Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Ecco pleier å ta inn endel 42 :)

Ja, noe tar de inn, men i år var det ikke noe som jeg ønsket, ut av det de hadde i butikken. :) Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er ille nok med str 40 og høye vrister. Virker som det bare skal lages sko til folk med 39 og nedover. Jeg bruker fortsatt et par halvt utgåtte marsjstøvler fordi jeg ikke har orka å finne nye vintersko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Str 40 er en standardstørrelse i de aller fleste merker, så du vil nok finne sko dersom du tar deg tid til å lete. :)

Jeg har også høy vrist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner iallefall mange sko som ser ut som noe ei bestemor hadde brukt i den str. Ja å så tursko da. Tror jeg er vanskelig i skoveien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner iallefall mange sko som ser ut som noe ei bestemor hadde brukt i den str. Ja å så tursko da. Tror jeg er vanskelig i skoveien

Har sett sko i alle former og fasonger i den størrelsen. Alle modeller går opp til 41, også er det noen som går til 42. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J har endelig tatt til vettet for denne gang også, og lagt seg slik at jeg kjenner masse. Fått mange kraftige spark på utsiden også. :) Bare typisk at R ikke har fått kjent noe enda. ;)

Men jeg er nok mer ivrig på at han skal få kjenne enn han er, så er nok ikke krise. :P

Har lite på tapetet i dag. Skal til legen, så skal jeg nok innom jobb også er det hjem og slappe av litt før O skal hentes. Fikk ikke til å sove før kl 02 i natt, og opp kl 07. Da blir det litt knapt for min del i alle fall.

Ellers må jeg komme med en anbefalning: Hjemmelagd tacokrydder! Det smaker veldig likt det man kjøper på butikken, men er uten både salt og sukker! :) Og veldig godt. Følte ikke det manglet noe som helst. Eller det som mangler, var at vi slapp å bli kjempetørst og inntørket etter å ha spist taco. Er jo helt sinnsyke mengder salt i pose-krydderet. Hadde altså koriander, paprikapulver, hvitløkspulver, spisskumin, chilipulver og pepper i. Har ikke eksakte mål for hånd nå, men kan finne om noen vil ha, ellers er det jo bare å prøve seg fram.

Blir ikke mer posekrydder her i hus i alle fall. :) Helt dust at jeg ikke har prøvd på dette før! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å komme innom her når jeg har vært borte noen dager. Blir jo helt sulten på både kaker, rundstykker og middager :P .

Angående gråting i barnehagen, vi hadde også en periode. To ting hjalp litt. Det ene har dere prøvd med suksess, altså ta med frokosten i barnehagen. Vi har ei Mathias jente som syntes det var veldig stas. Hadde gjerne med kornblanding, friske bær eller banan og melk på en tett flaske som vi helte på da vi kom.

Ellers hjalp det når hun fikk stå i vinduet og vinke da jeg gikk. Utrolig nok var det stas og gjorde det ikke værre som jeg hadde trodd. :)

Hvis det ikke blir bedre støtter jeg en prat med Pedleder igjen, for det er jo ikke noe godt for noen når det er sånn.

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaga tacokrydder er genialt, ja! Har et digert glass stående, lager en gang i året eller noe sånt. :fnise:

Det var jo ganske lurt å bare lage store mengder! :) Tror jeg vi også skal gjøre, når vi har fått perfeksjonert oppskriften litt. :P Må justere den litt, blant annet mer chili enn det som var i oppskriften vi brukte. :)

Koselig å komme innom her når jeg har vært borte noen dager. Blir jo helt sulten på både kaker, rundstykker og middager :P .

Angående gråting i barnehagen, vi hadde også en periode. To ting hjalp litt. Det ene har dere prøvd med suksess, altså ta med frokosten i barnehagen. Vi har ei Mathias jente som syntes det var veldig stas. Hadde gjerne med kornblanding, friske bær eller banan og melk på en tett flaske som vi helte på da vi kom.

Ellers hjalp det når hun fikk stå i vinduet og vinke da jeg gikk. Utrolig nok var det stas og gjorde det ikke værre som jeg hadde trodd. :)

Hvis det ikke blir bedre støtter jeg en prat med Pedleder igjen, for det er jo ikke noe godt for noen når det er sånn.

Ja, man blir sulten av å lese om så mye matsnakk :fnise:

Hjelper veldig greit med matpakke ja. I dag ville han dra i barnehagen 20 min før jeg hadde tenkt at vi skulle dra, fordi han gledet seg til matpakken. :P Men det er jo litt kjedelig da, for vanligvis leverer jeg han kl 09, så morgenen sammen blir jo litt kortere, også blir ettermiddagen lengre. Siden jeg liker morgenen bedre enn ettermiddagen hvor vi bare venter på å begynne å lage middag, så er det litt kjedelig, men det er uansett bedre enn at det blir hylskriking ved levering.

Skal ha sånn kontaktmøte på fredag da, så da får vi se hva vi kommer fram til. :)

___

Det ble ikke legetime i går, for de hadde visst fullt. Legen hadde visst vært bortreist forrige uke, så. Men fikk time i dag (er sånn time på dagen-opplegg, går ikke an å bestille time flere dager i forveien, må bestilles ettermiddagen før) kl 11:40, så da bærer det avgårde dit og så til byen.

I går var jeg på resturant med noen venninner. Det var veldig koselig! Også fikk vi gratis dessert, da den nye kokken blingset litt med maten, brukte litt lang tid og sånt. Jeg fikk f.eks pizza med tomatsaus i stedet for ostesaus, og ostesausen var grunnen til at jeg bestilte den pizzaen. :P Men fikk ny da, så for min del gikk det helt fint. Ekke lett å være ny altså.

Såe, tror nok vekta har bikket mer enn 3 kg i vektoppgang når jeg går på vekta på fredagen, når jeg er 20 uker. :fnise: Uansett er jeg fornøyd. Har uansett lagt mindre på meg hittil på samme tidspunkt enn sist.

Nydelig vær i dag, så skulle helst gått en tur, men tror ikke det blir tid til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med gratis dessert! :sikle: Og ja, pizza med hvit saus er IKKE det samme som pizza med rød saus. :fnise:

Nei, og det var veldig godt med hvit saus! Har ikke smakt det før nå, selv om jeg lenge har hatt lyst på det! :)

Har aldri smakt pizza med hvitsaus. Har noen en god oppskrift?

Aldri laget selv, men vet noen bruker creme fresh med urter og krydder i for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ELSKER pizza med hvit saus! Bruker det jeg har i kjøleskapet, enten crème fraîche eller kesam. Favorittfyllet mitt er kokt potet og bacon, hvor enn rart det høres ut. :fnise: Toppes med vanlig ost eller klatter med philadelphia + favorittkrydderet mitt fra iherb. Åh, nå ble jeg sulten! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER pizza med hvit saus! Bruker det jeg har i kjøleskapet, enten crème fraîche eller kesam. Favorittfyllet mitt er kokt potet og bacon, hvor enn rart det høres ut. :fnise: Toppes med vanlig ost eller klatter med philadelphia + favorittkrydderet mitt fra iherb. Åh, nå ble jeg sulten! :ler:

Det hørtes veldig rart ut. :fnise: Bare vanlig, kokt potet? Tar du av skallet eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig rart ut. :fnise: Bare vanlig, kokt potet? Tar du av skallet eller?

Kokt potet i skiver. Uten skall. :jepp: Jeg smakte det for første gang i Frankrike. Mmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, pizza med hvit saus er snadder!

Jeg har prøvd å lage den hvite sausen selv, men den creme fraishe-sausen til nå, ef og blir best. Så har jeg på spekeskinke og smuldrer over mozarella. Rødløk i skiver på toppen!

Namenam!

Hvorfor måtte vi begynne å prate om sånn pizza nå, når jeg ikke kan spise spekeskinke?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...