Gå til innhold

Mat for 250 kr i uka

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette var en fin tråd. Jeg skal begynne å studere til høsten. Jeg ser at mange nevner at det er lurt å kjøpe frukt og grønt fra innvandrerbutikker. Vel.. Jeg skal studere i Tromsø. Er det noen slike butikker her da? Jeg drar ikke opp før om ca 20 dager.

Anonymous poster hash: a8ba4...83a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Funky Punk

Tromsø er en ganske stor by, så vil tro de har noen innvandrerbutikker.

Jeg bor i en bitteliten by (på østlandet, men dog) og her har vi 4 slike butikker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Tror ikke vi hadde fått det til å gå rundt. Nå er vi to, og å leve på 500 kroner i uka hadde aldri gått.

Men nå bruker vi altfor mye. Tipper det blir ca 1500 i uka, og det er litt for mye småhandling og kjøp av "luksus".

Har lyst til å prøve å handle for under 1000 kroner og se om vi klarer det.

Jeg har klart å leve for veldig lite før, men jeg spiser ikke så mye da. Tror jeg holdt meg på ca 200-300 i uka. Kanskje litt mer og da var det med godteri. Kjøpte da billige matvarer og det som var på tilbud + at jeg hadde middager for 2-3 dager i slengen. Så det går, men det er ikke mye rom for å kjøpe noe ekstra og man må være veldig nøye med hva man kjøper.

Jeg syns kanskje det var litt lite når jeg holdt på, men så jo hvor mye unødvendig man faktisk kjøper.

Skal prøve nå etter at vi har vært på ferie, og se hvor lite vi klarer å handle for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkelpinkel

Filterkaffe til 3kr for 250 g på kiwi :laugh: Synes den smaker helt ok.

Haha, gikk helt amokk på kiwi og kjøpte 15 poser :P

Skal innom en annen Kiwi i morgen og kjøpe flere :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en fin tråd. Jeg skal begynne å studere til høsten. Jeg ser at mange nevner at det er lurt å kjøpe frukt og grønt fra innvandrerbutikker. Vel.. Jeg skal studere i Tromsø. Er det noen slike butikker her da? Jeg drar ikke opp før om ca 20 dager.

Anonymous poster hash: a8ba4...83a

Det var i hvert fall 3 stk der for et par år siden.

Anonymous poster hash: 7ebf8...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, hamstrer de posene jeg også. Så at samme type koster 10,- på joker. Synes det er helt sprøtt at de selges så billig, vanligvis finner jeg ikke noe til under 20,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferie

Karbohydrater er billigere enn proteiner og frukt og grønt... Tror det er lettere å legge på seg hvis man bruker så lite på mat. Men noen har jo stålkontroll og har man dårlig økonomi så har man dårlig økonomi.

Kjøp en pizza, del den i to og spis halv pizza om gangen.

Nuddler.. En nuddelpakke har cirka like mye kalorier som en liten pommes frites.

Spagetti med parmesan eller ketchup

Omelett med billige grønnsaker

Knekkebrød

Lapskausblanding kokt med grønnsaks eller kjøtt bulljong

Toro supper (tomat, grønnsaks, meksikansk) en pose fordelt på to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Nja, spiser lavkarbo og det blir ikke så mye dyrere enn når jeg spiste karber.

Man handler jo mye mindre av karbomat, ergo så kan man legge noen ekstra kroner på gode proteiner, frukt og grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,var det ikke det jeg skrev? ;)

Hva kjøper du f.eks for en uke for 250,-?

Anonymous poster hash: 3b9e4...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Hva kjøper du f.eks for en uke for 250,-?

Anonymous poster hash: 3b9e4...106

Som jeg har skrevet tidligere, så storhandler jeg i Sverige. Storhandler (inkludert hygieneartikler) for mellom 2 og 3 tusenlapper, og da trenger jeg ikke dra og handle igjen på 3 mnd minst.

Her i Norge handler jeg kun litt fløte og kanskje noen grønnsaker. Så 1 uke kan jeg lett bruke en hundrelapp for å kjøpe en pakke med fløte, purre og slikt. Neste uke kan jeg bruke mer om det er f.eks sesong for bringebær e.l eller om jeg får lyst på noen nøtter der og da

Fryser ned i porsjoner, lager store porsjoner av supper og gryter og fryser ned, lager menyer, bruker restemat (kaster aldri noe annet enn skrell og annet uspiselig) osv.

Må legge til at vi er to voksne mennesker, men at jeg er gressenke i perioder

I tillegg så spiser jeg absolutt ikke ensidig eller kjedelig. Jeg lager all mat fra bunnen av (bortsett fra en type lavkarbo jeg har blitt veldig glad i), og vi spiser god mat og den mateb vi har lyst på

Endret av Funky Punk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

:blink:

Spesialtilbud i et geografisk område eller?

Ja, jeg drikker kaffe :fnise:

Edit: Bidrag til trådens tema; Linser lønner det seg å kjøpe tørre. Det koster en brøkdel av prisen på de 'Go Green' pakkene. Bare husk å skylle de tørre linsene godt i kaldt vann før du bruker dem.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

• 2 uker senere...

Det er tilbud på go morgen yoghurter på både ica og rema nå, til 10 kr. På ica har de også denne byggrynslunchen til 10kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet tidligere, så storhandler jeg i Sverige. Storhandler (inkludert hygieneartikler) for mellom 2 og 3 tusenlapper, og da trenger jeg ikke dra og handle igjen på 3 mnd minst.

Her i Norge handler jeg kun litt fløte og kanskje noen grønnsaker. Så 1 uke kan jeg lett bruke en hundrelapp for å kjøpe en pakke med fløte, purre og slikt. Neste uke kan jeg bruke mer om det er f.eks sesong for bringebær e.l eller om jeg får lyst på noen nøtter der og da

Fryser ned i porsjoner, lager store porsjoner av supper og gryter og fryser ned, lager menyer, bruker restemat (kaster aldri noe annet enn skrell og annet uspiselig) osv.

Må legge til at vi er to voksne mennesker, men at jeg er gressenke i perioder

I tillegg så spiser jeg absolutt ikke ensidig eller kjedelig. Jeg lager all mat fra bunnen av (bortsett fra en type lavkarbo jeg har blitt veldig glad i), og vi spiser god mat og den mateb vi har lyst på

..en type lavkarbo(hvada?) som du har blitt glad i.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...