Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Så bra med en fin tilbakemelding fra barnehagen :) Det med søskenbarnet går seg nok til etterhvert, men man kan jo forstå at O er usikker i de situasjonene.

Har du fri på 17.mai? Noen planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra med en fin tilbakemelding fra barnehagen :) Det med søskenbarnet går seg nok til etterhvert, men man kan jo forstå at O er usikker i de situasjonene.

Har du fri på 17.mai? Noen planer?

Ja det var koselig! :)

Har heldigvis fri 17 mai ja! Vi skal gå i barnetog, spise kake, spise laks, kanksje se borgertoget etc. Vet ikke helt nøyaktig enda. :) Du da?

__

Dag 8 i syklusen i dag..Tiden går ikke akkurat fort, men...Nå er det i det minste snart på tide å begynne testingen. Tenkte å begynne på mandag, men da har jeg kveldsvakt, så begynner på tirsdag. :) Hvis syklusen er på 28 dager så har jeg EL neste fredag tror jeg.

Edit: i frykt for å misse eggløsningen så skal vi uansett legge inn aksjer annen hver dag fra nå av. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal en tur til foreldrene mine. Ta oss en tur til "sentrum" og titte på toget og spise is før det blir grilling og pavlova ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: i frykt for å misse eggløsningen så skal vi uansett legge inn aksjer annen hver dag fra nå av. :P

Lurt! :jepp:

Har en følelse for at det blir full klaff på første forsøk for dere :) .

Ha en fin 17.mai feiring i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt! :jepp:

Har en følelse for at det blir full klaff på første forsøk for dere :) .

Ha en fin 17.mai feiring i morgen!

Det har faktisk jeg også, og det er jo så skummelt, for da antar jeg at jeg blir skikkelig skuffet dersom det ikke skjer! Så jeg prøver å innstille meg på flere prøvdeperioder, men det er vanskelig :fnise:

Tusen takk, det samme til deg og dine! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk og det samme til dere! På etterskudd. ;)

Dagen i går var veldig bra. Det var meldt stiv kuling og noe regnbyger, men skal si vi har heldige! Da vi gikk ut ca klokken elleve for å gå i barnetog så var det lite vind, sol og 15 grader. Slik holdt det seg til en god stund etter barnetoget, da forsvant sola, men det var fortsatt fin temperatur og lite vind. Da vi var ferdige med å sitte ute og spise kake og sånt, som var i tretiden, SÅ begynte det å blåse opp. Og ja, det var skikkelig stiv kuling og regn. God timing, med andre ord. ;)

Det ble altså barnetog, kakespising med venner og naboer, laks og rømmesalat + mer kake med svigermor, søskenbarn og svigersøster og deretter dro vi hjem i halv syv-tiden hvor det ble kvelds og legging av O. :) Ikke minst var jeg superfornøyd med håret mitt. Fikk flettet en kjempefin flette rundt hele hodet. Perfekt bunadshår. Med tanke på at jeg begynte å øve på denne frisyren først for en uke siden, så synes jeg ikke det er så værst at jeg fikk det til. Altså, hadde prøvd meg på den ene siden tre-fire ganger, og begge sidene en gang før jeg slo til med perfekt frisyre i går. :) For meg som ikke er så flink med hår så var det en bragd. :fnise:

I dag er jeg usikker på hva planen er, men noe blir det vel i alle fall. Har lyst til å få tatt meg en joggetur. Er to uker siden sist trening :hakeslepp:

Edit: Det er sannsynlig for tidlig til at aksjer vi har lagt inn skal ha noe å si i forhold til å bli gravid, men vi har altså lagt inn akskjer annen hver dag i fire-fem dager nå. I morgen har jeg kveldsvakt, så da blir det ikke noe, så tenkte å legge inn litt flere akskjer i kveld...Eller spille ludo, som er blitt så poplulært her på KG :fnise: Dersom jeg er uheldig å ha like lang syklud som sist, så er det faktisk 9 dager til eggløsning...Det blir mye spilling framover da med andre ord. :ler: Tar bare ikke sjansen på å vente til jeg har positiv EL-test. For denne månden er måneden jeg har ventet på siden 20 februar! :ler: Nei...Satser på at kroppen kommer seg inn i 28-dagers. Da er det nemlig bare 5 dager igjen, noe som betyr at kveldens ludospilling ikke bare er øving, men "the real deal" :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å bli reine ludomesteren du altså :danse::fnise:

Høres ut som dere hadde en veldig fin feiring. Med veldig fint hår :) Jeg er også håpløs på å fikse håret mitt. Blir alltid seende skikkelig fælt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere er i gang med andremann! Må få deg inn på "mine innlegg" - leser jo på gamle kjente her i nne fremdeles! :)

Håper du får en kort prøvekarriere og at O snart blir storebror! Det er stas altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjør på med aksjer, hele syklusen; av egen erfaring var ikke EL da jeg trodde, men på dag 21! Hadde det ikke vært for impuls rundt dag 21 så hadde jeg ikke vært gravid nå, for vi trodde for lengst at EL var over.

Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer til å bli reine ludomesteren du altså

Høres ut som dere hadde en veldig fin feiring. Med veldig fint hår Jeg er også håpløs på å fikse håret mitt. Blir alltid seende skikkelig fælt ut

Haha, ja blir nok dreven i ludo framover :fnise:

Ja det var en flott feiring! Hehe, nei det kommer visst ikke helt naturlig dette med å fikse hår, men det er visst bare å øve seg, så får man det til etter hvert. :jepp:

Kos dere med ludoen. Ikke noe juksing altså!

Takk! :fnise: Tok oss en spillerunde i mårrest vi, for jeg skal på kveldsvakt i dag. :nigo:

Så koselig at dere er i gang med andremann! Må få deg inn på "mine innlegg" - leser jo på gamle kjente her i nne fremdeles! :)

Håper du får en kort prøvekarriere og at O snart blir storebror! Det er stas altså! :)

Hei og :velkommen: hit! :jepp:

Ja jeg gleder meg sååå! Har jo vært verpesyk siden januar 13, og da vi bestemte oss for å begynne å prøve nå i mai i februar i år, i stedet for august som egentlig var planen, så har jeg gått og ventet og ventet på disse dagene vi endelig er i nå. Men jeg håper ikke det blir så langvarig prøving, for det er egentlig ikke så artig som jeg så for meg. Vil jo bare ha den der positive testen også begynne å vente på uke 12 :fnise:

Åh, det skal bli så fantastisk å se O som storebror. Han er jo så omsorgsfull ovenfor meg og andre at det blir jo helt fantastisk med et lite søsken :hjerte:

Innom og oppdaterer meg litt! :jepp: Hørtes ut som bra timing med været 17.mai!

Veldig! :nigo:

Ja kjør på med aksjer, hele syklusen; av egen erfaring var ikke EL da jeg trodde, men på dag 21! Hadde det ikke vært for impuls rundt dag 21 så hadde jeg ikke vært gravid nå, for vi trodde for lengst at EL var over.

Spennende :)

Jepp, det skal vi gjøre! :jepp: Jeg hadde ganske klare EL-tegn forrige måned i tillegg til positiv test, men jeg tar absolutt ingen sjanser. :)

__

Dag 11 i syklusen, så begynner å nærme seg nå. Skulle ønske jeg visste når EL kom, da hadde dette vært mye mer avslappende. :P

Ellers har jeg vært på 7 km joggetur i terreng i dag, og skal nå slappe av litt. Skal på kveldsvakt i kveld. Bare 12 dager igjen i praksis, fordelt på fire uker da. 12 dager til hvor jeg må være gratis arbeidskraft. Etter det skal jeg få BETALT for jobben! :nigo:

Ha en fin dag jenter!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det skal vi gjøre! :jepp: Jeg hadde ganske klare EL-tegn forrige måned i tillegg til positiv test, men jeg tar absolutt ingen sjanser. :)

__

Jepp! jeg hadde masse EL-slim osv men hadde ikke vondtene jeg vanligvis kjenner ved EL. De kom først 1 uke senere. Var 34 dagers syklus den mnd...

HEftig sprek da...7km! Jeg sprang 5 km løp her for noen år siden. Til og med folk i olabukse(!) jogget forbi meg. Kom heldigvis ikke sist da, men var så utkjørt da jeg kom i mål at jeg falt om, hyperventilerte og måtte sitte i ambulansen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! jeg hadde masse EL-slim osv men hadde ikke vondtene jeg vanligvis kjenner ved EL. De kom først 1 uke senere. Var 34 dagers syklus den mnd...

HEftig sprek da...7km! Jeg sprang 5 km løp her for noen år siden. Til og med folk i olabukse(!) jogget forbi meg. Kom heldigvis ikke sist da, men var så utkjørt da jeg kom i mål at jeg falt om, hyperventilerte og måtte sitte i ambulansen :laugh:

Uff da! :P Hehe, men man må jo begynne et sted, og 5 km er nok ganske mye dersom man ikke har pleid å trene ellers. Jeg har jo brukt en stund på å trene meg opp til å klare å jogge 7-8 km. Håper på å klare 1 mil en dag, men har litt dårlige knær, så vet ikke om det er realistisk. Det får tiden vise. :) Uansett så blir jeg ikke å presse meg til det i sommer dersom jeg er gravid da. Da tenker jeg at jeg setter joggeturene til 5 km. Tenker det er lurt å ikke kjøre seg helt ut når man er gravid. :) Men skal definitivt fortsette å trene så langt det lar seg gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiden snegler seg avgårde. 12 dager ut i syklusen nå. Begynner EL testing i ettermiddag. :) Håper håper håper eggløsning kommer på fredag. Hvis ikke blir jeg sur :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende og gøy at dere endelig er i gang :)

Flink til å løpe du! Og helt sikker på at du ville klart 10km lett! Når en først har kommet opp i 7-8 så vil de siste 2-3 gå greit!

Lykke til med testing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende :D Alle aksjer teller jo nå! :):) Vi bomma helt på EL. Men.. den satt allikevel, så det er bare å kjøre på med ludo i forkant :humpe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende og gøy at dere endelig er i gang :)

Flink til å løpe du! Og helt sikker på at du ville klart 10km lett! Når en først har kommet opp i 7-8 så vil de siste 2-3 gå greit!

Lykke til med testing :)

Akkurat nå er jeg rimelig peist ved 8 km, men joggrr jo i terreng. Skulle nok klart ei mil på slette tror jeg. :)

Studenten: Ja her jobbes det for å treffe blink!

Oioi, el-testen er sterkere enn i går. Ser den tydelig nå. Tipper den blir positiv enten i morgen eller på torsdag. Så da får jeg EL torsdag eller fredag! Forhåpentligvis. Hadde vært supert å slippe å ha så lange sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...