Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!

Adele

Anbefalte innlegg

15 timer siden, -Missi- skrev:

Det finnes en voksen ambisjon som handler om å spise ostesmørbrød, den kan du bruke! Den låses opp/dukker opp etter at simmen din har spist mye ostesmørbrød over et par dager :)

Det tenkte jeg ikke på! :klaske: Den hadde jeg faktisk glemt! Kanskje jeg burde prøve å få den istedet :)
Ser for meg arvingen på tur ut av redet, klar for den radioktive og giftige verdenen utenfor bunkersen, skikkelig god til én ting: å spise ostesmørbrød! Da snakker man survivor-skills :ler: Men jo, da skal jeg sannelig prøve å fore henne godt opp på ostesmørbrød! Takk for tipset!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk ikke til den ostesmørbrødgreia. Simmen min spiste ostesmørbrød til det tøt ut av ørene på henne men hun fikk aldri ambisjonen. Jeg gjorde sikker noe feil... Men greit nok, jeg har allerede tapt et par av punktene i utfordringen så jeg burde vel ideelt sett startet på nytt. Det gidder jeg ikke...

Anyways, mens arvingen prøvde å spise på seg en ny ambisjon fikk jeg plutselig en del bugs i spillet. For det første gadd hun ikke gjøre noe som helst uten at jeg ga henne beskjed om noe (hun gadd knapt nok gjøre det jeg ba henne om også), så det ble en del uhell med tissing på gulvet, soving på rare steder og irriterende tull i spillet før jeg klarte å fjerne det verste ved å resette simmen. Det som imidlertid ikke gikk bort etter resetten var den forbaska tallerkenen med ostesmørbrød på! :P Den hang som limt i hånda til henne! Hun tok seg til og med et par blunder med den! :ler:

33852527_10156172071066405_8493538827044

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lyst å spille denne challengen når jeg er ferdig med eksamen. :P Jeg er såååååå lei av studier akkurat nå! 

Anonymkode: 10047...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 26.5.2018 den 23.46, Ardwinna skrev:

Æsj, jeg gjorde en brøler i utfordringen jeg holder på med... Så nå har jeg egentlig tapt hele dritten :( Jeg ble litt for ivrig med å feire bursdagen til arvingen og glemte at man skulle fullføre en barneambisjon før de går fra barn til tenåring. Gaaaah! Jaja, dritt heller, jeg spiller videre for å se om jeg klarer resten.

Det er forresten en regel jeg ikke skjønner ved denne utfordringen; at man skal fullføre en voksen ambisjon før man kan forlate bunkersen, men samtlige innebærer ett eller annet som krever at man enten får en karriere, drar til et offentlig sted (museum, treningsstudio o.l.) eller møter andre simmer. Alt dette krever jo at man må forlate bunkersen! Det nærmeste jeg fant ut kanskje går an er renessansesim, og så velge karrierer der man kan jobbe hjemme. Aner ikke om det går det heller.
Gleder meg mest til arvingen skal ut av bunkersen for å overleve ute i "Radiation Springs"! :)

Er ikke helt med på hvilken "challange" du driver med, men om simmen din må fulføre en "aspirations" uten å forlate huset; Bestselling Author.

Så vidt min hukommelse sier, er alt du trenger en pc, kanskje tilgang til en dysj (for å bli inspirert). Og en poatkasse da... kan man ha det inne i huset? ... Kanskje jeg husker feil...

Anonymkode: 4829b...df3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 26.5.2018 den 23.46, Ardwinna skrev:

Æsj, jeg gjorde en brøler i utfordringen jeg holder på med... Så nå har jeg egentlig tapt hele dritten :( Jeg ble litt for ivrig med å feire bursdagen til arvingen og glemte at man skulle fullføre en barneambisjon før de går fra barn til tenåring. Gaaaah! Jaja, dritt heller, jeg spiller videre for å se om jeg klarer resten.

Det er forresten en regel jeg ikke skjønner ved denne utfordringen; at man skal fullføre en voksen ambisjon før man kan forlate bunkersen, men samtlige innebærer ett eller annet som krever at man enten får en karriere, drar til et offentlig sted (museum, treningsstudio o.l.) eller møter andre simmer. Alt dette krever jo at man må forlate bunkersen! Det nærmeste jeg fant ut kanskje går an er renessansesim, og så velge karrierer der man kan jobbe hjemme. Aner ikke om det går det heller.
Gleder meg mest til arvingen skal ut av bunkersen for å overleve ute i "Radiation Springs"! :)

I tillegg kan du vel også fullføre de to "penge-aspirations". Den ene ved åtjenw penger (du kan male bilder hjemme) den andre med å ha et mansion. Som du kan bygge med penger tjent fra maling/bøker... :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke helt med på hvilken "challange" du driver med, men om simmen din må fulføre en "aspirations" uten å forlate huset; Bestselling Author.

Så vidt min hukommelse sier, er alt du trenger en pc, kanskje tilgang til en dysj (for å bli inspirert). Og en poatkasse da... kan man ha det inne i huset? ... Kanskje jeg husker feil...

Jaaa, den overså jeg fullstendig! Tror kanskje jeg forvekslet den med jobben som skribent. Hvis jeg noen gang skulle finne på å delta i en lignende challenge så skal jeg velge den! :) Eneste problem kan bli det med postkassa, da bunkersen ikke har postkasse.
Jeg driver forresten med The Wayward Wasteland Challenge (ligger link i tidligere innlegg).

I tillegg kan du vel også fullføre de to "penge-aspirations". Den ene ved åtjenw penger (du kan male bilder hjemme) den andre med å ha et mansion. Som du kan bygge med penger tjent fra maling/bøker... :) 

Det er veldig strenge regler i challengen i forhold til bruk av penger og endringer i bunkersen. Det eneste man skal bruke penger på, så vidt jeg har forstått, er å lage mat og bytte ut småbarnsmøblene til vanlige møbler når barna vokser opp. Alt som går i stykker må man reparere, det er ikke lov å erstatte eller kjøpe nytt. litt av poenget er vel at når man bor i en bunkers under jorden fordi verden over jorden er bestrålt og giftig, så kan man ikke kjøpe masse greier eller tjene penger.
I tillegg ville den typen aspiration ta veldig lang tid å oppnå, og denne challengen tar lang nok tid som den er! :P Livet i bunkersen er bare del 1 så jeg kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig.

Jeg tror faktisk jeg skal greie å fullføre Renessansesim. Simmen min har allerede oppnådd 3 av 4 steg :)

Jeg ser forresten nå at det skal holde å spise ostesmørbrød tre ganger på rad for å få ambisjonen, og det har simmen min gjort. Jeg fikk henne til å spise ostesmørbrød til hvert eneste måltid i flere døgn på rad. Antakelig er det en bug/glitch i spillet som hindret henne i å få denne ambisjonen. Men så ser jeg også at en av de siste kravene er å snakke om ostesmørbrød med minst 5 forskjellige simmer, så når familien hennes bare består av 3 andre simmer i bunkersen går ikke det heller.

Tenker jeg tar en runde senere i kveld og ser om jeg klarer å få arvingen til å fullføre ambisjonen og komme seg ut av bunkersen for å starte på del 2 av utfordringen. Den gleder jeg meg mest til! Jeg hater egentlig å spille med hele familier :P

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har spelt litt med ein familie no dei siste par dagane. Starta med berre ein sim, og han fann seg kjærast i byen, og har fått to døtre med denne dama, relativt tett. No har nettopp den eldste dattera vokst opp til barn, og ho går heile tida som om ho er utslitt. Og eg får ikkje endra det i CAS 😭 Ser så dumt ut, og det irriterar meg nok meir enn det burde. 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Amantheia skrev:

Har spelt litt med ein familie no dei siste par dagane. Starta med berre ein sim, og han fann seg kjærast i byen, og har fått to døtre med denne dama, relativt tett. No har nettopp den eldste dattera vokst opp til barn, og ho går heile tida som om ho er utslitt. Og eg får ikkje endra det i CAS 😭 Ser så dumt ut, og det irriterar meg nok meir enn det burde. 😫

Er en del av disse fasene til barn/ungdom. Usikker på om det var en egen oppdatering eller om det kom med en pakke.

Eksempel på fase: "mitt barn" (i en sim familie) ville plent kun gå utkledd i bjørnekostyme :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2018 den 0.13, Ardwinna skrev:

Fikk ikke til den ostesmørbrødgreia. Simmen min spiste ostesmørbrød til det tøt ut av ørene på henne men hun fikk aldri ambisjonen. Jeg gjorde sikker noe feil... Men greit nok, jeg har allerede tapt et par av punktene i utfordringen så jeg burde vel ideelt sett startet på nytt. Det gidder jeg ikke...

Anyways, mens arvingen prøvde å spise på seg en ny ambisjon fikk jeg plutselig en del bugs i spillet. For det første gadd hun ikke gjøre noe som helst uten at jeg ga henne beskjed om noe (hun gadd knapt nok gjøre det jeg ba henne om også), så det ble en del uhell med tissing på gulvet, soving på rare steder og irriterende tull i spillet før jeg klarte å fjerne det verste ved å resette simmen. Det som imidlertid ikke gikk bort etter resetten var den forbaska tallerkenen med ostesmørbrød på! :P Den hang som limt i hånda til henne! Hun tok seg til og med et par blunder med den! :ler:

33852527_10156172071066405_8493538827044

Hehe nå lo jeg godt:fnise: Simmen din gikk vertfall all inn når det gjaldt ostesmørbrød:skratte: Fortell gjern mer om challengen din underveis morsomt å følge med på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror dere uteklær vil være et eget antrekk slik som i The Sims 3? Jeg irriterer meg egentlig over at vi ikke kan ha mange forskjellige antrekk på hver kategori. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere dette kan være?  :huh:

Sitat

Og til slutt, vinteren. Det er ikke så mye å si om vinteren, bortsett fra at den kan bringe med seg noen uventede familiemedlemmer. Dette er ment som en spoilerfri introduksjon, så vi får la det bli med det.

https://www.ea.com/nb-no/games/the-sims/the-sims-4/pc/news/meet-the-climates

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

En liten artikkel om årstider. Hvor det står 
"Og mens vi er inne på værforhold, burde vi fortelle dere om termostaten. Denne regulerer temperaturen inne hos simmene. Og når vi sier regulerer, kan det brukes til så mangt. Straff en utro kjæreste ved å få ham til å svette, eller få en familie til å måtte klynge seg sammen i sofaen for å overleve kulda. Mange muligheter til ramp! Det er vanskelig å velge!" 

https://www.ea.com/nb-no/games/the-sims/the-sims-4/pc/news/seasons-spring-summer?utm_campaign=sims4_hd_ww_ic_soco_twt_ts4-summerspring-tw-052918&utm_source=twitter&utm_medium=social&cid=46742&ts=1527702759615

Vet ikke helt hva jeg tenker om det :P Får nok se hvordan den fungerer, om det blir en meningsløst objekt som bare er der og aldri blir brukt eller ikke. 

Det spørs hvordan man spiller. Kan tenke meg at Deligracy kan bruke denne termostaten ganske flittigt i sine LPs :fnise: hun har alltid fine historier som hun utspiller med sine simmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje pingviner??? 😍

Anonymkode: 0b78b...404

Oooh. 😍 

Vent... hadde ikke vi det før? :huh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje pingviner??? 😍

Anonymkode: 0b78b...404

Deler denne tweeten, desverre ingen pingviner :( 

IMG_5783.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tror dere uteklær vil være et eget antrekk slik som i The Sims 3? Jeg irriterer meg egentlig over at vi ikke kan ha mange forskjellige antrekk på hver kategori. 

Det er mulig å legge til flere antrekk på hver kategori, bare trykk på pluss-tegnet over kategorien. Og ja, det kommer egne kategorier for årstider :) 

ads3ptd1fx011.png

Anonymkode: 4a090...45c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig å legge til flere antrekk på hver kategori, bare trykk på pluss-tegnet over kategorien. Og ja, det kommer egne kategorier for årstider :) 

Anonymkode: 4a090...45c

Hææææ??? :bond: Jeg visste ikke det. :( 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...