Gå til innhold

Alle disse trådene om FF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det nytter ikke å prøve og forsvare det at hun eksponerer ungen så til de grader. Det er direkte synd på den lille. Jeg synes alle fortjener privatliv, skulle vært forbudt å eksponere andre slik uten deres tillatelse. Det er jo ganske aktuelt, birde bli laget noen lover om det, f.eks at barna måtte samtykke.

Anonymous poster hash: 78dc3...5e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det nytter ikke å prøve og forsvare det at hun eksponerer ungen så til de grader. Det er direkte synd på den lille. Jeg synes alle fortjener privatliv, skulle vært forbudt å eksponere andre slik uten deres tillatelse. Det er jo ganske aktuelt, birde bli laget noen lover om det, f.eks at barna måtte samtykke.

Anonymous poster hash: 78dc3...5e0

Ja. de eksponerer barnet sitt men å si at de gjør det så til de grader synes jeg blir å lage storm i et vannglass. Hvordan konkret gjør de det til de grader? De viser noen få bilder i ny og ne (mye nå pågrunn av dåp) og forteller helt dagligdagse ting de gjør med barnet sitt. Det hadde jo vært helt unaturlig og rart om hun ikke hadde nevnt et ord om babyen sin. Ikke omtalt henne i noe av det de gjør.

Alt med måte og jeg synes absolutt ikke de overdriver i eksponeringen sin.

Men igjen så etterlyser jeg konkrete eksempler på hvordan de eksponerer henne så til de grader. Har enda ikke fått svar på dette. Og ja, jeg vil ha det inn med teskje.

Anonymous poster hash: 72b59...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, alle som motiser dere er LK. Men da må du godta at du er feit og misunnelig ;)

Anonymous poster hash: 72b59...649

Den satt ;)

Det nytter ikke å prøve og forsvare det at hun eksponerer ungen så til de grader. Det er direkte synd på den lille. Jeg synes alle fortjener privatliv, skulle vært forbudt å eksponere andre slik uten deres tillatelse. Det er jo ganske aktuelt, birde bli laget noen lover om det, f.eks at barna måtte samtykke.

Anonymous poster hash: 78dc3...5e0

Kan du vise til hvor hun eksponerer datteren så voldsomt? Er det dåpen som er så ille for deg? For jeg leser og leser bloggen hennes og kan ikke forstå hva som er så forferdelig. Er det skadelig å vise noen bilder fra en stor dag? Fremtiden hennes blir ikke ødelagt av at noen bilder blir lagt ut på en blogg, da er det ekstremt mange barn som går en fryktelig tid i møte etter at moren legger ut bilde på Facebook (Skrekk og gru, så grusomme de er!) :rolleyes:

Nei, dra på en burka på ungen, for det er jo så farlig at folk ser hvordan barnet ser ut.

Den eneste grunnen for at dette er så grusomt er fordi det er Fotballfure som gjør det.

Dere er spik spenna gærne, og skremmende besatt over hva et annet mennske gjør.

Anonymous poster hash: 0e11d...ef7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den satt ;)

Kan du vise til hvor hun eksponerer datteren så voldsomt? Er det dåpen som er så ille for deg? For jeg leser og leser bloggen hennes og kan ikke forstå hva som er så forferdelig. Er det skadelig å vise noen bilder fra en stor dag? Fremtiden hennes blir ikke ødelagt av at noen bilder blir lagt ut på en blogg, da er det ekstremt mange barn som går en fryktelig tid i møte etter at moren legger ut bilde på Facebook (Skrekk og gru, så grusomme de er!) :rolleyes:

Nei, dra på en burka på ungen, for det er jo så farlig at folk ser hvordan barnet ser ut.

Den eneste grunnen for at dette er så grusomt er fordi det er Fotballfure som gjør det.

Dere er spik spenna gærne, og skremmende besatt over hva et annet mennske gjør.

Anonymous poster hash: 0e11d...ef7

Enig med deg. Det er så vanlig at foreldre legger ut bilder av barna sine nå, så det kommer neppe til å være noe problem. De som kommer til å få problemer med det når de blir eldre i form av feks mobbing, er jo barna til bloggere som Rannveig Heitmann for eksempel. Ikke Nelia. Og foreldre som legger ut bilder av barna sine i alle slags situasjoner med eksplosjoner i bleien, spy og gulp, nakne osv. Og de er det mange av.

Jeg syns CBE og LK har en fin balanse. Det hadde vært mye mer unaturlig å ikke inkludere Nelia i bloggen, og da hadde det vel blir ramaskrik om at hun ikke bryr seg om henne.

Anonymous poster hash: 68ad5...da2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vet om bloggingen vil få negative konsekvenser for Nelia, men når det gjelder små barn synes jeg man skal holde seg til et føre var-prinsipp, altså å unngå det som kan få konsekvenser.

Hvem vet hva Nelia selv vil synes om dette når hun blir gammel nok til å forstå? Bare det ville vært grunn nok for meg til å begrense bloggingen. Et foto i ny og ne, det er greit. Men innlegg på innlegg koblet mot Nelia, lange bildeserier fra hennes feiringer som dåp, bursdag osv, sponsing av produkter, klær og leker til Nelia med tilhørende snapshots, nei det synes jeg ikke noe om.



Anonymous poster hash: 32359...5d1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://fotballfrue.no/2014/03/15/var-nelia/ Her sier hun at det har vært mye frem og tilbake om de skulle vise henne men at de bestemte seg for å vise henne i ny og ne. Med andre ord er jo dette en innrømmelse av at de har ombestemt seg.

Bildene er tatt av fotograf.

Igjen, bildene er tatt av fotograf, ikke av henne selv.

Anonymous poster hash: 72b59...649

Ingen av kommentarene var ment som et angrep mot Eriksens. Jeg mener så klart at det er lov å ombestemme seg. Det er trist hvis man må slette alle tidligere spor etter hva man mente før, selv om man har skiftet mening! Og akkurat det er ikke unikt i dette tilfellet, det har i tidligere tråder kommet fram flere eksempler hvor de har slettet uttalelser som ikke har falt i god jord.

Men det er vel den makten de har som eiere og drivere av bloggen.

Og at bildene er tatt av fotograf endrer ikke på spørsmålet mitt, er det skjermen min eller bildene? Og hvis det er bildene, syns jeg faktisk det er ganske dårlig reklame...!

Anonymous poster hash: c6f5d...7d2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De stolene med de hvite trekkene hadde jeg aldri turt å sette meg på, dersom jeg hadde mensen.....

:overrasket:



Anonymous poster hash: a6f48...837
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stolene med de hvite trekkene hadde jeg aldri turt å sette meg på, dersom jeg hadde mensen.....

:overrasket:

Anonymous poster hash: a6f48...837

Prøvd med bind?

Anonymous poster hash: 04a78...8d5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Det som skrives på internett blir tilgjengelig for alltid. Det er en ting hvordan FF eksponerer barnet sitt men har dere tenkt over hva dere skriver? Den dagen hun er stor nok til å forstå data og søker på sine foreldre eller seg selv såvil hun få opp flere hetsetråder. Disse trådene inneholder spekulasjoner om hun kun er en pengemaskin for foreldrene, at hun er dømt til å bli mobbeoffer og ikke minst at moren "sultet" gjennom graviditeten og ellers.

Hvorfor forsetter dere når tråder på tråder blir stengt grunnet hetsing? Siden dere har så kraftige meninger om å ikke eksponere barn på bloggen så kan vel dere også slutte å nevne navn og snakke stygt om dem her. Hun er ikke 6 måneder enda en gang men tydeligvis allerede mobbematerielle for dere. Det er ikke medelevene osv i klassen som blir et problem, der er dere. For hver person i hennes fremtidige liv som søker hennes navn gir dere gjerne mer krutt til en eventuell mobbing. Dere har faktisk skylden for det også, på lik linje med foreldrene skal ha skylden for å eksponere henne.

Tenk litt lenger enn deres eget behov for å "bitche" om ting. Skulle ønske modd. slettet trådene etter rydding slik at drittet forsvinner.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig rart at en blogger kan reklamere for tja, 5-6 ulike rettetanger og krølltanger på 4 år? Jeg har hatt min i 3 år, og før det hadde jeg ingen. Mistes ikke litt av troverdigheten når man reklamerer for stadig nye ting, fordi den ene er bedre enn den andre?

Før ble jeg påvirket av reklameringen på bloggen, og opplevde at de få tingene jeg kjøpte etter anbefaling var gode produkter. Men etter den 4. ansiktskremen falt jeg liksom av. Blir litt som Oprah Winfrey; "EELSKER" denne, og denne, og denne. Kundene klarer ikke følge med lenger?



Anonymous poster hash: e008a...49d
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer skeptisk til de private innleggene hun har skrevet til Nelia, det synes jeg personlig er å slippe leserne alfor tett på og det var tydelig preget av rosa skyer og ammetåke.

Anonymous poster hash: 8ecb8...f2c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg kaller det overeksponering når man legger ut hele dåpen til ungen sin (det er faktisk barnets dåp, IKKE foreldrenes dåp, hvilken rett har de egentlig til det, eier de ungen?) på internett, for alle skuelystne. Bare vent til barneselskapene! Eller absolutt alt ungen foretar seg.

Det er noe veldig stygt og veldig egoistisk med det å frata uskyldige mennesker privatlivet sitt.

Jeg er så glad for at jeg vokste opp i en tid da internett ikke fantes, på samme måte som idag. Synes så synd på barna som blir spredd utover hele nettet, for evig og alltid. Som en morbid form for underholdning!

Og alt av kommentarer kan fotballfruen og fotballen (er hun ikke gift med en fotball, derav navnet?) ta på sin egen kappe, helt og holdent, for det er faktisk ingen andre enn deres egen skyld at de valgte å blottlegge livet til en uskyldig person på den måten de gjør. Det overrasker meg egentlig at de enda ikke har skrevet antall bleieskift og yndlingsfrukt.

Anonymous poster hash: 78dc3...5e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns også det er overeksponering å legge ut hele dåpen på en så stor blogg. Etter at jeg giftet meg ble jeg mast på av flere om å dele bilder på facebook, men hvorfor skulle jeg det? Bryllupet var vår dag, ikke noe jeg gidder å dele med 100 facebookvenner som egentlig ikke bryr seg utover at de er nysgjerrige. Og her er det snakk om 100 000. Kanskje 10 000 bryr seg og resten av oss er bare der for underholdningens skyld.

Jeg ville heller vært bekymret for all dritten som paret har lirt ut av seg i forskjellige kommentarfelt som også ligger på nettet eller de nakenbildene av faren sammen med en annen gutt når Nelia blir stor. Det skaper nok større forklaringsproblemer for her kan de ikke bare skylde på andre.

Anonymous poster hash: 04a78...8d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er overeksponering å legge ut hele dåpen på en så stor blogg. Etter at jeg giftet meg ble jeg mast på av flere om å dele bilder på facebook, men hvorfor skulle jeg det? Bryllupet var vår dag, ikke noe jeg gidder å dele med 100 facebookvenner som egentlig ikke bryr seg utover at de er nysgjerrige. Og her er det snakk om 100 000. Kanskje 10 000 bryr seg og resten av oss er bare der for underholdningens skyld.

Jeg ville heller vært bekymret for all dritten som paret har lirt ut av seg i forskjellige kommentarfelt som også ligger på nettet eller de nakenbildene av faren sammen med en annen gutt når Nelia blir stor. Det skaper nok større forklaringsproblemer for her kan de ikke bare skylde på andre.

Anonymous poster hash: 04a78...8d5

Ja helt ærlig. Hadde jeg funnet -- klarer nesten ikke skrive det engang -- erotiske nakenbilder av pappa på internett, så hadde jeg løpt, løpt og aldri sett meg tilbake. Tror nok ikke et kvinneforum eller et kommentarfelt er nok til å påvirke deres fremtidige familieliv mer enn de allerede har fikset selv ;)

Anonymous poster hash: e008a...49d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg kaller det overeksponering når man legger ut hele dåpen til ungen sin (det er faktisk barnets dåp, IKKE foreldrenes dåp, hvilken rett har de egentlig til det, eier de ungen?) på internett, for alle skuelystne. Bare vent til barneselskapene! Eller absolutt alt ungen foretar seg.

Det er noe veldig stygt og veldig egoistisk med det å frata uskyldige mennesker privatlivet sitt.

Jeg er så glad for at jeg vokste opp i en tid da internett ikke fantes, på samme måte som idag. Synes så synd på barna som blir spredd utover hele nettet, for evig og alltid. Som en morbid form for underholdning!

Og alt av kommentarer kan fotballfruen og fotballen (er hun ikke gift med en fotball, derav navnet?) ta på sin egen kappe, helt og holdent, for det er faktisk ingen andre enn deres egen skyld at de valgte å blottlegge livet til en uskyldig person på den måten de gjør. Det overrasker meg egentlig at de enda ikke har skrevet antall bleieskift og yndlingsfrukt.

Anonymous poster hash: 78dc3...5e0

Ehhh, ja.

Jeg syns også det er overeksponering å legge ut hele dåpen på en så stor blogg. Etter at jeg giftet meg ble jeg mast på av flere om å dele bilder på facebook, men hvorfor skulle jeg det? Bryllupet var vår dag, ikke noe jeg gidder å dele med 100 facebookvenner som egentlig ikke bryr seg utover at de er nysgjerrige. Og her er det snakk om 100 000. Kanskje 10 000 bryr seg og resten av oss er bare der for underholdningens skyld.

Jeg ville heller vært bekymret for all dritten som paret har lirt ut av seg i forskjellige kommentarfelt som også ligger på nettet eller de nakenbildene av faren sammen med en annen gutt når Nelia blir stor. Det skaper nok større forklaringsproblemer for her kan de ikke bare skylde på andre.

Anonymous poster hash: 04a78...8d5

Nei selvfølgelig skal du ikke gjøre det om det føles feil for deg. Men hva du føler gjelder ikke for andre mennesker. Du vet, vi tar alle ulike valg. Hva som er rett for deg trenger ikke å være rett for andre. Jeg forstår ikke helt poenget med å påpeke slike ting uten at det enten ubevisst eller bevisst ligger en liten tone av; Jeg vet best og det jeg gjør er kun det riktige og gjør meg til en bedre person.

Ja helt ærlig. Hadde jeg funnet -- klarer nesten ikke skrive det engang -- erotiske nakenbilder av pappa på internett, så hadde jeg løpt, løpt og aldri sett meg tilbake. Tror nok ikke et kvinneforum eller et kommentarfelt er nok til å påvirke deres fremtidige familieliv mer enn de allerede har fikset selv ;)

Anonymous poster hash: e008a...49d

Hva foreldrene har gjort av tåpeligheter som havner på internett så har de muligheten til å snakke om dette med ungene sine om spørsmål om dette skulle dukke opp. Skal ikke se bort ifra at man angrer på mye og kan ta dette opp med barnet sitt om det skulle bli aktuelt.

Det som blir skrevet av fremmede folk her inne derimot, det kommer ikke til å kunne forklares noe nærmere..

Anonymous poster hash: 72b59...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøvd med bind?

Anonymous poster hash: 04a78...8d5

Hørt om lekkasjer?

Anonymous poster hash: a6f48...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om lekkasjer?

Anonymous poster hash: a6f48...837

Og? Skal man banne alt som er hvitt ifall noen har mensen? Kontorstolene på jobben er hvite - må nok ta det opp med sjefen at det kan hende noen har mensen så de må byttes ut......Er mye bedre at folk sitter å menstruerer på svarte stoler.

Faen, evner ikke folk å tenke selv?

Anonymous poster hash: 52cd3...876

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om lekkasjer?

Anonymous poster hash: a6f48...837

Hørt om regelmessig skift? Herregud, så håpløst.

Anonymous poster hash: e3102...471

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at å henvise til Pinterest strengt tatt er et brudd på opphavsrett og åndsverklov? Jamfør siste innlegg til FF



Anonymous poster hash: 60087...c3f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...