Gå til innhold

Til menn som ikke liker feminister...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne dele en video som er lagt ut på en feminist nettside (being feminist) i håp om at dere kan se feminister i et nytt lys. Tror dere virkelig at vi ikke bryr oss om menn også?

Rape is NEVER funny. And it's NEVER OK. Whether it happens to a woman or a man, it is ALWAYS wrong.

This video is heartbreaking, because it shows how male rape is often ignored and joked about.

~LA

Anonymous poster hash: a9df2...8e8
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker dere :klem:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne dele en video som er lagt ut på en feminist nettside (being feminist) i håp om at dere kan se feminister i et nytt lys.

Anonymous poster hash: a9df2...8e8

Hitler var veldig glad i dyr, han elsker hundene sine. Håper du nå kan se nazister i et nytt lys.....

Anonymous poster hash: 6ad50...081

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vel denne typen feminister liker jeg ikke

feminist-meme23.png

TyfcJOo.png

uwiSe9F.jpg

Men de feminister som faktisk størrer likestilling de liker jeg

Anonymous poster hash: 49b4a...4a1
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nesten ingen menn liker feminister. Blir irritert bare jeg hører ordet.

Anonymous poster hash: ce233...d37
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

arpzKjX_460s_v1.jpg

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel mer korrekt å si at feminister ikke liker menn.

Anonymous poster hash: 88ac5...0b8
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel mer korrekt å si at feminister ikke liker menn.

Stille vi vil ikke høre fornuftige ting her inne.

• Liker 3
Skrevet

Nesten ingen menn liker feminister. Blir irritert bare jeg hører ordet. Anonymous poster hash: ce233...d37

Merkverdig nok,så er de jentene/ damene, jeg kjenner som sier at de er feminister, gjennomsnittlig mye mer omsvermet av menn, enn de som fremhever at de ikke er det.
  • Liker 6
Skrevet

Ingen grunn til å ikke like feminister. Bortsett fra RadFem feministene da. De skulle vært kastet i en vulkan.

• Liker 1
Skrevet

Merkverdig nok,så er de jentene/ damene, jeg kjenner som sier at de er feminister, gjennomsnittlig mye mer omsvermet av menn, enn de som fremhever at de ikke er det.

Av raddisgutter med che guevara-skjorte og palestinaskjerf, ja.

• Liker 3
Skrevet

Av raddisgutter med che guevara-skjorte og palestinaskjerf, ja.

Av de fleste menn, faktisk. Å være feminist betyr ikke det som en del menn og en overradikale feminister tror.

Dersom man for eksempel ser på kvinner som går etter partneren sin for å fortelle ham at ingenting han gjør av husarbeid er bra nok, som maser om mer penger, bare går ut fra at han alltid skal klippe plenen, passe på alt som har med bil, bygge/ pusse opp hus nesten helt alene, ikke ha noe særlig å si i forhold til barn fordi " mor alltid vet best", " overprinsessifiserer" døtre mm , så vil jeg påstå at en stor del av disse er fryktelig opptatt av å fortelle at de ikke er feminister. - Bare en litt merkelig observasjon over at de som er levende opptatt av å fortelle menn om hvor lite feministiske og fryktelig kvinnelige de er, gjerne er den typen som lager mest drama i forhold og gjerne vil styre mannens rolle i stor grad.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Av de fleste menn, faktisk. Å være feminist betyr ikke det som en del menn og en overradikale feminister tror.

Dersom man for eksempel ser på kvinner som går etter partneren sin for å fortelle ham at ingenting han gjør av husarbeid er bra nok, som maser om mer penger, bare går ut fra at han alltid skal klippe plenen, passe på alt som har med bil, bygge/ pusse opp hus nesten helt alene, ikke ha noe særlig å si i forhold til barn fordi " mor alltid vet best", " overprinsessifiserer" døtre mm , så vil jeg påstå at en stor del av disse er fryktelig opptatt av å fortelle at de ikke er feminister. - Bare en litt merkelig observasjon over at de som er levende opptatt av å fortelle menn om hvor lite feministiske og fryktelig kvinnelige de er, gjerne er den typen som lager mest drama i forhold og gjerne vil styre mannens rolle i stor grad.

Ikke helt min oppfatning. Ca 10% av befolkningen definerer seg selv som feminister. De aller fleste kvinner er altså ikke feminister, og 92%++ av den kvinnelige andelen av befolkningen er åpenbart ikke slik du beskriver dem. Disse relativt få kvinnene som definerer seg selv som feminister er som regel plassert godt ute på venstresida, gjerne SV/Rødt = mindre attraktive for menn flest, som langt oftere har konservative og/eller liberalistiske sympatier. Slike kvinner er også notoriske for å være sutrete, sure og humørløse. Selv om det er en stereotypi, eksisterer den ikke uten grunn.

Endret av meh
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel denne typen feminister liker jeg ikke

TyfcJOo.png

Jeg er ikke feminist selv, men håper du er klar over at det er oftere menn som ignorerer menn som blir voldtatt og trakassert enn kvinner. Det var en tråd om dette tidligere. Det er andre menn som reagerer med "hehe sikkert ikke så ille da".

Anonymous poster hash: 32db4...449

• Liker 11
Skrevet (endret)

Ikke helt min oppfatning. Ca 10% av befolkningen definerer seg selv som feminister. De aller fleste kvinner er altså ikke feminister, og 92%++ av den kvinnelige andelen av befolkningen er åpenbart ikke slik du beskriver dem. Disse relativt få kvinnene som definerer seg selv som feminister er som regel plassert godt ute på venstresida, gjerne SV/Rødt = mindre attraktive for menn flest, som langt oftere har konservative og/eller liberalistiske sympatier. Slike kvinner er også notoriske for å være sutrete, sure og humørløse. Selv om det er en stereotypi, eksisterer den ikke uten grunn.

Jeg snakker ikke om de som ikke tenker på seg som det, jeg snakker om de som er veldig opptatt av å fortelle at de ikke er det. - De fleste damer er egentlig ikke så opptatt av å putte seg i en kategori.

Edit: fant noe morsomt og understrekende i sammenheng med egne observasjoner. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2060656.ece

Endret av absinthia
Skrevet

Jeg er feminist. Har ikke noe problem å si det. Jeg har mange kompiser, vokste opp med tre brødre, og jeg har et veldig godt forhold til min far. Folk kan tro hva de vil, men jeg behandler alle likt uavhengig av kjønn. Jeg skifter dekk selv. Jeg monterer IKEA møbler selv. Forventer ikke ting av andre mennesker ut i fra hva kjønn de har.

De som tror at jeg ikke bryr meg om menn kan godt tro det, men da tror de feil fordi jeg er også opptatt av menns rettigheter. Bare fordi man er opptatt av kvinners rettigheter, betyr ikke at man ikke er opptatt av menns rettigheter.

Til kvinner. Ikke si: "Jeg er ikke feminist, men jeg syns kvinner og menn bør ha like rettigheter." Hvis man sier det så enten A) Vet man ikke hva en feminist er... eller B) Man vet hva det er, men tørr ikke å si at man er det selv.

Kan kan vel også understreke at :

1) Det er fult mulig for en mann og være feminist også.

2) Det handler ikke bare om kvinner i Norge, men hele verden.

3) Dårlige kvaliteter som du har som person, endrer ikke definisjonen av et ord. Så hvis noen feminister hater menn, betyr ikke det at feminister hater menn.

4) Det går an å bry seg om kvinner og menn selv om feminisme fokuserer på kvinner.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

1) Det er fult mulig for en mann og være feminist også.

scum.gif

• Liker 1
Skrevet (endret)

3) Dårlige kvaliteter som du har som person, endrer ikke definisjonen av et ord. Så hvis noenfeminister hater menn, betyr ikke det at feminister hater menn.

scum.gif

Endret av Chiyo
  • Liker 3
Skrevet (endret)
Til kvinner. Ikke si: "Jeg er ikke feminist, men jeg syns kvinner og menn bør ha like rettigheter." Hvis man sier det så enten A) Vet man ikke hva en feminist er... eller B) Man vet hva det er, men tørr ikke å si at man er det selv.

Tror du på det der selv? 2/3 som tar høyere utdanning er kvinner. Menn kvoteres inn på to studier, kvinner kvoteres inn på 139.

Svært mange feminister var mot kjønnsnøytral verneplikt for at det ville være en ekstra byrde på kvinner.

Hva har feminister gjort i forhold til omskjæring av gutter?

Eller i forhold til barnefordeling?

Lov å sponse kvinner med laptop og stipend på 20,000 som tar enkelte studier. Ulovlig å gjøre det samme med menn hvor de er underrepresenterte.

LIKE RETTIGHETER?

Endret av meh
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Tror du på det der selv? 2/3 som tar høyere utdanning er kvinner. Menn kvoteres inn på to studier, kvinner kvoteres inn på 139.

Svært mange feminister var mot kjønnsnøytral verneplikt for at det ville være en ekstra byrde på kvinner.

Hva har feminister gjort i forhold til omskjæring av gutter?

Eller i forhold til barnefordeling?

Lov å sponse kvinner med laptop og stipend på 20,000 som tar enkelte studier. Ulovlig å gjøre det samme med menn hvor de er underrepresenterte.

LIKE RETTIGHETER?

Jeg er i mot kjønnskvotering. Jeg er i mot omskjering av alle uten samtykke. Jeg syns at ofte så bør far få foreldrerett fordi mor ikke er bra nok. Jeg syns ALLE bør få velge om de vil i militæret. Hva er poenget ditt?

Tror du at hva feminister har syntes før endrer hovedpoenget med feminisme???

Endret av Chiyo
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...