Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Typisk mannfoooolk :rolleyes:

Jeg syns den var veldig fin den stelleveska :nigo: Og ikke såå dyr vel, sånn egentlig? :P

Nei ikke så veldig. O sin stelleveske er jo enda i bruk. Det er den vi bruker som bag når han skal på overnatting, men den er litt større, og mer firkantig og praktisk til akkurat den bruken. Denne var litt mer feminin, og er nok for femi for R. :P Usikker på hvor stor den er da, men vil tro den er stor nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ikke så veldig. O sin stelleveske er jo enda i bruk. Det er den vi bruker som bag når han skal på overnatting, men den er litt større, og mer firkantig og praktisk til akkurat den bruken. Denne var litt mer feminin, og er nok for femi for R. :P Usikker på hvor stor den er da, men vil tro den er stor nok.

Da kan jo du bruke denne, og R bruke den gamle? :fnise:

Forresten, hvor STOR bag skal/kan man egentlig ha med som fødebag, O' erfarne kvinne? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jo du bruke denne, og R bruke den gamle? :fnise:

Forresten, hvor STOR bag skal/kan man egentlig ha med som fødebag, O' erfarne kvinne? :nigo:

Ja, det blir nok noe sånt. ;)

Hehe, nei det kommer jo veldig an på det. Til O har vi denne helt nøytrale: http://lekmer.no/barn-og-baby/barnevogner-og-barnevognstilbehor/stellevesker/ryco-stelleveske-4-piece-combo-bag-svart

Ikke spesielt fin, men god plass i den. Hvor full den var varierte veldig Hadde alltid tre-fire bleier, våtservietter og gjerne også engangskluter som man bare har vann på, to-tre gulpekluter (O gulpet MYE), et sett med skiftetøy, et par rene engangs ammeinnlegg til meg og etter hvert som han ble eldre hadde jeg gjerne en tutekopp med vann i og evt. noe smoothie eller annen mat oppi. Skulle vi på overnatting ble det mer klær, gulpekluter osv. så da ble den helt full.

Hvis man ikke ammer så må man jo ha en termos med varmt vann, en med kaldt vann, to-tre flasker avhengig av hvor lenge man skal være borte og evt. beholdere til mme-pulver, men vil tro mange bare måler opp og legger i flasken med en gang. I tillegg er det jo de som bruker den til sminke, nøkler, kanskje hansker osv. til seg selv også, så da blir jo behovet for god plass større.

Så det må du jo bare se an behovet. :) Noen bruker jo skikkelige bag-vesker, mens andre klarer seg med en moderat veske. :) Det er tungvint å ha både stelleveske og veske til seg selv, så hvis man bruker veske med mye greier i til vanlig kan det jo være greit å ha ei som er på størrelse med f.esk Emmaljunga sine stellevesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da er badekaret sendt fra Oslo! :hoppe: Tipper det kommer på torsdag. Så får vi se hvor fort det kan bli montert opp. Først må R montere ned det droget vi har stående, så må han male vinduskarmene med oljemaling, og det må jo få tørke. Alternativt kan han sette det opp før det males, så kan det tørke over natten bare. :) Gleder meg veldig til å ta første dusj/bad oppi der, ikke minst til å se hvordan det blir seende ut. Blir nok mye finere, og kommer til å få mye bedre romfølelse på badet når det ikke står en eneste stor boks på badet lenger. :P O skal bade i kveld han, tipper det blir siste gang det badekaret fylles opp med vann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag allerede? Du er nå optimistisk! Skal jo bli liggende på fauske et par dager og godgjøre seg vettø ;) ENDELIG er pakkene mine sendt fra Fauske. De kom dit på lørdag morgen..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag allerede? Du er nå optimistisk! Skal jo bli liggende på fauske et par dager og godgjøre seg vettø ;) ENDELIG er pakkene mine sendt fra Fauske. De kom dit på lørdag morgen..... :P

Neida, det kommer med Postnord, og det er hjemmelevering, så det kjøres ganske så direkte. :jepp: Gikk like fort med TV, bare at julerushet første til at de glemte å levere den hos oss, de bare lot den stå på lageret sitt her i Bodø. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir nok herlig med nytt badekar!

Jeg bestilte en body fra danmark onsdag før julaften, den kom i posten mandag 22 des!!! Hadde aldri venta den før etter jul jeg...bor på ei bygd på østlandet.

Så da burde du jo ha badekaret før helga, vil jeg tro☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir nok noe sånt. ;)

Hehe, nei det kommer jo veldig an på det. Til O har vi denne helt nøytrale: http://lekmer.no/barn-og-baby/barnevogner-og-barnevognstilbehor/stellevesker/ryco-stelleveske-4-piece-combo-bag-svart

Ikke spesielt fin, men god plass i den. Hvor full den var varierte veldig Hadde alltid tre-fire bleier, våtservietter og gjerne også engangskluter som man bare har vann på, to-tre gulpekluter (O gulpet MYE), et sett med skiftetøy, et par rene engangs ammeinnlegg til meg og etter hvert som han ble eldre hadde jeg gjerne en tutekopp med vann i og evt. noe smoothie eller annen mat oppi. Skulle vi på overnatting ble det mer klær, gulpekluter osv. så da ble den helt full.

Hvis man ikke ammer så må man jo ha en termos med varmt vann, en med kaldt vann, to-tre flasker avhengig av hvor lenge man skal være borte og evt. beholdere til mme-pulver, men vil tro mange bare måler opp og legger i flasken med en gang. I tillegg er det jo de som bruker den til sminke, nøkler, kanskje hansker osv. til seg selv også, så da blir jo behovet for god plass større.

Så det må du jo bare se an behovet. :) Noen bruker jo skikkelige bag-vesker, mens andre klarer seg med en moderat veske. :) Det er tungvint å ha både stelleveske og veske til seg selv, så hvis man bruker veske med mye greier i til vanlig kan det jo være greit å ha ei som er på størrelse med f.esk Emmaljunga sine stellevesker.

Veldig greit med litt utfyllende svar, vi har stelleveske fra Emmaljunga med samme mønster som vogna ^^

Tenkte egentlig mer på bagen man har med seg på fødestua? :P Hvor stor den kan/skal være :P

Åååh, jeg er så misunnelig på deg som har badekar :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit med litt utfyllende svar, vi har stelleveske fra Emmaljunga med samme mønster som vogna ^^

Tenkte egentlig mer på bagen man har med seg på fødestua? :P Hvor stor den kan/skal være :P

Åååh, jeg er så misunnelig på deg som har badekar :nigo:

Du trenger nok ikke å ta med deg en stor koffert, har du ikke en mellomstor bag eller noe?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit med litt utfyllende svar, vi har stelleveske fra Emmaljunga med samme mønster som vogna ^^

Tenkte egentlig mer på bagen man har med seg på fødestua? :P Hvor stor den kan/skal være :P

Åååh, jeg er så misunnelig på deg som har badekar :nigo:

Easypeasy, stor nok til å romme det du trenger :nigo: Jeg pakket det jeg ville ha til ungen i stelleveska og mine ting i en medium str bag. Har sett de som har med seg nok til en ukes ferie og de som knapt har med seg tannbørsten, alt er visst innafor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit med litt utfyllende svar, vi har stelleveske fra Emmaljunga med samme mønster som vogna ^^

Tenkte egentlig mer på bagen man har med seg på fødestua? :P Hvor stor den kan/skal være :P

Åååh, jeg er så misunnelig på deg som har badekar :nigo:

Aha, vel du trenger ikke en kjempestor bag. Jeg har en helt grei Adidas-bag som jeg skal bruke. Tror jeg brukte stellevesken sist gang. Mulig jeg husker feil akkurat der da. En "gymbag" skulle være stort nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Easypeasy, stor nok til å romme det du trenger :nigo: Jeg pakket det jeg ville ha til ungen i stelleveska og mine ting i en medium str bag. Har sett de som har med seg nok til en ukes ferie og de som knapt har med seg tannbørsten, alt er visst innafor :P

Det var ganske lurt, egentlig :nigo: Jeg er nok mer av typen som har med meg nok til en uke... :sjenert:

Jeg liker å være forberedt :laugh:

Aha, vel du trenger ikke en kjempestor bag. Jeg har en helt grei Adidas-bag som jeg skal bruke. Tror jeg brukte stellevesken sist gang. Mulig jeg husker feil akkurat der da. En "gymbag" skulle være stort nok. :)

Flott, da må jeg bare få tak i en liten gymbag :fnise: Takk for svaaar :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ganske lurt, egentlig :nigo: Jeg er nok mer av typen som har med meg nok til en uke... :sjenert:

Jeg liker å være forberedt :laugh:

Flott, da må jeg bare få tak i en liten gymbag :fnise: Takk for svaaar :nigo:

Man veit jo ikke hvor lenge man blir på sykehuset da. Jeg måtte være ei uke, for lillemann fikk gulsott. Måtte sende klær hjem med mannen for å få vaska dem. Men som regel har man ikke bruk for alt man pakker med seg!

Har hørt om mannen som måtte pakke fødebagen til kona da babyen kom litt uventa, pakka ned stringtruser :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det varme vannet lindrer litt. :)

Varme er veldig deilig! Kan tenke meg det er godt for bekkenet å komme i et badekar! Jeg ønska egentlig å føde i badekar sist, men ble satt igang, så fikk ike lov. Men fikk varme risposer, var digg det også☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Varme er veldig deilig! Kan tenke meg det er godt for bekkenet å komme i et badekar! Jeg ønska egentlig å føde i badekar sist, men ble satt igang, så fikk ike lov. Men fikk varme risposer, var digg det også☺

Ja, varme risposer lindret her også i starten. Vil veldig gjerne sitte i badekar selv når fødselen er i gang. Får ikke føde i vannet da de ikke har vannfødsler på mitt sykehus, men de har ett rom hvor det er badekar og dobbeltseng. Da kan jeg ligge i badekar under åpningsfasen til jeg ikke klarer mer, også kan jeg og samboer ligge sammen i dobbeltsengen når jeg har behov for lystgass. Det er en fødeseng på rommet også, så vet ikke om man får føde i dobbeltsengen eller om man må over i fødesenga. Ser for meg det gir dårlig arbeidsstilling til jordmødrene dersom man ligger i en lav dobbeltseng, så.. :)

Gleder meg til badekaret er oppmontert i løpet av helgen i alle fall. Jeg har så vondt i bekken og rygg nå at det trengs nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får stelleveske i barselgave hos mamma, så da blir det nok den jeg linket til i går! :) Skal kikke litt mer før jeg bestemmer meg helt, men synes den så fin ut. Eneste er at den kanskje ikke er stor nok? Stod ikke størrelse, og den ser mindre ut enn den firkanta fæle saken jeg hadde sist, men samtidig var det jo ikke så ofte den var stappfull, så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du ligger i badekaret når pressriene plutselig starter da? Det var det som skjedde med meg første gangen. :P Hadde ikke hatt sjans til å flytte meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man veit jo ikke hvor lenge man blir på sykehuset da. Jeg måtte være ei uke, for lillemann fikk gulsott. Måtte sende klær hjem med mannen for å få vaska dem. Men som regel har man ikke bruk for alt man pakker med seg!

Har hørt om mannen som måtte pakke fødebagen til kona da babyen kom litt uventa, pakka ned stringtruser :fnise:

:ler:

Jippiii for stelleveske :jepp: Jeg kan ikke gi noen "tips" i tråden din på fb, for jeg syns alle var fine xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...