Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

Matas skrev (11 timer siden):

Veeldig typisk at det er mye bugs på nye pakker. Ranch og Leie-pakka er de to jeg ikke eier av utvidelsespakker samt Reisen til Batuu. Sistnevnte kommer jeg nok aldri til å skaffe meg😅 De to andre har jeg avventa med grunnet bugs. Det er alltid greit å kjøpe de etter et par fix, så slipper man slitsomme bugs. 

Strangerville er gøy, og en av mine favorittverdener å bygge i😊

Kit er gøy! Men det er så veldig varierende hvor mye de inneholder. Synes det er så teit med samme pris når noen inneholder 10 ting imens andre inneholder 30, ikke at det stopper meg, da😂

Batuu tror jeg ikke at jeg kjøper heller, og som du sier teit at kittene av og til ikke har mer ting.

men de er billige da😁

Går jo snart tom for plass på pcen, har en del store spill på.

Burde hatt en egen Sim Pc😂

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille39 skrev (24 minutter siden):

Batuu tror jeg ikke at jeg kjøper heller, og som du sier teit at kittene av og til ikke har mer ting.

men de er billige da😁

Går jo snart tom for plass på pcen, har en del store spill på.

Burde hatt en egen Sim Pc😂

Ja, det er de, heldigvis😁

Ja, Sims tar mye plass i tillegg til alt annet, må oppgradere harddisk snart merker jeg😂 Sånn sett burde man hatt en egen sims-pc, ikke så dumt det egentlig😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matas skrev (7 minutter siden):

Ja, det er de, heldigvis😁

Ja, Sims tar mye plass i tillegg til alt annet, må oppgradere harddisk snart merker jeg😂 Sånn sett burde man hatt en egen sims-pc, ikke så dumt det egentlig😂

Eg kjøpte ny gaming pc i fjor og nå er den nesten full.

Spiller WOW, hogwards legacy og sims.

Men Mye gratis spill på Epic games. men kan ikke spille dem for eg har ikke plass😂

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan noen hjelpe meg? Jeg oppdaterte simsen min(som jeg selvsagt har gjort mange ganger før), men når jeg logget innpå igjen var ALLE simmene mine borte! Både mine simmer og townies. Husene jeg har bygget er der, alle CC-ene og modsene mine er der, men ingen simmer. Noen ideer?

Anonymkode: 45c00...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan noen hjelpe meg? Jeg oppdaterte simsen min(som jeg selvsagt har gjort mange ganger før), men når jeg logget innpå igjen var ALLE simmene mine borte! Både mine simmer og townies. Husene jeg har bygget er der, alle CC-ene og modsene mine er der, men ingen simmer. Noen ideer?

Anonymkode: 45c00...bc5

Prøv å start opp spillet uten CC og Mods for å se om de dukker opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matas skrev (På 3.3.2024 den 17.00):

Prøv å start opp spillet uten CC og Mods for å se om de dukker opp. 

Det gjorde alt verre. Nå er husene borte også. Fyfaen så irriterende. Dette er flere år med familiebygging:tristblå:

Anonymkode: 45c00...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gjorde alt verre. Nå er husene borte også. Fyfaen så irriterende. Dette er flere år med familiebygging:tristblå:

Anonymkode: 45c00...bc5

Huff 😕

Kommer det opp noe hvis du prøver å starte et helt nytt spill? Er det noe der da? 

Det er mulig savefile du hadde har endt opp et annet sted, som f.eks. i OneDrive eller en annen skylagring etter oppdatering, men det er det eneste jeg vet kan skje. Har prøvd å google litt og søke litt, men finner ikke så mange andre årsaker til at ting forsvinner. 

Endret av Matas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det verdt å kjøpe rent pakken? Eller er den full av bugs? 

Anonymkode: bceb6...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som vet hvordan man får sims på norsk? Jeg innstallerte det på den nye EA-appen og da ble den engelsk🫠 må jeg innstallere alt på nytt eller finnes det en annen måte?🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge jeg ikke har fått spilt har ikke hatt pc da den gamle ble ødelagt. Nå fant jeg ut at jeg kunne spille sims 3 på en gammel skole pc🤭var ikke bra nok til sims 4. Mitt spill ble og automatisk på engelsk fant ikke ut av hvordan endre jeg heller 🤔litt uvant på navn på matretter diverse 🤭men gøy med litt sims 3. Nostalgisk og ting tar jo laaaang tid og ikke mulig på min pc spille med flere pakker samtidig 🤔koslig likevel da 🤭

Kjenner igjen det med at sims tar stor plass ja, er sånn skrudd sammen at jeg vil ha alle pakker🤭egentlig tenkt i mange år at jeg skal vente med kjøpe ny pc til sims 5 kommer men det virker ikke helt som det blir noen wow opplevelse i det hele tatt sånn foreløpig vertfall 🤔

Det som var litt gøy med å spille sims 3 nå etter lang tid uten å spille sims 4 var den åpenhet følelsen og kreative følelsen i sims 3, der hadde jeg jo til og med hest +++mye greier med sims 3 og kom liksom på at da var spille gleden så mye større også. Så veldig mye spill glede selv om grafikken er jo dårligere. 

Holdt på å ryddet mye siste året og fant masse sims 2 spill på cd også men de får jeg vell ikke brukt uten cd rom og det har jo ikke pc er lenger 🤔men valgt å beholde de masse nostalgi ❤️har ikke funnet noen sims CDer /cover etc så de har jeg nok ikke lenger 🤔

Sims har vært med meg helt siden det første sims spillet jeg fikk spille på familiens første stasjonære pc. En pc som ikke mamma engang kunne skru på 😂vi kjøpte den fordi mamma var student husker jeg men hun brukte laaang tid på å skjønne at hun måtte  skru på pcn og skjermen 🤭for en utvikling man har vært med på egentlig ☺️

Og nå har jo den yngre generasjonen stasjonær nå er det in og det beste man kan ha.  Han har bygget 2 pc er selv ☺️husker jeg var alltid sånn som ville ha laptop etter jeg ble voksen for ville ikke ha en sånn stor stasjonær i stua som de første pcne folk hadde hjemme. Fortsatt ikke helt enig med meg selv 😂men stasjonær er jo best når man kan bygge selv osv. Trur jeg må få han til å bygge en til meg 🤭

Gøy utvikling og for en reise vi har vært med på helt fra første sims og både pc og Internett utviklingen! 

Har sims på mobilen også men det er jo dette elendige kjøpe spillet dere nevner hvor man ikke kommer noen vei nesten uten å kjøpe.  Ble bare frustrert av det og ga meg lite spille glede 🤔

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 20.45):

Er det verdt å kjøpe rent pakken? Eller er den full av bugs? 

Anonymkode: bceb6...86a

Tror den er full av bugs enda 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.3.2024 den 13.22):

Kan noen hjelpe meg? Jeg oppdaterte simsen min(som jeg selvsagt har gjort mange ganger før), men når jeg logget innpå igjen var ALLE simmene mine borte! Både mine simmer og townies. Husene jeg har bygget er der, alle CC-ene og modsene mine er der, men ingen simmer. Noen ideer?

Anonymkode: 45c00...bc5

Oppdatering til den juvel-pakka er problemet, må bare vente på at EA fikser det. Med tanke på hvor kjappe de er til å fikse feil, så.... Kanskje om tre år?

Anonymkode: cba65...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoheiii skrev (4 timer siden):

Noen som vet hvordan man får sims på norsk? Jeg innstallerte det på den nye EA-appen og da ble den engelsk🫠 må jeg innstallere alt på nytt eller finnes det en annen måte?🥰

Ja, man må reinstallere det, og til og med da er det ikke sikkert du får opp alternativ med å velge foretrukket språk. Mye klager på dette i Simsforum og på grupper. Den er jo så fantastisk den appen😅

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Missi- skrev (4 timer siden):

Lenge jeg ikke har fått spilt har ikke hatt pc da den gamle ble ødelagt. Nå fant jeg ut at jeg kunne spille sims 3 på en gammel skole pc🤭var ikke bra nok til sims 4. Mitt spill ble og automatisk på engelsk fant ikke ut av hvordan endre jeg heller 🤔litt uvant på navn på matretter diverse 🤭men gøy med litt sims 3. Nostalgisk og ting tar jo laaaang tid og ikke mulig på min pc spille med flere pakker samtidig 🤔koslig likevel da 🤭

Kjenner igjen det med at sims tar stor plass ja, er sånn skrudd sammen at jeg vil ha alle pakker🤭egentlig tenkt i mange år at jeg skal vente med kjøpe ny pc til sims 5 kommer men det virker ikke helt som det blir noen wow opplevelse i det hele tatt sånn foreløpig vertfall 🤔

Det som var litt gøy med å spille sims 3 nå etter lang tid uten å spille sims 4 var den åpenhet følelsen og kreative følelsen i sims 3, der hadde jeg jo til og med hest +++mye greier med sims 3 og kom liksom på at da var spille gleden så mye større også. Så veldig mye spill glede selv om grafikken er jo dårligere. 

Holdt på å ryddet mye siste året og fant masse sims 2 spill på cd også men de får jeg vell ikke brukt uten cd rom og det har jo ikke pc er lenger 🤔men valgt å beholde de masse nostalgi ❤️har ikke funnet noen sims CDer /cover etc så de har jeg nok ikke lenger 🤔

Sims har vært med meg helt siden det første sims spillet jeg fikk spille på familiens første stasjonære pc. En pc som ikke mamma engang kunne skru på 😂vi kjøpte den fordi mamma var student husker jeg men hun brukte laaang tid på å skjønne at hun måtte  skru på pcn og skjermen 🤭for en utvikling man har vært med på egentlig ☺️

Og nå har jo den yngre generasjonen stasjonær nå er det in og det beste man kan ha.  Han har bygget 2 pc er selv ☺️husker jeg var alltid sånn som ville ha laptop etter jeg ble voksen for ville ikke ha en sånn stor stasjonær i stua som de første pcne folk hadde hjemme. Fortsatt ikke helt enig med meg selv 😂men stasjonær er jo best når man kan bygge selv osv. Trur jeg må få han til å bygge en til meg 🤭

Gøy utvikling og for en reise vi har vært med på helt fra første sims og både pc og Internett utviklingen! 

Har sims på mobilen også men det er jo dette elendige kjøpe spillet dere nevner hvor man ikke kommer noen vei nesten uten å kjøpe.  Ble bare frustrert av det og ga meg lite spille glede 🤔

Jeg vet man kan kjøpe eksternt cd-rom, sånn hvis du vil teste ut de gamle spillene dine!😊

Ah, Sims 3, den beste versjonen med åpen verden og biler. 

Så gøy å lese om din Sims-oppvekst!🤩 Tenk at vi satt på disse gamle stasjonære PCene og spilte Sims. Da snakker man dårlig grafikk!🤭 Nostalgi❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matas skrev (7 timer siden):

Jeg vet man kan kjøpe eksternt cd-rom, sånn hvis du vil teste ut de gamle spillene dine!😊

Ah, Sims 3, den beste versjonen med åpen verden og biler. 

Så gøy å lese om din Sims-oppvekst!🤩 Tenk at vi satt på disse gamle stasjonære PCene og spilte Sims. Da snakker man dårlig grafikk!🤭 Nostalgi❤️

Aha ja da trur jeg at jeg skal gjøre det når jeg var fått kjøpt meg en ny og bedre pc ☺️👌

Mm! Sims 3 må absolutt være den beste sims "versjonen" hadde helt glemt biler morsomt og så mye vi liksom fikk med sims 3 vær nye pakke var omtrent en ny verden og spenningen med å sitte å vente og se på skjermen før man kunne spille osv. Morsom bug med bil greiene da de bruker lang tid på bil /buss/båt /sykling osv 🤭plutselig begynner å løpe i stedet over store avstander fordi de var et sted og plukket epler feks 😂🤭👌spilte med en familie med et barn han var på overnatting hos en venn og på morningen etter tok han ikke bussen derfra til skolen nei måtte jo selvsagt løpe hele veien hjem for å ta bussen fra eget hus🤭😂

Så noen få ulemper med den store åpne verden 🤭men aller mest masse spill glede❤️

Ja absolutt❤️🤭er egentlig en litt unik greie disse sims oppvekstene til vår generasjon og utviklingen man har vært med på av pc, mobil, Internett osv. 

 

Sønnen min elsker å høre meg fortelle om "gamle dager" og hvordan ting var da (er 36 😇🤭). Trur han synes det er veldig gøy med en mamma som har spilt siden hun var tenåring. Han viste meg et nydelig spill i går på switchen husker ikke hva det het men du kræsjer ned i en planet og skal overleve hovedsakelig i vannet og finne ressurser under vann. Jeg brukte første halvtime på å fange en fisk 😂👌men koste meg skikkelig med spillet 🤭han som måtte runde av og si det var leggetid nå (han er 17🤭) så finnes nok mye der ute som kan gi spilleglede også ☺️ jeg har alltid prøvd nye spill innimellom men kommer alltid tilbake til sims til slutt☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille39 skrev (14 timer siden):

Tror den er full av bugs enda 

Endte opp med å kjøpe den. Opplevde en stor bugs i starten. Kunne bare plassere en og en ting i build mode. Måtte trykke på objektet, så på "pilen" (oppe i skjermen, ved siden av dråpe-verktøyet) også velge objektet på nytt og plassere for hver gang jeg skulle plassere en ny ting. Men etter å ha slått av og på spillet to ganger så forsvant det og det har ikke kommet tilbake siden. 

Nå vurderer jeg horse ranch, men usikker på om det faktisk blir brukt av meg. Det er fortsatt salg, men det er nok billigere på sommersalget hvis de kommer ut noe nytt. 

Anonymkode: bceb6...86a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Endte opp med å kjøpe den. Opplevde en stor bugs i starten. Kunne bare plassere en og en ting i build mode. Måtte trykke på objektet, så på "pilen" (oppe i skjermen, ved siden av dråpe-verktøyet) også velge objektet på nytt og plassere for hver gang jeg skulle plassere en ny ting. Men etter å ha slått av og på spillet to ganger så forsvant det og det har ikke kommet tilbake siden. 

Nå vurderer jeg horse ranch, men usikker på om det faktisk blir brukt av meg. Det er fortsatt salg, men det er nok billigere på sommersalget hvis de kommer ut noe nytt. 

Anonymkode: bceb6...86a

Kunne tenkt meg ranch selv. Men jeg bygger for det meste. 
Og bruker heller ikke cc. 
greit å kjøpe når de er på salg. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille39 skrev (24 minutter siden):

Kunne tenkt meg ranch selv. Men jeg bygger for det meste. 
Og bruker heller ikke cc. 
greit å kjøpe når de er på salg. 
 

Jeg bygger hovedsakelig også og fokuserer på build mode fremfor gameplay når jeg velger spill. Ranch har ingenting jeg ville ha brukt i build mode, så det ble dream home decorator. Den hadde mye fint. Selve gameplayen har jeg ikke brydd meg om, så jeg har oversett den før nå. 

Jeg har alltid kjøpt alle tilleggspakkene til sims 1, 2 og 3. Som oftest forhåndsbestilt og betalt fullpris. Til sims 4 har jeg bare kjøpt på tilbud og jeg mangler dobbelt av det jeg eier. Har bare 33 tilleggspakker og noen av de har jeg plukket opp gratis. Har ikke kjøpt eneste ett kits, håper flere av de blir lagt ut gratis. 

Jeg er lei av alle spillene jeg har, så har spilt sims 4 en god del den siste uken. Jeg vet at jeg vil gå lei snart også legge bort spillet i 1 år igjen, men jeg har kjøpt 2 tilleggspakker (For rent og home decorator) på tilbud, men for rent var ikke til maks rabattpris. Kjedsomhet er dyrt, det svir i lommeboken 😅

Jeg elsket gameplay i sims 2 og spesielt i sims 3. Men de er ikke spillbar på min nye PC. De er fulle av bugs og tunge for PC'en. Har gaming PC, men den knebler nok. 🙈

Anonymkode: bceb6...86a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bygger hovedsakelig også og fokuserer på build mode fremfor gameplay når jeg velger spill. Ranch har ingenting jeg ville ha brukt i build mode, så det ble dream home decorator. Den hadde mye fint. Selve gameplayen har jeg ikke brydd meg om, så jeg har oversett den før nå. 

Jeg har alltid kjøpt alle tilleggspakkene til sims 1, 2 og 3. Som oftest forhåndsbestilt og betalt fullpris. Til sims 4 har jeg bare kjøpt på tilbud og jeg mangler dobbelt av det jeg eier. Har bare 33 tilleggspakker og noen av de har jeg plukket opp gratis. Har ikke kjøpt eneste ett kits, håper flere av de blir lagt ut gratis. 

Jeg er lei av alle spillene jeg har, så har spilt sims 4 en god del den siste uken. Jeg vet at jeg vil gå lei snart også legge bort spillet i 1 år igjen, men jeg har kjøpt 2 tilleggspakker (For rent og home decorator) på tilbud, men for rent var ikke til maks rabattpris. Kjedsomhet er dyrt, det svir i lommeboken 😅

Jeg elsket gameplay i sims 2 og spesielt i sims 3. Men de er ikke spillbar på min nye PC. De er fulle av bugs og tunge for PC'en. Har gaming PC, men den knebler nok. 🙈

Anonymkode: bceb6...86a

Har en del men jeg har bare Sims  4, ja det hadde vært kjekt om flere ting kommer gratis, det har jo ødelagt spillet helt.

De fikser ikke bugene, men da gir de heller ut fler pakker.

Kjøpte gaming pc jeg og, laptop da, men den er nå full.

har noen storem spill på, og nå har jeg vel ikke mer plass til pakker fra sims.😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Endte opp med å kjøpe den. Opplevde en stor bugs i starten. Kunne bare plassere en og en ting i build mode. Måtte trykke på objektet, så på "pilen" (oppe i skjermen, ved siden av dråpe-verktøyet) også velge objektet på nytt og plassere for hver gang jeg skulle plassere en ny ting. Men etter å ha slått av og på spillet to ganger så forsvant det og det har ikke kommet tilbake siden. 

Nå vurderer jeg horse ranch, men usikker på om det faktisk blir brukt av meg. Det er fortsatt salg, men det er nok billigere på sommersalget hvis de kommer ut noe nytt. 

Anonymkode: bceb6...86a

Et av de største problemene jeg har sett folk beskrive om For Rent, er at du får ikke betalt som utleier. Så da er jo mye av vitsen borte!

Anonymkode: cba65...83e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...