Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sett snurten av romvesener jeg :vetikke: Ikke blitt kidnappet eller noe.. Er det noe spesielt man kan gjøre for å bli det?

Har ikke gjort noe spesielt nei, og det er ekstremt irriterende! Jeg styrer en som er på vei til å bli stor i legeyrket, men nå er han gravid for 3. gang etter å ha blitt kidnappet av de jævlene i ufoene sine :sur:Ødelegger masse for hans karriere :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ampoule

Spillet mitt sluttet å virke i går... Klarte ikke å loade, kom bare tilbake til kartene når jeg prøvde å gå inn på en husstand. Noen som har opplevd dette? Måtte tilslutt slette savene og starte helt på nytt :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen tips til å få simmen min sint? Hun må havne i 5 slåsskamper mens hun er sint for å komme videre, men siden hun har ondskapsfull som et trekk blir hun bare glad når hun gjør slemme handlinger. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har opparbeidet nok poeng kan du kjøpe et serum som automatisk gjør henne sint. Eneste jeg kan hjelpe med, jeg har aldri hatt en sint sim :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen tips til å få simmen min sint? Hun må havne i 5 slåsskamper mens hun er sint for å komme videre, men siden hun har ondskapsfull som et trekk blir hun bare glad når hun gjør slemme handlinger. :roll:

Jeg søkte litt i et forum (kjedelig søndags formiddag, hehe..), og fant dette:

I have found the best way is to wait until your sim is "fine" and then go find a sim and do a lot of mean interactions (I avoid threatening because it gives confidence) and take a screen shot, turn it into a memory, add the "angry" emotion to it, and then reminisce. This gives you a plus 1 to angry. If you still aren't angry, declaring them your enemy will give you another +2. You probably have to do this several times since if you loose you get dazed.

Det sier ikke meg noe, men kanskje du blir klok av det. Folk har svart under at det virker i alle fall :)

Eller denne:

The easiest and most surefire way to achieve the "Get into 10 fights while angry" has a series of steps, but I found that it works great! (Especially with hot-headed sims).

1. Wait for your sim to get angry at something and immediately go to the fridge and "make special recipe - Angry Flaming Spaghetti". Make the party or family size so that you can save the leftovers and eat the flaming spaghetti any time you want to get angry. Usually the angry emotion wears off while cooking so you can either eat the spaghetti or just save the whole platter for later.

2. Buy a voodoo doll on the computer and attach it to a sim that your sim already dislikes. I like to go ahead and have them as an enemy so that the fight option is readily available.

3. Eat flaming spaghetti, use the voodoo doll to summon the enemy sim, (they will appear in a few minutes, sim time) and fight the enemy sim while angry. If you win, congrats! Your sim is confident in his beating.

4. Eat your flaming spaghetti any time that you wish your sim to get angry and make the special recipe again as needed (while angry). You can summon the same enemy sim over and over to get the "Get into 10 fights while angry" achievement or buy more voodoo dolls and attach them to other enemy sims.

Also, if you wish your sim to be angry almost all the time, you can paint an angry painting, enable the emotional aurora, and hang it on the wall. Paint many angry paintings and hang them in every room for an almost 24/7 angry sim. (And eat lots of angry flaming spaghetti!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg snart sprø! Holder på i politiyrket og skal arrestere en mistenkt, og reiser til stedet hvor denne mistenkte liksom skal ha blitt observert.. Spør vitner osv. Men finner jeg denne mistenkte simmen? NEI. Har lett i 3 dager nå HELE dagen på jobb. Simmen er en tenåring, og stedet som denne simmen har blitt observert er ved en bar. Så er jo kanskje ikke så sannsynlig at en tenåring oppholder seg der heller? Har sett på gata og i området rundt, men ingen sim som matcher hvordan den mistenkte ser ut.. Blir gal av dette snart! Vil bli forfremmet! Og får bare dårlig innsats når jeg har drevet å hengt ute på dette området hele dagen for å prøve å finne denne mistenkte simmen.. :vetikke: What to do? Flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå blir jeg snart sprø! Holder på i politiyrket og skal arrestere en mistenkt, og reiser til stedet hvor denne mistenkte liksom skal ha blitt observert.. Spør vitner osv. Men finner jeg denne mistenkte simmen? NEI. Har lett i 3 dager nå HELE dagen på jobb. Simmen er en tenåring, og stedet som denne simmen har blitt observert er ved en bar. Så er jo kanskje ikke så sannsynlig at en tenåring oppholder seg der heller? Har sett på gata og i området rundt, men ingen sim som matcher hvordan den mistenkte ser ut.. Blir gal av dette snart! Vil bli forfremmet! Og får bare dårlig innsats når jeg har drevet å hengt ute på dette området hele dagen for å prøve å finne denne mistenkte simmen.. :vetikke: What to do? Flere som har opplevd dette?

En gang skulle jeg også arrestere en blond tenåring, så kom det en som var helt lik beskrivelsen. Prøvde å arrestere han men fikk opp at det var feil person. Dette viste seg til slutt og være en voksen dame med rødt hår som var den mistenkte.

Eneste måten jeg fant ut dette på var og spørre folk om mistenkte. De peker et sted for deg, og da er det bare å ta den personen som de peker på. (Var eneste som funka for meg, er nok en bug)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillet mitt sluttet å virke i går... Klarte ikke å loade, kom bare tilbake til kartene når jeg prøvde å gå inn på en husstand. Noen som har opplevd dette? Måtte tilslutt slette savene og starte helt på nytt :glare:

Jepp, opplevde det her om dagen jeg også. At jeg måtte velge mellom de 3 byene, også kom jeg inn i byen, valgte husstand. Men da datt jeg bare tilbake til der jeg skulle velge by igjen...

Avslutta spillet og gikk inn på nytt bare, da var det i orden igjen heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tar man familieperm? Eller hva det heter.. Når barnet kommer

Hvis ikke jeg tar helt feil så får man ikke det automatisk, man må ringe inn og ta ut feriedager hver dag før jobben starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke jeg tar helt feil så får man ikke det automatisk, man må ringe inn og ta ut feriedager hver dag før jobben starter.

Fant det på telefonen nå, det var ikke der i stad :) Sto: ta familieperm :)

Er det noen måte å få fortgang på denne graviditeten eller? Syns det er så treigt :fnise: Noen juksekode for det? Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det på telefonen nå, det var ikke der i stad :) Sto: ta familieperm :)

Er det noen måte å få fortgang på denne graviditeten eller? Syns det er så treigt :fnise: Noen juksekode for det? Haha

Supert! :)

Du kan prøve sims.add_buff pregnancy_trimester3 (bytt ut 3 med 1 eller 2 avhengig av hvor langt på vei du vil hun skal være) eller sims.add_buff pregnancy_inlabor. Jeg er litt usikker på hvordan de funker med en som allerede er gravid, men de funker i hvert fall ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg ikke hatt tid til å spimle noe særlig igjen. Får tid på tirsdag :)

Imellomtiden har jeg et spørsmål. Hvis man som forsker har lagd en fungerende portal til Sixam, kan man ta med en portal hjem i utstyrslisten og kan de andre medlemmene i husstanden bruke portalen da?

Har bestemt seg for at tenåringen skal få seg en romvesenmann når hun vokser opp nemlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på :)

Er ikke så lenge siden jeg kjøpte meg ny datamaskin, men jeg har så lyst til å laste ned mods. Når jeg spilte på en annen datamaskin så lasta jeg ned fra thesimsresource (?) og det har gått bra.

Men jeg er livredd for å få virus på dataen. Er det trygt å laste ned mods derfra? Og er det noen andre kjente og brae sider som er trygg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leksene til barnet er forsvunnet under flytting. De lå pent å pyntelig på stuebordet før jeg flyttet familien til en ny tomt. Hun fikk ikke med seg nye lekser hjem fra skolen heller. :/

Hun MÅ ha A!! :(

Noen som vet om et triks for å få nye lekser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leksene til barnet er forsvunnet under flytting. De lå pent å pyntelig på stuebordet før jeg flyttet familien til en ny tomt. Hun fikk ikke med seg nye lekser hjem fra skolen heller. :/

Hun MÅ ha A!! :(

Noen som vet om et triks for å få nye lekser?

Det kan kjøpes med bokhylla :) Bare sorter etter pris, de koster bare 1 simoleon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leksene til barnet er forsvunnet under flytting. De lå pent å pyntelig på stuebordet før jeg flyttet familien til en ny tomt. Hun fikk ikke med seg nye lekser hjem fra skolen heller. :/

Hun MÅ ha A!! :(

Noen som vet om et triks for å få nye lekser?

Du kan kjøpe lekser :)

Husker ikke om du kan kjøpe den i kjøpskatalogen eller om du må trykke på en bokhylle og velge kjøp bøker.

Tror det er bokhylla du må trykke på :)

EDIT: der fikk du svaret, og bokhylla var rett :P

Endret av Shinigami
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på :)

Er ikke så lenge siden jeg kjøpte meg ny datamaskin, men jeg har så lyst til å laste ned mods. Når jeg spilte på en annen datamaskin så lasta jeg ned fra thesimsresource (?) og det har gått bra.

Men jeg er livredd for å få virus på dataen. Er det trygt å laste ned mods derfra? Og er det noen andre kjente og brae sider som er trygg? :)

Thesimsresource er trygt. Det samme er modthesims, og nyoppstartede thesimsnetwork. Å laste ned fra tumblr-siden er også trygt, det er ingen simmere som vil gi andre simmere virus. Ulempen er at noen av sidene tumblere bruker til å laste opp på, til tider kan ha reklamer som er nasty. Men det er bare å ha adblock og popupblocker, så ser man ikke de, og da er det ikke noe problem. Vær obs på at om du skal laste ned fra thesimsresource så må du slå av adblocker for den sida, siden de lar deg ikke laste ned om du blokkerer reklamen >.< Hater TSR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thesimsresource er trygt. Det samme er modthesims, og nyoppstartede thesimsnetwork. Å laste ned fra tumblr-siden er også trygt, det er ingen simmere som vil gi andre simmere virus. Ulempen er at noen av sidene tumblere bruker til å laste opp på, til tider kan ha reklamer som er nasty. Men det er bare å ha adblock og popupblocker, så ser man ikke de, og da er det ikke noe problem. Vær obs på at om du skal laste ned fra thesimsresource så må du slå av adblocker for den sida, siden de lar deg ikke laste ned om du blokkerer reklamen >.< Hater TSR.

Jo, de lar deg laste ned - men det tar et minutt lenger å vente bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...