Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!


malicious

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, malicious skrev:

Hehe, skulle tro det var verre. Ubehagelig for min del, om jeg sammenligner med litt drøyere smerte 😅

ser ut som fødselen er i gang! 

Åh herregud! :alice: Lykke til!! 

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er ferdig og har en liten klump i armene nå :rodmer:

Lykke til hvis du ikke er ferdig og lykke til hvis du er ferdig :fnise:

Gleder meg til å høre mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Tusen takk alle sammen!

I morgen reiser vi hjem og storesøster skal få hilse på for første gang <3

Helt latterlig på underskudd av søvn, men det går greit foreløpig :) 

Stray tuned for fødselshistorie

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg like gjerne tar historien nå, mens den er frisk i minnet. Tirsdag var jeg jo hos jordmor og ble strippet. Dette var sent, sånn kl 17.  I etterkant har jeg fått høre at de aldri stripper så sent, men heller gjør det tidlig på morgenen nettopp fordi det skaper vonde kynnere. Nettopp det jeg fikk. Veldig vonde. Såpass vonde og nære hverandre at jeg trodde fødselen var i gang.

Etter å ha gått hjemme  hele tirsdag kveld reiste vi inn onsdag kl. 03.00 fordi jeg trodde vi hadde kommet lenger i fødsel enn det jeg faktisk var. Skuffelsen var derfor stor da jeg kun hadde 2 cm åpning onsdag morgen. Ikke nok med det, men det hadde dabbet skikkelig av. Jeg var så lei og jeg gråt og gråt! Gått å hatt så vondt så lenge uten å få født?

Så vi fikk beskjed om å gå ut på tur, slappe av osv. Kl. 16 hadde jeg 4 cm, som også var demotiverende. Men det tok seg opp selv om riene var korte i lengden. Rundt 30 sekunder. Altså ikke spesielt effektivt.

Neste sjekk kl 18.30 Viste 5 cm - endelig var jeg på vei! Og derfra var veien kort. Jeg fikk nesten umiddelbart trang for å trykke. Fikk ringt på jordmor og hun sa jeg kunne gå i badekaret. Skulle bare tisse først. Noe skjedde iallfall på badet, for det eksploderte og jeg trodde seriøst jeg skulle bæsje ut hele ungen :ler: 

19.15 i badekaret med trykketrang. 20:04 lillebror kom ut og skrek av full hals!

Så aktiv fødsel: 1 ½ time :P

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har muligens sovet 3-4 timer til sammen de siste dagene. I natt har vi ammet, konstant og sammenhengende. Lillebror er så sulten, bæsjer og promper. 

I morgen skal vi hjem til storesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jill skrev:

Spenstig fødsel! :laugh: Fødte du i badekaret? Hvordan har det gått å komme hjem? :)

Var ikke i det hele tatt klar over at det kunne gå så fort :ler: intenst iallfall! Fødte i badekar denne gangen også. Han ble sendt frem til meg, så fikk løftet han opp selv fra vannet :)

Deilig å komme hjem! Stolt men trassig storesøster her hjemme ;) heldigvis for barnehage!

Lillebror har hatt litt høye gulsotverdier, så vi har vært inne på sjekk et par ganger. I tillegg til at de sleit med å få tatt hørselstest på ene øret. Alt har heldigvis ordnet seg. Verdier på vei ned, og øret har tørket (vanlig med fostervann i ørene, som gjør testen vanskelig) så alt er A OKEY! :)

også fått meg rubella-vaksine for lave antistoffer.

lillebror spiser iallfall godt, og ofte. :ler: 

Fremdeles navnløs da!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...