Gå til innhold

Alle disse trådene om FF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan han ikke bare skrive med sitt navn når det er så tydelig? Postet en kommentar hvor jeg spurte, men ble såklart ikke godkjent.

Anonymous poster hash: 52264...5f3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mine øyne har ff nå gjort alt det hun sa hun ikke skulle gjøre. Barn hører ikke hjemme på en blogg.

Ja, hun argumenterte jo i det vide og brede for hvorfor de hadde valgt å ikke eksponere Nelia. Mister all troverdighet når hun nå likevel gjør det. Og de som hyllet henne fordi hun tok det standpunktet om å ikke vise Nelia frem er det første til å komme med kommentarer ala: "ååå så fint å endelig få se henne"...

Anonymous poster hash: c6c8d...a21

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun argumenterte jo i det vide og brede for hvorfor de hadde valgt å ikke eksponere Nelia. Mister all troverdighet når hun nå likevel gjør det. Og de som hyllet henne fordi hun tok det standpunktet om å ikke vise Nelia frem er det første til å komme med kommentarer ala: "ååå så fint å endelig få se henne"...

Anonymous poster hash: c6c8d...a21

I mine øyne har ff nå gjort alt det hun sa hun ikke skulle gjøre. Barn hører ikke hjemme på en blogg.

  • Sol Auorora says:

April 8, 2014 at 16:32

Hvorfor er det dårlig gjort? Det finnes mennesker som finner slik deling forkastelig, også hva angår deg selv. Selvfølgelig synes man det blir enda verre med et barn involvert.

Du bør jo spørre deg selv om du har blitt litt for hektet på blogging og tilbakemeldinger fra andre.

Reply

April 8, 2014 at 16:38

Sol Aurora: Det er dårlig gjort fordi disse personene ikke har noe grunnlag for å uttale seg om det. Det kjenner ikke til vår situasjon.

For å si det på denne måten: Før vi delte bilder av henne opplevde vi snikfotogragering når vi var ute i byen og folk kom på døren for å se henne. Etter at vi begynte å dele noen bilder har begge deler opphørt. Evner du ikke å se det positive i dette?

Du bør jo strengt talt spørre deg selv om du vet hva du prater om. Svaret er jo åpenbart nei, men det er ikke alltid er så lett å se bjelken i sitt eget øye.

Reply

  • Sol Aurora says:

April 8, 2014 at 16:45

Vel, at det skjedde kan du/dere takke dere selv for, når man bretter ut livet sitt som du gjør er det klart at det genererer nysgjerrighet hos folk. Poenget er at ingenting av dette hadde skjedd om du hadde valgt å gjøre noe annet i livet enn å leve av å brette ut om alt og faktisk leve av dette, og i så måte er det selvforskylt. Hva som angår den lille blir hun skadelidende uansett. Materiell lykke er ingenting om man ikke har et privatliv.

Hvilken bjelk i mitt øye er det du henviser til da?

April 8, 2014 at 16:49

Ja, du er vel blant de som mener at lettkledde kvinner kan skylde seg selv for at de blir voldtatt.

Seriøst FF? Er det mulig???

Anonymous poster hash: c6c8d...a21

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til at FF og LK skal være så i mot hersketeknikker, er de sannelig ikke uerfaren med å bruke det selv.

Anonymous poster hash: 0e2c8...96d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele tiden? Det eneste jeg ser i kommentarfeltet er en blogger som faktisk tar seg tid til å takke, skrive hyggelige ord og svare på spørsmål. Så har man dem som kommer med spydigheter som også mynter seg på datteren hennes. Mener du at dersom noen er frekk i kjeften så skal man bare sitte og si "Beklager at du føler det slik:) Jeg skal aldri gjøre det igjen" Åneida! Er noen frekke så har hun sin fulle rett å være frekk tilbake. At hun ikke lar seg tråkke på av bedrevitere ser jeg utelukkende på som positivt.

Anonymous poster hash: 7d528...0a5

Er dette å skrive hyggelige ord og svare på spørsmål? Maken til elendig hersketeknikk og stråmannsargumentasjon skal du lete lenger etter. Å stille spørsmålstegn ved utleveringen av privatlivet på bloggen er ikke hets, men svaret fra FF/LK er definitivt det.

Ja, du er vel blant de som mener at lettkledde kvinner kan skylde seg selv for at de blir voldtatt?

Anonymous poster hash: 2697a...fb6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare lurer, utifra kommentarene (særlig de der de svarer på kritikk) virker det som de fleste leserne er tenåringer? Stemmer det?

Anonymous poster hash: 78dc3...5e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pluviophile

Det er ganske åpenlyst hvilket fokus man har når man umiddelbart tenker materialistisk når ordet "verdier" nevnes...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men å være blogger... For en jobb. For et liv! Å leve av å daglig ta flere tusen bilder av dagens outfit, for så å bruke timer på å velge ut de perfekte bildene som skal få publiseres på bloggen.. Å dra i møter med samarbeidspartnere som nesten utelukkende handler om testing av sminke, hudprodukter, falskt hår. Å daglig bruke timer av livet sitt på å svare på kommentarer. Så utrolig meningsløst. Jeg hadde vært flau om jeg hadde nærmet meg 30 år og livnærte meg på denne måten. Jaja, bare noen tanker denne torsdags formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, med hensyn til utlevering av barn. Man kan jo fint få barn, legge ut et og annet bilde. Men å ha hyperfokus på barnet og bilder fra alle mulige vinkler unntatt fjeset, samtidig som man blogger om barneklærsoutfit, dåp og får sponset alt av barneutstyr - da ber man jo om at folk skal bli nysgjerrige. Da beskytter man alldeles ikke barnet sitt, uavhengig av bildebruk. (Samtidig er det jo ingen tvil om at en del folk er duster, men dete kunne nok i større grad vært unngått hvis man ikke melket så mye ut av barnet sitt).



Anonymous poster hash: bf3fb...fef
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, ro ned.

Nelia kommer nok ikke til å lide noen som helst nød, dere er bare så desperate etter et halmstrå at dere klorer dere fast i absolutt alt, om det så gjelder å overdramatisere og være hysteriske over en liten filleting. Det er ingen sensitive opplysninger. Hun er mor, og datteren hennes er en stor del av livet. Hadde hun viet livet sitt til å fortelle alt om Nelia så hadde jeg forstått det, men å vise noen bilder. Virkelig? Er dere så vare? Eller er det fordi Fotballfrue gjør det? Jeg gjetter på det siste.

Fra å komme utenfra å se disse innleggene i denne tråden er fascinerende dog, hva får folk til å bli så opphengt/besatt. Det er ikke Fotballfrue sin feil at folk blir nysgjerrige og oppsøker barnet, man kan tenke selv og slik ansvarsfraskrivelse av handlinger fra voksne mennesker har jeg ikke opplevd maken til.



Anonymous poster hash: 0e11d...ef7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, ro ned.

Nelia kommer nok ikke til å lide noen som helst nød, dere er bare så desperate etter et halmstrå at dere klorer dere fast i absolutt alt, om det så gjelder å overdramatisere og være hysteriske over en liten filleting. Det er ingen sensitive opplysninger. Hun er mor, og datteren hennes er en stor del av livet. Hadde hun viet livet sitt til å fortelle alt om Nelia så hadde jeg forstått det, men å vise noen bilder. Virkelig? Er dere så vare? Eller er det fordi Fotballfrue gjør det? Jeg gjetter på det siste.

Fra å komme utenfra å se disse innleggene i denne tråden er fascinerende dog, hva får folk til å bli så opphengt/besatt. Det er ikke Fotballfrue sin feil at folk blir nysgjerrige og oppsøker barnet, man kan tenke selv og slik ansvarsfraskrivelse av handlinger fra voksne mennesker har jeg ikke opplevd maken til.

Anonymous poster hash: 0e11d...ef7

For meg handler det mest om at hun først la ut et innlegg om alle de gode grunnene hun hadde for å ikke eksponere Nelia (og det gjorde at jeg fikk litt respekt for dama), dette innlegget har hun visst fjernet nå som de har snudd helt om (ingen respekt mer, og ingen troverdighet lengre).

Anonymous poster hash: c6c8d...a21

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg handler det mest om at hun først la ut et innlegg om alle de gode grunnene hun hadde for å ikke eksponere Nelia (og det gjorde at jeg fikk litt respekt for dama), dette innlegget har hun visst fjernet nå som de har snudd helt om (ingen respekt mer, og ingen troverdighet lengre).

Anonymous poster hash: c6c8d...a21

Trist at de ikke kan stå for det, og si "ja, det tenkte vi da. Men etter hvert ombestemte vi oss, fordi...". Det er lov å ombestemme seg når man får erfaring. Jeg har masse meninger rundt mine fremtidige barn, mange ønsker og en haug med drømmer, men jeg skjønner selv at jeg kanskje kommer til å ende oppfatning om en del av det. Det er helt naturlig, tenker jeg.

Over til noe annet, er det bare min skjerm eller er bildene fra dåpen utrolig HVITE? Jeg ser jo ingen detaljer, fordi alt enten er helt hvitt, eller så er bildene utrolig overeksponerte.

Anonymous poster hash: c6f5d...7d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at de ikke kan stå for det, og si "ja, det tenkte vi da. Men etter hvert ombestemte vi oss, fordi...". Det er lov å ombestemme seg når man får erfaring. Jeg har masse meninger rundt mine fremtidige barn, mange ønsker og en haug med drømmer, men jeg skjønner selv at jeg kanskje kommer til å ende oppfatning om en del av det. Det er helt naturlig, tenker jeg.

Over til noe annet, er det bare min skjerm eller er bildene fra dåpen utrolig HVITE? Jeg ser jo ingen detaljer, fordi alt enten er helt hvitt, eller så er bildene utrolig overeksponerte.

Anonymous poster hash: c6f5d...7d2

Hun gjør alltid det med alle bilder. Hvitt, hvitt og atter hvitt.

Fått tips om å ikke gjøre det ved matlagningsbildene, "men hun liker det best sånn".

Anonymous poster hash: 91f8d...a90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fælt,men grunnen til at det fokuseres så mye på baby er nok får å få opp lesertallene. Dessverre...

Og fordi de løy og snudde helt og holdent ang. eksponering av babyen sin, kan man rett og slett ikke stole på at de mener noe av det de sier.

Selvfølgelig viser de ikke frem babyen "fordi de følte seg presset til det" (greit å skylde på leserne, og alle andre enn seg selv, eller hva? Hva sier de til ungen når hun spør hvorfor de blottla henne på internett? Sikkert det samme, det var alle andre sin skyld... Så voksent!), de viser frem babyen 1: for å tjene penger på barnet sitt og 2: fordi de er så stolte og vil skryte av babyen sin til hele verden.

Anonymous poster hash: 78dc3...5e0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og:

Det var aldri en baby/mammablogg, hun kunne jo utelatt alt som hadde med baby å gjøre? Ikke noe problem i det heletatt, det!

Anonymous poster hash: 78dc3...5e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er fristende å gjøre Nelia om til en profittkilde når jeg leser hva FF faktisk tjener på denne bloggen:

Caroline Berg «Fotballfrue» Eriksen (27) hentet ut til sammen 2,2 millioner kroner fra selskapet sitt i fjor.

Det ferske årsregnskapet viser at hun tok ut lønn på 506.000 kroner og et utbytte på 1,7 millioner kroner fra Treasures.

Til sammenligning tok Berg «Fotballfrue» Eriksen ut 1,8 millioner kroner i 2012.

Fikk 6.000 kroner
Med parabol følger du alle kampene live hver runde. Både på tv og nett

Ektemannen Lars-Kristian Eriksen (30) er både daglig leder og styreleder i konas selskap.

Fotballspilleren fikk «bare» 6.000 kroner i godtgjørelse.

Ifølge årsberetningen driver selskapet med detaljhandel og nettbutikk av smykker, vesker, sko og lignende. Selskapet står oppført med en adresse i Siljan.

http://www.nettavisen.no/na24/sa-mye-tjener-fotballfrue/5188188.html



Anonymous poster hash: 32359...5d1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må vel få lov til å ombestemme seg når det kommer til eksponeringen? Forstår ikke hvorfor det er så ille å ombestemme seg, da det jo er naturlig å endre syn etterhvert som man får mer erfaring osv.

Når det er sagt mener jeg forøvrig eksponeringen blir helt feil. Og da snakker jeg ikke om at hun legger ut bilder av Nelia, men at hun legger ut alt om henne!

Noen her skriver at det hadde vært verre om hun postet sensitiv informasjon om avføring o.l. I mine øyne er ikke dette det kritiske heller. Men det faktum at Nelia ufrivillig vokser opp til å bli en person som mange ikke bare vêr hvem er, men også føler de nesten kjenner!

Mange her skriver at de aldri kunne tenkt seg å være bloggkjendis og det er jeg helt enig i. Når Nelia begynner på skolen er det ikke bare ff og lk de andre foreldrene vet nesten alt om - men også Nelia!

Dette er drøyt å gjøre mot et uskyldig barn. Håper for Guds skyld hun tar til fornuft og slutter med dette når hun forhåpentligvis snart vokser opp og skaffer seg en "ordentlig" jobb.

Anonymous poster hash: fe0f5...0ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at de ikke kan stå for det, og si "ja, det tenkte vi da. Men etter hvert ombestemte vi oss, fordi...". Det er lov å ombestemme seg når man får erfaring. Jeg har masse meninger rundt mine fremtidige barn, mange ønsker og en haug med drømmer, men jeg skjønner selv at jeg kanskje kommer til å ende oppfatning om en del av det. Det er helt naturlig, tenker jeg.

Over til noe annet, er det bare min skjerm eller er bildene fra dåpen utrolig HVITE? Jeg ser jo ingen detaljer, fordi alt enten er helt hvitt, eller så er bildene utrolig overeksponerte.

Anonymous poster hash: c6f5d...7d2

http://fotballfrue.no/2014/03/15/var-nelia/ Her sier hun at det har vært mye frem og tilbake om de skulle vise henne men at de bestemte seg for å vise henne i ny og ne. Med andre ord er jo dette en innrømmelse av at de har ombestemt seg.

Bildene er tatt av fotograf.

Hun gjør alltid det med alle bilder. Hvitt, hvitt og atter hvitt.

Fått tips om å ikke gjøre det ved matlagningsbildene, "men hun liker det best sånn".

Anonymous poster hash: 91f8d...a90

Igjen, bildene er tatt av fotograf, ikke av henne selv.

Det er fælt,men grunnen til at det fokuseres så mye på baby er nok får å få opp lesertallene. Dessverre...

Og fordi de løy og snudde helt og holdent ang. eksponering av babyen sin, kan man rett og slett ikke stole på at de mener noe av det de sier.

Selvfølgelig viser de ikke frem babyen "fordi de følte seg presset til det" (greit å skylde på leserne, og alle andre enn seg selv, eller hva? Hva sier de til ungen når hun spør hvorfor de blottla henne på internett? Sikkert det samme, det var alle andre sin skyld... Så voksent!), de viser frem babyen 1: for å tjene penger på barnet sitt og 2: fordi de er så stolte og vil skryte av babyen sin til hele verden.

Anonymous poster hash: 78dc3...5e0

De løy ikke, de ombestemte seg, noe som kommer klart og tydelig frem i link som jeg la inn ovenfor.

Og:

Det var aldri en baby/mammablogg, hun kunne jo utelatt alt som hadde med baby å gjøre? Ikke noe problem i det heletatt, det!

Anonymous poster hash: 78dc3...5e0

http://fotballfrue.no/2013/06/20/sporsmal-rundt-graviditeten/ Er jo helt naturlig å skrive litt om baby når dette er en del av den nye hverdagen hennes. Og hun har alltid vært opptatt av ulike prosjekter hun driver med i hverdagen og derfor har hun nok snakket ekstra mye om blandt annet dåpsdagen. Herlighet, hun holder jo på å sprekke av stolthet!

"Vi skal legge ut bilder av Nelia nå og da"

Den babyen er jo alt bloggen omhandler for tiden, bortsett fra helt fantastiske hudpleieprodukter, den samme gamle treningen og oppskriftsonsdag.

Babyen hennes er hennes nye pengemaskin, bedre at hun bare innrømmer det.

Anonymous poster hash: 91f8d...a90

Det virker nok litt ekstra mye nå siden de nettopp har hatt dåp.

LK igjen!!! :)

Anonymous poster hash: b7bcf...57c

Jada, alle som motiser dere er LK. Men da må du godta at du er feit og misunnelig ;)

Anonymous poster hash: 72b59...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...