Gå til innhold

Kjæresten reiser på ferie 3 uker etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det mange av dere som mener det er uproblematisk å være alene i to uker rett etter fødsel, som HAR barn? Og om så; er det lenge siden førstemann var nyfødt?

Jeg husker veldig godt tiden rett etter fødsel, jeg var totalt ukjent med hele situasjonen, var utslitt etter graviditet, lang fødsel og ingen soving om natta. Hadde mannfolket stikki på ferie i to uker på den tiden, kunne han faktisk glemt å komme tilbake til oss! Du er ikke en god og snill mann om du stikker fra dama de når hun nettop har blitt mor, for første gang ts? Det er ikke omtenksomme, det er ikke snilt og det er ikke ok.

At det er mange alenemødre er noe helt annet, de forventer faktisk ingen tilstedeværende kjære som støtter gjennom vanskelige stunder.

Det er forskjell på å være alene alene, og på å være alene i et forhold.

Men, om jeg tror helt på ts vet jeg nå ikke. Feil tid å dra til Australia på for mange, og å ta ut barna fra skolen rett etter skolestart for ren fornøyelse? Høres merkelig ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange av dere som mener det er uproblematisk å være alene i to uker rett etter fødsel, som HAR barn? Og om så; er det lenge siden førstemann var nyfødt?

Jeg husker veldig godt tiden rett etter fødsel, jeg var totalt ukjent med hele situasjonen, var utslitt etter graviditet, lang fødsel og ingen soving om natta. Hadde mannfolket stikki på ferie i to uker på den tiden, kunne han faktisk glemt å komme tilbake til oss! Du er ikke en god og snill mann om du stikker fra dama de når hun nettop har blitt mor, for første gang ts? Det er ikke omtenksomme, det er ikke snilt og det er ikke ok.

At det er mange alenemødre er noe helt annet, de forventer faktisk ingen tilstedeværende kjære som støtter gjennom vanskelige stunder.

Det er forskjell på å være alene alene, og på å være alene i et forhold.

Men, om jeg tror helt på ts vet jeg nå ikke. Feil tid å dra til Australia på for mange, og å ta ut barna fra skolen rett etter skolestart for ren fornøyelse? Høres merkelig ut.

Tror du alenemødre har det så fryktelig mye lettere enn deg kun pga forventninger?

For forventninger er eneste forskjellen...alene er alene eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du alenemødre har det så fryktelig mye lettere enn deg kun pga forventninger?

For forventninger er eneste forskjellen...alene er alene eller?

Har jeg skrevet at alenemødre har det så fryktelig mye lettere? Jeg har sagt det er annerledes å være alene når man forventer det en når man forventer å være to, og det er min tro. Forventninger betyr ganske mye for ganske mange.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for min del hadde det vært takk og adjø om dette ble gjennomført, for å si det sånn. Dette er absolutt ikke greit!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg skrevet at alenemødre har det så fryktelig mye lettere? Jeg har sagt det er annerledes å være alene når man forventer det en når man forventer å være to, og det er min tro. Forventninger betyr ganske mye for ganske mange.

Du tar ihvertfall utgangspunkt i at alle vil være like avhengig av støtte som du selv var.

Implisitt at alenemødre ikke trenger eller er avhengig av støtte.

Er du avhengig og uselvstendig under slike forhold kan du være sikker på at de som er alene har det mye mye verre.

De har jo ingen som kommer tilbake fra ferie; fullt parat til å hjelpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar ihvertfall utgangspunkt i at alle vil være like avhengig av støtte som du selv var.

Implisitt at alenemødre ikke trenger eller er avhengig av støtte.

Er du avhengig og uselvstendig under slike forhold kan du være sikker på at de som er alene har det mye mye verre.

De har jo ingen som kommer tilbake fra ferie; fullt parat til å hjelpe.

Tull, du er bare ute etter å krangle om noe jeg ikke har nôen intensjoner om å krangle med deg om.

Du vet ingenting om verken meg eller hvor lett/vanskelig jeg tror/vet alenemødre har det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar ihvertfall utgangspunkt i at alle vil være like avhengig av støtte som du selv var.

Implisitt at alenemødre ikke trenger eller er avhengig av støtte.

Er du avhengig og uselvstendig under slike forhold kan du være sikker på at de som er alene har det mye mye verre.

De har jo ingen som kommer tilbake fra ferie; fullt parat til å hjelpe.

Har jeg misforstått, eller mener du at siden det finnes alenemødre som klarer seg ok, så bør ikke vi i forhold klage når mannen lar være å stille opp? Du ser ikke den gigantiske forskjellen? :klo:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg misforstått, eller mener du at siden det finnes alenemødre som klarer seg ok, så bør ikke vi i forhold klage når mannen lar være å stille opp? Du ser ikke den gigantiske forskjellen? :klo:

Nå kan du jo ikke utelukke at jeg svarer direkte til Bachata....

Din vending er en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull, du er bare ute etter å krangle om noe jeg ikke har nôen intensjoner om å krangle med deg om.

Du vet ingenting om verken meg eller hvor lett/vanskelig jeg tror/vet alenemødre har det.

Jo. I følge egne utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. I følge egne utsagn.

Nei, kun ifølge dine tolkninger av hva jeg har skrevet.

Jeg er ikke og har aldri vært avhengig eller uselvstendig, men jeg forventer at han jeg får barn med ønsker å være endel av det hele.

Og jeg mener like herlig at det er forskjell på å forvente støtte fra partner, kontra å vite at evt støtte må man klare seg uten eller finne andre steder.

Mener du at det ikke er forskjell på forventningene? Eller mener du at forventninger ikke har noe å si?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet.

Han har mange hensyn å ta.

3 uker gammel baby er jo ikke noe vanskelig å ha alene!!

For et idiotisk svar. Mange mødre kan være dårlig lenge etter en fødsel. Selv slet jeg med smerter i lang tid etter og kunne ikke greid meg alene. I tillegg kan babyen ha kolikk å gråte i et sett. Da er det tøft å klare alt alene. I tillegg synes jeg det er merkelig at en nybakt far vil reise fra barnet sitt så kort tid etter fødsel. Og hva hvis det blir noe komplikasjoner og mor og barn må bli lenge på sykehus. Litt dumt å planlegge tur da. Og helt til slutt, jeg hat en venninne som fødte 3 uker etter termin ( viste seg at terminen var en uke feil) så i verste tilfelle kan fødselen starte når han reiser.

Så jeg haddr sagt klart ifra om at det ikke er aktuelt og at han fikk utsette turen noen måneder til han så at alt gikk bra med både ts og barnet. Ville i utgangspunktet ikke vært sammen med en mann som kunne finne på noe sånt, men nå har jo TS en gang fått barn med mannen så det er litt sent å gjøre noe med nå!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig unødvendig å bli møtt med fiendtlighet fordi man er uenig i en sak.

Dette er et debattforum.

Dersom man kun ønsker argumenter fra en vinkel, har man ingenting her å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Dere må følge bedre med. TS forteller i innlegg nr. 88 at hun har snakket med mannen og at det ikke blir noen tur til Australia på dette tidspunktet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Tror du alenemødre har det så fryktelig mye lettere enn deg kun pga forventninger?

For forventninger er eneste forskjellen...alene er alene eller?

greia er at dersom man ikke er alenemor, så er man to. Og er man to om noe så er man to om noe. Om jeg hadde vært ts og han ville behandle meg som en alenemor, javel da skulle han fått vilja si, for jeg hadde endt det forholdet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig unødvendig å bli møtt med fiendtlighet fordi man er uenig i en sak.

Dette er et debattforum.

Dersom man kun ønsker argumenter fra en vinkel, har man ingenting her å gjøre.

Du går jo rett i strupen på meg, pga feiltolkninger av hva jeg har skrevet, og du er ganske krass i din måte å skrive til folk på. Du legger heller ikke skjul på at du diskuterer person og ikke sak. Du blir møtt langt mindre fiendtlig en hva du møter andre med.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørtes rart ut at de har planlagt en så lange reise mitt oppi en barnefødsel. Jeg hadde vært forbanna for og si det slik.

Anonymous poster hash: 13582...ed0

Ja, det er fornavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig rart ut dette. For meg så ville det vært like naturlig å rydde unna alle avtaler rundt fødsel for far som for mor. Selv foreldrene våre holdt kalenderen noenlunde ledig for å kunne komme til! Men jeg skjønner og godtar at folk er forskjellige, spesielt når de er villige til å endre på planene når de ser hvor viktig dette er for andre, som TS sin kjæreste. Det jeg tenker om kjæresten hennes, er at kanskje han er litt korttenkt. At han ikke tenker over at hun kanskje trenger både hjelp og støtte rundt fødsel, og at det også er viktig å være familie spesielt den første tiden, bli kjent med babyen, osv. Kanskje han også tenker at tiden rett etter fødselen ikke er mer viktig enn f.eks. 3 måneder etter fødselen, eller 3 år, 13 år for den saks skyld. Men at han er like glad i både TS og den kommende babyen likevel, selv om han er litt korttenkt, og prioriterer litt "merkelig" for oss andre.

Men hadde mannen min dratt et slikt stunt, så hadde jeg ikke skrevet til Kvinneguiden, da hadde jeg sagt fra til mannen min at det ikke hadde vært aktuelt et sekund. Og jeg hadde ikke gitt meg på det heller. Ikke fordi jeg ikke hadde klart meg selv (det hadde jeg forresten ikke, pga keisersnitt), men fordi jeg ikke hadde funnet meg i at tiden etter fødselen ikke hadde vært førsteprioritet for også han. Om evt. barn fra tidligere ekteskap hadde trengt å føle seg inkludert, så hadde de vært hjertelig velkomne de også. De hadde jo nettopp fått seg et nytt familiemedlem de også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Du skjønner det an noen ganger er det behovet for K-O-M-M-U-N-I-K-A-S-J-O-N som sårer mest. Fordi enkelte ting burde ikke være nødvendig å si høyt, men burde være en selvfølge!

Å ikkje seie noko høgt er vel ikkje kommunikasjon? Enten vil du ha kommunikasjon (altså å snakke om ting) eller så vil du ha tankelesing. Tankelesing er alvorleg overvurdert som kommunikasjonsmetode. Så bra at mannen til ts har bestemt seg for å bli heime likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke svigerforeldrene dine når du har termin?? Merkelig... Og merkelig å ta barn ut av skolen for å dra på ferie, det er jo ikke engang lov...

Anonymous poster hash: 71e4a...b61

Joda, det er lov :) Ingenting i lovverket som sier noe annet. Noen skoler/kommuner har innført regelverk om at de ikke tillater å ta barna fri for ferie, men det er ikke forbudt på noe vis.

Hjelpes, så mange hysteriske kvinner det er her da. Ja, det var kanskje litt lite gjennomtenkt og litt dårlig timing, men er det virkelig så krise da? Man bør klare å være 2 uker alene med barnet. Tenk på alle alenemødrene der ute som ikke har noe annet valg.

Om min samboer hadde gjort det, så hadde jeg sagt at jeg synes det var dårlig timing, men at det gikk greit. Hadde da virkelig ikke gjort det slutt og skapt masse drama av den grunn.

Anonymous poster hash: da98b...5b8

De fleste med normal fødsel klarer det helt fint ja, men det er vel ingen som har påstått at det er saken her?

1. Hvorfor ønsker ikke mannen å bli kjent med nye barnet?

2. Hvorfor ønsker ikke mannen at hans andre barn skal få bli kjent med nye barnet?

3. Hva skjer om det ikke er en ukomlisert fødsel? Da kan man ha behov for hjelp med barnet i flere uker etterpå. Feks. ved alvorlig revning, keisersnitt, infeksjoner, brystbetennelse (som kan gi skikkelig feber og influensafølelse), knekt halebein, fødselsdepresjon etc.

4. Hva skjer om det er noe galt med barnet? Feks. fødselsskader, andre skader, sykdom, infeksjon etc.

Man vet aldri hvordan en fødsel vil foreløpe, og derfor er det forferdelig dumt å bruke masse penger på å låse seg til en tur om noe uforutsett skulle skje. Man bør i det minste være tilgjengelig! Blir mor for dårlig så gir de fleste leger sykemelding til faren sånn at han kan ta seg av barnet. Ikke så veldig sjelden det blir keisersnitt og mor dermed skal være forsiktig med løfting, eller at det er andre små og store komplikasjoner med bor eller barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...