Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ha en fin tirsdag!! Kos deg/dere i finværet!!

Takk! :)

___

Åååå stakkars mini, kan kommer til å forbli navnløs, og vi kommer til å bli anmeldt av navneregisterert eller hvem som gjør det, for at stakkaren ikke får navn!!! :grine:

Trym likte visst ikke R likevel..Han bare "ville ikke si det i tlf"? :klo: Javell ja. Johan/Johannes liker jeg, men det passer liksom ikke så godt med Inge som mellomnavn, dessuten heter faren til O sin gudmor Johan, og R kjenner han litt fordi de har jaktet litt sammen. Dessuten er jeg usikker på om jeg synes Johan/Johannes passer sammen med O. Aksel liker jeg også, men det heter ungen til en nær kollega av R, pluss en av bestevennene til O. And the list goes on. Alle navn som er aktuelle blir uaktuelle fordi atte ett eller annet.

Såe..Bare kom med navneforslag hvis noen har noen kjempefine guttenavn på lager. ;) For jeg synes synd i mini som ikke har et navn. :P

Også må jeg bare si, at selv om jeg på noen måte ikke er skuffet over den friske gutten jeg har i magen, så har jeg kjent litt på det de siste dagene..En skuffelse over jenta jeg IKKE får...Har alltid sett for meg å ha en datter, som jeg kunne ha typiske mor-datter-samtaler med, som jeg kunne følge gjennom graviditet og bli en flott mormor til, og ikke minst er jeg livredd for å få ei svigerdatter som hater meg. Det er jo ikke til å stikke under en stol at det er mange helt sinnsykt kritiske svigerdøtre der ute..Mens svigersønner i mange tilfeller ikke gidder å bruke energi på å misslike svigermor.

Jeg er så redd for at jeg ikke skal føle meg ferdig med å få barn etter mini, for R er soleklar på at det IKKE blir flere barn. Hva om jeg om to-tre år får like lyst på nr. tre som jeg hadde/har på nr to? Det kommer til å være nesten som en sorg.

Jaja, et lite hjertessukk fra meg. Så snart jeg kommer meg ut i sola så stiger nok humøret betraktelig. Umulig å ikke bli lykkelig av nydelig høstvær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo fortsatt på svigersønner da! :nigo:

Hehe, ja! :fnise: Men sannsynligheten for det er vel ikke så veldig stor. Vet ikke om det finnes noen statistikk på det da. :P Uansett så kommer jeg nok ikke til å gå rundt og håpe på at en av guttene er homofile :fnise: For all del, hvis de er det så greit det, men nei..Blir nok ikke å håpe på det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo fortsatt på svigersønner da! :nigo:

Jeg pleier å si at jeg gjerne får én svigerdatter og én svigersønn. Derfor blondebodyer og sånn på J,vet du! :nigo:

Neida, men jeg har også tenkt den svigerdattertanken. På KG stiller i hvert fall ikke svigermor og farmor så sterkt, har lest mange fæle tråder her inne om farmødre som ikke får se ungene og fedre uten baller ...

Men i de aller fleste tilfellene jeg selv kjenner til er det ikke sånn. Farmor og mormor er begge satt pris på, og svigerdatter og svigermor har et godt forhold.

Jeg bor jo feks mye nærmere min svigermor enn min egen mamma, og ungene våre ser farmor og farfar flere ganger i uka.

Så jeg satser på å oppdra fornuftige guttet som får fornuftige kjærester. Og så gleder jeg meg til å få svigerdøtre, det kan jo også være kjempekjekt!

Det er det eneste jeg tenker på med gutt vs. jente. Men det er jo så langt frem i tid, og tullete å tenke på nå. Og SÅ stor er ikke den bekymringa at jeg ønsker meg jente fremfor gutt, jeg synes en gutteflokk på tre også høres fantastisk ut!

Men det spørs om jeg får flere barn, da .. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja! :fnise: Men sannsynligheten for det er vel ikke så veldig stor. Vet ikke om det finnes noen statistikk på det da. :P Uansett så kommer jeg nok ikke til å gå rundt og håpe på at en av guttene er homofile :fnise: For all del, hvis de er det så greit det, men nei..Blir nok ikke å håpe på det. :P

Hehehe :ler: Nei, det er nå sant. Men aber pløtselich :nigo:

Hehehe. Man skal vel ikke håpe på det nei, men jeg er som deg, at er gutten min homofil, ja , så er han det. Og jeg er like glad i han uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aksel er fint. :) Gjør det noe at andres barn heter det da, så lenge det ikke er nær familie? Andre navn... Birk, Sondre, Magnus, Ask, Sverre, Lavrans, Aslak, Amund, Asbjørn, Vemund... Bare slenger ut, nå. :ler:

Skjønner deg godt siden jeg også hadde et sterkt ønske om jente første gangen. Kan ikke forklare hvorfor, det var bare sånn. Men jeg tipper du blir en super svigermor! Min svigermor har alltid vært åpen om at hun er redd for å være et sånt "svigermonster", og vi har et veldig godt forhold. Om hun gjør noe teit så føler jeg at jeg kan si fra til henne, og det er veldig viktig tror jeg. Da blir det ikke gnisninger.

Men om du virkelig ønsker tre barn, uansett kjønn, så er det klart at det kan bli tøft når dere ikke er enige. Har han tenkt å snippe med én gang eller om noen år? Vi drøyer det litt, men her er det jo jeg som er mest "ferdig" med barn, det vil si graviditet og fødsler. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men jeg har også tenkt den svigerdattertanken. På KG stiller i hvert fall ikke svigermor og farmor så sterkt, har lest mange fæle tråder her inne om farmødre som ikke får se ungene og fedre uten baller ...

Håper og tror KG er lite representativt på dette området. Høres jo helt grusomt ut med en svigerdatter som er så negativt innstilt. Nei, da tar jeg heller to svigersønner jeg også. Men kanskje jeg får to svigerdøtre! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å si at jeg gjerne får én svigerdatter og én svigersønn. Derfor blondebodyer og sånn på J,vet du! :nigo:

Neida, men jeg har også tenkt den svigerdattertanken. På KG stiller i hvert fall ikke svigermor og farmor så sterkt, har lest mange fæle tråder her inne om farmødre som ikke får se ungene og fedre uten baller ...

Men i de aller fleste tilfellene jeg selv kjenner til er det ikke sånn. Farmor og mormor er begge satt pris på, og svigerdatter og svigermor har et godt forhold.

Jeg bor jo feks mye nærmere min svigermor enn min egen mamma, og ungene våre ser farmor og farfar flere ganger i uka.

Så jeg satser på å oppdra fornuftige guttet som får fornuftige kjærester. Og så gleder jeg meg til å få svigerdøtre, det kan jo også være kjempekjekt!

Det er det eneste jeg tenker på med gutt vs. jente. Men det er jo så langt frem i tid, og tullete å tenke på nå. Og SÅ stor er ikke den bekymringa at jeg ønsker meg jente fremfor gutt, jeg synes en gutteflokk på tre også høres fantastisk ut!

Men det spørs om jeg får flere barn, da .. :sjenert:

Ååå, er det DERFOR J har blondebodyer :fnise:

Hehe, men det du sier er jo helt riktig, og man får nok sikkert et feil bilde av å lese her inne på KG. Jeg selv har hatt mine hjertesukk over svigermor, men nå har hennes egen datter det også, så der tror jeg bare det er det at svigermor er en veldig sterk personlighet. MEN i all hovedsak så er jeg veldig fornøyd med svigermora mi, og jeg håper at jeg blir ei "godkjent" svigermor også. :) Jeg skal i alle fall passe på å aldri overkjøre svigerdatteren min. :P

Jeg skulle gjerne vært politisk korrekt og sagt at dersom jeg skulle bli gravid med nummer tre, så er det AKKURAT det samme om det blir gutt eller jente, men dessverre kan man visst ikke alltid styre følelsene sine. Det viktigste er jo uansett hva man gjør ut av det, og jeg kommer aldri til å velge å bli gravid med nr tre hvis det kun er for å få ei jente, for det er jo faktisk mest sannsynlig å få en til gutt når man har to fra før. :) Tror jeg..

Neida, det blir nok supert med en lillebror, og jeg blir varm om hjertet når jeg tenker på han som lillebror og ikke bare mini, men ja..Skulle gjerne hatt en jente..I TILLEGG! :)

Hehehe :ler: Nei, det er nå sant. Men aber pløtselich :nigo:

Hehehe. Man skal vel ikke håpe på det nei, men jeg er som deg, at er gutten min homofil, ja , så er han det. Og jeg er like glad i han uansett ;)

Hva? Jeg kan ikke tysk :ler: Skjer plutselig?

Ja så klart! Jeg kan ikke skjønne at noen blir mindre glad i guttene sine (eller jentene for den saks skyld) bare for at de er homofile. Eneste som jeg evt. bekymrer meg for om i forhold til homofili, er eventuelle utfordringer det kan skape for han. Det er neppe enkelt å "komme ut av skapet", og det blir mer vanskelig å få barn hvis man ønsker det, og ikke minst færre å velge mellom når det kommer til partner. Så det bunner egentlig bare ut i ønske om at barna mine skal ha et så fint og enkelt liv som mulig, men samtidig, hvem går egentlig gjennom livet uten utfordringer? Jeg er så hetrofil som bare mulig tror jeg, men jeg har da hatt mange hindre fordeom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksel er fint. :) Gjør det noe at andres barn heter det da, så lenge det ikke er nær familie? Andre navn... Birk, Sondre, Magnus, Ask, Sverre, Lavrans, Aslak, Amund, Asbjørn, Vemund... Bare slenger ut, nå. :ler:

Skjønner deg godt siden jeg også hadde et sterkt ønske om jente første gangen. Kan ikke forklare hvorfor, det var bare sånn. Men jeg tipper du blir en super svigermor! Min svigermor har alltid vært åpen om at hun er redd for å være et sånt "svigermonster", og vi har et veldig godt forhold. Om hun gjør noe teit så føler jeg at jeg kan si fra til henne, og det er veldig viktig tror jeg. Da blir det ikke gnisninger.

Men om du virkelig ønsker tre barn, uansett kjønn, så er det klart at det kan bli tøft når dere ikke er enige. Har han tenkt å snippe med én gang eller om noen år? Vi drøyer det litt, men her er det jo jeg som er mest "ferdig" med barn, det vil si graviditet og fødsler. :P

Bare fint å slenge ut navn! :nigo: Jeg liker Sondre, men det liker ikke R. Aslak også, men det heter gudbarnet.. Aksel ER veldig fint, men så kom jeg til å tenke.. Aksel Inge **** Det er jo helt kræsj, og R er ganske klar på at han vil ha oppkalling i navnet. Jeg forstår at han vil ha det, men for en hver pris? :klo: Hvis vi ikke finner et navn som passer, hva da? Jeg har jo også navn jeg gjerne skulle hatt fra min familie, men det blir jo ikke det, så..Nei, det der er en konflikt jeg skal unngå for alt det er verdt. For jeg liker jo tanken selv om å oppkalle.

Ja, han har vel tenkt til å snippe seg rimelig fort, så eneste sjans for nummer tre er hvis jeg blir gravid før han rekker å gjøre det, for jeg har ikke tenkt å starte på prevensjon i et halvårs tid, bare fordi han venter på å snippe seg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en lillebror! :strix: Navn er vanskelig ja, vi bestemte etter mini ble født, ble aldri enig før :)

Godt at du ble sykemeldt, skulle skrive at du ikke må fortsette å jobbe til jul men det var før jeg leste at du var sykemeldt ;) Er veldig lurt å lytte til kroppen, man får ingen premie av å ødelegge seg i jobben.

Oj bare 2 grader, her var det 8 når jeg stod opp litt før 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei helt grusom svigermor, så jeg veit ihvertfall hva jeg ikke skal gjøre da jeg får svigerdatter :fnise:

Jeg ønsker meg ei jente jeg og, men blir kjempeglad om det er en gutt og. Litt dumt at det skal være så tabu å si det. Jeg er egentlig bare vant til jenter. Av 11 søskenbarn, så er det bare en gutt!

Hva med Håkon eller Erik/Eirik da? Det er navn jeg liker, men som ikke kan brukes...

Eller skrive om Inge litt? Ingar?

Trenger jo ikke være mer enn bokstaven I du bruker da.

Det har blitt gjort i slekta mi. Harald/Helge/Håkon.

Sliter med guttenavn selv, vi har bare jentenavn klart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingvald! Faktisk så begynner mitt fornavn på Ing og det har jeg arvet etter farmor som har et annet fornavn på Ing ;)

Jeg vet og hva slags svigermor jeg IKKE skal være :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare dere som sliter med guttenavn :ler: Her er det bare litt hastverk med å finne et snart. 2 uker til termin :strix:

Vi må nok ta en råsjans på at navnet hans "står i panna" når han kommer ut. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Menn jeg vet om med dobbeltnavn med Inge i; Geir Inge, Inge Jostein, Inge Rune, Stein Inge... De jeg kommer på i farta. Men Inge er nok ikke det enkleste navnet å kombinere med andre navn.

Personlig synes jeg Inge er et allright navn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mellomnavn, ikke dobbeltnavn. :)

Svarer dere mee ordentlig senere. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mellomnavn, ikke dobbeltnavn. :)

Svarer dere mee ordentlig senere. :)

Mellomnavn kan vel egentlig bare være et etternavn-navn, men man kan ha to fornavn. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomnavn kan vel egentlig bare være et etternavn-navn, men man kan ha to fornavn. :)

Hva mener du?

Uansett, så blir det ikke et navn brukt i det daglige. O heter jo " O K (også etternavn)", men vi bruker jo bare O i det daglige. :) Slik skal det bli med lillebror sitt navn også. Inge skal stå som mellomnavn, mens fornavnet er det som blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...