Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!

Adele

Anbefalte innlegg

Hvilken pakke?

Anonymous poster hash: f83bd...4b0

På jobben pakka som nylig ble utgitt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sett en eneste alien, jeg.

Og det er hovedproblemet mitt med denne pakka. Det virker som om alle opplever den ekstremt forskjellig. Noen har masse bugs, noen har ingen. Noen har aliens på hvert gatehjørne, andre som meg ser ingen (jeg har opplevd én eneste gang at en sim ble bortført, og det var en dame). Og den er veldig ustabil i hvordan den oppleves å spille for meg som en person også. Jeg har en forskersim, eneste karrieren jeg har utforsket ordentlig så langt. De aller fleste dager er arbeidsoppgavene de samme. Så hadde jeg typ tre dager på rad hvor det var helt andre oppgaver! Den ene dagen skulle jeg hovedsaklig sanke ting, den andre måtte jeg velge om jeg ville være evil overlord eller benevolent scientist, og den tredje dagen måtte jeg fokusere på å sosialere med medarbeidere for å lage god team spirit tror jeg (var febersyk når jeg spilte, husker litt dårlig :ler: ) . Men det er også de eneste gangene jeg har sett de dagene... Resten er analyser ditt, lag det serumet, spør kollegaer om krystaller og metall...

Savner også at pakka ikke påvirket barn eller tenåringer i det hele tatt som jeg har fått med meg.

Irriterer meg også hvor begrenset retail-systemet er. Jeg begynte med et bakeri, men gikk i minus hver dag fordi det tok alt for lang tid å få gjennomført kjøp ift hvor mye penger ting ble solgt for. Prøvde meg på et fotostudio, samme greia. Og dette er to skills som ble lagt til i den pakka spesifikt for retail! Og med et bakeri, så tar jo kundene bare med seg hele tallerkenen og går. Jeg hadde ordnet masse fine sitteplasser, i håp om at de faktisk kom til å sette seg ned og spise det de hadde kjøpt... Nope. Så for å tjene penger må man selge møbler eller noe som er dyrt. Det er frustrerende.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lastet ned tomter (altså hus)?

Hvordan får man de inn i spillet? Den kom ikke i den berømte .package filen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men har brukt juksekode for å unlocke alt og det kommer fortsatt ikke opp...

Anonymous poster hash: d2ffc...533

hva er koden :P

Anonymous poster hash: c6505...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forskerkarrieren kommer det opp som arbeidspppgave å jobbe med romskipet i ti minutter. Kan noen fortelle meg hvor det romskipet er hen? Jeg har lett opp og ned og finner det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du ikke har startet a bygge romskipet enda, så kan du ikke se det enda. Litt dårlig forklart, men det skal være et stort firkanta område i midten av arbeidsplassen. Trykk der, så kan du bygge :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke har startet a bygge romskipet enda, så kan du ikke se det enda. Litt dårlig forklart, men det skal være et stort firkanta område i midten av arbeidsplassen. Trykk der, så kan du bygge :)

Takk for svar :) Finner fortsatt ikke noe sted å bygge da... Hmmm Endret av Nettejea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har lastet det ned fra galleriet, skal alle filene i Tray-mappa såvidt jeg vet.

La filene i tray mappen, men aner ikke hvor jeg finner det huset i selve spillet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du lokalisere Electronics Art-mappa di, den pleier å ligge under dokumenter. Gå inn på den, velg Sims 4 mappa. Det er en mappe som heter Mods, der legger du alle filene dine. Noen pakker inn filene sine i komprimerte mapper, altså .zip, .rar, .7zip er de vanligste, disse må åpnes. Det er kun .package filer som skal i Mods, alt av bildefiler må slettes. OBS! Vær sikker på at det er Sims 4-filer du laster ned, legger du inn Sims 3 filer så kræsjer spillet. Det kan også hende at du må tillate custom content, det husker jeg ikke, isåfall finner du det under options i spiller.

Om det du har lastet ned er recolours av EA-ting, så kan det hende du finner det på samme plagget/møbelet. Det varierer litt om de dukker opp for seg selv eller sammen med det det er en recolour av. En recolour er altså når noen tar ett plagg/møbel som EA (eller noen andre) har laget, og gir det en ny tekstur.

Jeg har lagt filene i mods-mappa, valgte å lagre dem der da de ble pakket ut. Har endret innstillingene i spillet, og startet på nytt. Har sett etter nye fargekombinasjoner på antrekkene, men finner fortsatt ikke de nye. Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Finner fortsatt ikke noe sted å bygge da... Hmmm

Utenfor bygget, i "gårdsplassen" mellom byggene, er det en firkant på bakken som er laget i et annet materiale enn resten av bakken. Det står en trebukk like bortenfor. Trykk på den firkanten, så skal valget "bygg rakett" komme opp :)

La filene i tray mappen, men aner ikke hvor jeg finner det huset i selve spillet :)

Det vet jeg ikke dessverre, har kun lastet ned fra galleriet. Men prøv å gå inn i galleriet og "mine filer" eller hva det heter, der du finner hus som er lagret fra galleriet?

Jeg har lagt filene i mods-mappa, valgte å lagre dem der da de ble pakket ut. Har endret innstillingene i spillet, og startet på nytt. Har sett etter nye fargekombinasjoner på antrekkene, men finner fortsatt ikke de nye. Hva gjør jeg feil?

Hmmm. Kan du linke meg til noen av tingene du har lastet ned? Kan ikke skjønne hvorfor det ikke skal funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffet meg "På jobben" pakka i går, artig så langt, lot simmen jeg holdt mest på med bli snut. Dessverre har hun nettopp blitt enke, så hun går rundt og henger med hodet, stakkars.

Gleder meg til å prøve mer i kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor bygget, i "gårdsplassen" mellom byggene, er det en firkant på bakken som er laget i et annet materiale enn resten av bakken. Det står en trebukk like bortenfor. Trykk på den firkanten, så skal valget "bygg rakett" komme opp :)

Det vet jeg ikke dessverre, har kun lastet ned fra galleriet. Men prøv å gå inn i galleriet og "mine filer" eller hva det heter, der du finner hus som er lagret fra galleriet?

Hmmm. Kan du linke meg til noen av tingene du har lastet ned? Kan ikke skjønne hvorfor det ikke skal funke.

Prøvde på nytt i dag, en annen kjole, og nå gikk det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Prøvde Sims 3 men det virket så dritt i forhold! Grafikken var helt grusom...!

Anonymous poster hash: f83bd...4b0

Grafikken i sims 3 var helt utmerket men det var avhengig av at man hadde en god PC som taklet at man kjørte spillet på høye instillinger. Jeg begynte å spille det på en gammel PC og irriterte meg over grafikken. Da jeg kjøpte ny PC skjønte jeg at det ikke var spillet som var dårlig. :P

Sims 4 er lettere å få til å funke og se bra ut på eldre og svakere PCer.

-Aliens overalt. Tror det ble spesielt ille etter at jeg begynte i forskerkarrieren. Trodde at de skulle leve i skjul jeg. "Kari oppdaget at Ola er en alien" No shit, det kunne jeg ikke se i det hele tatt....

Ja den er festlig... En blå sim med spisse ører, kledt i romdrakt? Jeg trodde bare det var den nye moten i nabolaget :rolleyes:

Jeg merker også at det har blitt en del ekstra treghet og frysing i spillet, og mange rare bugs. Håper dette blir fikset. Og så skulle jeg ønske at man kunne gjøre som i Sims 2, å ha butikk i eget hus. Det er kjedelig i lengden å reise til og fra butikken med disse irriterende ladeskjermene. Selv om PCn min er kraftig med bra skjermkort og kjører på høyeste innstillinger, har jeg til tider irriterende langvarige ladeskjermer.

Nå er det ei god stund siden jeg spilte så tror jeg må spille litt i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns simmen min fryser mange ganger når den er på jobb. Hvis jeg setter den i gang med noe å gjøre så kan simmen godt bli stående i en halvtime-time (simstid) før den endeøig reagerer... Utrolig irriterende og bortkasting av tid på jobben!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns simmen min fryser mange ganger når den er på jobb. Hvis jeg setter den i gang med noe å gjøre så kan simmen godt bli stående i en halvtime-time (simstid) før den endeøig reagerer... Utrolig irriterende og bortkasting av tid på jobben!!

Merka det samme da jeg spilte i går. Hadde ikke det problemet før den seneste oppdateringa :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en sim i forskerkarrierren, men hun rekker jo aldri å fullføre alle oppgavene mens hun er på jobb. Ikke om hun jobber overtid engang. Er det noen som rekker å gjøre alle oppgavene?

En ting som er litt irriterende er at hun stadig får beskjed om å kalibrere ormehullgeneratoren, men den kan jo bare kalibreres en gang, så nå har hun "funnet den opp" for tredje gang.

Hun har to barn, og fortsatt kommer det opp at hun har årnings for første gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sim i forskerkarrierren, men hun rekker jo aldri å fullføre alle oppgavene mens hun er på jobb. Ikke om hun jobber overtid engang. Er det noen som rekker å gjøre alle oppgavene?

En ting som er litt irriterende er at hun stadig får beskjed om å kalibrere ormehullgeneratoren, men den kan jo bare kalibreres en gang, så nå har hun "funnet den opp" for tredje gang.

Hun har to barn, og fortsatt kommer det opp at hun har årnings for første gang!

Man trenger jo bare å få det meteret fullt om man skal gjøre det best mulig en arbeidsdag, og det går stort sett ganske lett. Man fortsetter å få glere oppgaver etter det,men det er ikke noe vits i å gjøre dem. Ormehullgeneratoren kan jo kalibreres mer en en gang, men det må gå litt tid mellom hver gang. Husker ikke om det må gå en hel dag eller om det er kortere.

Jeg får også den årningsbeskjeden.

Fikk også enda en bug igår i politikarrieren. Jeg skulle dra ut å finne en mistenkt. Jeg ble lastet inn på en tomt, men så var jeg plutselig ikke på jobb mer og kunne ikke arrestere noen eller noen ting. Lønn fikk jeg heller ikke :( Da jeg dro på jobben neste dag, så måtte jeg ta en ny sak :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er en juksekode for å endre utseendet til simmene etter at jeg har begynt å spille med dem. Noen som kan den? Og hva er det jeg må trykke på for å få opp feltet der jeg kan skrive inn juksekoder?

Simmen min er blitt gammel, og jeg har lyst til å gi henne flere rynker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er en juksekode for å endre utseendet til simmene etter at jeg har begynt å spille med dem. Noen som kan den? Og hva er det jeg må trykke på for å få opp feltet der jeg kan skrive inn juksekoder?

Simmen min er blitt gammel, og jeg har lyst til å gi henne flere rynker.

Først må du trykke ctrl + shit + c eller s (husker ikke helt). Så skriver du: testingcheats on

Også skriver du: cas.fulleditmode . Så kan du endre som du vil. :)

Tror hvertfall det var sånn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...