Gå til innhold

Kjæresten reiser på ferie 3 uker etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes dere overdramatiserer veldig mye!

Jeg synes også argumentasjonen handler mest om sentimentalitet til ny baby og ny dame.

Det er klart han ikke drar dersom det er noe helt spesielt. Men i utg.pkt klarer da en voksen kvinne fint å være alene med en 3-5 uker gammel baby.

Millioner av kvinner gjør det jo årlig.

Selvfølgelig KLARER man det, men du er jo helt idiot som ikke ser poenget. Hvis jeg skulle hatt barn med en mann, og han heller ville dratt på ferie enn å være sammen med sitt nyfødte barn, samt hjelpe førstegangsmor hadde jeg bedt ham dra til h**** og diverse andre stygge plasser hvor sola ikke skinner. Hadde han prioritert ferie over meg samt hans barn hadde vi ikke lenger vært sammen.

Som sagt - hva hvis det blir hastekeisersnitt? Da kan man bli sengeliggende i 2 uker +. Trivelig å være alene med en nyfødt baby da, ja.

Og det skjønner jeg han godt på :)

Det er jo fint at du forstår far i denne situasjonen, men du prøver jo ikke en gang å forstå mor her. Du leser at mor synes denne situasjonen er utrygg og svarer: "men slik opplevde ikke JEG det, så da er det jo ikke noe problem". Svarene dine er egoistiske og unyansert.

Herregud folkens det er tydelig at han ikke orker nyfødt baby mas. Det er ikke at han ikke forstår hintinga eller situasjonen eller hva enn det måtte være. Han orker ikke nyfødt baby og tar ferie midt opp i det. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 8bfdb...069

Da burde han bare la vær å få barn da.

Anonymous poster hash: 2f4f5...c2e

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Lovet Australia-tur er ok det, men Australia ligger der neste år også!

Slutt og hint, fortell han I DAG, at den turen der, den utgår, ellers bør du utgå! Slikt er faktisk ikke akseptabelt.

Hadde det vært snakk om feiring av 90-års dagen til en slektning bosatt der, så kunne man se mellom fingrene, men bare ferie? Ikke en snøballs sjanse i hel**e!!!

jeg syns st bsrna skal få reise ssmmen med besteforeldrene men at han pent må bli hjemme og ta seg av sitt nyfødte barn.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er veldig snill , omsorgsfull og et godt menneske. Problemet er at det virker som han ikke skjønner helt hvor viktig er det for meg. Han tar det som ,, ja ,ja et barn til, det går nok fint,,

Ts

Anonymous poster hash: 08920...cff

Da er han hverken snill, omsorgsfull eller god hvis han ikke skjønner tegninga.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplikasjoner, babyens personlighet, mors helse og alt annet til side. Jeg syns faktisk at det verste er at han ikke vil være hjemme med dere så kort tid etter fødsel. Han har fått et nytt barn på det tidspunktet. Trodde denne tiden var viktig for at familien skal få ro og bli kjent med hverandre.

Turen kan de ta igjen når som helst. Det er ikke snakk om at han aldri får dra på tur mer. Og hvordan familien hans kan være med på dette og mene at det er en god ide, det synes jeg også er diskutabelt, men det er selvsagt ikke hovedsaken.



Anonymous poster hash: 283b7...22a
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplikasjoner, babyens personlighet, mors helse og alt annet til side. Jeg syns faktisk at det verste er at han ikke vil være hjemme med dere så kort tid etter fødsel. Han har fått et nytt barn på det tidspunktet. Trodde denne tiden var viktig for at familien skal få ro og bli kjent med hverandre.

Turen kan de ta igjen når som helst. Det er ikke snakk om at han aldri får dra på tur mer. Og hvordan familien hans kan være med på dette og mene at det er en god ide, det synes jeg også er diskutabelt, men det er selvsagt ikke hovedsaken.

Anonymous poster hash: 283b7...22a

Dette!
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det skjønner jeg han godt på :)

Du har stokk dumme meninger i denne saken.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Snakket med han i dag og sa at får hoppe over fødselen også... det klarer jeg også alene. Han virket små sjokkert og det blir ingen Australia-tur. Foreldrene hans visste ikke at turen var ,,booket,, rett etter fødselen og de var jo på min side. Han får snakke med barna og fortelle at turen blir flyttet til våren.

ts

Anonymous poster hash: 08920...cff

Vet ikke besteforeldrene når du har termin?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

sambo skulle på død og liv ha ferie 5 uker før fødsel, jeg ble plutselig innlagt og måtte ta hastesnitt ved avreisedagen på ferien hans. Han reiste! Etter det så reiste jeg min vei også.

Skjønner jeg godt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare ferie. Han har lovet Australia-ferie til ungene ( før jeg ble gravid) . jeg har prøvd å hinte med forskjellige kommentarer, men det virker som om han er ikke helt klar over hele situasjonen. Blir bare irrittert og små skuffet av hele greia

ts

Anonymous poster hash: 08920...cff

Han planla denne ferien med sine barn før du ble gravid. Jeg skjønner deg, men jeg skjønner også han. Er ikke så lett for han dette, vil jeg tro, turen er bestilt og betalt, er vel for seint å få igjen pengene hvis han avbestiller nå? Skal han skuffe sine barn ved å droppe turen eller skal han reise å være borte i to uker fra sitt nyfødte barn. Jeg synes det er litt feil av deg å være skuffet fordi du ikke var gravid da turen ble bestemt. Hva sier han selv om dette da?

Anonymous poster hash: c421a...230

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig KLARER man det, men du er jo helt idiot som ikke ser poenget. Hvis jeg skulle hatt barn med en mann, og han heller ville dratt på ferie enn å være sammen med sitt nyfødte barn, samt hjelpe førstegangsmor hadde jeg bedt ham dra til h**** og diverse andre stygge plasser hvor sola ikke skinner. Hadde han prioritert ferie over meg samt hans barn hadde vi ikke lenger vært sammen.

Som sagt - hva hvis det blir hastekeisersnitt? Da kan man bli sengeliggende i 2 uker +. Trivelig å være alene med en nyfødt baby da, ja.

Det er jo fint at du forstår far i denne situasjonen, men du prøver jo ikke en gang å forstå mor her. Du leser at mor synes denne situasjonen er utrygg og svarer: "men slik opplevde ikke JEG det, så da er det jo ikke noe problem". Svarene dine er egoistiske og unyansert.

Da burde han bare la vær å få barn da.

Anonymous poster hash: 2f4f5...c2e

Herregud, er det da ingen som har fått med seg at turen ble bestilt FØR hun ble gravid? Dette burde de ha snakket om med en gang hun ble gravid, de har jo visste ei god stund at termin er tre uker etter turen starter. Voldsomt å hisse seg opp sånn for dette som kunne ha blitt ordnet for flere mnd siden. Og hva med de andre barna som gleder seg, noen som tenker på dem?

Anonymous poster hash: c421a...230

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Eh?

Du vil ikke være med til Australia da? Jeg synes ikke du bør ødelegge ferien deres.

Anonymous poster hash: 1c708...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Da er han hverken snill, omsorgsfull eller god hvis han ikke skjønner tegninga.

Jeg tror ikke han er slem. Heller dum.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Herregud, er det da ingen som har fått med seg at turen ble bestilt FØR hun ble gravid? Dette burde de ha snakket om med en gang hun ble gravid, de har jo visste ei god stund at termin er tre uker etter turen starter. Voldsomt å hisse seg opp sånn for dette som kunne ha blitt ordnet for flere mnd siden. Og hva med de andre barna som gleder seg, noen som tenker på dem?

Anonymous poster hash: c421a...230

men er helt dust at han bare uten videre bestilte turen for så å imformere ts etterpå
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er det da ingen som har fått med seg at turen ble bestilt FØR hun ble gravid? Dette burde de ha snakket om med en gang hun ble gravid, de har jo visste ei god stund at termin er tre uker etter turen starter. Voldsomt å hisse seg opp sånn for dette som kunne ha blitt ordnet for flere mnd siden. Og hva med de andre barna som gleder seg, noen som tenker på dem?

Anonymous poster hash: c421a...230

De kommer sikkert til å bli veldig skuffet, men så lenge det blir tur så går det jo bra. Hvis de legger det fram riktig så er det mye finere og varmere litt tidlig på våren også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vevila

Du vil ikke være med til Australia da? Jeg synes ikke du bør ødelegge ferien deres.

Anonymous poster hash: 1c708...7f8

Slutt å troll. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyGlaGla

Jeg ser det slik:

han booker tur med sine barn FØR TS blir gravid, TS sier ingen verdens ting om hvor lite hun liker dette (bare hinter), han VET at når man har lovd sine barn noe så holder man det, og siden TS ikke sa noe "vant" barna.

Nå har TS sagt i fra og han drar ikke.

Til mannfolk må man være TYDELIG!

TS sin mann er verken ond eller dum, bare mann ;)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er helt dust at han bare uten videre bestilte turen for så å imformere ts etterpå

Har ikke lest alle innlegga, så at han bestilte turen uten at hun visste det? Vel, hadde min kjæreste planlagt ferie med foreldre og barna sine uten å ville ha med meg, hadde han faktisk fått beskjed om at han kan bare bli der.

Anonymous poster hash: c421a...230

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det slik:

han booker tur med sine barn FØR TS blir gravid, TS sier ingen verdens ting om hvor lite hun liker dette (bare hinter), han VET at når man har lovd sine barn noe så holder man det, og siden TS ikke sa noe "vant" barna.

Nå har TS sagt i fra og han drar ikke.

Til mannfolk må man være TYDELIG!

TS sin mann er verken ond eller dum, bare mann ;)

Dette var veldig godt sagt :fnise:

Anonymous poster hash: c421a...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...