Gå til innhold

Kos og kaos

Mazilla

Anbefalte innlegg

Flinka som jogger! Gleeeeder meg til jeg kan ta på meg joggeskoene og bare løpe fra mann og barn (Wiiii... Bare 3 uker igjen!) :ler:

God tur til Oslo, håper mannen din snart føler seg bedre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh my... Det blir interessant å se når S har tenkt å sovne i dag... :bond::Gjesp: Og R, for den saks skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TM sovnet 23.30 på lørdagen.

Sommervarme har sine ulemper...

Noen ulemper, men desidert flest fordeler spør du meg :nigo::bolledeig::hoppendeglad:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en fin Oslotur, og togturen hjem gikk over all forventning :) S fikk oppleve mye nytt og spennende, og vi andre fikk se sider av byen vi aldri hadde sett om det ikke var for henne. Det er utrolig herlig, fantastisk og slitsomt å være på ferie med en aktiv treåring! :hjerte: Kos, men puh..! Det hjalp jo ikke akkurat på med en baby og en småsyk mann på toppen av det hele heller...

Jeg er utrolig lei av at han hangler nå. Alt vi skulle gjøre i sommer har blitt satt på vent, og jeg ser sakte men sikkert sommeren forsvinne mellom fingrene på oss... :sukk:

Noen lyspunkter er det heldigvis.. Været er det desidert største. Jeg eeeeeelsker sommeren! :bolledeig::hjerte: (Jeg tror det er en medvirkende årsak til at jeg synes sykdommen til han godeste er ekstra kjip, fordi jeg ikke får utnytta sommeren til det fulle...)

R har bikka 4 mnd, og har begynt så smått med fast føde. Det ble rett og slett litt voldsomt å skulle fullamme den klumpen av en unge, særlig i denne varmen. Her om dagen begynte hun forresten å rulle fra rygg til mage, etter lang tids frustrasjon.. :strix: Bedre sent enn aldri! :fnise:

Et lite kveldsbad orka vi heldigvis i dag. S er en liten fisk, fullstendig uten hemninger i vannet. I dag holdt hun på å le seg i hjel da hun tippa rundt med baderingen og havna helt under. Om hun er så langt utpå dypet at hun ikke kan stå, spiller ingen rolle. Da han godeste tok noen svømmetak under vann, padla hun full fart bort til han mens hun ropte "jeg skal redde deg pappa! Gi meg hånda di!" så alle på stranda hørte det :hoho:

Jogging har forresten blitt mitt lille "fristed", og jeg gleder meg til hver tur :overrasket: Det begynner å gi resultater også. Til tross for uhorvelige mengder godteri og is er jeg nå ca tilbake på pregravidvekt. :nigo: Noen kilo igjen til trivselsvekta er det, men kan ikke forvente allverdens med det matinntaket mitt... :flau: Men men, jeg prøver å spise variert og passe sunt. Er jo ikke på slankern akkurat, og trenger vel litt ekstra for å holde produksjonen oppe på melkefronten ;) Så for første gang her i livet trener jeg ikke for å bli tynn og perfekt og alt det der, men fordi jeg vil ha overskudd og fordi jeg liker det. Derfor stresser jeg ikke med maten heller. Deilig, for da er det forhåpentligvis enklere å holde det gående over tid :jepp:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så deilig å trene fordi det gir overskudd og fordi du har lyst! :nigo: Sånn har jeg prøvd å se på programmet som nå snart er slutt også. Jeg gleder meg over framskritt på treningsstudioet, liker at kroppen tydelig responderer på det den gjør, og prøver å sette resten i andre rekke! :jepp:

Det høres ut som dere nyter sommerdagene i rekordværet! :sol: Ekstra kjedelig at han godeste ikke er frisk, håper det retter seg snart for ham så det blir bedre for dere alle fire! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som vi har nokså lik tilnærming til trening for tida, Neferet. Selv om det du akkurat har gjennomført er endel mer hardcore enn mine små løpeturer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi virkelig nytt været maksimalt! :sol: Han godeste var i bedre form enn på lenge, og foreslo i dag morges å låne båten til svigers en tur. Jeg ble med på det, og vips, tre timer senere var vi på sjøen! :hoho: Spontanitet har virkelig blitt noe helt annet enn før, når hele bøtteballetten skal avgårde. Måtte skaffe vest og UV-caps til minstefrøken, nye armringer til S, mat osv, i tillegg til å planlegge logistikk og timing i forhold til mating, soving osv. Mot alle odds ble det en riktig fin tur, mye takket være at R sov begge veier i båten. Vi fant oss en fin plass i skyggen på en holme, S bada og koste seg og kikka på krabber, vi grilla og alt var i grunnen bare idyll! :hjerte: Det er så herlig å ha orkesterplass til skapning av barndomsminner. Jeg har alltid elsket sommeren, men du så gøy det er å lage gode minner med sitt eget barn! :rodmer:

Det skulle vært mulig å samle på energien og godfølelsen fra sånne dager! :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par uker siden var nattesøvnen til R litt på bærtur. Jeg tenkte jeg skulle holde ut fordi det ville gå seg til etter hvert. Det har forsåvidt forandret seg, men dessverre ikke akkurat til det bedre. De siste to nettene har hun våknet hver time, og i tillegg hatt våkenperioder fra to til fire... Jeg holder på å bli gal! :bond:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens min har begynt å ta kvelden alt for sent igjen, etter en lang periode der begge småttene la seg samtidig .. GI MEG VOKSENTID!!

Medfølelse herfra,med andre ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at joggingen går bedre, og at du gjør det fordi du liker det :jepp: Selv startet jeg godt med jogging og trening igjen i ferien, for å få en kickstart til vi kom hjem, men store resultater har foreløpig blitt utelatt nettopp pgs matinntak. Det ble nok litt vel mye kosemat i ferien :ler: Men det er det slutt på nå!

Æsj så kjedelig at R tuller med søvnen... F har nettopp fått fjernet ene siden på senga siden hun har begynt å klatre ut... det merkes (spesielt på morgenen) for å si det sånn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettene begynner å tære på her... :( Synes R er mer og mer våken for hver natt som går, og blir både rådvill og motløs av det. :sukk: Natt til i går sov jeg toppen tre timer (oppstykket), og det ser ikke ut til at denne natta skal bli noe særlig bedre. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mens min har begynt å ta kvelden alt for sent igjen, etter en lang periode der begge småttene la seg samtidig .. GI MEG VOKSENTID!!

Medfølelse herfra,med andre ord..

Takk for medfølelsen... Jeg ville heller tilbrakt hele kvelden med puppen ute enn å være våken hele natta da. Eller vent, jeg gjør jo allerede det også.. :bond:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at joggingen går bedre, og at du gjør det fordi du liker det :jepp: Selv startet jeg godt med jogging og trening igjen i ferien, for å få en kickstart til vi kom hjem, men store resultater har foreløpig blitt utelatt nettopp pgs matinntak. Det ble nok litt vel mye kosemat i ferien :ler: Men det er det slutt på nå!

Æsj så kjedelig at R tuller med søvnen... F har nettopp fått fjernet ene siden på senga siden hun har begynt å klatre ut... det merkes (spesielt på morgenen) for å si det sånn :ler:

Sover hun i sprinkelseng fremdeles? Skal begynte å klatre ut da hun var halvannet hun, så da måtte vi fjerne sideveggen... :rolleyes:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæ, stakkar! Tre timer oppstykket søvn er jo tortur.

Er det noe som plager henne? Er hun urolig, eller bare våken? Hvor mye mat spiser hun nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun spiser en porsjon grøt i sekstida om ettermiddagen. Kan kanskje øke til et måltid til i løpet av dagen, feks med noe frukt? :vetikke:

Hun er ikke plaget av noe virker det som, bare veldig våken. Hun har oppdaget stemmen sin, så den siste uka har hun pepet og laget hvinelyder i ett når hun er våken. Blir helt svett i ørene!

Har en teori om at hun har lagt seg til en vane med hyppige oppvåkninger fordi det har vært så varmt i sommer at hun har vært tørst, pluss at jeg har måttet ta henne hver gang siden han godeste ikke har vært i form. Når jeg tar henne opp blir hun helt gal og sniffer rundt etter melk, enten hun er sulten eller ei... Denne bolla sier aldri nei takk til en klunk deilig morsmelk!

Natta i natt var like fæl. Jeg fikk sove fra halv sju til åtte i tillegg til litt nå og da i natt. Tortur er et dekkende ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En porsjon med noe digg (min elsker søtpotet ned aprikosmos til dessert), og mannen som tar henne første halvdel av natta så hun ikke får ferten av melkepupp? Hvordan sover hun på dagen?

Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å vente på endring når de er så små, men skjønner veeldig godt frustrasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at han ikke er i form, så han har mer enn nok med seg selv for tida... :( Nå har han begynt på jobb igjen også. Heldigvis åpna barnehagen igjen i dag, så hvis hun fortsetter sånn kan jeg forhåpentligvis sove litt på dagen. Eller, ihvertfall hvis Bolla sover... Her om dagen sov hun bare 2x15 minutter! :overrasket::bond: Ja ja, uansett hjelper det jo å ikke ha en treåring å løpe etter hele dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...