Gå til innhold

Kjæresten reiser på ferie 3 uker etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sjømann så jeg er jo vant med å bli alene 5 uker med en liten baby, og at han dro etter 3-4 uker på sjøen igjenn. Så å være alene skal jo gå greit.

MEN jeg hadde ikke likt vist han hadde jobbet på land, og hadde planlagt et ferietur rett etter fødsel.

Som du sier så er han flink til å reise på tur med barna sine, så de lir jo ingen nød. Greit han har lovet de en australiatur før dere viste dere skulle ha en baby. Men en tur kan planlegges bedre. Kunne dratt senere.

Evt neste år. Så hadde jo barna fått den ferien de hadde blitt lovet. Og jeg trur nok de hadde forstått de måtte utsette den litt.



Anonymous poster hash: 7c93e...b54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom denne historien er sann, så virker som at forholdet bærer preg av svært dårlig kommunikasjon. Du gruet deg til å ta opp dette med mannen din, og drøyet med å snakke om det - hvorfor i huleste sa du ikke noe til ham med en gang du fikk vite at han skulle på tur?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Dersom denne historien er sann, så virker som at forholdet bærer preg av svært dårlig kommunikasjon. Du gruet deg til å ta opp dette med mannen din, og drøyet med å snakke om det - hvorfor i huleste sa du ikke noe til ham med en gang du fikk vite at han skulle på tur?

legg tråden død nå. Ts og gubben har orna opp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg tråden død nå. Ts og gubben har orna opp

Du bidrar ikke til å legge denne tråden død når du svarer på mitt innlegg. Jeg svarte på det som jeg satte spørsmålstegn ved.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann må jeg si at det er jammen ikke lett.

Vi menn blir satt helt urimelige krav til. Her prøver faren å holde en gammel avtale med barna sine. Jeg er sikker på at han gjerne skulle sett at det var et mer gunstig tidspunkt.

Folk jobber da på nordsjøen og stikker 14 dager etter for 3 ukers perioder.



Anonymous poster hash: 66613...880
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du setter deg ikke på et fly med en helt nyfødt baby.

Det er ikke farlig å reise med fly med en nyfødt, altså.

Hvis det praktisk lot seg gjøre at mannen fulgte deg på flyplassen, og besteforeldre møtte deg ved ankomst, så hadde disse ukene kunne blitt en fin mulighet for familien til å bli kjent med det nye familiemedlemmet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke farlig å reise med fly med en nyfødt, altså.

Hvis det praktisk lot seg gjøre at mannen fulgte deg på flyplassen, og besteforeldre møtte deg ved ankomst, så hadde disse ukene kunne blitt en fin mulighet for familien til å bli kjent med det nye familiemedlemmet.

Barn og fly har ingenting med hverandre å gjøre før de er over skrikealderen. Det er barnemishandling.

Anonymous poster hash: 66613...880

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn og fly har ingenting med hverandre å gjøre før de er over skrikealderen. Det er barnemishandling.

Anonymous poster hash: 66613...880

Hehe, og når er så barn over skrikealderen?

Her jeg bor, må noen fødende reise til nærmeste fødeavdeling (her er det fødestue), og må da reise med fly for å komme hjem når babyen er 2-3 dager gammel. Ingen mishandling det, ingen barneleger som protesterer på praksisen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er veldig snill , omsorgsfull og et godt menneske. Problemet er at det virker som han ikke skjønner helt hvor viktig er det for meg. Han tar det som ,, ja ,ja et barn til, det går nok fint,,

Ts

Anonymous poster hash: 08920...cff

"Ja ja, et nytt barn"?

Ikke fullt så viktig lenger..

For det er et nytt liv, like mye verdt som de andre han satte til verden.

Og for deg så er det da første barnet? Hva med at han har så lite tanke for deg?

Jeg lover , TS, du kommer alltid til å få den følelsen av å bli nedprioritert. Han er en sånn type mann, og han finnes ikke snill og omsorgsfull som lar deg være alene etter fødsel. Han har ingen tanke for deg i det hele tatt, og ikke bryr han seg spesielt om barnet heller. Det er jo bare enda et barn...

Anonymous poster hash: 7a0bd...e06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann må jeg si at det er jammen ikke lett.

Vi menn blir satt helt urimelige krav til. Her prøver faren å holde en gammel avtale med barna sine. Jeg er sikker på at han gjerne skulle sett at det var et mer gunstig tidspunkt.

Folk jobber da på nordsjøen og stikker 14 dager etter for 3 ukers perioder.

Anonymous poster hash: 66613...880

Forskjellen er at man har et valg. Man velger ikke å jobbe eller ikke, men man velger når man skal dra på to ukers ferie.

Når man har en jobb borte og man får barn, så er jo alle involverte helt og fullt klar over at den personen som jobber borte nå bort på jobb....

Anonymous poster hash: 7a0bd...e06

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemødre klarer seg alene, så jeg tror nok du klarer deg 2 uker. Det går fort over.

Ingen på dette forumet har noen gang skrevet at hun ikke vil klare seg alene med en nyfødt!

Alenemødre må være alene, det er forskjellen. Og jeg hadde definitivt vært alenemor enn sammen med en sånn!

Anonymous poster hash: 7a0bd...e06

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen:

Veldig dramatisk..

2 uker alene er blåbær.

Ganske voldsomme konklusjoner her om at mannen ikke er involvert, ikke bryr seg etc i denne tråden,

Jeg ser ikke problemet i det hele tatt!! (Jeg har 3 barn)

Ja, alle har fått med seg hva du tenker om dine barn. " ja ja, enda et barn"

Beklager å si det, det er ikke alle som tar så lett på å føde et barn.

Anonymous poster hash: 7a0bd...e06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, siden mannfolk sjøl ikke føder barn så kan det jo være at de ikke skjønner all verdens om man ikke forteller dem hva man ønsker i forbindelse med en fødsel. Og hva er denne mannens bakgrunn og oppdragelse?

Hans mor føyset sikkert mannen sin til side under fødsel og barsel (det er ikke så lenge siden menn ikke var med inn på føden), og barn er og blir ei damegreie. Og hva med hans eks? Hvordan taklet hun sin fødsel? Det vet vi ikke.

Ja, jeg skylder på at han er mann. Han har ikke livmor og matstasjon, og skal mannen lære hva slike damer som du krever så må du regne med å måtte fortelle det til de. Hodet ditt er ikke av glass, ikke TS sitt heller.

Nå har TS sin mann lært hva TS ønsker. Og det gikk jo fint, gjorde det ikke?

Og du, barn forstår ikke slike ting, de blir fryktelig skuffet og såra om en avtale blir brutt. Så du skjønner ikke så mye selv du ;)

Min mann hadde faktisk kun en tanke i hodet da vi ble gravide. Han ønsket dette barnet og han gledet seg til å treffe det. Ingenting i hele verden hadde fått han til å dra fra meg og babyen så tidlig.

Burde det ikke være sånn?

Barn er ikke en "dame greie". Ærlig talt, det er ikke snakk om interiør eller vesker, det er snakk om et barn.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann hadde faktisk kun en tanke i hodet da vi ble gravide. Han ønsket dette barnet og han gledet seg til å treffe det. Ingenting i hele verden hadde fått han til å dra fra meg og babyen så tidlig.

Burde det ikke være sånn?

Barn er ikke en "dame greie". Ærlig talt, det er ikke snakk om interiør eller vesker, det er snakk om et barn.

Enig, jeg hadde blitt enormt skuffet over prioriteringen.

Min mann er kanskje ikke verdens mest oppmerksomme og observante, men den første tida etter fødsel har han da vært like oppslukt av ny baby som meg. Selv da nummer tre kom.

Det skjer så mye de første ukene også, aldri i verden om han hadde valgt å gå glipp av det frivillig. Dessuten er det en selvfølge for han at han støtter kona si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle har fått med seg hva du tenker om dine barn. " ja ja, enda et barn"

Beklager å si det, det er ikke alle som tar så lett på å føde et barn. Anonymous poster hash: 7a0bd...e06

Når du drar inn andre sitater må du jo sørge for å sitere rett person da.

Det er vel ikke rett at jeg skal stå til ansvar for andres meninger, eller uttalelser.

"Ja,ja enda et barn" vill jeg aldri ha tenkt..

Dramaqueen...

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sambo skulle på død og liv ha ferie 5 uker før fødsel, jeg ble plutselig innlagt og måtte ta hastesnitt ved avreisedagen på ferien hans. Han reiste! Etter det så reiste jeg min vei også.

Utrolig at det finnes sånne menn - skjønner deg godt!

Anonymous poster hash: 1ab63...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snakket med han i dag og sa at får hoppe over fødselen også... det klarer jeg også alene. Han virket små sjokkert og det blir ingen Australia-tur. Foreldrene hans visste ikke at turen var ,,booket,, rett etter fødselen og de var jo på min side. Han får snakke med barna og fortelle at turen blir flyttet til våren.

ts

Anonymous poster hash: 08920...cff

Bra, du og ungen kan bli med på turen i neste år kanskje ? :)

Anonymous poster hash: 1ab63...80f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ja ja, et nytt barn"?

Ikke fullt så viktig lenger..

For det er et nytt liv, like mye verdt som de andre han satte til verden.

Og for deg så er det da første barnet? Hva med at han har så lite tanke for deg?

Jeg lover , TS, du kommer alltid til å få den følelsen av å bli nedprioritert. Han er en sånn type mann, og han finnes ikke snill og omsorgsfull som lar deg være alene etter fødsel. Han har ingen tanke for deg i det hele tatt, og ikke bryr han seg spesielt om barnet heller. Det er jo bare enda et barn...

Anonymous poster hash: 7a0bd...e06

Vel, satt på spissen så er det jo egentlig det for ham da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Jeg har kun lest første innlegget..

Må ærlig innrømme at jeg blir litt oppgitt over hvor tafatte noen folk er. Selvsagt er ikke dette greit, og selvsagt skal du sette foten ned og si at dette er totalt uaktuelt! At han ikke skjønner det selv sier mye om han som far og din kjæreste, men..

Jeg hadde rett og slett ikke tolerert det. Heldigvis hadde aldri min samboer funnet på å gjøre noe sånt heller da, men dersom han hadde gjort det så hadde jeg ikke brukt en kalori på å tenke over om jeg burde si i fra eller ikke.

Edit: Leser nå at det ikke blir noen tur til Australia. Bra det, men jeg håper han faktisk forstår det og ikke nå sitter og tenker at du er en "ballbuster", urimelig og vanskelig. For det er du ikke. Det skulle bare mangle at han blir værende hjemme og støtter deg og blir kjent med den nye babyen.

Neste gang det oppstår en konflikt så tar du praten med en gang, ikke vente så lenge at mannen din blir sjokkert og "tatt på sengen". Merkelig at det var noe for han å bli sjokkert over, men han godtok i det minste å droppe turen. Husk at kommunikasjon er svært svært viktig når man får barn sammen. Det er en prøvelse på forholdet og da er det viktig å kunne snakke om ting framfor å ta det opp på et forum. Jeg sier ikke at det er galt å søke råd på KG, men ikke bruk det som en erstatning for å faktisk prate med mannen din.

Lykke til!

Endret av Teriyaki
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i 90% av lignende tråder på KG er det kun ett ord som trengs å sies, og det er: K-O-M-M-U-N-I-K-A-S-J-O-N!



Anonymous poster hash: 4198c...1fb
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...