Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

Jo, de lar deg laste ned - men det tar et minutt lenger å vente bare.

Hm, jeg får beskjed om jeg slår på adblocker at jeg må slå den av for å laste ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blubberella

Akkurat nå har jeg ikke hatt tid til å spimle noe særlig igjen. Får tid på tirsdag :)

Imellomtiden har jeg et spørsmål. Hvis man som forsker har lagd en fungerende portal til Sixam, kan man ta med en portal hjem i utstyrslisten og kan de andre medlemmene i husstanden bruke portalen da?

Har bestemt seg for at tenåringen skal få seg en romvesenmann når hun vokser opp nemlig :P

Ja det funker! Jeg fikk min forskersim til å ta med hjem og nå har adoptivdattera tatt seg en tur til Sixam. Eneste er at den alienbyen er borte (usynlig? man ser bare selve platået eller hva man nå skal kalle det). Det er bare en øde planet og så treffer man på bare én aliensim som tusler rundt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det funker! Jeg fikk min forskersim til å ta med hjem og nå har adoptivdattera tatt seg en tur til Sixam. Eneste er at den alienbyen er borte (usynlig? man ser bare selve platået eller hva man nå skal kalle det). Det er bare en øde planet og så treffer man på bare én aliensim som tusler rundt der.

Takk :)

Det samme skjedde meg første gangen jeg dro til Sixam fra jobben.

Da hadde jeg ikke fått oppdrag om å dra dit, og da var ikke alienfesten der og møtte kun på en kar etter å ha vært der en stund. Festen var der da jeg fikk oppdrag av jobben å dra dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å bli gal...... Spillet mitt klikker hver gang jeg skal reise til jobben i forskeryrket :kjempesinna: Har enda ikke fått prøvd meg på dette yrket, og tenkte jeg skulle lage en sim som skulle jobbe med dette.. Og da hun endelig skulle reise på jobb, så klikket spillet.. jeg prøvde en gang til, det samme skjedde.. Begynner å bli meget frustrert av denne nye pakken. Altfor mange bugs nå :( Har ikke hatt noe problemer med sims 4 før denne pakken kom, nå orker jeg nesten ikke spille lenger fordi det er så mye bugs og ting som ikke fungerer .. arrh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte litt i et forum (kjedelig søndags formiddag, hehe..), og fant dette:

I have found the best way is to wait until your sim is "fine" and then go find a sim and do a lot of mean interactions (I avoid threatening because it gives confidence) and take a screen shot, turn it into a memory, add the "angry" emotion to it, and then reminisce. This gives you a plus 1 to angry. If you still aren't angry, declaring them your enemy will give you another +2. You probably have to do this several times since if you loose you get dazed.

Det sier ikke meg noe, men kanskje du blir klok av det. Folk har svart under at det virker i alle fall :)

Eller denne:

The easiest and most surefire way to achieve the "Get into 10 fights while angry" has a series of steps, but I found that it works great! (Especially with hot-headed sims). 1. Wait for your sim to get angry at something and immediately go to the fridge and "make special recipe - Angry Flaming Spaghetti". Make the party or family size so that you can save the leftovers and eat the flaming spaghetti any time you want to get angry. Usually the angry emotion wears off while cooking so you can either eat the spaghetti or just save the whole platter for later. 2. Buy a voodoo doll on the computer and attach it to a sim that your sim already dislikes. I like to go ahead and have them as an enemy so that the fight option is readily available.3. Eat flaming spaghetti, use the voodoo doll to summon the enemy sim, (they will appear in a few minutes, sim time) and fight the enemy sim while angry. If you win, congrats! Your sim is confident in his beating. 4. Eat your flaming spaghetti any time that you wish your sim to get angry and make the special recipe again as needed (while angry). You can summon the same enemy sim over and over to get the "Get into 10 fights while angry" achievement or buy more voodoo dolls and attach them to other enemy sims. Also, if you wish your sim to be angry almost all the time, you can paint an angry painting, enable the emotional aurora, and hang it on the wall. Paint many angry paintings and hang them in every room for an almost 24/7 angry sim. (And eat lots of angry flaming spaghetti!)

Ah :D tusen takk :D Da skal jeg prøve detta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Takk :)

Det samme skjedde meg første gangen jeg dro til Sixam fra jobben.

Da hadde jeg ikke fått oppdrag om å dra dit, og da var ikke alienfesten der og møtte kun på en kar etter å ha vært der en stund. Festen var der da jeg fikk oppdrag av jobben å dra dit :)

Ja det samme opplevde jeg :) Var nok litt utålmodig og sendte simmen avgårde straks jeg fikk mekket sammen ormehullet. Ble litt skuffet da det var helt øde og bare en alien som tuslet rundt. Traff på festen på andre forsøk da jeg hadde fått oppdraget, så det er kanskje ikke meningen at man skal få være med på alienfest uten å være forsker med oppdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det samme opplevde jeg :) Var nok litt utålmodig og sendte simmen avgårde straks jeg fikk mekket sammen ormehullet. Ble litt skuffet da det var helt øde og bare en alien som tuslet rundt. Traff på festen på andre forsøk da jeg hadde fått oppdraget, så det er kanskje ikke meningen at man skal få være med på alienfest uten å være forsker med oppdrag.

Litt kjedelig da, for hadde vært gøy å dra dit og at det en gang iblandt er fest der :P

Det jeg savna der da festen var der var et toalett da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Litt kjedelig da, for hadde vært gøy å dra dit og at det en gang iblandt er fest der :P

Det jeg savna der da festen var der var et toalett da :P

Ja! Utrolig irriterende å ikke kunne gå på do, simmen min fikk selvfølgelig full blære mens hun var der. Det er ikke mulig å endre på dette selv? Kan man redigere Sixam-verdenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering som fikser en del av feilene som har vært i det siste :)

  • Our overly-friendly visitors from Sixam were a bit too amorous. We've reduced the frequency of alien abductions and further reduced the frequency of male pregnancy thereafter. We know our men are good looking but that's no excuse!
  • We've fixed a couple issues in the Medical career that could cause problems for actions around repairing broken medical equipment or transferring a patient case. A career in medicine can be grueling for anybody, but nobody wants to be given an impossible task.
  • We've upgraded the firmware on our cameras to prevent larger photos from appearing too dark. We’ve also fixed an issue that was causing screenshots to come out blurry.
  • So what did five say to three about… you know what? I don't have a joke for this. Save Error 531 is bad and we fixed a couple situations that would cause it to occur.
  • Fixed an issue that sometimes caused a crash when doing sciencey stuff during the Scientist career.
  • Is your Sim unsatisfied with their love life? Maybe it's all that alien affection they've been getting, or maybe it's the stress from their new careers, but our Sims have been leaving their partners with an unsatisfied moodlet. We've conducted some remedial WooHoo education and Sims should now be better about taking care of their partner's needs.
  • Fixed an issue where children and teens weren't getting school credit if they were coming home in a mood not explicitly approved by their school. Harsh!
  • A recent update mistakenly removed some items from teens, but they’re back now. Teens can wear heels again! Fashionable teen Sims can once again experience unnecessary foot pain in the name of looking good.
  • We fixed a few unintended issues on our side that caused problems with certain types of CAS Custom Content.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om mitt aller første selvbygde hus? :P

Sett utenfra, ved inngangspartiet:

YplE2GQ.png

Uteområdet:

WWklVdK.png

Inngangspartiet:

WgwudJL.png

Kjøkkenet samt spisestue:

Pq9Uzql.png

Stuen (Det rommet til venstre er kontoret)

lFuJqlK.png

Badet, med tilhørende gang til uteområdet.

Wxu7pTQ.png

Peisområdet/oppholdsrom i 2. Etasjen

mbnzvVG.png

Hovedsoverom:

HZ5yE8f.png

Soverom nr.2 tilhørende sønnen

CfKZ0Sa.png

Soverom til datteren når hun blir større:

XiiKaXt.png

KYylfvT.png

Basseng i kjelleren, med tilhørende rom for dusjing o.l

AsEMK4q.png



Anonymous poster hash: ed70d...822
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om mitt aller første selvbygde hus? :P Sett utenfra, ved inngangspartiet:YplE2GQ.png Uteområdet: WWklVdK.png Inngangspartiet:WgwudJL.png Kjøkkenet samt spisestue:Pq9Uzql.png Stuen (Det rommet til venstre er kontoret)lFuJqlK.png Badet, med tilhørende gang til uteområdet.Wxu7pTQ.png Peisområdet/oppholdsrom i 2. EtasjenmbnzvVG.png Hovedsoverom:HZ5yE8f.png Soverom nr.2 tilhørende sønnenCfKZ0Sa.png Soverom til datteren når hun blir større:XiiKaXt.pngKYylfvT.png Basseng i kjelleren, med tilhørende rom for dusjing o.lAsEMK4q.pngAnonymous poster hash: ed70d...822

Altfor mørkt for min del, og liker like gulv i alle rom. Utvendig var det fint da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mørkt for min del, og liker like gulv i alle rom. Utvendig var det fint da :)

Ja, men den lysgreia der er et problem. Synes og det er veldig mørkt, men kan jo ikke ha 10.000 lys heller :P

Liker litt forskjellige gulv jeg, f.eks på soverom og lignende. Men takk uansett :D

Anonymous poster hash: ed70d...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men den lysgreia der er et problem. Synes og det er veldig mørkt, men kan jo ikke ha 10.000 lys heller :pLiker litt forskjellige gulv jeg, f.eks på soverom og lignende. Men takk uansett :D Anonymous poster hash: ed70d...822

Nå tenkte jeg mer på møbler og vegger da. Lysene kan du faktisk endre på, trykker du på endre et eller annet, så kan du velge klassisk hvit. Da blir det bedre lys - pluss at man slipper det gulskjæret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ampoule

Hva synes dere om mitt aller første selvbygde hus? :P

Sett utenfra, ved inngangspartiet:

YplE2GQ.png

Uteområdet:

WWklVdK.png

Inngangspartiet:

WgwudJL.png

Kjøkkenet samt spisestue:

Pq9Uzql.png

Stuen (Det rommet til venstre er kontoret)

lFuJqlK.png

Badet, med tilhørende gang til uteområdet.

Wxu7pTQ.png

Peisområdet/oppholdsrom i 2. Etasjen

mbnzvVG.png

Hovedsoverom:

HZ5yE8f.png

Soverom nr.2 tilhørende sønnen

CfKZ0Sa.png

Soverom til datteren når hun blir større:

XiiKaXt.png

KYylfvT.png

Basseng i kjelleren, med tilhørende rom for dusjing o.l

AsEMK4q.png

Anonymous poster hash: ed70d...822

Kjempefint! Skulle ønske jeg var like flink :P

det jeg ville gjort annerledes er at jeg ville satt et gelender/gjerde rundt trappeåpningen, synes d ser litt rart ut med et hull rett ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble endelig mannesimmen bortført av romvesner. Men så er han gammel da, så blir nok ingen graviditet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har jeg en irriterende bug igjen.... Mannen med ljåen blir aldri ferdig med det han skal. Bare står der, tiden går fremover, men ingenting fungerer som det skal, og så kræsjer spillet. Nå skal jeg løse problemet ved å flytte ut den døde simmen tett og slett. Siste simmen som er igjrn i huset da er en tenåring, så tror at jeg må flytte en voksen sim inn i huset. Hun har ei tante, så jeg flytter hun inn dit så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og nå har jeg en irriterende bug igjen.... Mannen med ljåen blir aldri ferdig med det han skal. Bare står der, tiden går fremover, men ingenting fungerer som det skal, og så kræsjer spillet. Nå skal jeg løse problemet ved å flytte ut den døde simmen tett og slett. Siste simmen som er igjrn i huset da er en tenåring, så tror at jeg må flytte en voksen sim inn i huset. Hun har ei tante, så jeg flytter hun inn dit så lenge.

Etter oppdateringen også?

Har nemlig slitt med det samme selv og løste det på samme måte som du :) Første gangen resulterte at jeg mistet svært mye fremgang da man ikke kan lagre når sim dør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter oppdateringen også?

Har nemlig slitt med det samme selv og løste det på samme måte som du :) Første gangen resulterte at jeg mistet svært mye fremgang da man ikke kan lagre når sim dør

Jupp. Etter oppdateringa ja.. Hadde hdldigvis lagra rett før det skjedde :)

Men kom på i ettertid at simmen som døde hadde ting i utstyrslisten som jeg ville ha da.. Glemte å ta det ut. Men jeg får klare meg uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh jeg syns det er så gøy når simmen er på jobb, men når den er hjemme igjen så bare går jeg og venter på at den skal på jobb igjen.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre i mellomtiden :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen hvor jeg kan finne disse gjenstandene på Sims. Altså ikke staffeliet, men de andre "maletingene"?

TS4_470_FAMILY_PORTRAIT_Social.jpg

Basement%20Image.png



Anonymous poster hash: d2ffc...533
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...