Gå til innhold

Kjæresten reiser på ferie 3 uker etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som i 90% av lignende tråder på KG er det kun ett ord som trengs å sies, og det er: K-O-M-M-U-N-I-K-A-S-J-O-N!

Anonymous poster hash: 4198c...1fb

Du skjønner det an noen ganger er det behovet for K-O-M-M-U-N-I-K-A-S-J-O-N som sårer mest. Fordi enkelte ting burde ikke være nødvendig å si høyt, men burde være en selvfølge!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Særdeles dårlig planlagt reise, både mtp termin og klima.. Ærre mulig!? :sjokkert:

Hadde ikke akseptert det, og jeg synes det er helt jævlig sært at en fyr i det hele tatt kan vurdere å være borte fra sitt nyfødte barn i to uker.



Anonymous poster hash: 75c9e...a0a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fullstendig uaktuelt. Hadde han gjort det, hadde han kommet hjem til tomt hus.

Australia-turen får han utsette til du og deres felles barn er gammel nok til å bli med. Det må særkullungene bare leve med, de får nytt søsken og stemor som også er en del av fars familie.



Anonymous poster hash: 952bb...c25
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde strengt tatt ikke være nødvendig å si noe som helst om. For en stor egoist.

Så mange fine og omsorgsfulle menn som finnes der ute og så ender mann opp med en sånn!

Klem fra meg TS! Jeg har aldri opplevd det, men hadde en nær venninne som hadde en sånn eks. Og hun fikk barn med han uheldigvis..

Er vel en grunn til at han har barn fra tidligere forhold? Eksen fant etterhvert ut at egogenene ikke ble borte?

Anonymous poster hash: 952bb...c25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner det an noen ganger er det behovet for K-O-M-M-U-N-I-K-A-S-J-O-N som sårer mest. Fordi enkelte ting burde ikke være nødvendig å si høyt, men burde være en selvfølge!

Det kan godt være at det er det som sårer mest, men det gjentar seg gang på gang på gang at det én person opplever som en selvfølge ikke er det for en annen (kommer helt an på hva man er oppvokst med/tillært gjennom livet)! Ingen mennesker er tankelesere, selv ikke de som har bodd sammen i 40-50-60 år! Man skal aldri ta noe for gitt, og det er bedre å si/spørre en gang for mye, enn en gang for lite. Konstruktiv(!) kommunikasjon har aldri skadet noen.

Anonymous poster hash: 4198c...1fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at det er det som sårer mest, men det gjentar seg gang på gang på gang at det én person opplever som en selvfølge ikke er det for en annen (kommer helt an på hva man er oppvokst med/tillært gjennom livet)! Ingen mennesker er tankelesere, selv ikke de som har bodd sammen i 40-50-60 år! Man skal aldri ta noe for gitt, og det er bedre å si/spørre en gang for mye, enn en gang for lite. Konstruktiv(!) kommunikasjon har aldri skadet noen. Anonymous poster hash: 4198c...1fb

Hehe joa. Men hadde jeg måttet forklare mannen min i klartekst at han måtte oppholde seg i Norge de første ukene etter vårt barns fødsel, da kunne det vært det samme. Kan man ikke ta noe så banalt for gitt så er ikke mannen laget for familielivet for å si det mildt.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe joa. Men hadde jeg måttet forklare mannen min i klartekst at han måtte oppholde seg i Norge de første ukene etter vårt barns fødsel, da kunne det vært det samme. Kan man ikke ta noe så banalt for gitt så er ikke mannen laget for familielivet for å si det mildt.

Enig, dette handler ikke om at man må være god på kommunikasjon, og alltid si fra når noe er galt (selv om det er viktig). Det handler om at mannen ikke hadde noe ønske om å være sammen med sitt nyfødte barn. Hadde han hatt det, ville han avbestilt turen tvert han visste termindato. Men han ville heller på ferie.

Anonymous poster hash: a0c56...168

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, kunne godt vært noe min eks fant på også, Men han tok sine 14 dager sammen med mor og far mens jeg og baby lå på sykehus, så jeg fikk klare meg selv når jeg kom hjem etter keisersnitt med komplikasjoner.

Senere hadde han minimalt med baby og gjøre for de andre barna hans følte seg "oversett".

Nei, det er ikke greit det han gjør!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som ikke ser problemet med å reise fra sitt helt nyfødte barn og sin kjæreste som har blitt mor for første gang fortjener all kjeften han kan få (og sterkere ord enn tosk), spør du meg. Det burde ikke være noen tvil om hva som er viktigst akkurat da.

Enig..

Men klarer å tenke.. De som ikke klarer å tenke seg til det er rett og slett DUMME.. Hadde min samboer dratt på ferie med særkull i nærheten av min termin hadde jeg sagt takk og farvel :-) tinga mine hadde vært pakka ut til de kom tilbake :-)

Anonymous poster hash: 327b4...a98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, kunne godt vært noe min eks fant på også, Men han tok sine 14 dager sammen med mor og far mens jeg og baby lå på sykehus, så jeg fikk klare meg selv når jeg kom hjem etter keisersnitt med komplikasjoner.

Senere hadde han minimalt med baby og gjøre for de andre barna hans følte seg "oversett".

Nei, det er ikke greit det han gjør!!

Herregud.... Det er sånn det er å få søsken det ;-) virker som mange aleneforeldre er veldig sære og fulle av dårlig samvittighet :-s

Anonymous poster hash: 327b4...a98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke være med til Australia da? Jeg synes ikke du bør ødelegge ferien deres.

Anonymous poster hash: 1c708...7f8

Med en 3 uker gammel baby? Litt lang reise for så små barn.

Men TS, virkelig, klarer dere å være vekke fra hverandre så lenge? :sjokkert: Vi klarer knapt nok en dag! Hvordan er forholdet dere imellom? Har dere sterke bånd og følelser for hverandre? Eller lever dere ved siden av hverandre, og egentlig ikke sammen? Uff. Jeg synes ikke du er hormonell eller overdriver. Som flere her har nevnt så finnes det andre tidspunkt å reise på. Synes hele ferien fint kunne utsettes til du og det nye barnet også kunne vært med :)

Edit: Bare så det er sagt - denne familien hans er ganske så ekskluderende etter min mening.

Endret av Babi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, så mange hysteriske kvinner det er her da. Ja, det var kanskje litt lite gjennomtenkt og litt dårlig timing, men er det virkelig så krise da? Man bør klare å være 2 uker alene med barnet. Tenk på alle alenemødrene der ute som ikke har noe annet valg.

Om min samboer hadde gjort det, så hadde jeg sagt at jeg synes det var dårlig timing, men at det gikk greit. Hadde da virkelig ikke gjort det slutt og skapt masse drama av den grunn.



Anonymous poster hash: da98b...5b8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, så mange hysteriske kvinner det er her da. Ja, det var kanskje litt lite gjennomtenkt og litt dårlig timing, men er det virkelig så krise da? Man bør klare å være 2 uker alene med barnet. Tenk på alle alenemødrene der ute som ikke har noe annet valg.

Om min samboer hadde gjort det, så hadde jeg sagt at jeg synes det var dårlig timing, men at det gikk greit. Hadde da virkelig ikke gjort det slutt og skapt masse drama av den grunn.

Anonymous poster hash: da98b...5b8

Det er jo ikke det at man må være alene med barnet i to uker som er problemet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dere overdramatiserer veldig mye!

Jeg synes også argumentasjonen handler mest om sentimentalitet til ny baby og ny dame.

Det er klart han ikke drar dersom det er noe helt spesielt. Men i utg.pkt klarer da en voksen kvinne fint å være alene med en 3-5 uker gammel baby.

Millioner av kvinner gjør det jo årlig.

En ting er å være alenemor på fulltid, en annen ting er å faktisk ha en mann som prioriterer ferie først.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes og det er merkelig at man vil til Australia når det er vinter der.

Anonymous poster hash: 13582...ed0

Kanskje en viss familie må friske opp sine geografikunnskaper? :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva,det synes jeg ikke at du gjør! Jeg hadde vurdert å reist hjem til min familie å føde, synes kjæresten din virker en smule ubetenksom.

jeg har termin 15. august og samboer planlegger ferie med familie(mor og far) og ungene(hans) tre uker etter det. De skal reise til Australia. Det er bare 2 ukers ferie, men jeg føler meg ganske oversett. Og så tenker jeg hvis jeg går 1-2 uker over termin så reiser alle sammen rett etter fødsel neste. Litt kjekt og ha mannen og hans familie rundt i begynnelsen. Min familie bor i England og moren min har ikke mulighet å komme pga operasjon i sommeren. Jeg har ikke sagt noe og det virker at han synes det er helt greit. kanskje jeg er bare hormonell og overreagerer ?!

Anonymous poster hash: 08920...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud folkens det er tydelig at han ikke orker nyfødt baby mas. Det er ikke at han ikke forstår hintinga eller situasjonen eller hva enn det måtte være. Han orker ikke nyfødt baby og tar ferie midt opp i det. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 8bfdb...069

Hvis han ikke orker det, så burde han jo ikke vært med på å lage barn da. :glare:

Anonymous poster hash: 9264a...3fa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en viss familie må friske opp sine geografikunnskaper? :fnise:

Kommer litt an på hvor på det store kontinentet du befinner deg, men det er slalombakker og skiføre i Snowy Mountains, 4-5 timers kjøring sørvest fra Sydney i juli-august. I Blue Mountains har de nesten hvert år snøfall på veiene i juni-august, og det kan være ned mot 0 grader. 2 timers kjøring fra Sydney. 10 grader i Sydney i juli kjennes iskaldt!

Men dette var heeelt utenfor tema......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har venner som bor i Australia (New South Wales), og de to vintrene de har bodd der (altså sommer her i Norge), har de nesten frosset ihjel. Husene er generelt ikke isolert, og når det er 13 grader ute er det også 13 grader innendørs (inkl på badet).



Anonymous poster hash: 952bb...c25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig rart. Både at han vurderer det, og at du ikke sier rett ut at det er fullstendig uaktuelt.

Så lenge du ikke har familie til å stille opp for deg, må han selvfølgelig være der. Dersom det f eks. må tas keisersnitt, trenger man faktisk ganske mye hjelp.

Snakk med samboeren din du. Dessuten er Australia mye bedre i juleferien. Vinter der, som det er i august, er ikke så attraktivt.

Anonymous poster hash: a782b...833

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...