Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så søt O er. :) Du kommer til å smelte helt når du ser brødrene sammen! :hjerte::grine:

Åh, det gleder jeg meg såå til å se altså! :hjerte: Gleder meg veldig til å se han håndtere baby og hjelpe til med sånt han kan få hjelpe til med, men jeg gleder meg enda mere til lillebror er blitt noen måneder gammel, og kan vi O mer respons :hjerte:

O er veldig glad i babyer og små barn. Spesielt ei lita jente i bhg er han glad i. Hvis han hører henne gråte når vi kommer kl 09 om morgenen, så får han det veldig travelt med å kle av seg fordi han må skynde seg inn og trøste. :P

Søte, snille O :)

Ja :hjerte:

Tror O blir en veldig flott storebror. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også. Og så blir han nok helten til lillebror. Her lyser minsten opp når han ser storesøster, og ler seg ihjel når hun tuller med ham eller løper fram og tilbake foran ham. Det er så herlig når de kan kommunisere mer og mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg også. Og så blir han nok helten til lillebror. Her lyser minsten opp når han ser storesøster, og ler seg ihjel når hun tuller med ham eller løper fram og tilbake foran ham. Det er så herlig når de kan kommunisere mer og mer!

Det må være helt fantastisk å se på! :)

Det høres sånn ut, hvertfall :nigo: Og så søtt at han passer på ei jente i bhg :nigo:

Ja, synes fascinasjonen han har til babyer generelt er veldig søtt, og koselig. :) Litt fint at den til tider spinnville gutten har en slik side også. :)

Ååå, søte, lille O! :rodmer: Han blir nok en flott og stolt storebror!

Det tror jeg! :)

Nommen så søt ❤️ Da har han iallefall storebror instinktet :)

Ja, virker sånn. :)

Phu, nå er jeg uuuutslitt!!

Har vært på jobb to timer i dag, og da jeg kom hjem så fikk jeg jo slappet av, men måtte også pleie syk samboer litt. :P Kl 15 hentet jeg O, for han hadde badeland i kalendergave i dag. Der og da angret jeg nesten litt, men kunne jo ikke trekke det tilbake. Han hadde visstnok snakket masse om det i bhg. At han skulle bade, at han måtte smøre seg med tannkrem før han badet (?), at vi skulle sprute vann på hverandre osv. :P

Da vi kom til badeland var han veldig flink og sa i fra at han måtte på do og bæsje, og det er ikke verst, i og med at vi har hatt x antall bæsjeuhell siste dagene.

O var veldig pratsom i dag. Slik gikk det da vi stod i garderoben: "Der e puppan dine mamma. Og der e magen. Og der kommer babyen ut. Babyen gleda sæ også til å bad". Så kom det ei dame inn i garderoben:

O: Æ skal bad nu! E du ferdig?

Dame: Ja, nu har æ bada ferdig

O: Æ e ikke ferdig. Æ skal bad masse. Æ har bæsja i do!

Dame: Oi, så flink du e!

Han snakket virkelig som en foss. :P Vi hadde det veldig koselig på badeland, men etter det innså plutselig O hvor sliten han var, og det ble mye sutring og surving før vi endelig kom oss hjem. Nå sover endelig O, og jeg er heeeelt utslitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå.. :rodmer: må jo ikke skrive slik som søskenkjærlighet. Blir jo så verpesjuk :hoho:

Hørtes godt ut med badeland. Var kanskje godt for bekkenet med litt varmt vann?

Også er det jo den beste sovemedisinen :danse: Har også en unge her i hus som sover tungt etter barnehage og svømming ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 10 min var ikke så lenge å presse nei. :) Må nå være vondt det også, når det går så fort. Ja, håper på en bedre fødsel neste gang. :)

To timer høres IKKE godt ut!!

Tjæ, det var slettes ikke så ille egentlig :ler: Har ingenting å sammenligne med da, men tiden like før pressriene var verre synes jeg. Det verste med pressedelen var vel at jeg ikke kjente riene når jeg måtte ligge, så trykket mer på kommando enn av at kroppen sa ifra.

To timer høres helt forjævlig ut, spesielt når ungen tar en titt utenfor og bare svosj - inn igjen :daane:

O høres skikkelig skjønn ut, blir sikkert veldig stas for ham å bli storebror :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå.. :rodmer: må jo ikke skrive slik som søskenkjærlighet. Blir jo så verpesjuk :hoho:

Hørtes godt ut med badeland. Var kanskje godt for bekkenet med litt varmt vann?

Også er det jo den beste sovemedisinen :danse: Har også en unge her i hus som sover tungt etter barnehage og svømming ;)

Ja, det var godt, men kjenner det like fullt i dag også. :P Merket egentlig ikke så mye til at han sov noe bedre, han var nå våken et par ganger likevel, men han sov til 07:40 da, så det er jo godt. :)

Tjæ, det var slettes ikke så ille egentlig :ler: Har ingenting å sammenligne med da, men tiden like før pressriene var verre synes jeg. Det verste med pressedelen var vel at jeg ikke kjente riene når jeg måtte ligge, så trykket mer på kommando enn av at kroppen sa ifra.

To timer høres helt forjævlig ut, spesielt når ungen tar en titt utenfor og bare svosj - inn igjen :daane:

O høres skikkelig skjønn ut, blir sikkert veldig stas for ham å bli storebror :rodmer:

Rart hvor forskjellig man kan oppleve fødsel altså. :) Jeg synes pressriene var minst like vonde som åpningsriene. :P Ifølge R så for hode til O inn igjen hele tiden også. Dvs. det "bulet ut", også spratt det inn igjen, men det er jo normalt til en viss grad da. Når det drøyer til to timer så tar det LITT for lang tid. :P

Hehe så søt O er! Han blir nok en flink storebror :hjerte:

Ja, gleder meg til å se han som det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, så gøy det hørtes ut å være på badeland :laugh:

Jeg husker at vi pleide å bli tatt med i badeland når vi var hos pappa i helgene, og etterpå var vi alltid utslitte på en god måte :) Vi elsket jo å bade alle tre søstrene :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvor forskjellig man kan oppleve fødsel altså. :) Jeg synes pressriene var minst like vonde som åpningsriene. :P Ifølge R så for hode til O inn igjen hele tiden også. Dvs. det "bulet ut", også spratt det inn igjen, men det er jo normalt til en viss grad da. Når det drøyer til to timer så tar det LITT for lang tid. :P

Det er veldig spesielt, lurer veldig på hvordan neste gang blir, dersom vi skal ha flere. De siste åpningsriene var grusomme, så det var bare deilig å få kjenne på noe annet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååh, så gøy det hørtes ut å være på badeland :laugh:

Jeg husker at vi pleide å bli tatt med i badeland når vi var hos pappa i helgene, og etterpå var vi alltid utslitte på en god måte :) Vi elsket jo å bade alle tre søstrene :nigo:

Ja, det er flott med badebasseng! Synd det er så dyrt på badeland. Blir jo sånn 230 kr bare for meg og O, og det er jo ikke akkurat sånn at vi blir der hele dagen. Derfor drar vi ikke så ofte som vi skulle foretrukket. :) Pappa hadde gratis familiebading på Kongsbadet annen hver søndag, så vi pleide å dra da, også fikk vi hver sin nystekt vaffel etterpå. DET er minner det. :)

Det er veldig spesielt, lurer veldig på hvordan neste gang blir, dersom vi skal ha flere. De siste åpningsriene var grusomme, så det var bare deilig å få kjenne på noe annet :ler:

Begynner du å bli verpesjuk? ;)

_____

Phu! Da har jeg pakket inn 22 gaver i dag..Har bare 5 igjen nå, men den ene gaven må byttes i str. 30 (skisko til O, de er jammen små i størrelsen), den ene gaven må kjøpes også står to av gavene i kjøleskapet, så det blir ikke i dag, og godt er det, for jeg er uuutslitt!

Det var veldig koselig da. Jeg liker å pakke inn gaver og høre på julemusikk. :) Helt sykt å tenke på at vi faktisk har hatt 27 gaver å pakke inn i år!! :P Jaja, godt vi snart er ferdig med det. Så er det bare å få levert ut, og heldigvis er det ikke 27 forskjellige plasser gavene skal leveres til. :fnise:

R har ligget flatt ut med noe betennelsesgreier i luftveiene de tre siste dagene. Enten noe bronkitt-aktig eller en lett lungebetennelse, så jeg har jo måttet tatt meg av O og gjort alt sånt selv, så nå kjennes det veldig i bekkenet. Ser sånn sett ikke fram til to timer på jobb i morgen. Ikke det at to timer er så sykt lenge, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid verpesjuk :laugh: Men det får fint vente!

Sprøtt hvordan antall gaver bare øker og øker og øker for hvert år, blir vel ikke noe bedre etter hvert som kiden får venner som skal kjøpes til også :daane: Jaja, giverglede og alt det der :P

To timer er kanskje ikke lenge, men når man ikke er helt i form pga graviditetsplager er det jammen lenge nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det etterhvert så mange gaver at vi ble enige om at søsken slutter å gi til hverandre når de får barn, og gir heller bare til barna. De voksne har stort sett penger til å kjøpe seg de tingene de ønsker seg, og jula er tross alt mest for de minste (syns jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid verpesjuk :laugh: Men det får fint vente!

Sprøtt hvordan antall gaver bare øker og øker og øker for hvert år, blir vel ikke noe bedre etter hvert som kiden får venner som skal kjøpes til også :daane: Jaja, giverglede og alt det der :P

To timer er kanskje ikke lenge, men når man ikke er helt i form pga graviditetsplager er det jammen lenge nok.

Ja ikke sant, kan ikke huske at det var SÅ mange i fjor, men bortsett fra tre nye barn som har blitt født så er det vel sånn ca. det samme. :P Jaja, jeg liker å styre med slike juleting. Eneste kjedelige er at det koster penger :fnise:

Absolutt! Kjente det var lenge nok da jeg var ferdig. :jepp:

Her ble det etterhvert så mange gaver at vi ble enige om at søsken slutter å gi til hverandre når de får barn, og gir heller bare til barna. De voksne har stort sett penger til å kjøpe seg de tingene de ønsker seg, og jula er tross alt mest for de minste (syns jeg).

Huff, det synes jeg høres så trist ut. :P Jeg synes julen er like mye for de voksne jeg. Elsker julen og alt som hører med. Når det er sagt så synes jeg prisnivået på gavene kunne vært redusert litt, sånn til søsken. Jeg og R har brukt 400 kr på søsknene våre, og det er jo faktisk en del. :) Hadde vært mye hyggeligere å redusere prisnivået, men kanskje finne på litt andre gaver. Som f.eks hjemmelaget konfekt. :)

Og jeg synes det er styr å skulle pakke inn de siste 2-3 gavene jeg har kjøpt? :fnise:

Haha, ja det er godt vi er forskjellige! :fnise: Vi har så stor familie i tillegg til gudforeldre, gudbarn, og barn av nære venner. Vi kjøper ikke noe til vennen våre, bortsett fra gudforeldre da, men barna pleier vi å gi noe til. :)

____

Åååå nå er jeg sliten! Føler de siste x antall innelggene har handlet om nettopp det, men ja. Sliten!!

Har først vært på jobb, noe som var veldig greit i dag. Stod først og ryddet på medisinrommet, dvs. sjekket av medikamenter stod på rett plass i forhold til atc-registeret, og det var jammen mye feil! Flere medikamenter som stod på kryss og tvers av hva de skulle. Før jeg dro var det å ta CRP på en som er sengeliggende og dessuten ganske spastisk. Det gikk ikke før tredje forsøket, fordi han hadde så dårlig sirkulasjon i fingrene at jeg endte opp med å måtte ta i tåa. :P Så da stod jeg jo bøyd ganske lenge. Burde nok hevet sengen mer når jeg tenker meg om. Uansett, det var ikke godt for rygg og bekken.

Etter det var det å få unna de siste ernedene før jul + hente en sånn gratis babyboks. Endelig kommer hjem nå, og her blir jeg liggende på sofaen helt til jeg skal hente O rundt kl 15. Både kjøkken og stue trenger å ryddes, men det får altså bli senere! I kveld skal de siste gavene pakkes inn, så da kan julen bare komme. :)

Må fortelle om en rar drøm jeg hadde i natt. :P I går så sa R at den ene cherry-barbaraen (akvariefisk) så litt skrall ut, så i natt drømte jeg at fiskene hadde fått prikkesyken. Jeg synes generelt visse typer prikker er dritekkelt, og prikkesyke-prikker går under prikker som er ekle (eh, ja jeg er litt rar :P ), så jeg våknet av jeg ropte ut, rimelig frustrert at "men æ hata jo prikka!!!"

Jojo..Graviddrømmer ass..

Nå når permisjonssøknad er sendt inn, inntektsopplysninger blir sendt i dag eller i morgen, julegaver er klart og det bare er å bakejulebrød som gjenstår av julens gjøremål så kjenner jeg at jeg endelig kan slappe av litt, og det skal bli så deilig. :hjerte:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...