Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hva om du ligger i badekaret når pressriene plutselig starter da? Det var det som skjedde med meg første gangen. :P Hadde ikke hatt sjans til å flytte meg da...

Da gjør man slik jeg måtte med M; man flytter på seg. :daane: Dritvondt, klarte jo såvidt å puste! Men ja, jeg måtte opp fra badekaret og i fødesengen under de første pressriene. Jeg ville helst vente til den første rien var over, men neida, der fikk jordmor fart på seg gitt. :fnise:

Så heldig du er som får stelleveske av mammaen din! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da gjør man slik jeg måtte med M; man flytter på seg. :daane: Dritvondt, klarte jo såvidt å puste! Men ja, jeg måtte opp fra badekaret og i fødesengen under de første pressriene. Jeg ville helst vente til den første rien var over, men neida, der fikk jordmor fart på seg gitt. :fnise:

Whaaat, det hadde jeg ikke gått med på altså! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du ligger i badekaret når pressriene plutselig starter da? Det var det som skjedde med meg første gangen. :P Hadde ikke hatt sjans til å flytte meg da...

Da må man som Belle sier, opp! :P Når jordmor ikke har kursing i vannfødsel så får hun ikke lov til å ta i mot baby under vann. :P

:ler:

Jippiii for stelleveske :jepp: Jeg kan ikke gi noen "tips" i tråden din på fb, for jeg syns alle var fine xD

Har heldigvis bestemt meg omsider.. :fnise:

Da gjør man slik jeg måtte med M; man flytter på seg. :daane: Dritvondt, klarte jo såvidt å puste! Men ja, jeg måtte opp fra badekaret og i fødesengen under de første pressriene. Jeg ville helst vente til den første rien var over, men neida, der fikk jordmor fart på seg gitt. :fnise:

Så heldig du er som får stelleveske av mammaen din! :nigo:

Det høres fælt ut å måtte flytte seg da ja! Menne..Jeg har ikke tro på at jeg klarer meg uten lystgass helt fram til 10 cm åpning uansett. :fnise: Så før eller siden velger jeg nok selv å flytte meg til sengen. :P

Ja det passet utmerket! :)

Whaaat, det hadde jeg ikke gått med på altså! :ler:

:fnise:

__

Endelig bestemt meg for stelleveske! De har den ikke på lager nå, men satser på at den kommer inn snart: http://www.jollyroom.no/produkter/babymel-skotvaska-big-slouchy-jumbo-dot-navy-4

Den blir fresh tror jeg. Vil være en anelse kræsj når jeg bruker bagvogna siden det er litt mønster på den, men det er ikke så mye at det blir helt krise. Når vi går over til sportsdel så vil det passe fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin!

Tøft :nigo:

Ja, liker den mer og mer jo mer jeg ser på den. :fnise:

Føler jeg er ALT for tidlig ute, men nå er altså første vask med babyklær satt på. :) Lyst tøy i 56 og 62. Så blir det mørkt tøy, så blir det ull og så blir det det som må håndvaskes av strikkatøy. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stelleveskejakten er over! :nigo:

Etter å ha kikket litt mer på denne: http://www.jollyroom.no/produkter/babymel-skotvaska-satchel-ju-do-na-4

så jeg at målene er nesten de samme som på den jeg linket til ovenfor. Den er høyere, men litt smalere, og bare 1 cm forskjell på dybde. Så totalt sett ca like stor. På bildet ser den jo så liten ut, men så fant jeg dette bildet:

http://www.jojomamanbebe.co.uk/sp+babymel-satchel-fawn-changing-bag-in-baby-changing-bags-and-mats+d3103

Helt passe størrelse. Så da bestilte jeg heller den (i marineblått). Den er billigere og uansett litt finere. Kan jo også brukes som vanlig veske siden det ikke er like mye stelleveskepreg over den. Håper ikke jeg angrer, men får i så fall bare bytte til den andre hvis jeg ikke liker den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin!! Angrer nesten på at jeg har kjøpt en annen, men samtidig er det ikke sikkert at blåfargen hadde gått helt til vognas blåfarge. Så jeg får være fornøyd med den jeg har som er beige og nestenkrasj :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin!! Angrer nesten på at jeg har kjøpt en annen, men samtidig er det ikke sikkert at blåfargen hadde gått helt til vognas blåfarge. Så jeg får være fornøyd med den jeg har som er beige og nestenkrasj :P

Ja jeg liker den skikkelig godt! :) Tror jeg blir fornøyd med den. :) Ekstra stas når man ikke må betale selv også :ler:

Hvilken har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fra Storksak, men husker ikke navnet på modellen. Måtte kjøpe en som gubben var fornøyd med også. Den er beige/khaki med brune detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fra Storksak, men husker ikke navnet på modellen. Måtte kjøpe en som gubben var fornøyd med også. Den er beige/khaki med brune detaljer.

Okei! Ja jeg ser den. Vi har jo allerede ei stelleveske fra sist gang, som er hundre% kjønnsnøytral og så lite feminin som man kan få det. :P Derfor fant jeg ut at nå skulle jeg ha ei veske som JEG liker! :) Denne kan jo også brukes i ettertid også, siden det ikke er så veldig stelleveskepreg på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Ja jeg ser den. Vi har jo allerede ei stelleveske fra sist gang, som er hundre% kjønnsnøytral og så lite feminin som man kan få det. :P Derfor fant jeg ut at nå skulle jeg ha ei veske som JEG liker! :) Denne kan jo også brukes i ettertid også, siden det ikke er så veldig stelleveskepreg på den.

Det kan være at jeg kjøper meg en på Ebay til sommeren, er noen veldig fine der! Får unnskylde med at den må tåle litt sjøsprøyt eller sand hvis vi drar på stranda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være at jeg kjøper meg en på Ebay til sommeren, er noen veldig fine der! Får unnskylde med at den må tåle litt sjøsprøyt eller sand hvis vi drar på stranda :P

Hørtes lurt ut. :jepp:

___

34 uker i dag, og dermed ikke mange dagene til høygravid. :) Jeg prøver å kose meg med magen og sparkene så mye som mulig, for jeg VET jeg kommer til å savne det. Likevel er det ikke så enkelt når hver eneste skritt gjør vondt, når det gjør vondt å reise seg, når man har tusen kynnere på kvelden, sover dårlig osv. Bare det å snu seg i senga er jo en utfordring i seg selv. Ender opp med at jeg ligger i samme stilling når jeg våkner som da jeg sovnet fordi kroppen ikke klarer å snu på seg i søvne sånn som til vanlig. :P Ja, også gikk jeg på vekta i dag. Ligger på 12,5 kg vektoppgang nå. Har et håp om å ikke gå over 15 kg, men det er vel heller tvilsomt. Blir uansett neppe 24,5 kg sånn som sist, så er veldig fornøyd! :)

Jaja..Er jo ikke mange ukene igjen nå. :) Legger ved et magebilde. Dere får unnskylde at jeg står i undertøyet altså. Jeg tenkte ikke på at jeg kom til å legge det ut på KG da jeg tok det i mårrest. :fnise:

Nå har jeg fått vasket opp alt av babyklær, inkludert hjemmestrikken som jeg håndvasket. Skal legge i kommoden senere i dag. Også har vi fått ned babyutstyret fra loftet i dag, inkludert babyleker. Vi har jammen mer enn jeg trodde. Så trenger ikke bruke en penny på babyleker denne gangen i alle fall. :P

Nå snakker jeg meg litt bort, men må bare dele en liten samtale jeg hadde med O i dag:

Jeg: Vet du ka vi skal gjør i mårra?

O: Nei?

Jeg: Da skal vi på Lekedilla, med en gutt som hete "L" :)

O: Han "L" e en frosk

Jeg: Hehe, nei L e jo en gutt som e cirka like gammel som dæ :)

O: Nei, han far sa at L e en frosk!

Han må ha lest en bok eller noe sånt som en frosk som heter L. :P

Ellers er han VELDIG opptatt av å skulle bli storebror for tiden. Vi har lån en bok fra biblioteket fra "smarte små"-serien. En fantastisk bokserie for de som ikke har vært borti den. Den heter "babyen vår". Tar for seg alt fra at man trenger en mamma og en pappa for å lage baby, graviditeten, babyen inni livmoren, fødsel og tiden etter fødsel. Så nå prater han mye om det han har lært i den boken. Noe av det forenkler jeg litt, og noe kommer jeg med flere eksempler. Dette sier han veldig ofte: "Når æ va i magen din mamma, så spiste du brødskive med ost. Da fikk æ også brødskive med ost".

Kommer fra forklaringen min på hvordan navelstrengen fungerer. Tok en litt enklere versjon enn å forklare at næringsstoffene diffunderer fra mitt blodomløp til morkaken til navelstrengen og til babyen. :P

Anyway, hvis noen i det hele tatt har lest hele innlegget, så ha en fin fredag og ei fortreffelig helg! :)

post-20518-0-35215300-1420791402_thumb.j

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hils han O og si at æ e rimeli' sikker på at han L ikkje e en frosk! :jepp::ler:

Nydelig mage. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hils han O og si at æ e rimeli' sikker på at han L ikkje e en frosk! :jepp::ler:

Nydelig mage. :hjerte:

Er ikke heeelt overbevist altså. Du vet, ifølge O, så er alt bestefaren hans sier den o store sannhet! :ler:

Takk! :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fin mage! Og fin samtale med O. De er så skjønne! :rodmer:

"Mamma... Koffor har vi navle?" spurte snuppa her om dagen. Man blir jammen god på å finne forenkla forklaringer på ting når man har sånne som spør om alt mulig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage! Og fin samtale med O. De er så skjønne! :rodmer:

"Mamma... Koffor har vi navle?" spurte snuppa her om dagen. Man blir jammen god på å finne forenkla forklaringer på ting når man har sånne som spør om alt mulig. :fnise:

Takk! :)

Hehe, ja! Både for at de skal forstå så klart, men også for å slippe å vikle seg inn i en floke av flere spørsmål fordi at ungen ikke skjønnet bæret. :P "koffer det?" "koffer det?" "hæ?" osv. osv. osv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Nettopp! "...men koffor det?" er jo tilbakemeldinga på alle svar jeg gir. Noen ganger må jeg bare distrahere henne bort fra spørsmålssirkelen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Nettopp! "...men koffor det?" er jo tilbakemeldinga på alle svar jeg gir. Noen ganger må jeg bare distrahere henne bort fra spørsmålssirkelen. :P

Kjenner meg igjen i den ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...