Gå til innhold

Mat for 250 kr i uka


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er tilbud på go morgen yoghurter på både ica og rema nå, til 10 kr. På ica har de også denne byggrynslunchen til 10kr.

Rimi har 6 stk for 49 :)

Anonymous poster hash: 7ebf8...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rimi har 6 go`morgen yoghurtrer for 49 :)

Anonymous poster hash: 7ebf8...485

Hvorfor ikke kjøpe noe ordentlig mat med næring i når en først har lite penger. Det er jo bare sukker de yoghurtene, ikke metter de og dyre er dem uansett om det er tilbud eller ei. Ni kroner på et lite, dårlig mellommåltid er for mye når en har dårlig råd.

Anonymous poster hash: a6dab...212

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

..en type lavkarbo(hvada?) som du har blitt glad i.

:)

Hæ? :)

Skjønte ikke helt den setningen, men du lurer på om det er noe lavkarbomat som jeg er ekstra glad i?

Lavkarbo er helt normal mat, bare at man kutter kraftig ned på karbohydratene og øker litt på fettmengden.

Spiser med andre ord som før, bare justerer litt på de mengdene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? :)

Skjønte ikke helt den setningen, men du lurer på om det er noe lavkarbomat som jeg er ekstra glad i?

Lavkarbo er helt normal mat, bare at man kutter kraftig ned på karbohydratene og øker litt på fettmengden.

Spiser med andre ord som før, bare justerer litt på de mengdene

Den setningen sto i innlegget ditt. At du lagde alt fra bunnen untatt en type lavkarbo du hadde blitt veldig glad i.

Og da lurer jeg selvfølgelig på hvilket ferdigprodukt du var blitt så glad i..

Vet hva lavkarbo er, altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Skulle stå "en type lavkarbobrød" :ler:

Hadde visst ikke fått med meg hele ordet.

Kjøper et lavkarbobrød fra Rimi som smaker akkurat som vanlig brød (om ikke bedre)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke kjøpe noe ordentlig mat med næring i når en først har lite penger. Det er jo bare sukker de yoghurtene, ikke metter de og dyre er dem uansett om det er tilbud eller ei. Ni kroner på et lite, dårlig mellommåltid er for mye når en har dårlig råd.

Anonymous poster hash: a6dab...212

Syns de er gode sånn innimellom, kan godt spise en sånn til middag med noe ekstra musli/nøtter i. Eller ha med på skole/jobb. Men kjøper kun den hvite naturell da. Og bedre å da unne seg og kjøpe noen sånne når de er litt billigere enn vanlig :)

Men sånn økonomisk pleier jeg ofte å bake f.eks fylte horn og lignende som jeg kan putte i frysern og ta ut en og en. Praktisk når man jobber turnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, her vil jeg følge med :)

Anonymous poster hash: a6dab...212

:bolledeig:

Anonymous poster hash: f4986...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle stå "en type lavkarbobrød" :ler:

Hadde visst ikke fått med meg hele ordet.

Kjøper et lavkarbobrød fra Rimi som smaker akkurat som vanlig brød (om ikke bedre)

Åååja! Vet du merke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de er gode sånn innimellom, kan godt spise en sånn til middag med noe ekstra musli/nøtter i. Eller ha med på skole/jobb. Men kjøper kun den hvite naturell da. Og bedre å da unne seg og kjøpe noen sånne når de er litt billigere enn vanlig :)

Men sånn økonomisk pleier jeg ofte å bake f.eks fylte horn og lignende som jeg kan putte i frysern og ta ut en og en. Praktisk når man jobber turnus.

En God Morgen-yoghurt til middag? Jeg forstår at vi har veldig forskjellig syn på hva som er sunn mat og ikke..

Anonymous poster hash: ba11a...c09

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En God Morgen-yoghurt til middag? Jeg forstår at vi har veldig forskjellig syn på hva som er sunn mat og ikke..

Anonymous poster hash: ba11a...c09

Jeg har ikke sagt at det er sundt? Og ikke daglig, men når man jobber mye kveld blir det ikke alltid varm middgasmat hver dag. Folk har ulike matvaner, jeg er ikke spesielt glad i typisk middags mat så trenger ikke det hver dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 6 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg skal prøve denne måneden. Har fått noen tusenlapper i uforutsette utgifter, så det kunne virkelig hjulpet om jeg hadde klart å krympe matbudsjettet. Har heldigvis litt mat i fryser og skap, så foreløpig trenger jeg kun å supplere med frukt og grønt og melk. Tror egentlig at jeg strengt tatt har mat for minst to uker, hvis jeg planlegger og utnytter alt best mulig. Er ikke akkurat inne i det etter en lang periode med romslig matbudsjett, så det kan bli en utfordring!

Denne uka syns jeg forresten ikke at det er noen særlig gode tilbud på dagligvarebutikkene. Har kjøpt noen Dr. Oetker-pizzaer på tilbud på Meny, og en påleggssalat på Coop Obs, selv om jeg kanskje burde nedprioritert slike til på et stramt budsjett har jeg i hvert fall spart på å kjøpe det på tilbud nå. Kommer også til å kjøpe et par suppeposer på Spar (elsker meksikansk tomatsuppe fra Toro!) og en pakke med Prior grillpølser, så går resten av matpengene denne uka til frukt og grønt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra tråd :) Synes det er utrolig vanskelig å lage og holde et budsjett.

Men prøver fortsatt å tenke på hva jeg bruker penger på når det gjelder mat.

Mine tips:

- kjøp brød og skjær opp på butikken, frys ned i fryseposer og ta opp etterhvert

- sjekk kilopris

- Mattilbud-appen er kjempesmart!

- bor du alene og ikke spiser f.eks 400g kjøttdeig til en middag, del opp pakken før du steker den og frys ned det du ikke spiser med en gang

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Kjempebra tråd :) Synes det er utrolig vanskelig å lage og holde et budsjett.

Men prøver fortsatt å tenke på hva jeg bruker penger på når det gjelder mat.

Mine tips:

- kjøp brød og skjær opp på butikken, frys ned i fryseposer og ta opp etterhvert

- sjekk kilopris

- Mattilbud-appen er kjempesmart!

- bor du alene og ikke spiser f.eks 400g kjøttdeig til en middag, del opp pakken før du steker den og frys ned det du ikke spiser med en gang

VELDIG lurt.

Mange som blir lurt av "per stykk", "per kilo" og kjøtt med forskjellig vekt og priser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG lurt.

Mange som blir lurt av "per stykk", "per kilo" og kjøtt med forskjellig vekt og priser! :)

Ja, sant. Men så må man også se på hvor mye man faktisk blir å spise. F. eks kiloprisen på Norvegia er høyere hvis du kjøper de ferdig skivet. Men om du ikke spiser mye ost kan dette være bedre enn å kjøpe en stor ost også klarer du ikke spise alt før den blir dårlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...