Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

Hmm, kan ikke huske at jeg har fått beskjed om at jeg kan ta foreldreledighet. Burde ikke det komme rett etter at babyen er født? :)

Tror at det kommer en beskjed når du er i tredje semester. Jeg tvinger simmene mine til å jobbe uansett da :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, kan ikke huske at jeg har fått beskjed om at jeg kan ta foreldreledighet. Burde ikke det komme rett etter at babyen er født? :)

Så vidt jeg husker kommer dette en stund før barnet er født, ikke etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det blir om to i husstanden har samme jobb? Politisimmen min har blitt kjæreste med sjefen på politistasjonen nemlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det blir om to i husstanden har samme jobb? Politisimmen min har blitt kjæreste med sjefen på politistasjonen nemlig :P

Du må velge hvem av dem du skal følge på jobb den dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som spiller Sims 4;

Hva slags PC spiller dere på? Stasjonær eller laptop?

Husker da jeg spilte Sims 2 så var det kun stasjonære PCn som taklet spillet....



Anonymous poster hash: f83bd...4b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som spiller Sims 4;

Hva slags PC spiller dere på? Stasjonær eller laptop?

Husker da jeg spilte Sims 2 så var det kun stasjonære PCn som taklet spillet....

Anonymous poster hash: f83bd...4b0

Jeg spiller på en MSI laptop. Sims 4 er det mest optimaliserte spillet i serien, så de fleste PC-er kan gjøre det. Sims 3 funker bare akkurat på min, med alt av grafiske valg på minimum, mens Sims 4 funker feilfritt med medium-høye grafikkvalg, og lasteskjermene er bare på noen få sekunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller på en MSI laptop. Sims 4 er det mest optimaliserte spillet i serien, så de fleste PC-er kan gjøre det. Sims 3 funker bare akkurat på min, med alt av grafiske valg på minimum, mens Sims 4 funker feilfritt med medium-høye grafikkvalg, og lasteskjermene er bare på noen få sekunder :)

Ok, takk for svar :)

Må man kjøpe spillet i butikk (CD), eller kan det lastes ned?

Har spilt Sims 2,har alle extensions pack'ene og har i tillegg lastet ned ekstra materiale (over 1000 forskjellige) laget av andre brukere (møbler,klær,osv)- men så tok PC'n kvelden,og alt forsvant.... :(

Orker ikke laste ned alt på nytt, så tenkte prøve Sims 4...håper det er bedre enn 2'eren.

Anonymous poster hash: f83bd...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar :)

Må man kjøpe spillet i butikk (CD), eller kan det lastes ned?

Har spilt Sims 2,har alle extensions pack'ene og har i tillegg lastet ned ekstra materiale (over 1000 forskjellige) laget av andre brukere (møbler,klær,osv)- men så tok PC'n kvelden,og alt forsvant.... :(

Orker ikke laste ned alt på nytt, så tenkte prøve Sims 4...håper det er bedre enn 2'eren.

Anonymous poster hash: f83bd...4b0

Du kan kjøpe det på nett, hvis ikke jeg tar helt feil så må du registrere det i Origin uansett om du kjøper det i butikk. Jeg kjøpte det rett i Origin :)

Æsj, den er kjip... Om Sims 4 er bedre enn 2 kommer litt an på hva du liker med spillet. Når det gjelder grunnspillet alene så foretrekker jeg 4 over alle de andre. Følelsene er så-så, men jeg elsker multitasking, det at de ikke setter jeg fast om stolen står bittelitt for nærme veggen, og ikke minst hvor bra spillet kjører. Det som kan være et problem er at du er blitt så vant til å spille Sims 2 med alt ekstratillegget at grunnspillet føles veldig tomt. Det er bare en utvidelsespakke og en game pack til 4 så langt, så det føles som det er ganske lite å gjøre om man sammenligner med de andre spillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe det på nett, hvis ikke jeg tar helt feil så må du registrere det i Origin uansett om du kjøper det i butikk. Jeg kjøpte det rett i Origin :)

Æsj, den er kjip... Om Sims 4 er bedre enn 2 kommer litt an på hva du liker med spillet. Når det gjelder grunnspillet alene så foretrekker jeg 4 over alle de andre. Følelsene er så-så, men jeg elsker multitasking, det at de ikke setter jeg fast om stolen står bittelitt for nærme veggen, og ikke minst hvor bra spillet kjører. Det som kan være et problem er at du er blitt så vant til å spille Sims 2 med alt ekstratillegget at grunnspillet føles veldig tomt. Det er bare en utvidelsespakke og en game pack til 4 så langt, så det føles som det er ganske lite å gjøre om man sammenligner med de andre spillene.

Har tatt ut harddisken fra gamle PC'n og håper at jeg klarer å få ut alt som var der inne....men jeg tror ikke at Sims 2 kjører på Win 8, så da må jeg i tillegg skaffe meg en PC med Win 7, som virker så godt som umulig nå...

Det jeg likte med sims 2 var grafikken, og alle de extensions pakkene. Egentlig alt ved Sims 2, det var helt perfekt! Det aller beste var å laste ned klær, sminke,frisyrer og møbler fra div. Sims forum, det var så mye fint og jeg hadde mer enn de standard klærn/møblene som følger med spillet.

http://www.spring4sims.com/wp-content/uploads/2010/04/ros-sims-featured-32.jpg

Prøvde Sims 3 men det virket så dritt i forhold! Grafikken var helt grusom...!

Skal prøve Sims 4 og håpe at det vil være mulig å laste ned mange flere møbler,klær og frisyrer som andre brukere har laget :)

Anonymous poster hash: f83bd...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som spiller Sims 4;

Hva slags PC spiller dere på? Stasjonær eller laptop?

Husker da jeg spilte Sims 2 så var det kun stasjonære PCn som taklet spillet....

Anonymous poster hash: f83bd...4b0

Jeg spiller på en Mac laptop. Har all grafikk på maks, spillet kjører helt smooth. Har windows på en del av harddisken, der har jeg sims 3, og kan spille med en HD-mod og masse custom content.

Jeg vet at Origin en stund hadde sims 2 til gratis nedlasting med alle expansions, det skal funke fint på win8.

Er masse til nedlasting til Sims 4 allerede :) Mods-mappa mi har rundt 500 filer allerede, og det er kun et par uker siden jeg begynte å laste ned ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Problemet med om simmen min og kjærstesjefen skulle flytte sammen ble løst ved at spillet slettet kjæresten til simmen min som det alltid gjør :( Det er så irriterende!

Og nå har jeg samme problemet i politikarrieren at jeg får feil beskrivelse. Leta etter en rødhåra tenåringajente som tilslutt viste seg å være mannen med ljåen som stakk av etter at jeg tok han med til politistasjonen, og vips! Der fikk jeg sparken og må begynne på nytt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Problemet med om simmen min og kjærstesjefen skulle flytte sammen ble løst ved at spillet slettet kjæresten til simmen min som det alltid gjør :( Det er så irriterende!

Og nå har jeg samme problemet i politikarrieren at jeg får feil beskrivelse. Leta etter en rødhåra tenåringajente som tilslutt viste seg å være mannen med ljåen som stakk av etter at jeg tok han med til politistasjonen, og vips! Der fikk jeg sparken og må begynne på nytt igjen.

:sjokkert: Kan man få sparken av å ta feil person? Og må man begynne helt på nytt igjen? :sjokkert: Så kjiipt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiller på en Mac laptop. Har all grafikk på maks, spillet kjører helt smooth. Har windows på en del av harddisken, der har jeg sims 3, og kan spille med en HD-mod og masse custom content.

Jeg vet at Origin en stund hadde sims 2 til gratis nedlasting med alle expansions, det skal funke fint på win8.

Er masse til nedlasting til Sims 4 allerede :) Mods-mappa mi har rundt 500 filer allerede, og det er kun et par uker siden jeg begynte å laste ned ting...

:sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert: Og dette har jeg ikke fått med meg??

Bummer!

Nå har jeg installert Sims 4 og gleder meg til å starte. Laptopen her oppfyller alle kravene så det burde ikke hakke eller gå treigt.

Et spørsmål så langt; hvis man legger til venner i Origin, kan man besøke hverandre eller lignende og få poeng for det?

Isåfall....anyone who wants to be friends? :danse::laugh:

Forresten, hvor laster du ned ting fra?:)

Beklager for masse spørsmål, men er litt ny på dette her

Anonymous poster hash: f83bd...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Kan man få sparken av å ta feil person? Og må man begynne helt på nytt igjen? :sjokkert: Så kjiipt

Jeg tror at det var fordi at jeg prøvde å arrestere flere simmer som var feil sim. Tenkte jo at det umulig kunne være mannen med ljåen jeg skulle arrestere, men var tydeligvis han. Han er tydeligvis en rødhåra tenåringsjente egentlig ja.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lastet ned noen antrekk og møbler, men får dem ikke frem i spillet. Hva gjør jeg feil? Jeg er helt grønn på dette, men antar det må kobles til spillet på et vis, legges i riktig mappe under spillet? Kan noen forklare meg? (Bruk gjerne teskje.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du lokalisere Electronics Art-mappa di, den pleier å ligge under dokumenter. Gå inn på den, velg Sims 4 mappa. Det er en mappe som heter Mods, der legger du alle filene dine. Noen pakker inn filene sine i komprimerte mapper, altså .zip, .rar, .7zip er de vanligste, disse må åpnes. Det er kun .package filer som skal i Mods, alt av bildefiler må slettes. OBS! Vær sikker på at det er Sims 4-filer du laster ned, legger du inn Sims 3 filer så kræsjer spillet. Det kan også hende at du må tillate custom content, det husker jeg ikke, isåfall finner du det under options i spiller.

Om det du har lastet ned er recolours av EA-ting, så kan det hende du finner det på samme plagget/møbelet. Det varierer litt om de dukker opp for seg selv eller sammen med det det er en recolour av. En recolour er altså når noen tar ett plagg/møbel som EA (eller noen andre) har laget, og gir det en ny tekstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som pakka har vært ute et par uker.. Hva synes vi egentlig?

For å starte med det poaitive, så har jeg hatt det veldig gøy med denne pakka så langt. Jeg har fortsatt en del ting som jeg ikke har fått gjort enda, så det mangler ikke på innhold i pakka :)

Men så har jeg dessverre en voksende liste overting jeg er misfornøyd med eller skuffet over...

-Det har vært noen større og mindre bugs og spillet har kræsja et par ganger, noe det ekstremt sjeldent gjorde før pakka. Dette blir nok fiksa.

-Buggen i politikarrieren der beskrivelsen av mistenkt ikke matcher med den skyldige ødelegger veldig mye... Håper at det blir fiksa snart og at det ikke blir som i ts3 hvor ting aldri ble fiksa...

-Savner mer variasjon i arbeidsoppgaver. Spesielt litt mer variasjon i hva man gjør på karrierestigen.

-Hvorfor setter ikke pasientene seg i venterommet slik de gjorde i traileren? De steller seg bare i kø og ser dumme ut.. Hva er resepsjonisten der for? Og hvorfor er jeg den eneste på jobb som tar meg av pasienter?

-Også kjedelig at man ikke selv drar til sykehuset når man er syk. Kjedelig å bare bestille medisiner selv.

-Skuffet over at tomtene i Magnolia Promenade ikke er tilgjengelig når man skal på date. Hadde gledet meg til koselige dater på bakeriet.

- At man ikke kan låse dører. Spesielt irriterende når man driver butikk. Men tror at EA jobber med saken.

-Liker ikke at man ekspederer kunder med iPad. Jeg vil ha god gammeldags kø i kassa.

-At man ikke kan bestemme priser på individuelle varer i butikken.

-Aliens overalt. Tror det ble spesielt ille etter at jeg begynte i forskerkarrieren. Trodde at de skulle leve i skjul jeg. "Kari oppdaget at Ola er en alien" No shit, det kunne jeg ikke se i det hele tatt....

-EA slutter aldri å ljuge i trailerne de lager.

Jeg har sikkert mer, men det er det jeg kom på nå :P

Nå klagde jeg kanskje en del, men er masse jeg liker og :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som pakka har vært ute et par uker.. Hva synes vi egentlig?

For å starte med det poaitive, så har jeg hatt det veldig gøy med denne pakka så langt. Jeg har fortsatt en del ting som jeg ikke har fått gjort enda, så det mangler ikke på innhold i pakka :)

Men så har jeg dessverre en voksende liste overting jeg er misfornøyd med eller skuffet over...

-Det har vært noen større og mindre bugs og spillet har kræsja et par ganger, noe det ekstremt sjeldent gjorde før pakka. Dette blir nok fiksa.

-Buggen i politikarrieren der beskrivelsen av mistenkt ikke matcher med den skyldige ødelegger veldig mye... Håper at det blir fiksa snart og at det ikke blir som i ts3 hvor ting aldri ble fiksa...

-Savner mer variasjon i arbeidsoppgaver. Spesielt litt mer variasjon i hva man gjør på karrierestigen.

-Hvorfor setter ikke pasientene seg i venterommet slik de gjorde i traileren? De steller seg bare i kø og ser dumme ut.. Hva er resepsjonisten der for? Og hvorfor er jeg den eneste på jobb som tar meg av pasienter?

-Også kjedelig at man ikke selv drar til sykehuset når man er syk. Kjedelig å bare bestille medisiner selv.

-Skuffet over at tomtene i Magnolia Promenade ikke er tilgjengelig når man skal på date. Hadde gledet meg til koselige dater på bakeriet.

- At man ikke kan låse dører. Spesielt irriterende når man driver butikk. Men tror at EA jobber med saken.

-Liker ikke at man ekspederer kunder med iPad. Jeg vil ha god gammeldags kø i kassa.

-At man ikke kan bestemme priser på individuelle varer i butikken.

-Aliens overalt. Tror det ble spesielt ille etter at jeg begynte i forskerkarrieren. Trodde at de skulle leve i skjul jeg. "Kari oppdaget at Ola er en alien" No shit, det kunne jeg ikke se i det hele tatt....

-EA slutter aldri å ljuge i trailerne de lager.

Jeg har sikkert mer, men det er det jeg kom på nå :P

Nå klagde jeg kanskje en del, men er masse jeg liker og :)

Hvilken pakke?

Anonymous poster hash: f83bd...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...