Teriyaki Skrevet 2. desember 2014 Forfatter #2181 Del Skrevet 2. desember 2014 Gutt i magen... så langt du er kommet nå! synd med bekkenplager... Jeg er også høysensitiv, beskrivelsene passer utrolig godt! fikk alltid høre at jeg måtte "ta meg sammen før", f.eks av mamma og pappa da jeg reagerte veldig på nyhetssendingene. Nå ser jeg på det som en gave, jeg er jo en fantastisk person. så store hjerter vi har Og vi er litt "overnaturlige" med de gode sansene og instinktene våre.. Det ble heldigvis ikke så ille i dag. Gjorde jo kjempevondt å reise seg opp i går, men sov visst av meg det verste. Ja, men er jo satt sammen på en litt annen måte når man er høysensitiv. Så kjekt å høre at du har hatt det så bra! Ikke like greit med seteleie. Håper han snur seg:) Jeg har samme tanker om KS som dere. Blir så oppgitt når jeg leser i trådene om de som ønsker det. Nå vet jo ikke jeg, for jeg har ikke gjort noen av delene. Men jeg har vert med på begge deler og ut fra det ville jeg valgt vaginal fødsel uten tvil! Håper jeg også. Dersom han ikke snur seg, så håper jeg i det minste jeg "får lov" til å føde vaginalt. Er bare så kjedelig for da er det "regler" for hvordan jeg skal føde, det må være lege tilstede og det er stor risiko for hastesnitt. Jaja, går jo forhåpentligvis bra det også. Jeg har fødselsangst og er utrolig redd for smerte generelt. I starten så tenkte jeg at de var heldige i USA som kunne planlegge et keisersnitt, for da slipper man å gå og vente på en ukjent dato og totalt uforutsigbar fødsel. Men så har jeg snakket med så mange som sier at såret gror sakte, og at vaginal fødsel kan gå såpass bra at man er på beina igjen etter noen timer, så jeg har kommet fram til at det nok er å foretrekke. Men jeg skjønner med andre ord ønsket om KS, for jeg er veldig redd for fødselen..! Det ukjente kan være ganske skummelt, men samtidig så er jo ikke KS smertefritt det heller. Jeg tar heller noen timer med fødselssmerter enn mange dager/uker med smerter etter KS-operasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 2. desember 2014 #2182 Del Skrevet 2. desember 2014 Får krysse fingrene:) kommer vel mye an på hvordan bekkenet er, om man får føde vaginalt med seteleie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 2. desember 2014 Forfatter #2183 Del Skrevet 2. desember 2014 Får krysse fingrene:) kommer vel mye an på hvordan bekkenet er, om man får føde vaginalt med seteleie? Ja, man måler bekkenet, også tror jeg det er en vektgrense på ungen. Om det er i forhold til størrelsen på bekkenet eller om det er en absolutt grense vet jeg ikke, men. O var jo 4 kg da han ble født, så skal vel ikke se bort fra at jeg får en baby mellom 4 og 4,5 kg denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 2. desember 2014 #2184 Del Skrevet 2. desember 2014 Ja, man måler bekkenet, også tror jeg det er en vektgrense på ungen. Om det er i forhold til størrelsen på bekkenet eller om det er en absolutt grense vet jeg ikke, men. O var jo 4 kg da han ble født, så skal vel ikke se bort fra at jeg får en baby mellom 4 og 4,5 kg denne gangen. Får håpe han snur seg slik at de slipper å ta stilling til det! når pleier de å snu seg egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 2. desember 2014 Forfatter #2185 Del Skrevet 2. desember 2014 Får håpe han snur seg slik at de slipper å ta stilling til det! når pleier de å snu seg egentlig? O hadde snudd seg da jeg var på kontroll i uke 29, men har lest at man ikke trenger å bekymre seg før uke 36. At hvis man på kontroll i uke 32 får beskjed om seteleie ikke trenger å tenke på det enda. Hadde nok ikke gjort det heller hvis det ikke hadde vært for ordleggingen til gynekologen. Det virket nesten som om hun mente at baby virket til å like å ligge trangt siden han gjorde det på OUL også, men hun sa jo at han enda kan snu seg. Satser på at han gjør det. Jeg bare er så redd for å tvinges til KS at jeg klarer ikke å la være å tenke på det i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 2. desember 2014 #2186 Del Skrevet 2. desember 2014 O hadde snudd seg da jeg var på kontroll i uke 29, men har lest at man ikke trenger å bekymre seg før uke 36. At hvis man på kontroll i uke 32 får beskjed om seteleie ikke trenger å tenke på det enda. Hadde nok ikke gjort det heller hvis det ikke hadde vært for ordleggingen til gynekologen. Det virket nesten som om hun mente at baby virket til å like å ligge trangt siden han gjorde det på OUL også, men hun sa jo at han enda kan snu seg. Satser på at han gjør det. Jeg bare er så redd for å tvinges til KS at jeg klarer ikke å la være å tenke på det i det hele tatt. Forstår deg godt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 2. desember 2014 #2187 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg har fødselsangst og er utrolig redd for smerte generelt. I starten så tenkte jeg at de var heldige i USA som kunne planlegge et keisersnitt, for da slipper man å gå og vente på en ukjent dato og totalt uforutsigbar fødsel. Men så har jeg snakket med så mange som sier at såret gror sakte, og at vaginal fødsel kan gå såpass bra at man er på beina igjen etter noen timer, så jeg har kommet fram til at det nok er å foretrekke. Men jeg skjønner med andre ord ønsket om KS, for jeg er veldig redd for fødselen..! Jeg er egentlig ei fryktelig pyse når det kommer til smerter...må ikke finne på å poke borti meg, for da får jeg vondt liksom. Men jeg prøvde å tenke at en fødsel har flere millioner klart før meg, og de får jo flere barn, så hvorfor skal ikke jeg klare det? Endte opp med styrtfødsel, så eneste jeg rakk av smertelindring var varmeputer. Og jeg gleder meg til neste fødsel, enda så absurd det høres ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 3. desember 2014 #2188 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg er egentlig ei fryktelig pyse når det kommer til smerter...må ikke finne på å poke borti meg, for da får jeg vondt liksom. Men jeg prøvde å tenke at en fødsel har flere millioner klart før meg, og de får jo flere barn, så hvorfor skal ikke jeg klare det? Endte opp med styrtfødsel, så eneste jeg rakk av smertelindring var varmeputer. Og jeg gleder meg til neste fødsel, enda så absurd det høres ut! Det høres virkelig absurd ut, ja! Vi går gjennom et smertehelvete i mange timer, og så vil vi frivillig gå igjennom det flere ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #2189 Del Skrevet 3. desember 2014 Åh, jeg kjeder meg i dag! Nå har jeg hatt masse på tapeten helt siden torsdag forrige uke, og når jeg endelig har en dag hvor jeg kan slappe av hele dagen bortsett fra litt husarbeid, så kjeder jeg meg! Det er skikkelig dritvær ute også, så er ikke bare å gå på tur heller. At det regner er nå greit nok, men det blåser skikkelig også. What to do.. Fortsatt ikke blitt lyst ute enda da, så koser meg med litt stearinlys enn så lenge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #2190 Del Skrevet 3. desember 2014 Da har jeg tuslet en liten tur med hunden og gjort husarbeid. Det tok en knapp time, og det inkluderer utvendig vask av kjøkkenskapene. Så nå har jeg ikke mer å gjøre.. Skulle til å vaske mikroen, men må kjøpe tørkepapir til det. Den trenger virkelig en vask.. Skal definitivt hive meg rundt med baking i neste uke. Må ha noe å gjøre for å få dagene til å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 3. desember 2014 #2191 Del Skrevet 3. desember 2014 Handle julegaver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #2192 Del Skrevet 3. desember 2014 Handle julegaver? Får dessverre ikke lønning før neste uke, akkurat nå er jeg blakk. Kan jo så klart bare ta R sitt kort, men vi har egentlig avtalt å handle sammen på fredagen, så må vel bare vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #2193 Del Skrevet 3. desember 2014 Stakkars baby, kommer jo aldri til å få et navn!! R har ombestemt seg, og liker ikke det eneste navnet jeg liker skikkelig godt (Johan/Johannes). Han derimot liker Odd, Thor og Thor-Inge. Alle tre er totalt uaktuelt for min del. Jeg liker Ingve litt også, men ikke nok til at jeg vil kalle babyen det tror jeg. O er bestemt på at ungen heter Aksel, så akkurat det kan jo bli en utfordring i seg selv å overtale han. Det er jo sånn at han nesten blir sur i stemmen når vi forteller at baby nok ikke skal hete det. Ender vel opp med at ungen er navnløs til fristen går ut, også får han tildelt ett eller annet navn av folkeregisteret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 3. desember 2014 #2194 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg stemmer for O sitt forslag. Nei, virkelig ikke enkelt med navn altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 4. desember 2014 #2195 Del Skrevet 4. desember 2014 Aksel er fint da! Syns jeg i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. desember 2014 Forfatter #2196 Del Skrevet 4. desember 2014 Jeg stemmer for O sitt forslag. Nei, virkelig ikke enkelt med navn altså. Aksel er fint da! Syns jeg i allefall Hehe, ja jeg synes egentlig også Aksel er fint, men R henger seg opp i at ungen til en nær kollega av han heter det, og at ungen til et perifert vennepar, som vi i grunn aldri er sammen med. Kjente mannen før han ble sammen med dama, også har vi tilfeldigvis unger i samme bhg, men som jeg har sagt til R, så kan man ikke ta hensyn til at ALLE rundt om har ett eller annet navn på ungene sine. Da er det jo til slutt ingen igjen. O og A passer jo fint det. Kanskje jeg skal spørre R om vi ikke bare skal føye oss etter O, så kan O få "æren" av å fortelle alle at han fikk bestemme navnet på lillebror. Blir i så fall Aksel Inge da. Inge blir jo ikke brukt i det daglige, akkurat som at O sitt andre navn ikke blir brukt i det daglige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. desember 2014 Forfatter #2197 Del Skrevet 4. desember 2014 (endret) Da er jeg ferdig på jobb, og O har vært hos tannlegen for første gang! Han gruet seg litt, og prøvde å rømme stedet når vi kom på venterommet, men så fort jeg fikk avledet han med lekene og bøkene så gikk det fint. Hadde regnet med det skulle bli sånn som når vi er hos legen, at han sitter der helt taus, og nekter å åpne munnen, men dette gikk jo over all forventning! Han pratet til tannlegedama, gapte høyt opp, godtok at hun pirket i tennene, blåste i munnen og ja, alt de gjør på første kontrollen. Så flink Hadde virkelig ikke forventet at det skulle gå så greit. Det må være fordi det var ei dame nå. Hos legen når det har vært snakk om å se på mandler, så har det jo vært menn. Eventuelt at hun bare hadde litt mer barnetekke. Så får vi se hvordan det går neste uke da, når vi skal til øre, neste hals-spesialist. Edit: Ja, og tennene var altså veldig fine. Ingen hull eller noe begynnende greier, så vi trenger ikke komme tilbake på kontroll før han er 5 år. Hun kunne se han brukte smokk da, men sa det var bra han kun hadde den på natten, og sa at så lenge han hadde sluttet innen han var fire så ville tennene rette på seg, for de stod litt ut sånn som tenner til smokk/tommelbarn gjør. Så det var jo fint å høre, at vi ikke var på overtid på det. Endret 4. desember 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 4. desember 2014 #2198 Del Skrevet 4. desember 2014 Jeg liker også Aksel Det er så enkelt og fint. Her bestemte mrdior navnet på lillesøstereren da han var fem år, så det er nok ikke så uvanlig at de får viljen sin disse storebrødrene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. desember 2014 Forfatter #2199 Del Skrevet 4. desember 2014 Jeg liker også Aksel Det er så enkelt og fint. Her bestemte mrdior navnet på lillesøstereren da han var fem år, så det er nok ikke så uvanlig at de får viljen sin disse storebrødrene Nei det er kanskje ikke det. Man blir jo vant til navn man hører ofte, og når O går rundt og forteller alle at lillebroren hans heter Aksel, så er det kanskje like greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 4. desember 2014 #2200 Del Skrevet 4. desember 2014 Aksel er fint navn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå