Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Ååå, gratulerer med en fin liten gutt i magen! :rodmer: Nå gleder jeg meg bare enda mer til søsters ul i morgen. :fnise:

Guttenavn er enkelt! Hilsen hun med 2 jenter. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes det var mange pene guttenavn, men få jeg klarte å se for meg at min gutt skulle hete, liksom. Jentenavn var i boks her og. :)

J er jo vet veldig fint navn også! :) Det er ett av mine få favorittnavn, og fikk til en høvelig kombinasjon med det ene navnet til svigerfar først og så J, men det blir litt langt og tungt.

Oi, den er litt vanskelig ja. Hva med et navn på samme forbokstav som svigerfars navn?

Smart å gi jentenavnet til hunden da. :ler: Hvilket navn er det (hvis du vil si det)?

Ja, det går jo an, men da må det begynne på O, og bortsett fra O sitt navn, så er det ikke så mange navn på O som jeg liker til gutter. :P

Eiril er navnet jeg ville ha til jente. Det navnet har jeg vært glad i helt siden pappa og stemor prøvde å bestemme seg for navn til lillesøstra mi. Da stod det mellom det navnet og et annet, men de valgte det andre. :P

Hurra for en flott gutt i magen!

Men, nysgjerrig jeg. Hvordan klarte dere å se at det ble en gutt på de bildene?

På bildet helt til høyre, som heter "mini", kan du se rompa og litt av lårbeinene, også ser du en liiiten tut som stikker ut. :)

Synes jeg ser en liten tissefant når jeg zoomer inn på det første bildet, jeg? Litt sånn så det ut da jeg var på UL av lillebror. Da tenkte jeg det var gutt før jordmor sa det.

Det første bildet, som heter "mini2" er bare av hode og magen. Kanskje dere ser bildene i en annen rekkefølge? :klo: Det andre bildet, som heter "mini", er det bildet hvor man ser tissefanten. :jepp:

Ååå, gratulerer med en fin liten gutt i magen! :rodmer: Nå gleder jeg meg bare enda mer til søsters ul i morgen. :fnise:

Guttenavn er enkelt! Hilsen hun med 2 jenter. :ler:

Tusen takk! :)

Jaa det blir jo spennende! :nigo:

Haha, er det ikke typisk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaringen, da så jeg det!

To uker til min ul, gleder meg...men mannen vil ikke vite kjønn da.

Det blir jo spennende! Og da har du to uker til å overtale han. ;)

Synes jeg ser den nedenfor magen, jeg, men kanskje bare innbildning da. :ler: Eiril er et nydelig navn!

Hmm..Det ser ikke jeg, men kanskje du har bedre syn enn meg! ;)

Ja, veldig fint, også er det ikke så vanlig heller. Jeg liker navn som ikke alle og enhver har, rett og slett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tantebarnet mitt heter Eirill, nydelig navn :hjerte:

Men jeg synes det er mange fine guttenavn og da. Jeg tror jeg vil ha flere unger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, tantebarnet mitt heter Eirill, nydelig navn :hjerte:

Men jeg synes det er mange fine guttenavn og da. Jeg tror jeg vil ha flere unger :ler:

Ja :hjerte:

Men herregud da, ikke sitt og snakk om at dere også liker det navnet, for det BLIR jo ingen datter på meg!!! :ler:

Hehe, jeg tror du blir å få fire. ;) Eller kanskje du blir en ny Mafalda?

Anyways...Hvor kan man lete etter guttenavn egentlig? Liker norrøne navn ganske godt, men må se på andre navn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt jentenavn, men har ingen guttenavn. Forrige gang var det omvendt. Da hadde vi bare guttenavnet klart.

Navn er vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Mini sitt navn (selvsagt). Norskt navn som jeg er veldig glad i. Hadde i mange år tenkt at hvis jeg fikk en gutt så skulle han hete det. Og når jeg sa navnet til mannen et par uker før UL likte han det. Men vi bestemte oss ikke før gutten var født da. Måtte se om han passa navnet først :jepp:

Om vi får en gutt til en gang har jeg veldig lyst til at han skal hete Lauritz :rodmer: Det var andrevalget mitt til mini :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, nå har jeg MER panikk for å få gutt, for jeg finner ikke navn! :ler:

Har seriøst sittet og sett på fra A til Å på norskenavn.no, men ingen ting kjempefint dukker opp. Som ikke allerede er tatt av nærmeste familie og sånt.

Peder

Ove

Magnus

Trym

Inge Johannes/Inge Johan (Inge er et av svigerfar sine navn)

Liker jo mange andre navn også, men det er navn som allerede er opptatt. Sondre for eksempel. Det er ikke opptatt sånn egentlig, men barndomskjæresten min het Sondre, og vi var kjærester i mage år. Susset bak barnehageskuret og sånt. Det blir kjempeflaut neste gang jeg treffer på han eller noen i familien hans og bare presetnerer lille Sondre :ler: For jeg liker Sondre veldig godt egentlig.

Har mange sånn eksempler.

Tror faktisk favoritten min er Inge Johannes eller Inge Johan, men jeg vet mange synes det blir veldig tung uttale og at det ikke passer helt sammen. Tanken er altså at det skal være dobbeltnavn, ikke mellomnavn, så Johannes/Johan skal brukes på lik linje med Inge.

Edit: Takk Silverdoe og La traviata :nigo:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes både Magnus og Trym er flotte navn, og de passer til O. :) Er ikke så glad i dobbelnavn selv, men det er jo fint å kalle opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns Peder var veldig fint! Johan har jeg også tenkt på, men jeg syns uttalen er litt vanskelig... Også er det vel noe som heter "helt Johan" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det der med navn ja. Vi har ingen forslag til jente nummer to her heller... Alltid en av oss som ikke liker det eller det passer ikke sammen med storesøster....

Magnus, Trym og Peder er alle fine. Men det blir jo selvf vanskeligere når dere skal ha dobbeltnavn :)

Prøvd å sette disse navna inn i navnekarusellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det der med navn ja. Vi har ingen forslag til jente nummer to her heller... Alltid en av oss som ikke liker det eller det passer ikke sammen med storesøster....

Magnus, Trym og Peder er alle fine. Men det blir jo selvf vanskeligere når dere skal ha dobbeltnavn :)

Prøvd å sette disse navna inn i navnekarusellen?

Blir ikke dobbeltnavn hvis det blir noen av de. Det var kun hvis det ble Inge Johannes. :)

Nå var ikke R helt fremmed for Trym da, så det er et alternativ! :nigo:

Nei, det har jeg ikke prøvd på. Synes ikke navnekarusellen var noe bra jeg. Kom opp så utrolig masse tullenavn, i tillegg til en haug muslimske navn, som virkelig ikke er relevant for vår del. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...