Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes de fleste er veldig flinke til å ikke ha danset slik dans før. :) De har visst sånn "sentimental" kveld, hvor alle deltakerne skal dele noe personlig..Alle tar opp vanskelige perioder i livet, depresjon, spiseforstyrrelser, alvorlige ulykker osv. Mens Fotballfrue snakker om brylluppet sitt og at hun er så glad i mannen sin. :P Hehe, hyggelig det, men det ble liksom et så klart skille mellom hvilke historier de har valgt å dele med omverdnen. :P

Samboer og jeg diskuterte det samme. Jeg tror hun hadde oppnådd mye ny respekt om hun hadde delt noe av livet som hadde vært vanskelig/utfordrende eller emosjonelt uten å være perfekt. For hun har vel opplevd noe i livet hun også? Jeg tror ikke det er mulig å være 27(?) år og ikke hatt utfordrende dager.

Håper formen er bedre i dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer og jeg diskuterte det samme. Jeg tror hun hadde oppnådd mye ny respekt om hun hadde delt noe av livet som hadde vært vanskelig/utfordrende eller emosjonelt uten å være perfekt. For hun har vel opplevd noe i livet hun også? Jeg tror ikke det er mulig å være 27(?) år og ikke hatt utfordrende dager.

Håper formen er bedre i dag! :klem:

Ja. Hun har jo hatt spiseforstyrrelse. Hvorfor skammer hun seg over det? Hvis hun vil være et forbilde så burde hun være mer åpen on den tiden av livet. Mange unge jenter som følger bloggen hennes, og som kunne tatt god lærdom av akkurat det. :)

Er på en måte litt lei av å høre om det bryklupet hennes. :P For all del, hadde mitt bryllup vært så flott, så hadde jeg også levd på det resten av livet, men det finnes viktigere ting å fokusere på også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hun har jo hatt spiseforstyrrelse. Hvorfor skammer hun seg over det? Hvis hun vil være et forbilde så burde hun være mer åpen on den tiden av livet. Mange unge jenter som følger bloggen hennes, og som kunne tatt god lærdom av akkurat det. :)

Det visste jeg ikke, men det hadde jo vært en måte å vise at hun er menneskelig i tillegg til "perfekt". Kan ikke tenke meg at hun hadde tapt noe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke, men det hadde jo vært en måte å vise at hun er menneskelig i tillegg til "perfekt". Kan ikke tenke meg at hun hadde tapt noe på det.

Hun har innrømmet det før, men er vrl ikke noe hun har snakket så mye om. :)

Jeg synes det står respekt av å tørre å dele slike ting, og det er vel få som dømmer noen som har vært gjennom slikt. Det kan jo skje oss alle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det blir litt mye spiseforstyrrelser i ett program? Med både Linnea og Caroline? Kjenner noen som gikk med Caroline på ungdomsskolen. Hun var visst heelt på kanten perfeksjonist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det blir litt mye spiseforstyrrelser i ett program? Med både Linnea og Caroline? Kjenner noen som gikk med Caroline på ungdomsskolen. Hun var visst heelt på kanten perfeksjonist

Njaaa...Er ganske sikker på at TV2-redaksjonen hadde elsket å være den kanalen som fikk vise en oppriktig og ærlig FF. Men hun har sikkert andre "historier" å by på også.

Hehe, tviler ikke på at hun var perfeksjonist nei. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har nok J (jepp, det ble Johan) lagt seg slik at han bare sparker inn mot ryggen eller morkaken. Jeg har foranliggende morkake, men har inntil for litt over to døgn siden kjent liv daglig i over en uke.

Nå kjenner jeg nesten ingenting. Han har "pleid" å sparke hver ettermiddag når jeg har lagt meg strak ut med magen, men ikke i går eller i dag. Fikk to små dult i formiddag, og tilsvarende i går.

Jeg vet jo at det nok bare er det at han ligger slik at jeg ikke kjenner bevegelsene, har virkelig ingen grunn til å tro at noe skulle være galt sånn ellers. Han var jo sprellende frisk for få dager siden på OUL. Kan likevel ikke unngå å bli liiiiit bekymret, og jeg blir gående og vente på at han skal bli turbo igjen.

Jaja, er ikke så mye å gjøre uansett, og så lenge jeg får ett og annet dult skal jeg vel være fornøyd. :)

Ellers ikke skjedd så mye i dag. Vi har vært på sånn åpen dag på et havliv-forskningssenter, hvor vi så på fisker og annet sjøliv.

Så har vi kost oss ute i finværet. :) Ikke minst, sovnet O på fanget mitt i dag :hjerte: Fryktelig koselig at han enda er glad i mammas fang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan er fint! JOhan eller JoHANN?

Klart man blir litt bekymra. Jeg er lite stressa og bekymra når ungene først er ute,men den der graviditeten kunne lett stresse meg, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan er fint! JOhan eller JoHANN?

Klart man blir litt bekymra. Jeg er lite stressa og bekymra når ungene først er ute,men den der graviditeten kunne lett stresse meg, altså.

Det blir nok JoHANN! :) Egentlig liker jeg Johannes best ( ;) ), men det utgår siden det overhode ikke passer med Inge. :)

Skal sies at dersom det plutselig dukker opp noe vi liker enda bedre, så kan det jo være vi bytter igjen, men enn så lenge er det Johan. :)

Jaa, det er egentlig ganske slitsomt akkurat den delen av svangerskapet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner bare dult/spark om kvelden, når jeg har lagt meg.

Uff, det er så mye som kan skje...blir litt stressa når en ikke får masse spark..

husker vi var på tidlig ul i forrige svangerskap, fordi jeg blødde en del i uke 11. Fikk sett at alt var bra, og mannen min pusta letta ut. Ja, da var det værste over sa han til dama som tok ul. Å, det kan du tro, svarte ho, det verste gjenstår. Enormt mye som kan skje!

Snakk om å ta fra en mann motet da! Han blei jo livredd..

Enig med deg om at johannes er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan er jo et flott guttenavn. Det er det vi også endte med på vår sønn. :) Gøy med navn ikke alle har, men som likevel ikke er skikkelig sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Johan var på andreplass på vår liste. Men jeg ville ikke at han skulle kalles Joan, liker ikke det. JoHANN er nydelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan var på andreplass på vår liste. Men jeg ville ikke at han skulle kalles Joan, liker ikke det. JoHANN er nydelig. :)

Det var et av kriteriene til mannen min også, at sønnen vår skulle kalles JoHANN, og ikke Joooohan. Datteren vår har et relativt spesielt (men enkelt) navn, og vi har fått ca 10 forskjellige feilstavelser på navnet hennes allerede, og folk spør ofte hvordan det staves (det er da virkelig ikke så vanskelig, det er tre bokstaver). Vi trodde vi slapp unna dette med Johan. Likevel synes mange det er rart at navnet hans skrives Johan og uttales JoHANN, selv om vi kommer fra Østlandet. Så vi må nesten like ofte stave hans navn :fnise:

Jeg er nemlig vanlig til at Jooohan hører til trøndelag og sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et av kriteriene til mannen min også, at sønnen vår skulle kalles JoHANN, og ikke Joooohan. Datteren vår har et relativt spesielt (men enkelt) navn, og vi har fått ca 10 forskjellige feilstavelser på navnet hennes allerede, og folk spør ofte hvordan det staves (det er da virkelig ikke så vanskelig, det er tre bokstaver). Vi trodde vi slapp unna dette med Johan. Likevel synes mange det er rart at navnet hans skrives Johan og uttales JoHANN, selv om vi kommer fra Østlandet. Så vi må nesten like ofte stave hans navn :fnise:

Jeg er nemlig vanlig til at Jooohan hører til trøndelag og sånt. :)

Jeg bor på østlandet, og jeg hadde sagt johann til sønnen din.

Tror folk sier feil åkke som jeg. Sønnen min heter Leon. Skulle tro det var lett, men kommer mye rart fra folk. Enkelte sier konsekvent Leo.

Forresten, noen forslag til guttenavn som går til Leon?

Sliter litt med meg sel her nå. Har lagt meg, men jeg har såååå lyst på eplekaka jeg har i kjøleskapet...sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner bare dult/spark om kvelden, når jeg har lagt meg.

Uff, det er så mye som kan skje...blir litt stressa når en ikke får masse spark..

husker vi var på tidlig ul i forrige svangerskap, fordi jeg blødde en del i uke 11. Fikk sett at alt var bra, og mannen min pusta letta ut. Ja, da var det værste over sa han til dama som tok ul. Å, det kan du tro, svarte ho, det verste gjenstår. Enormt mye som kan skje!

Snakk om å ta fra en mann motet da! Han blei jo livredd..

Enig med deg om at johannes er fint!

Ja, man blir jo det, men klart, de har jo enda god plass inni der, og for meg som har morkaken på framsiden (sååå kjedelig!!!) så vil jeg jo misse litt mer enn om den lå bak.

Herlighet for en teit kommentar å komme med da!! Snakk om å bidra til at man ikke får til å senke skuldrene... :P

Johan er jo et flott guttenavn. Det er det vi også endte med på vår sønn. :) Gøy med navn ikke alle har, men som likevel ikke er skikkelig sært.

Ja, absolutt. :) Sjekket SSB, og det er faktisk så mange som 9000 i Norge som heter Johan, men de fleste er nok godt voksne/gamle menn, for jeg har inntrykk av at Johan er et navn som har kommet litt mer tilbake de siste årene. Som mamma sier, så assosierer hun Johan med en gammel mann :fnise:

Bare 28 som heter Johan Inge da! Uansett har det ikke så stor betydning, så lenge det ikke er på topp ti :P Vet ikke hvorfor, men jeg foretrekker at ungene mine har navn som ikke hver tredje gutt i bhg/skole også heter. Kanskje fordi jeg selv har et navn som var veeeldig populært på 90-tallet, så første gang jeg noen gang gikk i en klasse uten å ha samme navn som noen, var da jeg begynte på VGS. :P Og det stoppet der, for på universitetet dukket det opp navnesøstre igjen :fnise:

Johan var på andreplass på vår liste. Men jeg ville ikke at han skulle kalles Joan, liker ikke det. JoHANN er nydelig. :)

Ja, det er jo mange som kan ende opp med å uttale det feil, men da må vi vel bare korrigere da. :P R syntes visst Johannes var for bibelsk.. :P

Det var et av kriteriene til mannen min også, at sønnen vår skulle kalles JoHANN, og ikke Joooohan. Datteren vår har et relativt spesielt (men enkelt) navn, og vi har fått ca 10 forskjellige feilstavelser på navnet hennes allerede, og folk spør ofte hvordan det staves (det er da virkelig ikke så vanskelig, det er tre bokstaver). Vi trodde vi slapp unna dette med Johan. Likevel synes mange det er rart at navnet hans skrives Johan og uttales JoHANN, selv om vi kommer fra Østlandet. Så vi må nesten like ofte stave hans navn :fnise:

Jeg er nemlig vanlig til at Jooohan hører til trøndelag og sånt. :)

Ja, JoHANN er mye finere! Hehe, rart at så mange skal slite med å stave navnet til datteren deres. I mitt hode så har hun et navn som skrives rett fram, uten noen kompliserte, stumme lyder. Meeen så begynner kanskje folk å bli vant til at mange foreldre liker kreative skrivemåter? :P På min dialekt blir det forresten mest naturlig å si JoHANN, og ikke Joohan. :)

Jeg bor på østlandet, og jeg hadde sagt johann til sønnen din.

Tror folk sier feil åkke som jeg. Sønnen min heter Leon. Skulle tro det var lett, men kommer mye rart fra folk. Enkelte sier konsekvent Leo.

Forresten, noen forslag til guttenavn som går til Leon?

Sliter litt med meg sel her nå. Har lagt meg, men jeg har såååå lyst på eplekaka jeg har i kjøleskapet...sukk...

Leo i stedet for Leon er jo egentlig ganske irriterende. Det blir jo et helt annet navn. Leo er et løvenavn, det er ikke Leon! :P

Lars og Leon! Hehe...Aner ikke jeg. Er så vanskelig med navn, men det rare er jo at guttenavn er så mye vanskeligere. Kanskje fordi det er så mange "harde og barske" guttenavn, mens jentenavn ofte er litt mykere. Vet ikke jeg.

___

Da var O levert i bhg og jeg skal slappe av litt på sofa før det blir frokost og litt husarbeid. Fortsatt lite liv, men fikk to tydelige spark i stad, så jeg vet jo at han er der inne, selv om jeg helst skulle sett at han ble turbo-baby en halvtimes tid. :)

Denne uken skal jeg ta opp ukeshandlingen igjen. Det går veldig i perioder, noen uker er jeg flink, andre uker glemmer jeg det av.

Her er ukesmenyen denne uka:

Mandag: Torskepanne http://www.godfisk.no/Oppskrifter/Norge/Torskepanne

Tirsdag: Pasta Carbonara

Onsdag: Kyllingwok med squasj, gulrøtter, løk, brokkoli og eggnudler

Torsdag: Fiskesuppe med torskefilet laget med kokosmelk, fløte, fiskebuljong, purre, rotgrønnsaker, salt, pepper og kvernet chili, servert med rundstykker med smør

Fredag: Dansk pølsegryte (oppskjært, stekt tynnpølse, hvitsaus, dampet potet og gulrøtter)

Lørdag: Taco med hjemmelagd tacokrydder

Søndag: Fiskeboller (hjemmelagd) i karrisaus med gulrøtter og potet

Også skal jeg bake rundstykker i morgen (skal slenge inn oppskriften jeg bruker i morgen, Kisskiss).

Fisk tre ganger på ei uke. Den er jeg jammen fornøyd med. Vanligvis blir det bare en gang per uke. :)

Nå skal R på dagsturer på jakt fra torsdag til søndag da, så er ikke sikkert han er hjemme til å spise middag alle disse dagene, så da blir det nok litt endringer, men dette er i alle fall utgangspunktet. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende med ukesmeny! Du er flink! :Nikke:

Her må jeg innrømme at jeg er fornøyd med meg selv når jeg klarer å tenke noen dager framover i slengen, hehe. Men en vakker dag skal alt på stell... (?)

Dette med navn er alltid vanskelig, synes jeg. Men Johan er et flott navn! Jeg liker veldig godt de navnene som er i skjæringspunktet mellom klassisk og "vanlig". Ofte er ikke slike "klassisk-vanlige" navn så vanlige som man tror, eller så er de mye brukt i en generasjon men ikke så mye i en annen. Mine yngste jenter har sånne navn som du tror du hører overalt, men vi har ennå ikke støtt på noen småjenter som heter det samme ;) Enig med deg: det er kjekt å ikke være altfor mange i klassen med det samme navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende med ukesmeny! Du er flink! :Nikke:

Her må jeg innrømme at jeg er fornøyd med meg selv når jeg klarer å tenke noen dager framover i slengen, hehe. Men en vakker dag skal alt på stell... (?)

Dette med navn er alltid vanskelig, synes jeg. Men Johan er et flott navn! Jeg liker veldig godt de navnene som er i skjæringspunktet mellom klassisk og "vanlig". Ofte er ikke slike "klassisk-vanlige" navn så vanlige som man tror, eller så er de mye brukt i en generasjon men ikke så mye i en annen. Mine yngste jenter har sånne navn som du tror du hører overalt, men vi har ennå ikke støtt på noen småjenter som heter det samme ;) Enig med deg: det er kjekt å ikke være altfor mange i klassen med det samme navnet.

Vel..Hvis jeg hadde hatt seks barn, så er jeg jammen ikke sikker på hvor flink jeg hadde vært til ukesmeny jeg heller. :P Men det er litt sånn; Bruke 20-30 min på matbutikken EN gang i uka, eller bruke 10 min HVER dag..?! Det blir jo rett og slett en investering for resten av uka, for jammen er det ikke deilig å fylle opp kjøleskapet, og vips så har man alt man trenger en uke framover. Ikke minst blir det jo billigere, for ofte planlegger jeg det sånn at jeg bruker litt av de samme ingridiensene den akutelle uken. I tillegg til at jeg da blir flinkere til å se hva vi har i kjøleskapet før jeg planlegger uka. :) Også blir det sunnere, for da er det ikke sulten som avgjør middagen. :P

Ja, det går egentlig helt fint å velge et navn mange har, dersom det er et navn som var mer populært for et par generasjoner siden. Det viktigste er vel bare at barna sin genereasjon ikke har 20 % med samme navnet. :P

For eksempel "Emma". Fint navn det, men det er helt utrolig mange jenter som heter det nå, av seks-syv-åtteåringer. Men jeg klager ikke, jeg har fått mange koselig kallenavn siden det alltid har vært noen i klassen med samme navnet, og de kallenavnene har jeg enda. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde fiskeboller? Husmorpoeng! Hvordan gjør du det? Jeg kan fiskekaker hvis jeg gidder, men boller har jeg aldri tenkt på å lage selv engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...