Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!


malicious

Anbefalte innlegg

16 + 3

I dag ringte jeg OUS for å høre om timen jeg forsøkte å bytte for OUL-timen. Hun prøvde, men det var helt fullt og det var ikke ledig for i juni, noe som blir for seint for meg. Da blir det 19. mai kl. 12.30. Som betyr at hyttetur til Stavern utgår, mest sannsynlig. Det som er synd er at samboer ikke har mulighet til å bli med. Så da blir det å reise alene denne gangen. Føles litt rart, men det går nok bra. Eneste jeg er redd for er at folk skal tro at jeg er alenemor (Stygt å tenke sånn - I know!)

Nå skulle jeg kose meg med "dessert" så jeg tok en bolle med h-melk og coco puffs! Nom nom :Hehe:

 

Merker innvendig bevegelser et par ganger om dagen nå. Har forsøkt å kjenne de utenpå, men det går ikke. Sist tror jeg at jeg var rundt 16 uker. Og ellers? Trolig smitta med øyebetennelse på ene øyet.. BLÆ!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kul kjole! Jeg er så misunnelig på alle som kler den typen der. Føler jeg blir så kort og chubby når de stopper ned om kneet. :tongue:

Kjedelig du ikke fikk flyttet OUL-timen og må droppe hyttetur. Men ang. alenemor-problematikken så kan du slappe helt av. Hos oss er det jo mange andre pasienter enn bare gravide, så folk er opptatt med seg og sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jill skrev:

Så kul kjole! Jeg er så misunnelig på alle som kler den typen der. Føler jeg blir så kort og chubby når de stopper ned om kneet. :tongue:

Kjedelig du ikke fikk flyttet OUL-timen og må droppe hyttetur. Men ang. alenemor-problematikken så kan du slappe helt av. Hos oss er det jo mange andre pasienter enn bare gravide, så folk er opptatt med seg og sitt. 

Hehe, ja får prøve å tenke på det, selv om på poliklinikken på Ullevål, så satt  det bare par sist gang vi var på OUL :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har booket meg time hos en jordmor / akupunktør neste uke. Jeg er desperat etter å få løst "bekkenproblemene". Det er jo litt festlig at bekkenvondt, egentlig har gått over og at det nå er kun muskulært nedover i sete. Det betyr at hvis jeg bøyer meg mye, så blir det veldig vondt. Kiropraktoren min har massert områdene med albuene og det er skikkelig vondt! Jeg er nå der at jeg vil prøve "hva som helst" for å se om det hjelper, altså. Hadde vært sååå diggere å være mer fleksibel i kroppen og ikke minst aktiv :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det under 2 uker til jeg skal på OUL, jeg gleder meg veldig! Akkurat nå ser det ut som min gravide svigerinne skal være med, etter som mr. student aka samboer er opptatt hele den dagen. Koselig med selskap:) Angående det å vite kjønn, så får jeg aldri bestemt meg! :ler: 

Formen akkurat nå?
Selvsagt øyebetennelse fra forrige uke (behandler fortsatt) og nå halsvondt og snørrete. :ler: Barnehagebarn, må jeg si mer? :P 
Ellers har jeg litt mindre muskel-vondt i rumpa - håper det ikke bare er fordi jeg har hatt helg? Fortsatt ømme pupper, men kvalmen har gitt seg helt. Kjenner ofte små dult i magen så jeg gleder meg til samboer og snuppa kan kjenne også. Det å sove eller ligge på magen føles ubehagelig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, malicious skrev:

Nå er det under 2 uker til jeg skal på OUL, jeg gleder meg veldig! Akkurat nå ser det ut som min gravide svigerinne skal være med, etter som mr. student aka samboer er opptatt hele den dagen. Koselig med selskap:) Angående det å vite kjønn, så får jeg aldri bestemt meg! :ler: 

Formen akkurat nå?
Selvsagt øyebetennelse fra forrige uke (behandler fortsatt) og nå halsvondt og snørrete. :ler: Barnehagebarn, må jeg si mer? :P 
Ellers har jeg litt mindre muskel-vondt i rumpa - håper det ikke bare er fordi jeg har hatt helg? Fortsatt ømme pupper, men kvalmen har gitt seg helt. Kjenner ofte små dult i magen så jeg gleder meg til samboer og snuppa kan kjenne også. Det å sove eller ligge på magen føles ubehagelig nå.

Så bra du får med deg svigerinnen din på ultralyd. Heller ett lesbisk par enn alenemor? :fnise:

Her også har det blitt ubehagelig å ligge på magen! Var veldig upraktisk når jeg skulle sole meg på lørdag. Glad jeg ikke sover på magen om natten. Virker som noe dritt å måtte lære seg å sove på en ny måte. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Jill skrev:

Så bra du får med deg svigerinnen din på ultralyd. Heller ett lesbisk par enn alenemor? :fnise:

Her også har det blitt ubehagelig å ligge på magen! Var veldig upraktisk når jeg skulle sole meg på lørdag. Glad jeg ikke sover på magen om natten. Virker som noe dritt å måtte lære seg å sove på en ny måte. :tongue:

Haha ja, hvor begge er gravide 😂

 

Var magesover før forrige graviditet, nå et ikke noe behagelig lenger. For svai i ryggen / trente aldri opp ryggen etter forrige barn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg ikke er sikker på det å vite kjønn, så kan vi jo lage en tippeliste sånn i tilfelle ;) UL er neste fredag, 19.mai, men gir dere litt tid på å svare ;) 

 

:babyjente:

Nautika

 

 

:babygutt:

Jill

j86

La Traviata

Endret av malicious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 + 5

Her en dagen var jeg hos jordmor / akupunktør. Jeg er litt skeptisk til kinesisk medisin, men er villig til å prøve nåler for muskelsmertene mine. Hverken positiv eller negativ opplevelse, så er kan prøve det litt mer frem mot fødsel. Jordmor mente det kunne hjelpe mot lang latensfase under fødsel, og hvis det er tilfelle, så er jeg meget villig til å fortsette, for forrige fødsel var treeeeeg.

Har den siste uken merket av de muskulære smertene mine har avtatt litt, det liker jeg veldig godt! Bare det å kunne være mer bevegelig er såå deilig. Ikke måtte legge seg på sofaen i smerter etter leggingen til snuppa! Målet mitt er ikke akkurat maraton, men det å kunne delta i hverdagen til jenta mi, samt og fungere ved å gå mer enn 300 meter uten å få vondt :)

Ellers er vel øyebetennelsen sånn ca over, men nå har bihulene muligens en liten betennelse. Er det ikke det ene, er det det andre :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har skikkelig lyst til å handle inn litt babyklær! Men føler jeg jinxer alt sammen om jeg handler inn for tidlig. Får vente til etter OUL neste fredag, så kanskje jeg da får vite kjønn (har jeg bestemt meg? Nope!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det svangerskapskontroll hos legen igjen! Om jeg fremdeles har jernmangel er jeg ikke overrasket, noen har vært dårlig på å ta tablettene sine :( Har nå hanglet i 2 uker snart, og føler meg neste ikke noe bedre. Har slitt med bilhulene i en uke nå, så skal høre med henne i samme slengen om jeg kan få noe for det. Spiser jo paracet og bruker nesespray 24/7, kan jo ikke være bra :( 

Nå er det 5 dager til OUL! Denne jobbuka består kun av 2 dager, da jeg har fri torsdag og fredag, det blir digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll overstått :)

Alt så fint ut, men ble anbefalt å ta jerntilskudd, så har kjøpt inn det også. Nå blir det da 6 tabletter å innta daglig. 4 som er vitaminer, og 2 for jern. Sliter fremdeles med bihulene, men fikk ikke noe for det, da de ikke gir noe slikt til gravide. Så fikk en Nasacort-nesespray og streng beskjed om og ikke bruke Otrivin.

Så målte hun livmora og spurte om jeg lå under på skjemaet sist. Det gjorde meg litt engstelig, men etter å ha snakket med flere, så har jeg konkludert med at hun ikke burde ha målt så tidlig. For hun førte det ikke opp på helsekortet en gang. Hun lurte på om jeg kunne være kortere på vei enn jeg trodde. Det kan ikke stemme, altså. Dette var jo timet og tilrettelagt :P 

OUL på fredag - gleder meg!

I natt drømte jeg at det ble gutt - og jeg ble skuffa.. What!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende med OUL! Jeg trooor du venter en liten gutt :babygutt:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen til OUL nå! :) 

Legen min målte symfysen på meg i uke 12, men hun sa at det ikke var vanlig å måle den så tidlig lenger. Så det er vel en grunn til at de har sluttet å måle så tidlig tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2017 den 9.05, Jill skrev:

Ikke lenge igjen til OUL nå! :) 

Legen min målte symfysen på meg i uke 12, men hun sa at det ikke var vanlig å måle den så tidlig lenger. Så det er vel en grunn til at de har sluttet å måle så tidlig tenker jeg. 

Ja, tenker også det. Spesielt når du skaper en liten bekymring hos den gravide. "Det er sikkert ingenting" er lissom ikke noe du bare lar gå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!

I dag har vi spist pølser, is og mer is.

Ikke helt været med oss, men det var i allefall ikke regn, så vi kan da ikke klage! Snuppa hadde på seg strikka kjole som svigermor har laget. Hun satt fint i vogna og studerte alle menneskene og var sjenert som vanlig.

Resten av dagen har vi vært her hjemme. Bunaden hadde jeg vel på i noen timer før jeg ikke gadd mer. Bunadsbeltet mitt passet ikke, så det droppa jeg :P 

Nå er det 2 dager til OUL! (og mannen er sur på meg for at jeg vil vite kjønnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...