Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en voldtektsmann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mocchhaa

Det er ikke "en feil" å voldta noen på lik linje som det ikke er "en feil" å begå overlagt drap. Selfølgelig er det mye værre å være en voldtektsmann og eks. en biltyv, og JO en biltyv er mye mye bedre menneske enn en voldtektsmann til tross for at begge ting er "feil". Kan ikke sammenliknes engang.

Anonymous poster hash: 11fd9...e40

Nå tenkte jeg mer på å skade noen på noen måte da, ikke stjele bilen dems. Om en person får skikkelig grisebank, og en annen blir voldtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

altså hvis han hadde bare voldtatt andre men ikke deg og han var snill??

Anonymous poster hash: d2c19...8dc

Helvete heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Nå tenkte jeg mer på å skade noen på noen måte da, ikke stjele bilen dems. Om en person får skikkelig grisebank, og en annen blir voldtatt.

Hvorfor må det settes opp mot hverandre? Jeg hadde ikke hatt lyst til å være sammen med en som banker opp folk for moro skyld heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Hvorfor må det settes opp mot hverandre? Jeg hadde ikke hatt lyst til å være sammen med en som banker opp folk for moro skyld heller.

Det handler jo ikke om å sette ting opp mot hverandre, det var for å få fram ett poeng. Snakket heller ikke om å banke opp folk for morro skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det bar preg av en utrolig naivitet og lite empati for ofrene. Holdningene minnet meg heller om de som skriver brev og gifter seg med innsatte. Og de er jo selvsagt kjent for å være rasjonelle og intelligente mennesker.

Lynsjemobben befinner seg snarere i samme emosjonelle/irrasjonelle kategori som fengselskjærlighetskvinnene. Det er nettopp derfor jeg ikke liker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle noen villet det. Man skal være rimelig skrudd i huet for å kunne gjennomføre en voldtekt.

Skal ikke ta alle over en kan da men, finnes jo dem som urettmessig har blitt siktet for festvoldtekter osv som ikke har gjort noe. Men jeg hadde nok holdt meg på avstand uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Lynsjemobben befinner seg snarere i samme emosjonelle/irrasjonelle kategori som fengselskjærlighetskvinnene. Det er nettopp derfor jeg ikke liker den.

Syns du det er rart at folk omtaler voldtektsmenn i negativt ordelag?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du det er rart at folk omtaler voldtektsmenn i negativt ordelag?

Jeg synes det er negativt når det innebærer lynsjemobbmentalitet.

Endret av Jus sanguinis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

New_Girl, on 23 Apr 2014 - 13:22, said:

Syns du det er rart at folk omtaler voldtektsmenn i negativt ordelag?

det er vel heller det at man omtaler en mann i negative ordelag som trigger reaksjonen til Jus, tenker jeg. Anonymous poster hash: bc43d...2e0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er min første tanke. Men jeg vet ikke hvordan det hadde stilt seg dersom jeg hadde vært sammen med en voldtektsmann i en lengre periode, uten å vite om det. Tror det hadde vært en ufattelig vankslig situasjon, om det kom frem at kjæresten min som jeg elsker og hadde det så bra med, tidligere har voldtatt... Vet ikke hva jeg hadde gjort, hvis jeg var i en slik situasjon..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg mer på å skade noen på noen måte da, ikke stjele bilen dems. Om en person får skikkelig grisebank, og en annen blir voldtatt.

Fremdeles 100 ganger værre å voldta.

Anonymous poster hash: 11fd9...e40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er negativt når det innebærer lynsjemobbmentalitet.

Tror du er en av de ytterst få mannfolkene som ikke forstår hvor kolossalt traumatiserende det er for offeret å bli utsatt for ett slikt umenneskelig overgrep. Se for deg at du blir overfalt av menn på vei ut av Rimi som holder deg nede og stapper utstyret inn i rumpa de. Ville du da bare tuslet hjemover etterpå og tenkt "jaja, slikt kan skje, ikke noe å tenke på" ?

Anonymous poster hash: 11fd9...e40

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for deg at du blir overfalt av menn på vei ut av Rimi som holder deg nede og stapper utstyret inn i rumpa de. Ville du da bare tuslet hjemover etterpå og tenkt "jaja, slikt kan skje, ikke noe å tenke på" ?

Anonymous poster hash: 11fd9...e40

Kan jeg ikke heller se for meg at jeg blir overfalt av kvinner som holder meg nede og tvinger seg på meg? Det ville jo vært mer sammenlignbart.

For øvrig har jeg aldri sagt at det ikke er noe å tenke på. Jeg sier jeg ikke liker lynsjemobbmentalitet, og finner det uintelligent, uverdig og menneskefiendtlig. Man kan ikke bare krysse ut noen som har gjort noe galt, uten en gang å forsøke å forstå, som Mango1 så fortreffelig beskriver det. Det er hjernedødt barbari, og de menneskene som utgjør lynsjemobben er i mine øyne ikke det spor bedre enn den lynsjede, hva enn galt hun har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvor er tanken om at man skal få en ny sjanse og når man har sonet dommen så skal man gå videre?

Bare spør, for det er jo så mange som snakker om at man skal få ny sjanse her i livet. Har man sonet dommen så er man liksom ferdig med saken og "betalt for seg"? Ja, hvor er dere nå, dere som forsvarer denne tankegangen?

Fy faen. Voldtektsmenn burde vært bura inne for evig og alltid uten dagslys og på vann og brød.



Anonymous poster hash: 342d2...cd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hvor er tanken om at man skal få en ny sjanse og når man har sonet dommen så skal man gå videre?

Bare spør, for det er jo så mange som snakker om at man skal få ny sjanse her i livet. Har man sonet dommen så er man liksom ferdig med saken og "betalt for seg"? Ja, hvor er dere nå, dere som forsvarer denne tankegangen?

Fy faen. Voldtektsmenn burde vært bura inne for evig og alltid uten dagslys og på vann og brød.

Anonymous poster hash: 342d2...cd3

Har hørt at de fleste voldtektsforbrytere er mer lei seg for at de ble tatt enn at voldtok. Det sier sitt. Greit at de har sonet sin straff, men de blir ikke et nytt og bedre menneske selv om de har gjort opp for seg i form av straff.

Anonymous poster hash: 1ed53...e3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Fremdeles 100 ganger værre å voldta.

Anonymous poster hash: 11fd9...e40

Hvordan kan du si det? Det er jo alt etter hvordan den personen får det i ettertid. Det finnes nokk mennesker som kan slite mer psykisk ved å få grisebank, enn det å bli voldtatt. Det er jo individuelt, så selvom voldtekt på en måte er værre, så må man jo tenke på hvordan personene får det i ettertid. Uansett, så handlet det ikke om hva som var værst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men de blir ikke et nytt og bedre menneske selv om de har gjort opp for seg i form av straff.

Anonymous poster hash: 1ed53...e3d

Kan den påstanden underbygges ved å vise til en tilbakefallsprosent på hundre for dømte voldtektsforbrytere, slik påstanden din forutsetter?

Endret av Jus sanguinis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vekker voldtekt mer avsky enn drap osv.?



Anonymous poster hash: f2aaf...aeb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...