Gå til innhold

Hvilken trend er du lei av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker nesten bare string og har aldri hatt infeksjoner, sopp, UVI o.l.

• Liker 11
Skrevet

Ser ikke at det er noe hygienisk problem, foretrekker dog string over thong.

Skrevet

String ER uhygienisk og kan gi infeksjoner. Men for min del må folk gjerne være det, for all del.

Anonymous poster hash: 88416...e58

Les nå det jeg skrev. Vi som bruker string er fullstendig klare over dette, men det avgjør om en er noe uhygenisk av seg eller ikke. Det er ikke alle som får sopp, eller infeksjoner. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men når du ser på det svaret mitt svar opprinnelig var til, var det heller ment som et tilsvar til at alle i denne tråden kler seg kjedelig. Hvorfor du trekker ut mitt svar til det, for å konstruere frem et billig argument, det forstår jeg ikke. Deg om det. Svaret ditt var slitsomt å lese.

Valgte bare et tilfeldig innlegg. Poenget er fremdeles det samme. Slutt å forsvar absolutt alt hele tiden, det er slitsomt.

Anonymous poster hash: 24666...5c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Les nå det jeg skrev. Vi som bruker string er fullstendig klare over dette, men det avgjør om en er noe uhygenisk av seg eller ikke. Det er ikke alle som får sopp, eller infeksjoner.

Det er mange av oss andre renslige som har valgt å ikke bruke string, av samme årsak som man ikke skal tørke seg bakfra og forover. Det går sikkert bra en stund, men før eller siden får man en kjip infeksjon. Men du løper vel selvsagt i dusjen hver gang du har gjort bommelom, og har ellers et sterilt rompehull. Høres sånn ut i alle fall.

• Liker 6
Skrevet

Det er mange av oss andre renslige som har valgt å ikke bruke string, av samme årsak som man ikke skal tørke seg bakfra og forover. Det går sikkert bra en stund, men før eller siden får man en kjip infeksjon. Men du løper vel selvsagt i dusjen hver gang du har gjort bommelom, og har ellers et sterilt rompehull. Høres sånn ut i alle fall.

Nei, nå får du gi deg. Det er nok svært få som løper i dusjen etter en "bommelom", men de fleste av oss er nok sikkert svært opptatt av å vaske kroppen når vi dusjer og vasker oss. Noen av oss veksler mellom både hipstere, briefere og andre truser. Det er ikkke slik at vi nødvendigvis kun bruker string. 

Men siden du kjører på med et lite personangrep, får du et tilbake: Du bruker vel bare hipstere og løse bukser, fordi du er hysterisk for disse farlige bakteriene.  

• Liker 4
Skrevet

Rævhullet blir aldri helt bakteriefritt, og med string føres det effektivt mot resten av underlivet ved gåeing og annen bevegelse, og kan gi UVI og bakteriell vaginose.

Igjen, undertøyets utforming har ingenting å si for bakterier når man er nøye med å vaske seg. Har brukt string i snart 20 år, aldri hatt noen problemer.

Valgte bare et tilfeldig innlegg. Poenget er fremdeles det samme. Slutt å forsvar absolutt alt hele tiden, det er slitsomt.

Slutt å vær slitsom. Svarene dine er bare tafatt argumentasjon uten noen mening annet enn å pirke på andre brukere. Hva med å heller bidra selv i stedet for å "velge et tilfeldig innlegg". Barnslig. Dette er et diskusjonsforum kjære deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk alltid skal komme med denne: " når du bruker string blir tråden dratt frem og tilbake ved rumpen og underlivet og sprer bakterier". For det første har jeg bare hatt sopp en gang før, og det var da jeg var 9 år gammel og brukte vanlige barnetruser, og for det andre, jeg har aldri noensinne opplevd at stringen driver å gnikker og gnur seg rundt nede der. Jeg kjøper faktisk undertøy i riktig størrelse, den delen som sitter ved rumpa sitter alltid ved rumpa, og den delen som dekker underlivet sitter nettopp der. :s

Helt greit at folk ikke liker stringtruser, man skal få like hva man vil, men skjønner ikke hvorfor det er så mange som har en trang til å angripe stringtruser så mye! Høres jo nesten ut som dere føler dere truet av stringtruser :fnise: bruk det selv da vel, det er ikke vanskelig!

Anonymous poster hash: 87d30...e5d

• Liker 6
Skrevet

Åh. Masse nye innlegg, også diskuterer dere truser. Komann! La nå folk gå i den trusa de vil.

• Liker 15
Skrevet

Nei for da skal man kle seg slik:

DE121C0A5-K11@14.jpg

Ok gjerne!

Jeg synes den var fin... :sjenert: Men jeg ville nok ha hatt en cardigan eller jakke over for å virkelig toppe den voksne stilen til oss over 30.

Jeg er lei av at at samtlige topper og gensere er så korte, og så er jeg lei av oversize-gensere. Kombinasjonen vid og kort genser/topp er det aller verste.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Igjen, undertøyets utforming har ingenting å si for bakterier når man er nøye med å vaske seg. Har brukt string i snart 20 år, aldri hatt noen problemer.

Slutt å vær slitsom. Svarene dine er bare tafatt argumentasjon uten noen mening annet enn å pirke på andre brukere. Hva med å heller bidra selv i stedet for å "velge et tilfeldig innlegg". Barnslig. Dette er et diskusjonsforum kjære deg.

Ja, og siden det er et diskusjonsforum må du da tåle at jeg synes det er slitsomt å skulle forsvare absolutt alt du selv liker. Har sett maaaange ting nevnt her som jeg selv går med og liker, men hva skulle det hjelpe å sitte og forsvare det? Folk kommer jo fremdeles til å synes det er stygt, uavhengig om jeg argumenterer for/imot plaggene uansett. Jeg går jo ikke til personangrep på deg akkurat, hadde sagt akkurat det samme om hvem som helst andre hadde holdt på sånn :) 

Skrevet

Nei, men når du ser på det svaret mitt svar opprinnelig var til, var det heller ment som et tilsvar til at alle i denne tråden kler seg kjedelig. Hvorfor du trekker ut mitt svar til det, for å konstruere frem et billig argument, det forstår jeg ikke. Deg om det. Svaret ditt var slitsomt å lese.

Hva får deg til å tro at jeg ikke gjør det? Jeg er opptatt av hvor skinnet kommer fra, men jeg er også opptatt av miljø. Fremstillingen av plast og PVC er slettes ikke bra for miljøet, dyr eller mennesker. Dermed burde det bli en slutt på at folk bruker dette. Jeg begriper ikke at folk ønsker å fronte at de er noen miljøsvin ved å gå med bla. PVC.

Kanskje det kom ut litt feil, mitt svar var kun for å informere om noe som andre kanskje ikke vet. Ikke bare til deg men alle som går innom tråden. Og håper veldig at noen finner det interessant og sjekker litt opp i det. Jeg blir glad av å lese at du er opptatt av miljøet og hvor ting kommer fra. Kanskje noen der ute tenker "Hva kan vi uansett gjøre med saken", men sammen er vi sterkere og kan gjøre store forskjeller i verden :-) Vi har alle felles ansvar for vår planet, medmennesker (ikke bare i Norge) og dyreriket.

Ha en fin dag videre :-)

Ps. Skal ikke spore av tråden mer

• Liker 1
Skrevet

Ja, og siden det er et diskusjonsforum må du da tåle at jeg synes det er slitsomt å skulle forsvare absolutt alt du selv liker. Har sett maaaange ting nevnt her som jeg selv går med og liker, men hva skulle det hjelpe å sitte og forsvare det? Folk kommer jo fremdeles til å synes det er stygt, uavhengig om jeg argumenterer for/imot plaggene uansett. Jeg går jo ikke til personangrep på deg akkurat, hadde sagt akkurat det samme om hvem som helst andre hadde holdt på sånn :)

Er du ferdig snart? Avsporingen din er slitsom. Har du noe mer du ønsker å avspore med, får du heller sende meg en PM, for jeg gidder ikke bidra mer til avsporingstrangen din.

• Liker 5
Skrevet

Hvilke 40-åringer er det som kler seg slik? 

Anonymous poster hash: 5122e...087

Mange!!   Desigual er jo det hippe for de over 45!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ekte skinn er kanskje penere, men om folk hadde sett hvordan dyr lider for at folk skal ha ekte skinn hadde virkelig ingen som har medfølelse i seg kjøpt dette. Tenk å bli flådd levende bare for at mennesker skal ha kvalitet når vi i dag har syntetisk skinn er kjempe trist. Jeg syns virkelig alle burde fått med seg hvordan de lider. Stakkars dyrene. Og ikke minst mennesker i fattige land som produserer klærne for oss i vesten, ikke levedyktig lønn og metoder som er svært helseskadelige. Kjempe trist. Alltid lurt å spørre butikkene hvor klærne produseres og hvilken verdier butikken har til de som produserer :-)

Skinn til å produsere  vesker av er ofte fra svin, lam eller storfe.   Disse blir da ikke såvidt meg bekjent flådd levende?

http://www.nrk.no/livsstil/norske-kuer-blir-til-luksusvesker-1.11902788

Endret av DreamOn
  • Liker 5
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjennomsiktige overdeler. Jeg finner svært få fine topper som ikke er gjennomsitige. Særlig bluser er umulig. Jeg liker ikke å gå med singlett under, da det fort ødelegger med stopper og skiller. Men jeg liker heller ikke at bhen syns, og at hele konturen ++ av overkroppen syns.

Masjerte ut av en butikk i helgen for jeg ble så irritert da jeg tok frem det 17. plagget som viste seg å være gjennomsiktig

Anonymous poster hash: f91e1...936

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ekte skinn er kanskje penere, men om folk hadde sett hvordan dyr lider for at folk skal ha ekte skinn hadde virkelig ingen som har medfølelse i seg kjøpt dette. Tenk å bli flådd levende bare for at mennesker skal ha kvalitet når vi i dag har syntetisk skinn er kjempe trist. Jeg syns virkelig alle burde fått med seg hvordan de lider. Stakkars dyrene. Og ikke minst mennesker i fattige land som produserer klærne for oss i vesten, ikke levedyktig lønn og metoder som er svært helseskadelige. Kjempe trist. Alltid lurt å spørre butikkene hvor klærne produseres og hvilken verdier butikken har til de som produserer :-)

Helt ærlig, så syns jeg at PVC og annet plastikkmateriale som produseres "bare fordi noen vil være snill mot dyra" (satt på spissen) er verre enn å bruke skinn. Dyr flås ikke levende for å få skinn, i motsetning til pels. Skinn som brukes til klær og sko og vesker er et biprodukt fra kjøttindustrien, og er mye mer bærekraftig for miljøet. Edit: Da mener jeg såklart ikke "spesielt skinn", som ulovlig slangeskinn, som er en egen, skitten industri. Jeg snakker om "vanlig" skinn.

Dyrene vil dø uansett - enten om det er for å bli brukt til mat, men da med den konsekvens at vi får skinnklær. Eller fordi vi har forpestet miljøet ved utvinning/produksjon av PVC/polyester osv... Jo mer polyesterklær vi produserer, jo mer bruker-og-kaster vi og jo verre blir det rundt oss. Og i et miljø fullt av gifter og søppel kan ingenting leve. 

Endret av Upadiela
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har sett så mange olajakker med et svært sommerfuglmotiv bak. Har flere ganger tenkt å kjøpe jakka, helt til jeg snur den. Ugh.

Anonymous poster hash: 5c28d...773
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke sammenligne bruk av string med å tørke seg bak og deretter foran. Dette er to forskjellige ytterpunkter av samme sak. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, så syns jeg at PVC og annet plastikkmateriale som produseres "bare fordi noen vil være snill mot dyra" (satt på spissen) er verre enn å bruke skinn. Dyr flås ikke levende for å få skinn, i motsetning til pels. Skinn som brukes til klær og sko og vesker er et biprodukt fra kjøttindustrien, og er mye mer bærekraftig for miljøet. Edit: Da mener jeg såklart ikke "spesielt skinn", som ulovlig slangeskinn, som er en egen, skitten industri. Jeg snakker om "vanlig" skinn.

Dyrene vil dø uansett - enten om det er for å bli brukt til mat, men da med den konsekvens at vi får skinnklær. Eller fordi vi har forpestet miljøet ved utvinning/produksjon av PVC/polyester osv... Jo mer polyesterklær vi produserer, jo mer bruker-og-kaster vi og jo verre blir det rundt oss. Og i et miljø fullt av gifter og søppel kan ingenting leve. 

Helt enig med deg. Det var en som gikk nesten berserk av at jeg gikk med sekk i ekte skinn. Jeg spurte om hun var vegetarianer. Det var hun visst ikke. Da sa jeg at jeg synes det var litt rart at hun reagerte på sekken min da den var laget av okseskinn, noe som hun spiser. Jeg synes faktisk at det er bedre at de drar nytte av så mye av dyret så mulig, enn at noe av det bare blir kastet vekk. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...