Gå til innhold

Mat for 250 kr i uka

Fremhevede innlegg

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg betaler heller et par hundrelapper ekstra i uken for å spise mat jeg virkelig liker eller for å prøve noe nytt. Selv om jeg er prisbevisst hadde jeg aldri kunnet spise så mye frukt og grønt som nå på et budsjett på 250,- i uken. All ære til de som får det til, jeg har ikke i nærheten av nok viljestyrke. Spiser lite kjøtt og følger kilospris i det meste jeg kjøper, men det går nok en fin slump penger på eksperimentering på kjøkkenet og små innfall, som i dag når de hadde perfekt vannmelon på Rema.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er grønnsaker virkelig billigere på innvandrerbutikker?

Anonymkode: 2122a...953

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper da at tørrfôret de får er veldig bra, for butikkskvip er gjerne tilsatt mye ulumskheter som sukker og masse salt..

Anonymkode: f7847...403

De får en kombinasjon av Orijens og Royal Canin, og får alltid skryt for fin pels og gode tenner på årlig veterinærsjekk. Har nettopp hatt full helsesjekk på eldstemann på 9 med blodprøve og alle verdier var fine. Så de lider nok ingen nød av de få posene med dagligvarevåtfôr de deler i uka. Men takk for at du bryr deg så mye om helsa til pusene mine :) Ta gjerne del i diskusjonen on topic også!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Thorn skrev:

Jordbærsyltetøy Nora hjemmelaget: 16.70 (kunne kjøpt First Price, men velger mer bær og mindre sukker. Hjemmelaget er den med lavest kilopris av disse)
Blomkål: 9.90 (tilbud på Spar)
Økologisk lettmelk: 15.30 (50 øre dyrere enn vanlig lettmelk)
Crabsticks: 8.50
Gulrot 1 kg: 29.90 (kunne valgt billiggulrøtter, men de var rett og slett stygge. Velger det når de er fine)
To bananer, kilopris 24.90: 10.26 (Ingen billigalternativer på så få bananer)
Kokt skinke Gilde: 16.80 (kunne valgt First Price eller tilsvarende, men Gilde sine er "renere" og smaker bedre)
Isbergsalat: 9.90
Yoghurt naturell: 16.80
Italiensk salat: 34.90 (stort beger - kunne valgt First Price, men smaker ikke godt og har mye mer majones)
Agurk: 17.90 
Fire epler, kilopris 22.90: 14,00
Sjokolade 70% kakao, 100 gram: 23.90
Kattemat: 29.40
= 254 kroner. Kunne altså kommet lavere om jeg hadde valgt de billigste alternativene i alle tilfellene, men med tanke på at dette ikke var for hele uka hadde jeg uansett ikke klart 250. Kunne også med fordel ha kjøpt mer frukt og grønt, kom ikke i nærheten av 5 om dagen flere av dagene. 

Kan du sette opp menyen? Jeg ser ikke middager her. 

Anonymkode: eb226...fa7

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kan du sette opp menyen? Jeg ser ikke middager her. 

Anonymkode: eb226...fa7

Middager har jeg mye av i frysen, så det har jeg ikke handlet noe av. Det er nettopp poenget mitt, jeg skjønner ikke hvordan det skal være mulig å klare seg på et snitt på 250 kroner i uka med et vanlig kosthold! Det er jo ingen problem å handle for 250 kroner i et par uker hvis man storhandlet for 1000 først, liksom... men da holder man seg jo ikke til 250 i realiteten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Thorn skrev:

De får en kombinasjon av Orijens og Royal Canin, og får alltid skryt for fin pels og gode tenner på årlig veterinærsjekk. Har nettopp hatt full helsesjekk på eldstemann på 9 med blodprøve og alle verdier var fine. Så de lider nok ingen nød av de få posene med dagligvarevåtfôr de deler i uka. Men takk for at du bryr deg så mye om helsa til pusene mine :) Ta gjerne del i diskusjonen on topic også!

Så bra😊 Bruker selv Orijen, beste man kan bruke syns jeg!

Jeg bryr meg generelt mye om dyr, og der dessverre at mange tror at butikkfôr er bra nok eller at annen mat man får kjøpt på dyrebutikken er bra nok. Veldig ofte er det ikke det, og man vil jo alltid det beste for dyrene sine? Men godt å se at du vet hva du driver med!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så bra😊 Bruker selv Orijen, beste man kan bruke syns jeg!

Jeg bryr meg generelt mye om dyr, og der dessverre at mange tror at butikkfôr er bra nok eller at annen mat man får kjøpt på dyrebutikken er bra nok. Veldig ofte er det ikke det, og man vil jo alltid det beste for dyrene sine? Men godt å se at du vet hva du driver med!

Javel.

Anonymkode: 29fd5...4ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er grønnsaker virkelig billigere på innvandrerbutikker?

Anonymkode: 2122a...953

Ja

Anonymkode: f3e59...255

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...