen", så jeg syns det er rart at du ikke har gjort deg opp noen tanker om hvilke situasjoner som gjør at du kunne vært sammen med en voldtektsmann.

Det er jo ikke rart. Ja, jeg ville sett ann diskusjonen, som jeg gjør med alt annet. Poenget mitt, som har vært i hele denne situasjonen, er at jeg ikke dømmer folk for ting de har gjort, uten å høre hva de har å si. Gjør det meg virkelig til en så forferdelig person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mocchhaa

Blir bare sur av å lese dem.

"men for MIN egen del, så hadde jeg valgt å høre hva personen hadde å si."

Hva kunne voldtektsmannen sagt til deg som ville fått deg til å se bort ifra det faktum at han hadde ødelagt noens liv, og som dermed ville fått deg til å ville bli sammen med han?

Anonymous poster hash: 8c617...db4

Altså, jeg tviler på at jeg ville blitt sammen med han, men jeg vet ikke for jeg har aldri vært i den situasjonen. Hadde nokk ikke blitt tiltrukket av en person som sa på første date at han hadde voldtatt noen, men om jeg hadde vært sammen med noen, og hatt dype følelser og jeg selv bare hadde sett gode sider av han, så hadde det vært vanskelig. Og det er der jeg ville sett ann situasjonen av selve voldtekten. Hva han var dømt for, hva som skjedde osv.

Og jeg vet ikke hva som kunne blitt sakt, det er ikke så enkelt å tenke etter det, for alle har hver sin forklaring, og jeg selv vet ikke hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Det er jo ikke rart. Ja, jeg ville sett ann diskusjonen, som jeg gjør med alt annet. Poenget mitt, som har vært i hele denne situasjonen, er at jeg ikke dømmer folk for ting de har gjort, uten å høre hva de har å si. Gjør det meg virkelig til en så forferdelig person?

Jeg har ikke sagt at du er en forferdelig person. Jeg var bare nysgjerrig på hva denne personen kunne si som gjorde at du syns det var "greit". Men du har tydeligvis ikke noe svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Jeg har ikke sagt at du er en forferdelig person. Jeg var bare nysgjerrig på hva denne personen kunne si som gjorde at du syns det var "greit". Men du har tydeligvis ikke noe svar.

Nei, jeg har ikke noe svar på det, er det så rart?

Det er nemlig veldig vanskelig å se for meg at jeg noen ganger havner i en slik situasjon, men synes du det virkelig er så rart at jeg ønsker å se alle sider av en sak? Jeg må ikke kunne klare å forklare hvordan "unnskyldning" jeg hadde klart å godtatt, jeg ville bare hørt hva personen hadde å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg tviler på at jeg ville blitt sammen med han, men jeg vet ikke for jeg har aldri vært i den situasjonen. Hadde nokk ikke blitt tiltrukket av en person som sa på første date at han hadde voldtatt noen, men om jeg hadde vært sammen med noen, og hatt dype følelser og jeg selv bare hadde sett gode sider av han, så hadde det vært vanskelig. Og det er der jeg ville sett ann situasjonen av selve voldtekten. Hva han var dømt for, hva som skjedde osv.

Og jeg vet ikke hva som kunne blitt sakt, det er ikke så enkelt å tenke etter det, for alle har hver sin forklaring, og jeg selv vet ikke hva.

Synes du har en bedre forklaring på hva du mener her, bedre enn hva du har hatt i de andre innleggene dine.

Anonymous poster hash: 8c617...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...