Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!

Adele

Anbefalte innlegg

1 hour ago, vaarinn said:

DETTE! Helt enig, utrolig knotete, husker ikke hvordan jeg gjør det, men står alltid litt fast om jeg vil bygge på den måten, tar litt tid før jeg får det til. Er forresten også enig med nyanser og farger på møbler, skulle vært lettere å matche.

Når det gjelder hvilken pakke du kan kjøpe så vet jeg egentlig ikke, sitter å lurer selv på om jeg kanskje treeenger en til. Har også alle utvidelsespakkene, pluss den klesvaskedag og familie og barn. Sistnevnte har mye sånne familiemøbler om du skjønner, litt tilpasset småbarnsfamilier føler jeg. Klesvaskedag har jo vaskemaskin, tørketrommel, ellers husker jeg ikke om det er kommet så mye nytt. Du kan se på origin, der skal det være bilde av ting som er nytt i spillet.

mvh Vårin

Ja! Jeg vet jo egentlig hvordan gjøre det men det tar unødvendig lang tid og husker det ikke alltid 

Glemte helt at jeg kunne se på origin 🤦🏼‍♀️ Er ikke så imponert av klesvask (prøvde hos ei venninne) men skal se nærmere på den andre. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha sandkasse, huskestativ, himmelseng og hjørnesofa på sims. Og andre farger og tapeter. Kaniner hadde også vært fint.

Anonymkode: d7ee0...c8d

Dette kom vel med sesonger-pakken, om eg ikkje tar feil? Det er i alle fall i spelet mitt, og eg har ikkje lasta ned mod for å få det. :) Sandkasse hadde vore artig, då. Og fleire møblar som matcher i farge og fasong, og gjerne større sofaer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2019 den 21.02, Amantheia skrev:

Dette kom vel med sesonger-pakken, om eg ikkje tar feil? Det er i alle fall i spelet mitt, og eg har ikkje lasta ned mod for å få det. :) Sandkasse hadde vore artig, då. Og fleire møblar som matcher i farge og fasong, og gjerne større sofaer! 

Finnes sandkasse? Jeg har huskestativ, men jeg kan ikke huske å ha sett sandkasse. Jeg savner uteleker for småbarn. Sånne lekeplassleker de sitter på. Jeg mener jeg hadde det i The Sims 3. 

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2019 den 21.02, Amantheia skrev:

7 minutter siden, Chiyo skrev:

Finnes sandkasse? Jeg har huskestativ, men jeg kan ikke huske å ha sett sandkasse. Jeg savner uteleker for småbarn. Sånne lekeplassleker de sitter på. Jeg mener jeg hadde det i The Sims 3. 

Sandkasse kunne vært noe, men ser for meg en ny «ballpit» fiasko, om det skulle dukke oppi spillet 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vaarinn skrev:

Skulle det ikke komme en ny oppdatering idag med 3 nye karrierer? 😮

Kor har du sett dette? 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det var tilbud på utvidelsespakker på Origin, så jeg sikret meg Livet i byen og kjendisgreiene i dag. Har karrierepakken fra før av. Har ingen planer for påsken pga bortreist familie, så her blir det spilling! 

Anonymkode: 03946...eb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke om dette har blitt diskutert før, men jeg får ikke til å laste opp vlog med videostasjonen. Får spilt inn, men prøver jeg å laste opp eller andre greier så bare forsvinner handlingen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om dette har blitt diskutert før, men jeg får ikke til å laste opp vlog med videostasjonen. Får spilt inn, men prøver jeg å laste opp eller andre greier så bare forsvinner handlingen med en gang.

Ah, fant ut at den kun funker i kjendisnabolaget. Har ikke så lyst å flytte fra huset mitt akkurat nå, så nå har jeg satt opp studio i parken der. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir så irritert over at aldersutviklingen fortsetter på andre tomter, selv om jeg har alle de riktige innstillingene. På en tomt er det en dame gravid, også spiller jeg med søstra på en annen tomt som besøker den første tomten. Og da ser jeg plutselig at barnet er født, og fått et annet navn. Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre det? 😫

sims.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Babyer blir født automatisk etter fullgått svangerskap samme hvilken innstilling en har, men det går an å endre navn. Usikker på om det går når den er baby, men på toddlernivå er det bare å gå til en kommode eller et speil og trykke på planlegg antrekk. Da klikker du bare på navnet ved siden av diamanten, og kan endre til hvilket navn du vil.

9BAFA54A-888A-4E2F-874C-44360486D037.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Babyer blir født automatisk etter fullgått svangerskap samme hvilken innstilling en har, men det går an å endre navn. Usikker på om det går når den er baby, men på toddlernivå er det bare å gå til en kommode eller et speil og trykke på planlegg antrekk. Da klikker du bare på navnet ved siden av diamanten, og kan endre til hvilket navn du vil.

9BAFA54A-888A-4E2F-874C-44360486D037.jpeg

Ok, da vet jeg det. Tusen takk :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lastet ned en ferdig ugly-sim fra galleriet og skal se hvor mange generasjoner det går før jeg får en normal sim...
Dette var utgangspunktet (har beholdt alt som det var bortsett fra at jeg har byttet fritidsklær på henne og gitt henne leppestift):

Dpmk7nx.jpg

Her er hennes datter Baby-Louise, smelt på tjukken:

UeGMpab.jpg

Og så kom hennes arving; Belissima, og som dere ser skjedde det svært lite her. Hun er jo faktisk (skuffende nok) som snytt ut av den store nesa til sin mor... De er nesten identiske, bortsett fra øyenfargen.

XaHvdBN.jpg

Vi får se hva som skjer i neste runde. Blir spennende å se om nesen og resten av de uheldige trekkene avles bort eller om det kommer nok en klone av Baby-Louise og Belissima...

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsettelsen på familiesoga:

Belissima fant seg en mørkhudet sjarmør og resultatet ble Vilma. Hun arvet mye av utseendet fra faren men nesen fikk hun fra moren, bare i en enda litt større utgave...

FWuzkIH.jpg

Vilma vokste opp og fant seg en blond kjekkas som jeg mistenker egentlig liker menn. Han var rimelig vanskelig å flørte med, men siden han allerede hadde flyttet inn ble han tvangsromantisert (romantikklevel jukset til maks). Resultatet ble faktisk en gutt denne gangen, og han arvet farens blonde hår og morens grå øyne! Barney heter han og han er første avkom med normal nese! Yey!

w0cAgrJ.jpg

Jeg valgte likevel å gå et steg videre, så Barney fant seg en rødhåret skjønnhet som han elget seg inn på. De klaffet fint sammen uten noe juks og de ble raskt foreldre til ei jente. Hun heter Bina og har arvet morens røde hår og søte utseende! Her ser dere henne sammen med førstematriarken Betsy, hennes tipp-tipp-oldemor! :nigo:

OFqXfYM.jpgEndelig i mål med oppgaven! :) 

Endret av Ardwinna
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Ardwinna skrev:

Fortsettelsen på familiesoga:

Belissima fant seg en mørkhudet sjarmør og resultatet ble Vilma. Hun arvet mye av utseendet fra faren men nesen fikk hun fra moren, bare i en enda litt større utgave...

FWuzkIH.jpg

Vilma vokste opp og fant seg en blond kjekkas som jeg mistenker egentlig liker menn. Han var rimelig vanskelig å flørte med, men siden han allerede hadde flyttet inn ble han tvangsromantisert (romantikklevel jukset til maks). Resultatet ble faktisk en gutt denne gangen, og han arvet farens blonde hår og morens grå øyne! Barney heter han og han er første avkom med normal nese! Yey!

w0cAgrJ.jpg

Jeg valgte likevel å gå et steg videre, så Barney fant seg en rødhåret skjønnhet som han elget seg inn på. De klaffet fint sammen uten noe juks og de ble raskt foreldre til ei jente. Hun heter Bina og har arvet morens røde hår og søte utseende! Her ser dere henne sammen med førstematriarken Betsy, hennes tipp-tipp-oldemor! :nigo:

OFqXfYM.jpgEndelig i mål med oppgaven! :) 

Haha, dette var moro! Takk som delte :laugh:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.4.2019 den 23.59, Ardwinna skrev:

Jeg lastet ned en ferdig ugly-sim fra galleriet og skal se hvor mange generasjoner det går før jeg får en normal sim...
Dette var utgangspunktet (har beholdt alt som det var bortsett fra at jeg har byttet fritidsklær på henne og gitt henne leppestift):

Dpmk7nx.jpg

Her er hennes datter Baby-Louise, smelt på tjukken:

UeGMpab.jpg

Og så kom hennes arving; Belissima, og som dere ser skjedde det svært lite her. Hun er jo faktisk (skuffende nok) som snytt ut av den store nesa til sin mor... De er nesten identiske, bortsett fra øyenfargen.

XaHvdBN.jpg

Vi får se hva som skjer i neste runde. Blir spennende å se om nesen og resten av de uheldige trekkene avles bort eller om det kommer nok en klone av Baby-Louise og Belissima...

Gjorde den jeg også! Tok 6 generasjoner og da fikk jeg en kjempekjekk mann!

Anonymkode: d7ee0...c8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...