Gå til innhold

Anbefal kun ÉN tv-serie!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Winza

Ok, da skal jeg også være et troll. Firefly er en slags western (som også Star Wars er, forresten) og den har kanskje en del felles med Star Trek, kan til og med være inspirert siden ST ble laget før Ff, men der stopper likhetene. Jeg så heldigvis Ff før Castle, Suits osv., og synes SKUESPILLERNE!! er gode begge steder. Har sett mange skuespillere flytte fra serie til serie og har ingen problemer med å godta dem i andre roller (Angel -> Booth i Bones f.eks.)

Pøv star wars er da ingen western. Hva går du på?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dere ferdige med å spore av nå? Virkelig ikke interessant, lag en ny tråd om det..



Anonymous poster hash: e0272...5d2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Søk på George Lucas på denne siden

Vi får bli enige om å være uenige

Er dere ferdige med å spore av nå? Virkelig ikke interessant, lag en ny tråd om det..

Anonymous poster hash: e0272...5d2

Denne tråden handler om tv serie, om du er uenig lag en ny tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du virkelig så godt serien?

Her dreier det seg bare om fakta. Jeg liker Star Trek veldig godt også. Iallfall The Next Generation. De andre har jeg egentlig ikke noe forhold til som TV-serie. Jeg liker Patrick Stewart langt bedre enn William Shatner. Det er vel mye av forklaringen. But I digress.

Hvorvidt Firefly og Star Trek har noen likhetstrekk eller ikke, er ikke et spm om hvorvidt man liker seriene. Jeg liker begge to svært godt, og jeg skulle gjerne sett Firefly gå i like mange sesonger og med like mange filmer ved siden av, som Star Trek fikk. Og siden Joss Whedon selv og crewet hans gjerne ville fortsette, og han var mer enn bare litt innstilt på å føre prosjektet videre, så ville jeg håpet at det skulle skje, i takt med at han ble mer og mer anerkjent som serieskaper og filmmaker. Men det ser ikke sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Her dreier det seg bare om fakta. Jeg liker Star Trek veldig godt også. Iallfall The Next Generation. De andre har jeg egentlig ikke noe forhold til som TV-serie. Jeg liker Patrick Stewart langt bedre enn William Shatner. Det er vel mye av forklaringen. But I digress.

Hvorvidt Firefly og Star Trek har noen likhetstrekk eller ikke, er ikke et spm om hvorvidt man liker seriene. Jeg liker begge to svært godt, og jeg skulle gjerne sett Firefly gå i like mange sesonger og med like mange filmer ved siden av, som Star Trek fikk. Og siden Joss Whedon selv og crewet hans gjerne ville fortsette, og han var mer enn bare litt innstilt på å føre prosjektet videre, så ville jeg håpet at det skulle skje, i takt med at han ble mer og mer anerkjent som serieskaper og filmmaker. Men det ser ikke sånn ut.

Men hvorfor kanselerte dem da? gode serier bruker jo å¨fortsette. Noen her nevnte star wars og firefly er det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor kanselerte dem da? gode serier bruker jo å¨fortsette. Noen her nevnte star wars og firefly er det samme

Hvem vet hvorfor de kansellerte? Det er ikke godt å si. Firefly hadde mange spesielle trekk. Den forteller en historie om koloniseringen av et nytt solsystem etter at menneskeheten måtte rømme jorda. I denne fremtiden hadde kineserne en fremtredende rolle, og kinesisk kultur og språk gjennomsyrer serien. Hovedpersonene har mange kinesiske replikker, særlig i emosjonelle øyeblikk. Det kan ha vært det som falt producerne tungt for brystet.

Serien er også sterkt anti-autoritær, og heltene er tidligere opprørere, nåværende kriminelle. Og det er DE som gjør de moralsk korrekte valgene til en hver tid. Og det er noen litt atypiske hovedpersoner. F.eks spiller den sinnsykt vakre http://en.wikipedia.org/wiki/Morena_Baccarin'>Morena Baccarin en prostituert, Inara Serra, som er en konkubine etter klassisk kinesisk modell.

I det hele tatt, det er forholdsvis lite av The American Way og Mom`s Apple Pie i serien. Jeg mener det var det som gav den særpreg og som gjorde at folk elsket både serien, historien, rollefigurene og selve skipet Serenity. Og det er nok det som gjør at jeg vender tilbake til det stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Hvem vet hvorfor de kansellerte? Det er ikke godt å si. Firefly hadde mange spesielle trekk. Den forteller en historie om koloniseringen av et nytt solsystem etter at menneskeheten måtte rømme jorda. I denne fremtiden hadde kineserne en fremtredende rolle, og kinesisk kultur og språk gjennomsyrer serien. Hovedpersonene har mange kinesiske replikker, særlig i emosjonelle øyeblikk. Det kan ha vært det som falt producerne tungt for brystet.

Serien er også sterkt anti-autoritær, og heltene er tidligere opprørere, nåværende kriminelle. Og det er DE som gjør de moralsk korrekte valgene til en hver tid. Og det er noen litt atypiske hovedpersoner. F.eks spiller den sinnsykt vakre Morena Baccarin en prostituert, Inara Serra, som er en konkubine etter klassisk kinesisk modell.

I det hele tatt, det er forholdsvis lite av The American Way og Mom`s Apple Pie i serien. Jeg mener det var det som gav den særpreg og som gjorde at folk elsket både serien, historien, rollefigurene og selve skipet Serenity. Og det er nok det som gjør at jeg vender tilbake til det stadig vekk.

Har du sett filmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green Wing! Det er ikke mange nok her hjemme som har sett den. Veldig morsom britisk serie, temmelig far out innimellom. Sue White er fantastisk :D

Anonymous poster hash: fcbe6...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza

Serenity? But of Course!

Nå får jeg lyst til å se ferdig serien på dvd, har du serien og filmen på dvd du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg lyst til å se ferdig serien på dvd, har du serien og filmen på dvd du med?

Ja. Jeg var ikke kjent med serien fra før, så jeg så filmen først og serien etterpå. Begge deler på DVD. Har sett begge flere ganger, og liker dem like godt hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"If you can`t do something wise, do something right!"

Hvem er favoritten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er favoritten?

Hvorfor må man velge hele tida?! Mal er jo stor, selvsagt, men Jayne Cobb er fantastisk. Kaylee er den mest sjarmerende rollefiguren jeg har sett noen sinne, og så videre, og så videre. It`s a package deal!

Men Mal er nok kongen av sitater i serien, selv om Jayne har sine øyeblikk, han også.

Synd at River Tam aldri helt kom til sin rett. Hun begynte jo å komme mer i fokus mot slutten, da rekkevidden av indoktrineringen og hennes evner som snikmorder kom frem. Bl.a under angrepet på romstasjonen til gangsterbossen Adelei Niska, i War Stories. Jeg har forstått det sånn at hennes transformasjon til supersoldat skulle bli et tema i kommende episoder, og jeg har sett klipp av hennes flashbacks til indoktrineringen hun ble utsatt for. Og hun figurerte på T-skjorter med utsagn som "I can kill you with my mind". So, racy. Og scenen der hun feier gølvet med Reavers i Serenity er episk. Gladvold på sitt beste. Og i Serenity står hun jo frem som en fullt utviklet tankeleser som vet nøyaktig hva folk skal til å si i neste setning. Og hun er synsk.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man MÅ, derfor. Ellers har du jo rett, igjen. Package deal. Jeg satt og slet med å velge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man MÅ, derfor. Ellers har du jo rett, igjen. Package deal. Jeg satt og slet med å velge selv.

Vel, det må bli River Tam, i så fall.

"Phew, it`s hot! Must be Summer! I came up with that myself!" Howard Wolowitz. På toget. 2 minutter før Summer Glau rømmer kupeen. Etter at Wolowitz ytrer de udødelige ordene "I am the little package that good things come in.."

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...