Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en voldtektsmann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg ikke heller se for meg at jeg blir overfalt av kvinner som holder meg nede og tvinger seg på meg? Det ville jo vært mer sammenlignbart.

Skjønner du i det hele tatt hva voldtekt innebærer? "Dette funker ikke for meg, kan jeg ikke heller velge en annen?" Eh, nei.

Jeg kunne ikke vært sammen med en overgriper og ikke med en som bagatelliserer overgrep eller forsvarer overgripere. Jeg forstår riktignok foreldre og søsken som velger å ikke støte et anklaget familiemedlem fra seg, men overgrepet kan uansett ikke forsvares.

Dersom noen mener at det får meg til å virke uintelligent, så lever jeg helt fint med det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, overhodet ikke. Like lite som jeg kunne vært sammen med voldelige menn. Helt uaktuelt.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, overhodet ikke. Like lite som jeg kunne vært sammen med voldelige menn. Helt uaktuelt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Nettopp. Det som sikrest predikerer fremtidig atferd, er hva de tidligere har gjort.

Anonymous poster hash: 1ed53...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voldtektsmann er minst like ille som pedofile menn osv. og er et sort menneske jeg holder meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Det som sikrest predikerer fremtidig atferd, er hva de tidligere har gjort.

Anonymous poster hash: 1ed53...e3d

Nå har jeg vært i et voldelig forhold, derfor er jeg nok også ekstra "var" for dette. I tillegg sier det også noe om holdninger man har hatt, og jeg ville da lurt på om de faktisk var borte. Jeg har hørt nok av tomme ord og lovnader som "jeg mente det ikke", "jeg er egentlig veldig snill" osv.

Da er det bedre å være føre var. Jeg skal aldri sette meg i en farlig situasjon igjen hvis jeg kan unngå det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vekker voldtekt mer avsky enn drap osv.?

Anonymous poster hash: f2aaf...aeb

Hørt om mange som voldtar i selvforsvar? Drap er ikke nødvendigvis like svart/hvitt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørt om mange som voldtar i selvforsvar? Drap er ikke nødvendigvis like svart/hvitt.

Hehe, voldtar i selvforsvar, den var morsom.

Anonymous poster hash: f2aaf...aeb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet!!!

For meg er voldtektsmenn så langt nede at vi kan tråkke på dem og det fortjener de.

Når en voldtektsmann blir tatt så burde han bli tvunget til å bli kasterert, klippet av ballene og få minimert penisen til en størrelse så han akkurat får tisse, da kan han ikke gjøre mer skade med junior, og...ikke noe smertestillende etter operasjonene :twisted::erter:

Ja, jeg HATER voldtektsmenn!!! :frustrert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du i det hele tatt hva voldtekt innebærer? "Dette funker ikke for meg, kan jeg ikke heller velge en annen?" Eh, nei.

Ja, det skjønner jeg, men skjønner du hva sammenlignbar innebærer? Det innebærer at minst to størrelser må kunne måles med samme målestokk. Således måler man med en mer enslydende målestokk, i en debatt om menn som voldtar kvinner, dersom man heller ber meg se for meg å bli overfalt av kvinner som holder meg nede og tvinger seg på meg, framfor å be meg se for meg menn som holder meg nede og tvinger seg på meg homoseksuelt.

Vi snakker ikke om kvinner som blir voldtatt av kvinner her, gjør vi vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg, men skjønner du hva sammenlignbar innebærer? Det innebærer at minst to størrelser må kunne måles med samme målestokk. Således måler man med en mer enslydende målestokk, i en debatt om menn som voldtar kvinner, dersom man heller ber meg se for meg å bli overfalt av kvinner som holder meg nede og tvinger seg på meg, framfor å be meg se for meg menn som holder meg nede og tvinger seg på meg homoseksuelt.

Vi snakker ikke om kvinner som blir voldtatt av kvinner her, gjør vi vel?

Sannsynligheten for at du blir holdt nede og voldtatt av en mann er svært mye høyere, så la oss heller holde oss til det.

Kvinner voldtar, ingen tvil om det, men gjengvoldtekter begått av kvinner er ekstremt sjeldne. Og sjansen for at en kvinne holder deg nede og voldtar deg i det du er på vei ut av Rimi? Vel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at du blir holdt nede og voldtatt av en mann er svært mye høyere, så la oss heller holde oss til det.

Kvinner voldtar, ingen tvil om det, men gjengvoldtekter begått av kvinner er ekstremt sjeldne. Og sjansen for at en kvinne holder deg nede og voldtar deg i det du er på vei ut av Rimi? Vel.

Nå var jo debattantens hensikt å få meg til å se for meg hvordan en kvinne opplever å bli voldtatt av menn, men siden jeg ikke er kvinne vil det være en mer sammenlignbar situasjon dersom jeg ble bedt om å se meg voldtatt av kvinner, hvor enn mindre sannsynlig det er.

Det er nødvendigvis situasjoner vi må sammenligne her, ikke sannsynlighet. Og jo mer enslydende målestokken er, jo mer sammenlignbar vil situasjonen jeg oppfordres til å forestille meg være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jo debattantens hensikt å få meg til å se for meg hvordan en kvinne opplever å bli voldtatt av menn, men siden jeg ikke er kvinne vil det være en mer sammenlignbar situasjon dersom jeg ble bedt om å se meg voldtatt av kvinner, hvor enn mindre sannsynlig det er.

Det er nødvendigvis situasjoner vi må sammenligne her, ikke sannsynlighet. Og jo mer enslydende målestokken er, jo mer sammenlignbar vil situasjonen jeg oppfordres til å forestille meg være.

Debattantens hensikt var sannsynligvis å få deg til å forestille deg at du blir holdt nede og voldtatt av en som er mye sterkere enn deg. Om den som er sterkere enn deg er en mann, en kvinne eller en undervektig minigris med vinger og strapondildo kan du heretter kverulere med deg selv om.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Debattantens hensikt var sannsynligvis å få deg til å forestille deg at du blir holdt nede og voldtatt av en som er mye sterkere enn deg. Om den som er sterkere enn deg er en mann, en kvinne eller en undervektig minigris med vinger og strapondildo kan du heretter kverulere med deg selv om.

Sannsynligvis er voldtektsforbryteren i debattantens hode standardisert som mann, slik at i debattantens hode kunne bare menn være voldtektsforbryterne i en tenkt voldtekt av en mann, og nettopp derfor mener jeg det er høyst nødvendig å presisere at en sammenlignbar situasjon vil være en mann som blir voldtatt av kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke falt meg inn engang. Heseligere og eklere personer enn det skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Det kommer vel litt ann på situasjonen. Unnskylder ikke voldteker altså, (og nå får jeg vel høre det fra alle kanter, kjenner jeg kg rett) men jeg vil som sakt si at det kommer ann på situasjonen. Litt vanskelig å komme med eksempler, men jeg har denne meningen at folk ikke nødvendigvis mener noe vondt selvom de har gjort noen noe vondt, og at så å si alle fortjener en ny sjanse. Men om en person gjorde det uten noe form for samvittighet, eller generell "god" forklaring, så nei.

Det er fordi det ikke finnes noen eksempler. Voldtekt er under INGEN omstendigheter greit, eller mulig å unnskyldes på noen måte. Ble litt ordløs av det innlegget der egentlig; fysj.

Edit: Småfeil her og der

Endret av Dreamdrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egentlig ikke. Men hadde jeg møtt en mann som feks var 40 og som i sin ungdom voldtok en og hadde sonet for det og aldri hadde gjort det igjen og virkelig angret på hendelsen som var lang tilbake i tid kunne jeg vurdert det. Om personen var snill og respekterte meg og alle andre rundt seg. Folk kan forandre seg. Jeg sier ikke da at det ikke er synd på kvinner som blir voldtatt og at det er en påkjennelse. Samtidig er det ikke korrekt at noen skal måtte sone livet ut på en måte for noe de gjorde for mange mange år siden. Det er kun et få tall jeg mener Bør bli dømt livet ut på en måte og det er pedofile, de som begår barnedrap eller massedrap. En morder kunne jeg derimot ikke vært sammen med. Da ville jeg følt meg utrygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ikke heller se for meg at jeg blir overfalt av kvinner som holder meg nede og tvinger seg på meg? Det ville jo vært mer sammenlignbart.

For øvrig har jeg aldri sagt at det ikke er noe å tenke på. Jeg sier jeg ikke liker lynsjemobbmentalitet, og finner det uintelligent, uverdig og menneskefiendtlig. Man kan ikke bare krysse ut noen som har gjort noe galt, uten en gang å forsøke å forstå, som Mango1 så fortreffelig beskriver det. Det er hjernedødt barbari, og de menneskene som utgjør lynsjemobben er i mine øyne ikke det spor bedre enn den lynsjede, hva enn galt hun har gjort.

Nei faktisk ikke. De fleste voldtekter av menn blir gjort av andre menn. I bølgen av overfallsvoldtektene for noen år siden i Oslo var flere av ofrene menn som ble overfallt og voldtatt av andre menn.

Anonymous poster hash: 11fd9...e40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si det? Det er jo alt etter hvordan den personen får det i ettertid. Det finnes nokk mennesker som kan slite mer psykisk ved å få grisebank, enn det å bli voldtatt. Det er jo individuelt, så selvom voldtekt på en måte er værre, så må man jo tenke på hvordan personene får det i ettertid. Uansett, så handlet det ikke om hva som var værst.

Det kan jeg si fordi jeg har opplevd begge deler, og selvfølgelig er det to forskjellige ting.

Uansett hvordan offrene har det med seg selv i ettertid så er det svært lite relevant. Poenget er at den som voldtar velger å voldta, det er han det er noe veldig galt med. Handlingen blir ikke bedre eller mere rettferdigjort av at den som blir utsatt for akkurat hans voldtekt er psykisk sterk nok til å leve videre uten varige men. En som velger å utføre en slik ydmykende handling mot noen andre mangler noen veldig viktige skruer i hodet sitt og jeg sliter med å tro at du er så naiv at du rettferdigjøre slike fryktelige ting.

Anonymous poster hash: 11fd9...e40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er voldtektsforbryteren i debattantens hode standardisert som mann, slik at i debattantens hode kunne bare menn være voldtektsforbryterne i en tenkt voldtekt av en mann, og nettopp derfor mener jeg det er høyst nødvendig å presisere at en sammenlignbar situasjon vil være en mann som blir voldtatt av kvinner.

Til info så er de fleste voldtekter av menn begått av andre menn. Gjerne er det to eller flere som holder offeret nede samtidig som en voldtar. Årsaken til at vi hører så lite om det i media er fordi menn ikke vil prate om ydmykelsen, så det er mye mørketall. Jeg anbefaler deg å lese deg opp på emnet.

Her er litt info:

http://reform.no/sjokktall-om-voldtekt-av-menn/

http://www.nrk.no/norge/20.000-menn-voldtekne-1.11596505

http://www.incasa.org/advocacy/survivor-resources/when-men-are-raped/

Endret av Suss81
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...